Уроки трудового навчання для учнів 4-го класу з інтелектуальними порушеннями легкого ступеню

Про матеріал
Матеріал містить серію конспектів уроків трудового навчання для 4-го класу за програмою для учнів з інтелектуальними порушеннями легкого ступеню з практично-наочним матеріалом до конкретних структурних компонентів уроку, інструкційними картками, посиланнями на відеоролики з доступним змістом для візуальної опори учнів.
Перегляд файлу

Тема.  Об’ємна аплікація з паперу «Соняшник»

Мета : -Освітня: формування навичок різних прийомів  обробки паперу під час створення  аплікації, удосконалення вмінь і навичок учнів виконувати розмітку;

            - Розвиваюча: розвиток  дрібної моторики рук, творчих якостей особистості;

           - Виховна: виховання точністі, акуратності, посидючості, естетичного  смаку;

- Корекційна – розвиток мовлення  на основі збагачення словника назвами трудових операцій, логічного мислення на основі залучення до інтелектуальних дій аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування; розвиток просторового орієнтування під час засвоєння трудових прийомів; уміння сприймати усні та письмові інструкції.

Об’єкт праці : об’ємна  аплікація з кольорового паперу

Обладнання:  кольоровий папір,  картон, ножиці, клей, лінійка, олівець, зубочистка або шпажка або сірник,  фотографії із зображенням соняшника

                                                 Хід   уроку

Епіграф до уроку «Гарно робити - це значить оточувати себе гарними речами, які приносять радість і насолоду. Недарма кажуть: красиво робити - красиво жити. Щоб принести більше радості собі і людям - роби речі красиво!»

І. Організаційний етап

1.1.  Перевірка   готовності учнів до уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    2.1. Розгадування загадки

Він виріс  гінко біля хати,

Серед городини в цвіту

І, мов хотів найвище стати,

Підвів голівку золоту. (М.Щербак)

    2.2. « Цікавинки» про соняшник

Батьківщина соняшника-Мексика. Саме звідти у 1510 році його завезли іспанці і посіяли в Мадридському ботанічному саду. Соняшники  вирощували як квіти, які дарували світським дамам і прикрашували палаци. Із їх насіння пізніше німці пробували готувати каву, але вона була не смачна,  англійці пробували відварювати головки соняшника – цього взагалі не можна було їсти.   До Російської імперії «квітку сонця» привіз Петро І із Голландії, і вона також тільки прикрашала клумби. І так, може, було б і до цих пір, якби не Данило Семенович Бокарєв, який 1841 року здогадався,як можна здобувати олію із соняшника. Саме  з того часу  соняшник став солідною олійною рослиною. А декоративні «квіти сонця» милують людське око на клумбах.

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

IV. Підготовчий етап

4.1.Перегляд фотографій із зображенням соняшника, визначення особливостей будови квітки,  листя

Інформація для вчителя

Соняшник-однорічна висока(до 3м) рослина з прямостоячим стеблом  із черговим розміщенням великих цілісних  листків. На  його верхівці утворюється велике суцвіття – кошик. Плід у соняшника – сім’янка.

4.2.Демонстрація готового виробу.

Завдання: - знайти відмінності у будові справжнього соняшника та  аплікації;

                - запропонувати ідеї щодо вдосконалення виробу.            

     4.3.  Ознайомлення з технологічною картою виготовлення виробу.                

             Інструктаж щодо виконання роботи

     4.4. Інструкція  з БЖД  (Вимоги до безпечної роботи з папером ,  ножицями та клеєм)

V. Практична робота

Технологічна карта виготовлення виробу

№ з/п

Назва операції, послідовність виконання

Зображення

 

Виконання пелюсток

1

Розмітити на жовтому кольоровому папері 25 прямокутничків (2х4 см) та розрізати. У кожного прямокутника заокругилити (ножицями) по два суміжні краї.

100_1792100_1793

2.

Від основи пелюстки зробити розріз посередині до центра розміром  1 см. Зробити невеликий нахлест і склеїти

 

100_1798

 

Виконання насінинок

3.

Розмітити на чорному кольоровому папері смужки (близько 50 шт.) розміром 5мм х 10 см та розрізати. Кожну смужку накрутити на зубочистку або сірник, край зафіксувати клеєм. Кожну «насінинку» обрежно зняти.

100_1808100_1806

 

Виготовлення листочків та стебла

4.

Розмітити (за шаблоном) два листочки із зеленого кольорового паперу, вирізати. По краю виконати «зубчики». Намітити прожилку посередині листочка, склавши його навпіл.

100_1813

5.

Вирізати стеблинку із зеленого кольорового паперу.

 

 

Виконання квіткового «кошика»

6.

Вирізати із білого паперу основу – коло радіусом 4 см. Наклеїти перший ряд пелюсток, змащуючи клеєм кожну пелюстку. Другий ряд наклеювати ближче до середини кола-основи, слідкуючи, щоб пелюстки другого ряду розміщувалися у «шаховому порядку» по відношенню до пелюсток першого.

100_1799100_1801

7.

Змастити серединку основи клеєм і густо наклеїти «насінинки». Для зручності можна використовувати пінцет або нанизувати «насінинку» на зубочистку і розміщувати поряд з попередньою)

100_1814

 

Монтаж заготовок

8.

На аркуші картону білого, блакитного або синього кольорів розмітити розташування деталей. Наклеїти заготовки.

100_1816

VI. Підсумок уроку

6.1 Контроль за якістю виготовлених виробів.

6.2 Організація виставки робіт. Оцінювання робіт

6.3 Прибирання робочого місця

* Урок розрахований на дві години :

  •             перша година – виготовлення пелюсток, сім’янок , листків;
  •             друга година – виготовлення кошика та з єднання деталей виробу.

 

Тема: Виконання об’ємної аплікації «Галявина з маками».

Мета:

- Освітня – подальше формування навичок виконання напівоб’ємної аплікації, володіння різними прийомами  обробки паперу під час створення  аплікації, удосконалення навичок  розмічання і вирізування, культури праці з клеєм;

 -  Розвивальна - розвиток  дрібної моторики рук, творчих якостей особистості;

            - Виховна - виховання точності, акуратності, посидючості, естетичного   смаку;

- Корекційна - розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами властивостей матеріалів, трудових операцій;  розвиток просторового орієнтування  на основі розташування деталей за словесними вказівками вчителя; розвиток умінь виконувати трудові операції за наочною опорою (показом, малюнками); збагачення уявлення про предмети навколишнього середовища та їх властивості: форми, величини, кількість деталей.                                                                      

Обладнання:  кольоровий папір,  картон, ножиці, клей, олівець,  тонкий чорний маркер.

Хід уроку

І. Загально-корекційний етап:

1. Організаційний момент

2. Нервово-психічна підготовкавправа «Відтвори малюнок»

Завдання "Намалюй за зразком"

3. Актуалізація опорних знань.

Печуть з ним булки і рулети,
Так навіть названі цукерки,
Квіточка, як варений рак.
Дізналися? Це – червоний … (мак)

http://www.kidmade.com.ua/content/file/-/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D0%B8_%D1%84%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%88_(1).pngІІ. Основна частина.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

2. Мотивація пізнавальної діяльності.

Робити з дітьми барвисті аплікації з кольорового паперу завжди цікаво і при цьому досить просто. Давайте сьогодні разом з дитиною зробимо об'ємну аплікацію у вигляді галявинки з красивими маками. Готову картину можна помістити в рамочку і тоді вона стане оригінальною прикрасою будь-якого будинку.

