Урок."Звук і буква к"

Про матеріал
Методична розробка на тему:Звук (к),буква «к». Словниково-логічні вправи. Мета:ознайомити учнів з артикуляцією звука (к),вчити читати слова різної звуко-складової структури,речення з вивченими літерами,удосконалювати навички звуко-буквенного аналізу слів,виховувати любов до птахів.
Перегляд файлу

Тема:Звук (к),буква «к». Словниково-логічні вправи.

Мета:ознайомити учнів з артикуляцією звука (к),вчити читати слова різної  звуко-складової структури,речення з вивченими літерами,удосконалювати навички звуко-буквенного аналізу слів,виховувати  любов до птахів.

Обладнання: фішки для звук.аналізу, картка з друк.буквою, малюнки лелеки,котика,таблиці

    Хід уроку

1.Організаційний момент. Фенологічна хвилинка.

Яка пора року?Доведіть,що зараз осінь. Що цікавого ви сьогодні побачили по дорозі до школи?Чи  всі  пташки відлетіли? Назвіть їх.(Ластівки,солов'ї, дятли,зозулі)Які залишились?(ворони,горобці,синиці). Тих пташок,які відлітають у вирій, називають перелітними.

2)Мотивація. Повідомлення теми,мети уроку.

.Але з одним птахом трапилась пригода.

Він так захопився підготовкою свого будиночка до весни,що відстав від своїх родичів. Тепер йому доведеться летіти в теплі краї одному. Перед дорогою цей птах завітав до нас на урок. Хто ж він. Відгадайте,бо в його назві є звук,який сьогодні будемо вчити.

Які ноги,такий ніс. По болоту ходить.

Скрізь хату на хаті має.

Жабам рахунок знає.(Лелека)

У дзьобику лелеки буква,яку ми будемо сьогодні вчити. Це буква «К»,яка позначає звук (к). Знайдіть цей звук у слові «лелека». Цей птах сьогодні буде почесним гостем на нашому уроці. Спостерігатиме за нашою роботою. А працювати ми будемо за таким планом.(На дошці вивішується  план уроку.)

3.)Повторення вивченого.

А)Гра «Перший –останній». Вчитель називає слово. Перший учень ловить перший звук,записує на дошці букву,яка позначає цей звук. Другий учень  ловить останній звук,записує букву. Третій - називає склади. Четвертий - ставить наголос. П'ятий-складає речення.

Б)Гра «Виручи з біди».Лисичка хитрунка розповіла лелеці,що ви вмієте гарно читати і переставила склади.Виручайте слова з біди.

Ва-со  ло-са  но –сі  ло –мас  ло –ми  на –Ні   мон –ли

4)Вивчення нового матеріалу.

А)Виділення звука (к)  з вірша. Відгадування загадок.

1.Сидить вона на городі,а коса на дворі .(Морква)

2.З рогами,а не бик, доять,а не корова.(Коза)

3.Ні рак,ні риба,ні звір,ні птиця. Голос тоненький,а ніс довгенький. Хто його уб'є,той кров проллє. (Комар)

4.Я великий,я красивий,як біжу я - в'ється грива.

Копитами туп-туп -туп по камінню цок –цок- цок. (Кінь)

Б)Спостереження за вимовою звука (к).

- Вимовте звук (к). Чи створюється перешкода при його вимові?

Який цей звук за звучанням?Чому?

В)Розгляд букви «к». Де живе буква?Назвіть сусідів. На що схожа?

Хвилинка фантазії. Друкування букви.

Г)Читання чистомовки та променеподібних таблиць.

      Ко-ко-ко  -ми купили молоко.

  Ку-ку-ку  - мама сіє муку.

        Ки-ки-ки –достигають грушки.

Кі-кі-кі  -білочки верткі.        а   і

     а         о

  к       у   кВ    

     и         и 

          і        у

Д)Читання колонок слів з таблиці.

Котик  підслухав,що ви вчите  його улюблену букву «к» і прибіг. Яким звуком починається слово котик? Яким закінчується?Якою буквою позначається?Кіт приготував вам завдання. Коли виконаєте ,то він розповість вам чому так любить вмиватися. На дошці записані слова:

кіно    Прочитайте уважно слова. Запам'ятайте.

наука   Вчитель закриває  ці слова. Учні по пам'яті

каса   пригадують слова. Яке слово записане першим?

мак   Другим?Третім? Останнім?Звіримо з написаним

 калина             на дошці.(Відкрити запис.)Котик задоволений.

Він промуркотів ,що найкраще читали такі учні…...А я пропоную вам скласти звукову модель слова «кіт». Звуко-буквений аналіз. Котик вмивається,бо хоче позбавитись  свого запаху,щоб впіймати мишку.

4.)Робота з Букварем.

Читання слів,складів,речень.

5)Закріплення  вивченого.

Мовно-логічне завдання.

Нашій лелеці вже час летіти.

Слухання вірша про лелеку.

- Лелеко,лелеко. Летиш –а далеко?

Лечу в Україну:лиш в осінь,в дні сірі

Я вирушу в вирій. А чи знаєте ви,чому у лелеки дзьоб і ноги червоні?

Слухання легенди про лелеку.

Одного разу Бог дав людині мішок і наказав віднести далеко в ліс,не заглядаючи в нього. Та на півдорозі чоловік не витримав подивився,що він несе. Повилазили звідти змії,вужі,жаби і порозповзалися по всьому світу. Розгнівався Бог і перетворив Чоловіка на лелеку,звелів ходити по болотам,полям збирати

гаддя. В одному селі люди знайшли пораненого лелеку і вилікували,випустили на волю. Якось в селі загорілася хата,а в ній було двоє дітей. Батьки були на роботі. У цей час пролітав врятований лелека,закружляв над хатою,кинувся у вікно,звідки дим клубочився і виніс малят,але обпік собі ноги дзьоба. Вони стали кривавими,а крила обсмолив-почорніли  кінчики. Віддячили господарі рятівникові,прикріпили на верхівці

дерева колесо від воза,щоб лелека завжди мостив тут гніздо і виводив пташенят,оберігав людей,дітей від біди.

А)Робота в групах.

Лелека прощається з нами і пропонує  назвати літери на  її пір'їнах, утворити та записати слова.

Зліва  - букви,які позначають голосні звуки(  а,о,у,і и),а справа –приголосні (к,н,с,в,л,м)(вікно,коса,калина,колосок,коник,вовк,

миска,кіно,малина,сік).

6)Підсумок уроку. Інтерактивний прийом «Мікрофон».

- Що цікавого  дізнались на уроці?

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку