Зоя ВИНОГРАДОВА
Урок №2
«Подорож на фабрику Віллі Вонки»
Тема. Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Доброта та щирість головного героя.
Мета: допомогти учням усвідомити зміст і головну думку повісті Р. Дала; розвивати навички виразного читання, переказу великих за обсягом прозових творів, виділення основних епізодів та оцінювання дій та вчинків головних героів; виховувати найкращі моральні якості: неприйняття зла, підлості, несправедливості
Обладнання: портрет письменника, текст повісті «Чарлі і шоколадна фабрика», ілюстрації дітей до неї, фрагмент із кінофільму «Чарлі і шоколадна фабрика" режисера Тіма Бертона.
Епіграф:
Люди, розбещені в дитинстві, зберігають особливий відбиток до кінця життя.
І. Тургенев
Тоді людина стає кращою, коли ви покажете їй, яка вона є.
А. Чехов
Під купою грошей може бути похована людська душа.
Н. Готорн
Бідність є вчителем у всіх ремеслах.
Плавт
Дива трапляються тільки в дитинстві.
Владислав Гжегорчик
Найбільший спосіб зробити дитину нещасливою - це привчити її ні в чому не знати відмови.
Ж.Ж. Руссо
Зміст уроку
І Перевірка домашнього завдання.
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Ми з вами вже познайомилися із хлопчиком Чарлі, який жив у злиднях, але мав добре серце. Він постійно мріяв потрапити на шоколадну фабрику й побачити, що ж там усередині. Чи здійснилась мрія хлопчика? Давайте разом з Чарлі заглянемо за лаштунки фабрики Вонки.
ІІІ Оголошення теми й мети уроку
IV Сприйняття і засвоєння нового матеріалу
4.1. Повідомлення «Кінодрібниці фільму Тіма Бартона «Чарлі і шоколадна фабрика»»
4.2.Пропонуємо учням здійснити подорож на фабрику Вонки (упродовж подорожі учні переглядатимуть фрагменти фільму). Школярі будуть мандрувати станціями. Для цього потрібно об’єднатися в динамічні групи.
Станція «Історична». Завдання: розповісти про загадкову фабрику.
Станція «П’яти золотих квитків» Завдання: Цікаво презентувати оголошення Вонки.
Станція «Щасливців» Розповісти від 1-Ї особи про кожного власника золотого квитка
Власники золотих квитків |
Світ захоплень |
Риси характеру |
«Винагорода» - ситуація, в якій опиняються |
Етимологія імені, асоціції |
Август Глуп |
Їжа – улюблене заняття» |
Жадібний, зажерливий хлопчик |
Упав у шоколадну річку, був засмоктаний трубою |
Глуп - тупий |
Верука Солт |
«Хочу! І все!» |
Розбещена, криклива, невихована
|
Була скинута білкам и до сиіттєзвалища |
Вредна, сіль-робити боляче |
Віолета Борегарт |
«Я жую безперестанку» |
«Мерзенне дівчисько» |
Перетворилася на величезну чорницю |
Фіолетова ягода |
Майк Тіві |
З ранку до ночі дивиться ТВ |
«Ще один поганець», злий, жорстокий |
Перетворився на карлика |
телебачення |
Чарлі Бакет |
Понад усе прагнув потрапити на фабрику |
Мав добре серце, вдячний,слухняний |
Стає власником шоколадної фабрики |
Підтримка |
Примітка. Упродовж уроку учні заповнюють таблицю.
«Станція «Фабрика»» Завдання: провести екскурсію фабрикою.
«Станція «Пригоди»» Завдання: розповісти про пригоди відвідувачів фабрики.
Станція «Кінцева» Завдання: скласти підсумки подорожі у вигляді сенкану на тему «Подорож».
4.2. Проблемне запитання: «Чому саме Чарлі став власником фабрики? Хто, за задумом автора, міг отримати головний приз?
4.3. Робота з епіграфами.
V Закріплення вивченого матеріалу
5. Інтерактивна гра «Мікрофон» :
«Уроки, що я виніс для себе, здійснивши подорож з героями Роалда Дала»
VI Домашнє завдання. Написати пам,ятку для тих, хто хоче стати володарем шоколадної фабрики. Індивідуальне повідомлення на тему: «Сучасна фабрика Вонки».