3. Правила ТБ при роботі з ножицями

4. Вступний інструктаж.

http://www.kidmade.com.ua/content/file/-/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D0%B8_%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80_(1).jpgДля виготовлення саморобки вам необхідно підготувати такі інструменти та матеріали:

- кольоровий папір (нам знадобиться папір червоного, зеленого і світло-зеленого кольору);

- лист картону;

- клей ПВА;

- канцелярські ножиці;

- тонкий чорний маркер або гелеву ручку.

Приступимо до роботи:

Крок 1. На аркуші червоного паперу маркером або ручкою малюємо бутони маків.

Крок 2. Акуратно вирізаємо намальовані бутони ножицями.

http://www.kidmade.com.ua/content/file/-/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D0%B8_%D1%88%D0%B0%D0%B3_1_(1).jpghttp://www.kidmade.com.ua/content/file/-/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D0%B8_%D1%88%D0%B0%D0%B3_2_(1).jpg

Крок 3. Згинаємо кожен бутон за кількома діагоналям, надаючи йому об'ємну форму.

http://www.kidmade.com.ua/content/file/-/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D0%B8_%D1%88%D0%B0%D0%B3_3_(1).jpghttp://www.kidmade.com.ua/content/file/-/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D0%B8_%D1%88%D0%B0%D0%B3_3_2_(1).jpg

Крок 4. Обклеюємо лист картону кольоровим папером зеленого кольору. Красиво розкладаємо бутони маків на аркуші картону і приклеюємо їх.

Крок 5. Маркером або ручкою домальовуємо стеблинки і бутони, які ще не розпустилися. Вирізаємо з кольорового паперу невеликі листочки і приклеюємо їх до стеблинок.

http://www.kidmade.com.ua/content/file/-/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D1%87%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D0%B8_%D1%88%D0%B0%D0%B3_5_(1).jpg

Вставивши аплікацію в рамку, ми отримуємо чудову картину, яка прикрасить будь-який інтер'єр! Творчого вам настрою!

ІІІ. Заключний етап

1. Підсумок уроку

2. Рефлексія

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Виготовлення об’ємної аплікації «Подорож на повітряній кулі» зі смужок паперу. Розмічання смужок за допомогою лінійки. 

Мета:

- Освітня – подальше формування навичок виконання напівоб’ємної аплікації, володіння різними прийомами  обробки паперу під час створення  аплікації, удосконалення навичок  розмічання і вирізування, культури праці з клеєм;

-  Розвивальна - розвиток  дрібної моторики рук, творчих якостей особистості;

- Виховна - виховання точності, акуратності, посидючості, естетичного   смаку;

- Корекційна - розвиток просторового орієнтування  на основі розташування деталей за словесними вказівками вчителя; розвиток умінь виконувати трудові операції за наочною опорою (показом, малюнками); збагачення уявлення про предмети навколишнього середовища та їх властивості: форми, величини, кількість деталей.                                                                      

Обладнання:  кольоровий папір,  картон, ножиці, клей, олівець.

Хід уроку

І. Загально-корекційний етап:

1. Організаційний момент

2. Нервово-психічна підготовка. Знайди 6 відмінностей

Найди отличия. Воздушный транспорт | Транспорт

ІІ. Основна частина

1. Вступний інструктаж      Нам потрібно:


  • Кольоровий папір 2-х сторонній;
  • Клей;
  • Ножиці;
  • Фломастери;
  • Кольорові олівці;
  • Нитка з мішковини;
  • Формат а4;
  • Простий олівець.

                                   Хід роботи

  1.                На аркуші паперу простим олівцем зробити малюнок, де буде розміщуватися куля та інші предмети дерева, кущі, хмари та інше;

C:\Users\Владислава\Desktop\бдтю 2019 - 2020\20191030_133710.jpgC:\Users\Владислава\Desktop\бдтю 2019 - 2020\20191030_133418.jpg


  1.      Із кольорового паперу наріжемо смужки шириною в 1см, довжиною 21см.;
  2.      По кількості потрібно смужок 20 шт.;
  3.      Далі згибаємо смужки з обох сторін десь по 1,5 см.  всередину, намазуємо  клеєм, та там де намальований круг наклеюємо, щоб виходила напівоб’ємна куля;C:\Users\Владислава\Desktop\бдтю 2019 - 2020\20191030_135434.jpg C:\Users\Владислава\Desktop\бдтю 2019 - 2020\20191030_135640.jpg
  4.                     Фломастером обвести контур кулі. Кошик та предмети навколо кулі розмальовуємо кольоровими олівцями та фломастерами

C:\Users\Владислава\Desktop\бдтю 2019 - 2020\20191030_140014.jpg C:\Users\Владислава\Desktop\бдтю 2019 - 2020\20191030_141236.jpg

  1. Потім замалювати кольоровими олівцями небо, поля.

C:\Users\Владислава\Desktop\бдтю 2019 - 2020\20191030_141905.jpg

ІІІ. Заключний етап

1. Підсумок уроку

2. Рефлексія

 

Тема: Виготовлення  технікою витинаки писанок: «Пасхальний мобіль».

Мета: - Освітня – подальше ознайомлення з мистецтвом витинанки, формування навичок виконання простих витинанок, удосконалення навичок  розмічання і вирізування, витинання отворів різної форми, оформлення робіт у єдину композицію; поглиблення знань про свято Великодня; пов’язані з ним звичаї та обряди;

-  Розвивальна - розвиток  дрібної моторики рук, творчих якостей особистості;

- Виховна - виховання точності, акуратності, посидючості, естетичного   смаку; інтересу до народних звичаїв і традицій, національної гідності, гордості за свій народ.

- Корекційна - розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами трудових операцій;  розвиток просторового орієнтування  на основі розмічання  шаблонів за словесними вказівками вчителя; розвиток умінь виконувати трудові операції за наочною опорою (показом, малюнками); збагачення уявлення про предмети навколишнього середовища та їх властивості.                                                                      

Обладнання:  двосторонній кольоровий папір,  ножиці, олівець, дріт; ілюстрації Із зображенням писанок, зразки витинанок.

Хід уроку

I. Загально-корекційний етап

1. Організація до роботи

2. Нервово-психічна підготовка – гра «Знайди відмінності»

Презентація "Традиції пов'язані з Великоднем"Презентація "Традиції пов'язані з Великоднем"

    3.  Актуалізація опорних знань.

— Що таке витинанка?Коли у хатах наших предків з'явилися перші віконця, це були зовсім невеличкі отвори. Щоб засклити їх, майстри розкочували скляну кульку. Тому кожне віконечко було круглим. Пізніше для одного вікна використовували вже чотири скляних кружечки. Щоб привернути до вікна увагу, його прикрашали. Спочатку в ролі прикрас виступали витинанки зі шкіри, потім паперові. Для виготовлення витинанок брали папір, фарбували його в червоний, рожевий, синій, зелений кольори. Папір складали вчетверо. Ножем або ножицями вирізали візерунки.

Витинанки були виявом святкової радості. Коли навесні йшли сіяти хліб, наклеювали весняну витинанку. Коли збирали врожай, наліплювали осінню. Поступово тісно стало витинанкам на вікнах. Їх почали наклеювати на полицях, сволоках, стінах. Почали вирізувати витинанки для забавки дітям.

4. Мотивація пізнавальної діяльності Дивовижні витинанки, вплетені у пісню… за посиланням

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=n259rrSmziw

II.    Основна частина

1. Повідомлення теми

2. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

-   Вступна бесіда

— Тиждень перед Великоднем називають Білим, або Чистим. У ці дні в господарстві все чистять, білять хату, розмальовують, прикрашають. Найважливіший день — четвер. Його називають Страсним, або Чистим. У суботу печуть паску — великий, гарно випечений хліб, який символізує вічність людського життя. Невід'ємною частиною Великоднього стола є писанка. З писанок розпочинався Великодній сніданок у кожній українській оселі.

