Урок з математики
«Математичне кафе»
5 клас
Тема уроку:
«Узагальнення та систематизація знань з теми «Звичайні дроби. Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів»
Підготувала
вчитель математики
та інформатики
Скоробогатих О.Б.
Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми «Звичайні дроби. Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів»
Мета: : узагальнити і систематизувати відомості про звичайні та десяткові дроби, зокрема про додавання і віднімання десяткових дробів; закріпити вміння і навички застосування цих дій до розв’язування задач: розвити логічне мислення та уяву, виховувати культуру математичних записів, сприяти розвитку вмінь використовувати здобуті знання у самостійній діяльності; розвивати вміння швидко та раціонально приймати рішення, мислити,працювати в команді
Обладнання: картки із завданнями, «меню», презентація до завдань.
Вступне слово вчителя: Сьогодні урок у нас незвичний. Ми знаходимося в «Математичному кафе». І страви тут незвичні, математичні. Кожен з вас може «поласувати» ними та узагальнити свої знання про звичайні та десяткові дроби, зокрема про додавання і віднімання десяткових дробів,перевірити свою увагу, пам'ять, уміння мислити, вміння працювати в команді.
Клас поділиться на чотири команди, кожна з яких буде сидіти за окремим столом. Столи пронумеровані і для того, щоб знати за яким столом кожен з вас сидить вам необхідно розв’язати приклади. Розв’язок якого вкаже на номер стола. (Учні отримують приклади, розв’язавши які, знаходять номер свого стола).
+ - = + + =
+ +1 = +2 - 1 =
Команди сформовані і зайняли свої місця.
А зараз ми дізнаємося назву нашого «Математичного кафе». Кожна команд отримує приклади на додавання та віднімання десяткових дробів. Результат вкаже на відповідну літеру. Команда, яка швидше відкриє назву, отримає бал.
0,3 + 0,4 = 0,7 - Ц
3,2 – 1,8 = 1,4 - И
1,3 + 0,5 = 1,8 - Ф
1 – 0,1 = 0,9 - Р
4,1 + 2,59 = 6,69 - О
1,34 + 6,52 = 7,86 - Ї
7,5 – 2,493 = 5,007 - Д
Знайдемо час роботи кафе. Команди отримують малюнок циферблату годинника з прикладом. Розв’язують його і позначають на циферблаті стрілками знайдений результат.
+9 =
36 -23 =
Кожне кафе має своє меню. Є воно і у нас.
1.Салат з рівняннями під майонезом.
2. Суп «Задачний» з печерицями.
3. Вареники з ребусами.
4. Десерт з невідомих інгредієнтів.
5. Інформаційний коктейль.
А зараз пригощайтеся. Команди «дегустують» страви. Команда, яка швидко і правильно виконає завдання отримує бал.
х +0,16 = 0,5
8 – х = 2,6
х – 5,4 = 7,1
(х – 7,1) + 2,5 = 11,2
Відповідь : 34,04
Для приготування супу з печерицями купили в супермаркеті вершки за ціною 20,95 грн. Картоплі
на суму 5,35 грн., що на 3,28 грн. більше ніж заплатили за моркву і на 20, 89 грн. менше ніж заплатили за печериці. Яка вартість покупки ?
Відповідь: 54,61
Знаменник, чисельник, дріб, число
7,28+х+2,72 = , якщо х=3,15
5,31+х+4,69 = , якщо х=2,05
9,2 –х +49,27= , якщо х= 3,8
8,4 – х + 18,63= , якщо х= 5,98
Результату обчислень кожного прикладу відповідає певний інгредієнт (демонстрація презентації).
Полуниця –13,15
Шоколад - 12,05
Морозиво – 54,67
Горіхи – 21,05
І на завершення Інформаційний коктейль.
Розшифрувати слова:
брід ДРІБ |
кийдостовея ДЕСЯТКОВИЙ |
шіймани МІШАНИЙ |
виапийрьнл ПРАВИЛЬНИЙ |
преньлавийни НЕПРАВИЛЬНИЙ |
Підсумок уроку. Підрахунок балів. Визначення переможця.
Додаток 1
Салат з рівняннями під майонезом
Рахунок :
Додаток 2
Суп «Задачний» з печерицями
Вартість :
Додаток 3
Вареники з ребусами
Додаток 4
Десерт з невідомими інгредієнтами
брід
кийдостовея
шіймани
виапийрьнл
преньлавийни
Додаток 5
Інформаційний коктейль.