Матеріали уроку пропагують здоровий спосіб життя
Тема:Усний докладний переказ розповідного тексту з елементами опису предмету
Мета:на основі здобутих знань про будову тексту формувати в учнів основні текстотворчі вміння:визначати тему та головну думку тексту,мікротеми тексту у процесі складання його плану.самостійно добирати адекватні змістові виражальні засоби мови,усно відтворювати вихідний текст-зразок,поєднуючи різні типи мовлення; уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів,розвивати логічне й образне мислення,пам'ять,увагу ; пропагувати здоровий спосіб життя.
ХІД УРОКУ
І. Повідомлення теми,мети і завдань уроку.
ІІ.Підготовка до роботи над переказом.
Робота з підручником
Усне виконання вправи
Бесіда
-Діти,давайте пригадаємо,які типи мовлення є в українській мові.
-На яке питання дається відповідь в описі,родумі та розповіді?
ІІІ.Читання тексту переказу вчителем .
Журавлина
Це сланкий дрібний кущик з тоненьким довгим стебельцем.Листя за кольором мало відрізняється від болотяного моху.Зате дрібні рожеві квітки видно здалеку.сидять вони на довгих ніжках на самих кінцях гілочок.
Плоди журавлини-чималі чорні ягоди,роміром до 10 -12 мм у діаметрі.Вони соковиті ,але кислющі.Та люди їх охоче збирають і купують.Річ у тім,що ягоди дуже корисні.вони містять різні кислоти,мініральні солі,йод,вітамін С.Лікувальні властивості журавлини добре відомі.Ягоди її здавна використовували при лікуванні цинги,шлункових захворюваннях.
Ягоди журавлини дуже довго зберігаються.від псування їх оберігає восковий наліт,яким вони вкриті.
Збирають ягоди журавлини тричі на рік.У вересні ягода ще тверда ,але дозріває при зберіганні.Восени,коли вдарять перші морози,ягода смачна й кисла.Ранньою весною,коли зійде перший сніг,ягода стає солодкою,проте швидше псується. (за А.Давидовим;135 слів)
Словникова робота
Пояснення значення слів:
Сланкий-який має стебло,стовбур і гілки,що стеляться по землі . Діаметр-відрізок прямої,що проходить через центр кола і сполучає дві його точки ; а також довжина цього відрізка. Цинга – захворювання,спричинене недостатньою кількістю вітамінів у їжі.
Скласти і записати план тексту.
Орієнтовний план 1.Сланкий кущ з листям кольору болотяного моху. 2.Рожеві квіточки. 3.Чималі червоні ягоди. 4.Лікувальні властивості ягід. 5.Ягоди журавлини довго зберігаються. 6.Збирають ягоди тричі на рік. На дошці записані слова і словосполучення:
Кислоти,мінеральні солі;йод;вітамін С; при лікуванні цинги;шлункових захворювань;восковий наліт.
Усне переказування переказу учнями за складеним планом
Підсумок
-Про яку нову лікарську рослину ми дізналися сьогодні на уроці?
-Які лікувальні властивості має журавлина?
-Чим корисні ягоди журавлини?
-Коли збирають ягоди?
-А хто з вас ,можливо,смакував журавлину?
Оцінювання усного переказу(мотивація оцінок) Д/З :підготувати повідомлення про лікарську рослину(за вибором учнів)
Урок української мови ,5клас
Тема:Усний докладний переказ розповідного тексту з елементами опису предмету
Мета:на основі здобутих знань про будову тексту формувати в учнів основні текстотворчі вміння:визначати тему та головну думку тексту,мікротеми тексту у процесі складання його плану.самостійно добирати адекватні змістові виражальні засоби мови,усно відтворювати вихідний текст-зразок,поєднуючи різні типи мовлення; уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів,розвивати логічне й образне мислення,пам’ять,увагу ; пропагувати здоровий спосіб життя.
ХІД УРОКУ
І. Повідомлення теми,мети і завдань уроку.
ІІ.Підготовка до роботи над переказом.
Робота з підручником
Усне виконання вправи
Бесіда
-Діти,давайте пригадаємо,які типи мовлення є в українській мові.
-На яке питання дається відповідь в описі,родумі та розповіді?
ІІІ.Читання тексту переказу вчителем .
Журавлина
Це сланкий дрібний кущик з тоненьким довгим стебельцем.Листя за кольором мало відрізняється від болотяного моху.Зате дрібні рожеві квітки видно здалеку.сидять вони на довгих ніжках на самих кінцях гілочок.
Плоди журавлини-чималі чорні ягоди,роміром до 10 -12 мм у діаметрі.Вони соковиті ,але кислющі.Та люди їх охоче збирають і купують.Річ у тім,що ягоди дуже корисні.вони містять різні кислоти,мініральні солі,йод,вітамін С.Лікувальні властивості журавлини добре відомі.Ягоди її здавна використовували при лікуванні цинги,шлункових захворюваннях.
Ягоди журавлини дуже довго зберігаються.від псування їх оберігає восковий наліт,яким вони вкриті.
Збирають ягоди журавлини тричі на рік.У вересні ягода ще тверда ,але дозріває при зберіганні.Восени,коли вдарять перші морози,ягода смачна й кисла.Ранньою весною,коли зійде перший сніг,ягода стає солодкою,проте швидше псується. (за А.Давидовим;135 слів)
Словникова робота
Пояснення значення слів:
Сланкий-який має стебло,стовбур і гілки,що стеляться по землі . Діаметр-відрізок прямої,що проходить через центр кола і сполучає дві його точки ; а також довжина цього відрізка. Цинга – захворювання,спричинене недостатньою кількістю вітамінів у їжі.
Скласти і записати план тексту.
Орієнтовний план 1.Сланкий кущ з листям кольору болотяного моху. 2.Рожеві квіточки. 3.Чималі червоні ягоди. 4.Лікувальні властивості ягід. 5.Ягоди журавлини довго зберігаються. 6.Збирають ягоди тричі на рік. На дошці записані слова і словосполучення:
Кислоти,мінеральні солі;йод;вітамін С; при лікуванні цинги;шлункових захворювань;восковий наліт.
Усне переказування переказу учнями за складеним планом
Підсумок
-Про яку нову лікарську рослину ми дізналися сьогодні на уроці?
-Які лікувальні властивості має журавлина?
-Чим корисні ягоди журавлини?
-Коли збирають ягоди?
-А хто з вас ,можливо,смакував журавлину?
Оцінювання усного переказу(мотивація оцінок) Д/З :підготувати повідомлення про лікарську рослину(за вибором учнів)