Назва «писанка» походить від слова «писати».

Писанка — яйце, поверхня якого покрита різнокольоровим розписом з допомогою воску та барвників.

Мальованка — яйце, розмальоване фарбами, аквареллю, гуашшю за допомогою пензлика.

Крапанка — на поверхню яйця наносять крапочки воску, а після занурюють його у фарбу.

Крашанка — яйце, пофарбоване в один колір.

Дряпанка — на поверхні яйця, пофарбованого в темний колір, голкою або іншим гострим предметом видряпується візерунок, орнамент.

— А чи знаєте ви, що існує музей писанки? https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=lWQlhxxP9fU

Фізкультхвилинка

4.    Демонстрування та аналіз зразка

- Інструктаж

Tymenko trud p_2ukr_(016-12)_sТема: «ВЕЛИКОДНІ МОТИВИ». ВИТИНАНКИ (2 клас) - Studentam.net.ua

Варіанти складання і вирізування писанок

Якщо ви хочете зробити великодню листівку, то наклейте витинанку на кольоровий картон або папір. На зворотній стороні витинанки напишіть привітання «З Великоднем!»

Можна зробити «Пасхальний мобіль»: кожну писанку-витинанку підв’язати на ниточку, вирізати контурне зображення кошика або гніздечка і приєднати до нього ниточки з писанок. Кошик вгорі фіксується наприклад, на люстрі, за допомогою гачка із дроту. Така підвіска стане гарним оздобленням на свято.

https://moreidey.ru/wp-content/uploads/2018/04/pashalnyiy-mobil18.jpg

Можна переглянути навчальне відео по виготовленню писанки у техніці витинанки за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=oiDRMqsxdFc

  •                                         Практична робота.

ІІІ. Заключна частина.  Підсумок уроку.

— Як ще називають Великдень?  Які види писанок ви знаєте?

— Ось які прислів'я склали люди про Великдень.

  Шити, білити, бо завтра Великдень.

  Дороге яєчко к Великому дню.

  Красна річка берегами, а Великдень — пирогами.

  На Великдень сорочка — хоч лихенька, аби біленька.

 

 

 

 

 

 

Тема: Тасьма, шпагат, нитки. Властивості: колір, товщина. Застосування. Зв’язування ниток, плетіння. Виготовлення китичок з ниток.

Мета:

  • Освітняподальше формування уявлень про текстильні матеріали, їхні види (тасьма, шпагат, нитки), властивості, застосування; ознайомлення з різними прийомами роботи з нитками; формування умінь виготовляти китички з ниток;
  • Розвивальна – розвиток дрібної моторики, мислення, пам’яті, уваги, просторової і творчої уяви;
  • Виховна – виховання охайності, посидючості, любові до праці, самостійності;
  • Корекційна - розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами видів і властивостей текстильних матеріалів, трудових операцій;  розвиток просторового орієнтування  на основі виконання трудових дій за словесними вказівками вчителя; розвиток умінь виконувати трудові операції за наочною опорою (показом, малюнками); збагачення уявлення про предмети навколишнього середовища.                                                                      

Обладнання: шматочок картону (будь-який невеличкий предмет прямокутної форми); товсті нитки для в'язання; ножиці.

Хід уроку

І. Загально-корекційний етап

1. Організація до роботи

2. Нервово-психічна підготовка – гра «Вправні пальчики» (кінезіологічна вправа для розвитку мозку – двома руками одночасно з’єднувати по черзі вказівний,середній, підмізинний та мізинець з великим пальцем, потім у зворотному порядку)

Кинезиология. Кинезиологические упражнения и игры для детей ...Кинезиология. Кинезиологические упражнения и игры для детей ...

3. Актуалізація опорних знань (бесіда).

- Які є текстильні матеріали?

- Які вони мають властивості?

- Як застосовуються на практиці у нашому житті?

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми

2. Сприймання та засвоєння матеріалу.

До текстильних матеріалів насамперед відносяться такі:

  •              Шпагат (шворка — зсукана, випрядена товста нитка, що вживається для упаковування, зв'язування, зшивання)

Шпагат (бечевка ) – купить на Ярмарке Мастеров – 8XGU9RU | Шнуры ...Шпагат (нитка) — Вікіпедія

  •              Тасьма (вузька ткана чи плетена смужка, що знаходить найрізноманітніше застосування в домашньому побуті, шитті суконь, електротехніці тощо.

Від стрічки тасьма відрізняється, головним чином, тим, що стрічка служить переважно прикрасою, тим часом як тасьма призначається для зв'язування і стягання частин одягу і т. п., внаслідок чого міцність для неї є однією з необхідних якостей)

  •              Нитки (загальна назва тонкоскрученного матеріалу, що має малий діаметр. Випускаються нитки на: котушках, жорстких паперових гільзах, в мотках, бобінах)

Тесьма жаккард 25мм 1679М (уп 9,5м) - купить в Москве по цене ...Купить швейные нитки для шитья НЕДОРОГО по оптовым ценам в ...Нитки AMANN – високоякісна швейна нитка для щоденного використання ...

Нитки, тасьма та шпагат мають широке застосування.

2. Виготовлення китички з ниток. Китички з ниток дуже приємно виглядають, легко виготовляються і можуть бути використані у найрізноманітніших виробах – для оздоблення покривала, скатертини, серветки, хустки, навіть як просто прикраси.

Как сделать кисточку из ниток (2) (475x700, 152Kb)Как сделать кисточку из ниток (8) (560x466, 130Kb)Как сделать кисточку из ниток (1) (626x387, 363Kb)Как сделать кисточку из ниток (6) (466x700, 256Kb)Как сделать кисточку из ниток (5) (236x492, 68Kb)

Інструктаж.

Необхідні матеріали - шматочок картону (будь-який невеличкий предмет прямокутної форми); товсті нитки для в'язання; ножиці ;

Хід роботи:

1. Виріжте прямокутник з картону необхідного розміру (можна використовувати будь-який цупкий прямокутник – магнитик, використану пластикову картку, навіть просто зімкнені кілька пальців руки).

2. Щільно намотати нитки на картон.

3. Продіти нитку під намотані нитки з одного боку і зав'язати вузлик. Це буде нитка, на якій висітиме китичка.

4. Розрізати моток, прибрати картон. Розправити ниточки у китичці. Окремою ниточкою зв'язати китичку на відстані приблизно 1 см від верху.

                       ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА

                     Виготовлення китиці

Матеріали та інструменти: нитки, гачок, картонний прямокутник,ножиці, намистинки або бісер. Час на виконання:

20хвилин

№ п/п

Назва неподільної операції

 

Графічне зображення

 

Технічні умови виконання

1

2

3

4

1.

Намотува-ння ниток на картон

Вирізати з картону прямокутник (його розмір повинен близько відповідати довжині китиці) і намотати на нього нитку (чим більше витків, тим об’ємніше китиця).

2.

Розрізання ниток

Потім іншою ниткою (залежно від товщини китиці – складеної вдвічі) міцно перев’язати витки. Розрізати нитки з протилежного боку картонного прямокутника

 

Обмотува-ння головки китиці

Приблизно на 2 см нижче того місця, де були перев'язані нитки, кілька разів обмотати китицю.

4.

Підрівнян-ня нижнього краю

Підрівняти нижній край китиці ножицями.

5.

Прикра-шання китиці

Можна замаскувати нитки обмотки намистинами або бісером. Також можна прикрасити китицю нанизаними на нитку контрастними або підібраними в тон намистинками.

 

 

Додатково можна ознайомитися з технологією виготовлення китички у відео майстер-класі за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=N8dTzd4SVpg

ІІІ.Заключна частина.

1. Підсумок уроку.

2. Домашнє завдання – виготовити китичку, за бажанням прикрасити нею ланцюжок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Виготовлення стилізованої фігурки ляльки.

Мета:

  • Освітняподальше ознайомлення з різними прийомами роботи з нитками; формування умінь виготовляти стилізовані фігурки ляльок з ниток;
  • Розвивальна – розвиток дрібної моторики, мислення, пам’яті, уваги, просторової і творчої уяви;
  • Виховна – виховання охайності, посидючості, любові до праці, самостійності;
  • Корекційна - розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами видів і властивостей текстильних матеріалів, трудових операцій;  розвиток просторового орієнтування  на основі виконання трудових дій за словесними вказівками вчителя; розвиток умінь виконувати трудові операції за наочною опорою (показом, малюнками); збагачення уявлення про предмети навколишнього середовища.                                                                      

Обладнання: шматочок картону (будь-який невеличкий предмет прямокутної форми); товсті нитки для в'язання; ножиці.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/1211.750%20%282%29.jpgХід уроку

І. Загально-корекційний етап

1. Організація до роботи

2. Нервово-психічна підготовка – гра «Запам’ятай предмети» (дитина невеликий проміжок часу сприймає зображення, потім по пам’яті розповідає, які предмети, скільки, колір тощо)

 3. Актуалізація опорних знань

  • Гра «Продовж речення»

Текстильні матеріали – це …Нитки бувають …

Нитки випускаються… На практиці у нашому житті нитки застосовуються …

  • Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями

Презентація на тему: Види паперу, його призначення (With images) | Журнали,  Ножиці, СтікериПрезентація на тему: Види паперу, його призначення (With images) | Журнали,  Ножиці, Стікери

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми

2. Сприймання та засвоєння матеріалу.

ВИДИ ЛЯЛЬОК-МОТАНОК З НИТОК

Как изготовить куклу-берегиню из пряжиПижо и ПендаThrum Doll - Princess Aurora - Fairytale Collection. $16.00, via Etsy.Куклы из ниток - мастер класс по изготовлению | Весенние поделки ...

Інструктаж.

Хід роботи – за інструкційною карткою:

Необхідні матеріали - шматочок картону (будь-який невеличкий предмет прямокутної форми); товсті нитки для в'язання; ножиці.       

 

ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА

Сторінка 61 підручник трудове навчання 4 клас Кліщ Дятленко

Можна виготовити ляльку-мотанку хлопчика

https://vshkole.com.ua/images/pidruchniki/4-klas/trudove-navchannia/klishch-dyatlenko/60.jpgСторінка 61 підручник трудове навчання 4 клас Кліщ Дятленко

ІІІ.Заключна частина.

1. Підсумок уроку.

2. Нервово-психічне розвантаження – мультик про голку та ножиці - Игра (1985)  https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=xk95Peevzuc

 

Тема: Ґудзики, їх види, отвори на них. Стібки в ручному виконанні для шиття. Голка. ТБ при користування голкою. Заправлення нитки в голку. Зав’язування вузлика. Пришивання ґудзиків на цупкий папір: «Сукня для ляльки».

Мета:

- Освітня – ознайомлення учнів з призначенням, різновидами ґудзиків; інструментами, трудовими операціями, технологічною послідовністю пришивання; закріплення уявлень про техніку безпеки під час роботи з ножицями, голкою; формування вмінь пришивати ґудзики з двома та чотирма наскрізними отворами на цупкий папір; зав’язувати вузлик; виготовляти поробку «Сукня для ляльки»;

- Розвивальна – розвиток дрібної моторики, точності та координації рухів, розвиток пам’яті, уваги, творчих здібностей, уяви;

- Виховна – виховання охайності, організованості, дисциплінованості, любові до праці; естетичного смаку:

- Корекційна – розвиток мовлення  на основі збагачення словника назвами трудових операцій, логічного мислення на основі залучення до інтелектуальних дій аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування; розвиток просторового орієнтування під час засвоєння трудових прийомів; уміння сприймати усні та письмові інструкції

Обладнання: структурований за вимогами онлайн-режиму матеріал, відео майстер-клас, ілюстрації, інструкційні картки, картон, голки, нитки, ножиці, ґудзики.

Хід уроку.

І. Загально-корекційний етап.

1. Організація до роботи.

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-16_12-14-31.jpg

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-16_12-15-28.jpg

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-16_12-15-28.jpg

ІІ. Основна частина.

1. Повідомлення теми

2. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-16_12-17-33.jpg

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-16_12-18-45.jpg  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  Відео з практичними прийомами по пришиванню ґудзиків

https://www.youtube.com/watch?v=-M8WQH1uBz0

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-16_12-23-59.jpg

 

 

 

 

 

 

 

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-16_12-20-39.jpg

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-16_12-21-19.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-16_12-23-00.jpg

ІІІ. Заключний етап.

1. Підсумок уроку. Рефлексія.

2. Нервово-психічне розвантаженняперегляд міні-мультика «Сто гудзиків» https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=b4RPPQTKi8E

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-12.jpg

                    ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА

 Пришивання ґудзиків на цупкий папір. Виконання виробу «Сукня для ляльки».

Матеріали та інструменти: силует сукні із картону, нитки, ґудзики бажаної форми та кольору, ножиці, голка, маркер.  Час на виконання: 40 хвилин

 

№ п/п

Назва неподільної операції

 

Графічне зображення

 

Технічні умови виконання

1

2

3

4

1.

Заготовка силуету сукні

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-26.jpg

Вирізати із картону за шаблоном силует сукні, підібрати ґудзики та нитки, запланувати розташування ґудзиків на сукні.

2.

Розмітка

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-26.jpg1.jpg

Маркером намітити місця пришивання ґудзиків.

3.

Заправляння нитки, виконання вузлика

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-25.jpg

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-21.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-20.jpg

Заправити у голку нитку бажаного кольору (в тон сукні або контрастного), урівняти краї нитки і виконати вузлик: навколо вказівного пальця, притримуючи край, зробити 1-2 оберти нитки; «скотити», одночасно скручуючи, нитки з пальця; затягти вузлик, підхопивши його середнім пальцем.

4.

Пришивання першого гудзика

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-19.jpg

Ввести голку зі зворотнього боку «сукні» у місці намітки, одягти ґудзик.

5.

Пришивання першого гудзика

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-18.jpg

Ввести голку у другий отвір ґудзика, вивести на виворітну сторону «сукні». Повторити операцію 3-4 рази.

6.

Пришивання наступних гудзиків

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-17.jpg

Виконати перехід до наступного ґудзика зі зворотного боку, вивести голку на лице, одягти ґудзик. Далі повторюємо дії, як із першим ґудзиком.

7.

Закріплення края нитки

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-16.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-15.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-13.jpg

У разі закінчення нитки необхідно зробити на виворітній стороні вузлик. Для цього голку вводимо під нитку, яка знаходиться поряд; на гострий кінець намотуємо 2-3 рази нитку і витягуємо голку, затягуючи вузлик.

8.

Пришивання решти ґудзиків. Перевірка правильності роботи оцінкою виворітної сторони.

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-12.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-10.jpg

По черзі пришиваємо всі заплановані ґудзики. Закріплюємо нитку в кінці так, як у пункті 7. Перевіряємо акуратність роботи, оцінюючи вигляд зворотнього боку.

 

 

 

 

Тема:Пришивання ґудзиків на цупкий папір: «Гусеничка».

Мета:

- Освітня – поглиблення уявлень про призначення, різновиди ґудзиків; інструменти, трудові операції, технологічну послідовність пришивання; закріплення уявлень про техніку безпеки під час роботи з ножицями, голкою; подальше формування вмінь пришивати ґудзики з двома та чотирма наскрізними отворами на цупкий папір; зав’язувати вузлик; виготовляти поробку «Гусеничка»;

- Розвивальна – розвиток дрібної моторики, точності та координації рухів, розвиток пам’яті, уваги, творчих здібностей, уяви;

- Виховна – виховання охайності, організованості, дисциплінованості, любові до праці; естетичного смаку:

- Корекційна – розвиток мовлення  на основі збагачення словника назвами трудових операцій, логічного мислення на основі залучення до інтелектуальних дій аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування; розвиток просторового орієнтування під час засвоєння трудових прийомів; уміння сприймати усні та письмові інструкції

Обладнання: структурований за вимогами онлайн-режиму матеріал, відео майстер-клас, ілюстрації, інструкційні картки, картон, голки, нитки, ножиці, ґудзики.

Хід уроку.

І. Загально-корекційний етап.

1. Організація до роботи.

2. Нервово-психічна підготовка – гра «Знайди однакові малюнки» (у кожному ряду знайди два однакові малюнки)

Abstract visual riddle - find two identical images - Royalty-free Puzzle stock vector

3. Актуалізація опорних знань

  • Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями та голкою (за картинками)

Зберігати голки та булавки в гольниціНе брати голки та булавки до рота - це небезпечно! Не користуватися під час роботи іржавими голками та булавкамиГолка завжди повинна бути з ниткою для того, щоб її легше було знайти, якщо вона загубиться Шматочки зламаної голки не кидати, а зібрати й здати вч...

Під час роботи не вколювати голки й булавки в одежу або інші предметиНожиці повинні лежати з правого боку, з зімкнутими кінцями, кільцями до себе Не залишай на столі ножиці в розкритому виглядіПередавай ножиці кільцями вперед, зімкнувши їх лезами

ІІ. Основна частина.

1 Повідомлення теми

2. Сприймання і засвоєння матеріалу

Народні прикмети про ґудзики

  •        Знайдений ґудзик, особливо великий і красивий, гарантує успіх і підтримку.
  •        Втрата ґудзика  - застереження про небезпеку.
  •        Бачити напіввідірваний ґудзик  або загубити його – до збитків, невдач у справах.
  •        Не можна пришивати ґудзики на собі, бо є ризик втратити пам’ять, яка «пришивається» разом з ґудзиком.

Как пришить пуговицу на удачу | Дневник, Удача, Тексты

Магія ґудзиків

Чарівними силами володіють не всі ґудзики, а тільки «діряві». 

     Для досягнення «магічного ефекту» варто вибирати ґудзики з чотирма отворами, просвердленими в дереві, слоновій кістці або в природному  перламутрі.

 

Колір ґудзиків – не менш важливий інструмент в залученні удачі.

Червоні ґудзики допомагають в особистому житті.

Блакитні і сині ґудзики сприяють загостренню інтуїції та несуть дар передбачення. 
Зелені ґудзики забезпечують успіх у фінансових  операціях, вказують джерела вигоди.

Жовті ґудзики відганяють нечисті сили, піднімають настрій і життєвий тонус.

 

ПАМ'ЯТНИКИ НА ЧЕСТЬ ГУДЗИКІВ

Презентація до позакласного заходу "Чудо-ґудзик"Презентація до позакласного заходу "Чудо-ґудзик"

Литва                                                 Германія

https://www.tk-furnitura.com.ua/wp-content/uploads/2017/11/Monument-to-the-button-in-Kiev-Ukraine.jpghttps://www.tk-furnitura.com.ua/wp-content/uploads/2017/11/Monument-to-the-button-in-Oslo-Norway.jpg

Україна                                             Норвегія

https://www.tk-furnitura.com.ua/wp-content/uploads/2017/11/car-buttons-museum-of-buttons-usa.jpghttps://www.tk-furnitura.com.ua/wp-content/uploads/2017/11/museum-of-buttons-usa.jpg

Музей ґудзиків, США

  • Повторення технології пришивання гудзиків

Как правильно пришить пуговицу. Как пришить пуговицу

  • Практична робота.

Виготовлення композиції «Гусеничка» на цупкому папері.

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-16_12-20-39.jpg

Вступний інструктаж

1. Підготувати фон – аркуш картону бажаного кольору та ґудзики.

2. Намітити на картоні місця пришивання ґудзиків.

3. Пришити ґудзики. Домалювати вусики, лапки, очі маркером.

 

За бажанням можна пофантазувати, додати парасольку та хмаринку, метелика тощо.

Для тих, хто вже відчуває себе майстром, можна прикрасити «ґудзиковою» гусеничкою светрик, кофтинку, серветку.

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\Поделки из бросового материала своими руками для детей и их родителей - поделки из картона 26.jpgГудзики. 100 ідей використання. Своїми руками

ІІI. Заключна частина.

1. Підсумок. Рефлексія

2. Нервово-психічне розвантаження – перегляд відеоролику

На Кіровоградщині відкрили музей ґудзиків

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=9rh8HSpF3qc

 

 

ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_21-51-08.jpg Пришивання ґудзиків на цупкий папір. Виконання композиції «Гусеничка».

Матеріали та інструменти: силует листочка із картону, нитки, ґудзики бажаної форми та кольору, ножиці, голка, маркер.  Час на виконання: 40 хвилин

 

№ п/п

Назва неподільної операції

 

Графічне зображення

 

Технічні умови виконання

1

2

3

4

1.

Заготовка силуету листика

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_21-51-22.jpg

Вирізати із картону за шаблоном силует листочка, підібрати ґудзики та нитки, запланувати розташування ґудзиків у гусеничці на листочку.

2.

Розмітка

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_21-51-21.jpg

Маркером намітити місця пришивання ґудзиків.

3.

Заправляння нитки, виконання вузлика

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-25.jpg

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-21.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-20.jpg

Заправити у голку нитку бажаного кольору (в тон сукні або контрастного), урівняти краї нитки і виконати вузлик: навколо вказівного пальця, притримуючи край, зробити 1-2 оберти нитки; «скотити», одночасно скручуючи, нитки з пальця; затягти вузлик, підхопивши його середнім пальцем.

4.

Пришивання першого гудзика

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_21-51-14.jpg

Ввести голку зі зворотнього боку «сукні» у місці намітки, одягти ґудзик. Ввести голку у другий отвір ґудзика, вивести на виворітну сторону «сукні». Повторити операцію 3-4 рази.

 

№ п/п

Назва неподільної операції

 

Графічне зображення

 

Технічні умови виконання

1

2

3

4

5.

Пришивання наступних гудзиків

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_21-51-12.jpg

Виконати перехід до наступного ґудзика зі зворотного боку, вивести голку на лице, одягти ґудзик. Далі повторюємо дії, як із першим ґудзиком.

6.

Закріплення края нитки

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-16.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-15.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_20-08-13.jpg

У разі закінчення нитки необхідно зробити на виворітній стороні вузлик. Для цього голку вводимо під нитку, яка знаходиться поряд; на гострий кінець намотуємо 2-3 рази нитку і витягуємо голку, затягуючи вузлик.

7.

Пришивання решти ґудзиків. Перевірка правильності роботи оцінкою виворітної сторони.

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_21-51-09.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_21-51-04.jpg

По черзі пришиваємо всі заплановані ґудзики. Закріплюємо нитку в кінці так, як у пункті 7. Перевіряємо акуратність роботи, оцінюючи вигляд зворотнього боку.

8.

Пропрацювання додатковими деталями

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-02_21-51-08.jpg

Намалювати вусики маркером, лапки, приклеїти очі.

 

 

Тема: Пришивання ґудзиків на цупкий папір: «Кумедний баранчик».

Мета:

- Освітня – поглиблення уявлень про призначення, різновиди ґудзиків; інструменти, трудові операції, технологічну послідовність пришивання; закріплення уявлень про техніку безпеки під час роботи з ножицями, голкою; подальше формування вмінь пришивати ґудзики з двома та чотирма наскрізними отворами на цупкий папір; зав’язувати вузлик; виготовляти поробку «Кумедний баранчик»;

- Розвивальна – розвиток дрібної моторики, точності та координації рухів, розвиток пам’яті, уваги, творчих здібностей, уяви;

- Виховна – виховання охайності, організованості, дисциплінованості, любові до праці; естетичного смаку;

- Корекційна – розвиток мовлення  на основі збагачення словника назвами трудових операцій, логічного мислення на основі залучення до інтелектуальних дій аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування; розвиток просторового орієнтування під час засвоєння трудових прийомів; уміння сприймати усні та письмові інструкції

Обладнання: структурований за вимогами онлайн-режиму матеріал, відео майстер-клас, ілюстрації, інструкційні картки, картон, голки, нитки, ножиці, ґудзики.

Хід уроку.

І. Загально-корекційний етап.

1. Організація до роботи.

2. Нервово-психічна підготовка – гра «Знайди дві однакові фігури»

attention find 2 identical shapes - Royalty-free Education stock vector

3. Актуалізація опорних знань

  • Повторення правил техніки безпеки при роботі з голкою

 

Ялинкова іграшка з яєчної шкаралупи - презентація з трудового навчання

ІІ. Основна частина.

1 Повідомлення теми

2. Сприймання і засвоєння матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

  • Повторення технології пришивання гудзиків

Как правильно пришить пуговицу. Как пришить пуговицу

  • Практична робота.

Виготовлення композиції «Кумедний баранчик» на цупкому папері.

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-16_12-20-39.jpg   Вступний інструктаж

1. Підготувати фон – аркуш картону бажаного кольору та ґудзики білого кольору.

2. Намалювати на картоні фігурку баранчика чорним маркером, намітити місця пришивання ґудзиків.

3. Пришити ґудзики.

Вироби з гудзиків своїми руками: майстер-класи, фото, ідеї. Як ...група “Сонечко” – Дошкільний підрозділ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ ... ГУДЗИКИ | Записи в рубрике ГУДЗИКИ | Дневник поварьонок ...

Хто відчуває себе гарним майстром, можна пришивати на тканині, прикрасити таким гарним малюнком декоративну подушечку, серветку.

http://goodhouse.com.ua/images-jpg/11701/1170121.jpg

 

 ІІI. Заключна частина.

1. Підсумок. Рефлексія

2. Нервово-психічне розвантаження – перегляд відеоролику для подальшого творчого натхнення

Поделки из пуговиц для детей и взрослых. Фото идеи для творчества 

https://www.youtube.com/watch?v=tmQwoyhEzyw

 

Тема: Виконання прямих стібків на картоні по проколу: «Тюльпани».

Мета:

- Освітня – подальше формування уявлень про прямі стібки, їх призначення, техніку виконання;  вміння виконувати прямі стібки в’язальними нитками на картоні по попереднім проколам; зав’язувати вузлик; виготовляти поробку «Тюльпани»; закріплення уявлень про техніку безпеки під час роботи з ножицями, голкою;

- Розвивальна – розвиток дрібної моторики, точності та координації рухів, розвиток пам’яті, уваги, творчих здібностей, уяви;

- Виховна – виховання охайності, організованості, дисциплінованості, любові до праці, до природи; естетичного смаку;

- Корекційна – розвиток мовлення  на основі збагачення словника назвами трудових операцій, логічного мислення на основі залучення до інтелектуальних дій аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування; розвиток просторового орієнтування під час засвоєння трудових прийомів; уміння сприймати усні та письмові інструкції

Обладнання: структурований за вимогами онлайн-режиму матеріал, ілюстрації, інструкційні картки, картон, голки, нитки, ножиці.

Хід уроку.

І. Загально-корекційний етап.

1. Організація до роботи.

2. Нервово-психічна підготовка – гра «Спробуй повтори!»

Нет описания фото.                    На изображении может находиться: текст

3. Актуалізація опорних знань.

  • Розгадування ребусів про інструменти та матеріали, якими будемо користуватися

Ребуси до тематичного тижня "Мода"               Тест "Ребуси і кросворди"


(НОЖИЦІ)                                         (ГОЛКА)

 

Ребуси до тематичного тижня "Мода" | Мода

(НИТКА)

  • Загадка про те, що буде зображено на нашому виробі сьогодні:

Виростає з цибулинки,

Різні має він відтінки.

Сам поважний, наче пан,

Із чужих країв – …

(Тюльпан)

  • Повторення правил техніки безпеки при роботі з голкою

Презентація «Правила безпеки під час роботи з голкою та ножицями ... Художня аплікація - презентація з трудового навчання

 

ІІ. Основна частина.

1. Повідомлення теми.

2. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

  • Прямі шви та їх виконання

http://goodhouse.com.ua/images-jpg/11478/114781.jpghttp://goodhouse.com.ua/images-jpg/11478/114783.jpg

Прямі шви — використовують найчастіше для намітки вироби, а також таким швом зшивають дві чи кілька деталей крою. Завдяки цьому простому шву деталі виробу не зрушаться нікуди і їх потім буде зручніше строчити на машинці. Виконується він просто, достатньо проколювати голкою тканину або тканини і просувати нитку вперед по прямій лінії. Бажано, щоб довжина стібка була не більше 1,5 сантиметрів.

 

3. Практична робота.

  • Вступний інструктаж.

Заготовка необхідних матеріалів: картон, в’язальні нитки зеленого та жовтого (рожевого, червоного, білого) кольорів, голка, ножиці.

  • Робота з інструкційною картою. Практична робота.

 

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумок.

2. Нервово-психічне розвантаження -Парад Тюльпанов, Никитский ботанический сад

 https://www.youtube.com/watch?v=RKlSnx4ZeNk


D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-30_02-02-10.jpgІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА

     Виконання композиції «Тюльпани» 

     прямими стібками на картоні по проколу.

Матеріали та інструменти: в’язальні нитки зеленого та жовтого (на вибір – рожевого, червоного білого) кольорів, ножиці, голка, шило, картон, олівець, фломастери.  Час на виконання: 40 хвилин

№ п/п

Назва неподільної операції

 

Графічне зображення

 

Технічні умови виконання

1

2

3

4

1.

Нанесення малюнка

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-30_02-01-58.jpg

На зворотньому боці картону нанести малюнок олівцем

2.

Виконання проколів

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\111.jpg

Шилом або голкою зробити проколи з відстанню ≈ 1,5 см

3.

Вишивання тюльпанів в один ряд

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-30_02-02-00.jpg

Почати шити в’язальною ниткою жовтого (або рожевого, червоного, білого) кольору по проколам прямими стібками (як зметувати)

4.

Вишивання тюльпанів (другий ряд)

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-30_02-02-02.jpg

Коли один ряд буде пройдено, можна повторити дії у протилежному напрямку, досягаючи неперервного контуру фігури, елемента.

5.

Заклірелення нитки

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-30_02-02-07.jpg

У випадку закінчення нитки, зміни нитки на нитку іншого кольору ззаду треба закріпити нитку вузликом.

 

№ п/п

Назва неподільної операції

 

Графічне зображення

 

Технічні умови виконання

1

2

3

4

6.

Вишивання листя

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\222.jpg

Так само прямими стібками по проколам прошити листя ниткою зеленого кольору.

7.

Звірення малюнку зі зворотнього боку

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-30_02-02-08.jpg

Малюнок зі зворотнього боку буде майже таким самим, як і з лиця.

8.

Вишивання стебел

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-30_02-02-09.jpg

Прямими стібками по проколам прошити стеблае4 ниткою зеленого кольору.

Пройшовши по всім проколам, ми отримаємо такий результат

9.

Вишивання листя та стебел (другий ряд)

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\333.jpg

Можна повернутися назад і, знову прямими стібками заповнити «прогалини» у конурі листочків, стеблин

10.

Промальовка додаткових деталей

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-04-30_02-02-10.jpg

За бажанням можна маркером промалювати додаткові деталі - прожилки на листочках, галявинку тощо.

 

 

Тема: Виконання прямих стібків на тканині (картоні) по розмітці: «Звірі та птахи» (за вибором).

Мета:

- Освітня – подальше формування уявлень про прямі стібки, їх призначення, техніку виконання;  вміння виконувати прямі стібки в’язальними нитками на картоні по попереднім проколам; зав’язувати вузлик; виготовляти поробку «Пінгвіни»; закріплення уявлень про техніку безпеки під час роботи з ножицями, голкою;

- Розвивальна – розвиток дрібної моторики, точності та координації рухів, розвиток пам’яті, уваги, творчих здібностей, уяви;

- Виховна – виховання охайності, організованості, дисциплінованості, любові до праці, до природи; естетичного смаку;

- Корекційна – розвиток мовлення  на основі збагачення словника назвами трудових операцій, логічного мислення на основі залучення до інтелектуальних дій аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування; розвиток просторового орієнтування під час засвоєння трудових прийомів; уміння сприймати усні та письмові інструкції

Обладнання: структурований за вимогами онлайн-режиму матеріал, ілюстрації, інструкційні картки, картон, голки, нитки, ножиці.

Хід уроку.

І. Загально-корекційний етап.

1. Організація до роботи.

2. Нервово-психічна підготовка – гра «Спробуй повтори!»

Вправа «Ножиці – песик – конячка»

3. Актуалізація опорних знань.

  • Гра «Дешифрувальник» - розшифруй і поясни прислів’я про працю

акьнелаМ   яцарп  ещарк  аз  екилев  яллідзеб.

  • Загадка про те, що буде зображено на нашому виробі сьогодні:

 

  • Повторення правил техніки безпеки при роботі з голкою

Презентація «Правила безпеки під час роботи з голкою та ножицями ... Художня аплікація - презентація з трудового навчання

ІІ. Основна частина.

1. Повідомлення теми.

2. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

  • Прямі шви та їх виконання

http://goodhouse.com.ua/images-jpg/11478/114781.jpghttp://goodhouse.com.ua/images-jpg/11478/114783.jpg

Прямі шви — використовують найчастіше для намітки вироби, а також таким швом зшивають дві чи кілька деталей крою. Завдяки цьому простому шву деталі виробу не зрушаться нікуди і їх потім буде зручніше строчити на машинці. Виконується він просто, достатньо проколювати голкою тканину або тканини і просувати нитку вперед по прямій лінії. Бажано, щоб довжина стібка була не більше 1,5 сантиметрів.

3. Практична робота.

  • Вступний інструктаж.
  • Робота з інструкційною картою. Практична робота.

Інструкційна карта

         Виконання композиції «Пінгвіни» прямими стібками на картоні по проколу.

Матеріали та інструменти: в’язальні нитки чорного та жовтого кольорів, ножиці, голка, шило, картон, олівець, фарби (або кольорові олівці).  Час на виконання: 40 хвилин

№ п/п

Назва неподільної операції

 

Графічне зображення

 

Технічні умови виконання

1

2

3

4

1.

Нанесення малюнка

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-18.jpg59.jpg

На зворотньому боці білого картону нанести малюнок олівцем. Можна вишити інших тварин або птахів (за бажанням)

2.

Виконання проколів

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-17.jpg58.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-18.jpg

Шилом або голкою зробити проколи з відстанню ≈ 1,5 см

3.

Заправляння нитки, виконання вузлика.

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-16.jpg57.jpg

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-16.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-15.jpg

Заправити нитку у голку, виконати вузлик:  навколо вказівного пальця, притримуючи край, зробити 1-2 оберти нитки; «скотити», одночасно скручуючи, нитки з пальця; затягти вузлик, підхопивши його середнім пальцем.

4.

Вишивання дзьобиків та лапок в один ряд

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-14.jpg  D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-09.jpg45.jpg

Почати шити в’язальною ниткою жовтого кольору по проколам прямими стібками (як зметувати)

5.

Вишивання  дзьобиків та лапок (другий ряд)

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-13.jpg55.jpgD:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-09.jpg

Коли один ряд буде пройдено, можна повторити дії у протилежному напрямку, досягаючи неперервного контуру фігури, елемента.

6.

Заклірелення нитки

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-11.jpg D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-10.jpg

У випадку закінчення нитки, зміни нитки на нитку іншого кольору з виворітного боку треба закріпити нитку вузликом.

7.

Вишивання тулуба, голови, крил

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-07.jpg

Так само прямими стібками по проколам прошити тулуби, голови, крила пінгвінів ниткою чорного кольору. Пройшовши по всім проколам, ми отримаємо такий результат

8.

Вишивання  тулуба, голови, крил (другий ряд)

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-06.jpg23.jpg

Можна повернутися назад і, знову прямими стібками заповнити «прогалини» у конурі тулубів, голів, крил пінгвінів

9.

Звірення малюнку зі зворотнього боку

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-06.jpg

Малюнок зі зворотнього боку буде майже таким самим, як і з лиця.

10.

Промальовка додаткових деталей

D:\Рабочий стол\Скан на Днепр\изображение_viber_2020-05-04_09-32-05.jpg

Маркером  намалювати круглі очі. Кольоровими олівцями або фарбами (за бажанням ) можна «розфарбувати» деталі:  жовтим – дзьобики та лапки, чорним – хутро на тулубі, крила, блакитним – фон тощо.

 

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумок.

2. Нервово-психічне розвантаження – Відео про пінгвінів-втікачів підкорило інтернет

 https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=QWYrYDAIaFk

 

 

Тема: Поняття про конструювання виробів з окремих деталей. Види конструювання. Способи кріплення деталей. Засоби праці. Конструювання казкового містечка із деталей дерев’яного конструктора.

Мета:

- Освітня – ознайомлення учнів з поняттям про конструювання виробів з окремих деталей, видами конструювання, способами кріплення деталей; закріплення уявлень про призначення будівельного конструктора, форму, розмір деталей, особливості їх з’єднання; правила користування; вдосконалення навичок  виділення в реальних предметах їх функціональних частин (фундамент, стіни, дах, стелю, вікна, двері) і визначення їх просторового розташування, будування в певній послідовності за зразком; формування умінь конструювати казкове містечко із деталей дерев’яного конструктора;

- Виховна – виховання інтересу до занять конструюванням, посидючості, вміння доводити розпочату справу до кінця, чуйності на труднощі інших людей, поваги до праці дорослих.

- Корекційно-розвивальна  - розвиток зорово-моторної координації, просторового орієнтування, уваги, наочно-образного і наочно-дієвого мислення, вміння здійснювати аналіз своєї роботи.

Хід уроку

І. Загально-корекційний етап

1. Організація до роботи

2. Нервово-психічна підготовка гра «Дослідник» - Знайдіть вид зверху для кожної пірамідки

Logic Visual Puzzle For Kids Stock Illustration - Illustration of ...

3. Актуалізація опорних знань

  • Вправа «Мікрофон» (дайте усно відповіді на запитання).

• Хто розповість, для чого потрібен будівельний конструктор?

  • Які бувають види конструкторів?

• 3 яких деталей можна звести стіни, дах?

• Як вони з’єднуються?
• Як треба користуватися конструктором?

  • Знайди 10 відмінностей

Find Difference Between Two Houses Kids Stock Vector (Royalty Free ...Find differences between the two images with castle Stock Vector ...

Picture puzzle: Find the ten differences between the two pictures ...

Click to see printable version of Find 7 Differences - Toy Town Made of Colorful Building Blocks Puzzle gamesClick to see printable version of Find 7 Differences - Toy Town Made of Colorful Building Blocks Puzzle games

ІІ. Основна частина.

1. Повідомлення теми.

2. Сприймання та усвідомлення матеріалу.

Люди яких професій потрібні, щоб збудувати будинок? (Відповіді дітей.)

Бесіда про будівництво.

На будівництві працює багато робітників таких професій: муляр (укладає цеглу), монтажник (монтує залізобетонні панельні блоки),  штукатури та маляри (штукатурять і фарбують стіни), сантехники (укладають труби для газу і води), машиністи підйомних кранів, бетономішалок, шофери, такелажники, які керують подачею будівельних матеріалів на поверхи, що споруджуються.
Раніше будівельна техніка була недосконалою і будинок зводили протягом двох - трьох років. Тепер будівельники працюють швидко, бо на будівництві є багато різних машин і механізмів, готових панелей-блоків. Тому будинок можна спорудити за два - три місяці.

Конструктор ― це людина, яка створює нові вироби, машини або вдосконалює їх (робить кращими).

Конструктором ще називають набір деталей, з яких можна складати (конструювати) якісь вироби: маленькі машини, споруди, меблі.

Хвилинка відпочинку

Поза «Велетень»  - стоячи на носочках, потягнути руки вгору.

Поза «Карлики»  - присівши навпочіпки витягнути руки вперед, спина пряма.

Вправа з обручем або гімнастичної палицею «Будівельник»

(Руху руками вгору, в сторони, вниз)

Подивіться, ось який

Будинок високий і великий

Все розмістяться друзі

У будинку, що побудував я!

Один з таких макетів будинку треба виготовити з деталей будівельного конструктора.

≡ Конструктор Wonderworld Дерев'яні кубики 100 деталей (WW-2521 ...Дерев'яні розвиваючі іграшкиІ: продажа, цена в Ровно, Магазин ...

Або один з таких макетів:

Дерев'яні кубики Смерекова будиночок Battat 40 деталей (BX1361Z ...Конструктори дерев'яні для дітейДерев'яний конструктор Будівельник Максі: продажа, цена в Полтаві ...

ІІІ. Заключна частина.

1. Підсумок уроку.

2. Нервово-психічне розвантаження – перегляд мультику «Какой чудесный день!» https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=10OSD1sa-Tk

Тема: Добір деталей для виготовлення  заданої конструкції за зразком. Правила роботи з конструктором типу «Лєго». Виготовлення виробів за зразком: «Зоопарк». Складання з лічильних паличок площинних об’єктів за зразком.

Мета:

- Освітня – подальше формування вміння добирати деталі для виготовлення заданої конструкції за зразком, виготовляти об’ємні конструкції з конструктора типу «Лєго» та площинні об’єкти із лічильних паличок; вдосконалення навичок  виділення в реальних предметах їх функціональних частин, визначення їх просторового розташування, будування в певній послідовності за зразком; формування умінь конструювати тварин для «Зоопарку»;

- Виховна – виховання інтересу до занять конструюванням, посидючості, вміння доводити розпочату справу до кінця, любові до тварин;

- Корекційно-розвивальна  - розвиток зорово-моторної координації, просторового орієнтування, уваги, наочно-образного і наочно-дієвого мислення, вміння здійснювати аналіз своєї роботи.

Игры со счетными палочками для детей 5-7 лет. Упражнения и схемы ...Хід уроку

І. Загально-корекційний етап

1. Організація до роботи

2. Нервово-психічна підготовка – «Сірникові головоломки»

3.Актуалізація опорних знань.

  • РОБОТА З ПЛАСТИЛІНОМ. ЛІПЛЕННЯ ЗВІРІВ ВЕСЕЛИЙ ЗООПАРКРозгадування кросворда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1. Він такий смугастий,

Він такий ікластий,

Найстрашніший у тайзі,

Перед ним тремтять усі.

Як роззявить

пащу: – игрр!!

Називають звіра… (тигр).

 

2. Вкрита травами гора.

Під горою є нора.

В ній хитрюга непроста

Від собак хова хвоста:

Як навідалась в курник,

Так відразу ж півень зник! (Лисиця)

 

3. Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Весь, як є,- жорстока лють.

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк…

Грізний звір цей, звісно… (вовк).

 

4. З рогами, а не бик,

Доять, а не корова,

Кору здирає,

А кошиків не плете. (Коза)

 

5. Пазурастий він, гривастий,

Як збирається напасти.

Рявкне – ох, і любий рев…

Відгадали? Так, це… (лев).

 

6. На хвостику гойдається.

Банани полюбляє.

І зветься це малятко –

Веселе… (мавпенятко).

 

7. Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни. (Ведмідь)

 

8. Стрічка по землі біжить,

Обережним треба бути –

Вона може укусити. (Змія)

 

9. Вік свій ходить з кулаками,

Та ще й сідають на нього з мішками. (Верблюд)


– Ми можемо побачити цих тварин у зоопарку. А що таке зоопарк?

Зоопарк (зоологічний парк) – територія, спеціально створена людиною, з будівлями та обладнанням для утримання, збереження, розмноження зникаючих видів та публічного показу тварин.

Зоологічні парки створюють з метою створення експозицій рідкісних, екзотичних та місцевих видів тварин, вивчення дикої фауни і розроблення наукових основ її розведення у неволі.

  • Фізкультхвилинка

Я малюю зайчика для вас – раз.

Це у нього, бачте, голова – два.

Це у нього вуха довгі – три.

Це у нього куций хвіст – чотири.

Це очиці весело горять – п’ять.

Ротик, зубки, хай моркву їсть – шість.

Шубка тепла, хутряна на нім – сім.

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім.


Ще навколо посаджу я дерева – дев’ять.

І хай сонце сяє угорі – десять.


  • Практична робота

Виготовлення з конструктора ЛЄГО тварин для зоопарку за зразком. Демонстрування та аналіз зразка

.Конспект по лего конструированию на тему "Формочки и кирпичики ...

А також робота з рахівними паличками (або із сірниками): площинні тварини для зоопарку:

Игры со счетными палочками. Шаблоны для игр.Игры со счетными палочками. Шаблоны для игр.Как можно использовать счетные палочки в качестве развивающей ...Как можно использовать счетные палочки в качестве развивающей ...Выложи из палочек фигуру – тренировка мозга через моторикуИгры со счетными палочками. Шаблоны для игр.

 

ІІІ. Заключна частина.

1. Підсумок.

2. Нервово-психічне розвантаження - Хочу Жить в Зоопарке

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Щербина Лариса
    Дякую . Цікаво та змістовно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Горбачова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кройтор Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 листопада 2020
Переглядів
7209
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку