Мета:
•формувати вміння та навички виготовлення органайзера з вторинної сировини, оздобленого аплікацією (текстильна, з природного матеріалу);
•навчитися вести пошук та вибір об`єктів для проектування ,розвивати естетичні та художні смаки, творче мислення, уяву; вміння економно використовувати матеріали.
•формувати підприємницькі компетентності, вміння реалізувати продукт своєї праці
•визначити сутність бізнес-плану; охарактеризувати його структуру та зміст головних розділів
•Виховувати в собі - вміння правильно спланувати роботу; - наполегливість; - посидючість;
•пропагувати збереження екології
Операційні цілі (завдання):
Після закінчення уроку учень знає
•технологію виконання органайзеру з вторинної сировини;
•поєднання технік оздоблення виробів;
•вміння скласти розрахунки по собівартості товару та складання конкурентноспроможної ціни
розуміє
•значення власноруч виготовлених виробів для розвитку підприємницької діяльності;
вміє
•створювати композицію проектованого виробу;
•виконувати органайзер з вторинної сировини, аплікації(текстильна, з природного матеріалу);
може
•самостійно чи в групі виготовити та оздобити органайзер з вторинної сировини;
•прогнозувати майбутні результати;
•презентувати готові вироби;
•висловлювати свою думку і захищати її.
Методи і техніки:
«Штурм питань», «Домовленості й принципи» , «Точна й відносна ана-
логія» генерування ідей; дискусія;
робота в групах.
Тип уроку: бінарний, інтегрований
Виготовлення органайзера з вторинної сировини, оздобленого аплікацією
Людмила Єгорова, учитель трудового навчання;
Тетяна Приходько, учитель
географії та економіки;
загальноосвітньої школи-інтернату
I-III ступенів №3
м.Миколаїв
Миколаївської області
Цільова група:
Тривалість:
Мета:
Операційні цілі (завдання):
Після закінчення уроку учень знає
розуміє
вміє
може
Методи і техніки:
«Штурм питань», «Домовленості й принципи» , «Точна й відносна ана-
логія» генерування ідей; дискусія;
робота в групах.
Тип уроку: бінарний, інтегрований
Обладнання:
вторинна сировина (пластикові, картонні коробочки; металеві баночки, картонна труба, диски);
тканина; ножиці;
нитки; шпагат
клейовий пістолет із силіконовим стержнем;
стрічки;
бісер, намистинки, мушлі, камінці, гілочки, шкарлупа горіха, зерна кави
Допоміжні матеріали:
Додаток 1. Технологія виконання органайзера.
Додаток 2. Таблиця економічних розрахунків, орієнтовні економічні розрахунки виробів.
Додаток 3. Анкетування учнів школи-інтернату
Додаток 4. Тест на підпрємницьку здібність
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
Вчитель технології
Складання девізу уроку.
Гра «Склади пазл»
Вчитель економіки
- Уявіть, що ви вирішили започаткувати власну справу. Що для цього потрібно? Потрібно дізнатися, якщо у вас підприємницькі здібності.
Як свідчать дослідники, тільки 5-7% людей мають достатні здібності до підприємницької діяльності. Тому не можна з будь-якої людини зробити підприємця, можна тільки навчити її деяким знанням і навичкам, створити необхідні умови для підприємництва. Рушійні сили підприємництва значною мірою полягають у самій людині, її ініціативі, активності, здібностях. Бізнес - це жорстка конкуренція, постійна напруга, азарт боротьби і самозатвердження як у спорті, актуалізація своїх здібностей і обдарованості, як у художній творчості.
Таким чином, для досягнення успіху в підприємницькій діяльності необхідні певні риси особистості та ділові якості:
- ініціативність, рішучість, сміливість, азартність, схильність до розумного ризику, наполегливість, незалежність, самостійність, відповідальність;
- честолюбність, мобільність, прагнення до нового, вміння передбачати, адаптуватись до змін;
- оптимізм, вміння протидіяти невдачам;
- комунікабельність, вміння працювати з людьми, встановлювати зв'язки впливати на людей, впевнювати;
- самовіддача, фанатичне захоплення ділом, працьовитість (підприємець повинен працювати більше, ніж його працівники, уміти витримувати високе навантаження, працювати по 12-16 годин на добу);
- порядність і чесність, надійність, вірність даному слову, які перш за все цінуються у цивілізованому підприємництві;
- висока компетентність та ерудиція. Підприємець повинен володіти знаннями з технології, економіки, психології, інноватики, політики, юриспруденції, фінансів, маркетингу; вміти організувати взаємодію різних спеціалістів, тобто бути універсалом.
Тест на перевірку підприємницьких здібностей (Додаток 4)
Результати раніше проведеного анкетування (Додаток 3) учнів засвідчили, що нам недостатньо цікавих предметів інтер’єру в шкільному житті. Учні запропонували створити щось цікаве та необхідне.
Вчитель технології
2.2. «Штурм питань»
«Зекономлені кошти-завжди зароблені кошти»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Сьогодні на уроці ми зробимо свої кроки для подальшого успіху у підприємництві, а саме виготовимо органайзер з вторинної сировини, оздоблений аплікацією (текстильна, з природного матеріалу), навчимося розраховувати його собівартість виробу та перевіримо наші підприємницькі здібності. Вас чекатиме цікава робота, яка потребує творчого підходу, художнього смаку, вміння проектувати та поєднувати різні техніки.
Вчитель економіки
Нам потрібен бізнес-план. А що ж це таке?
Бізнес-план дає змогу визначити перспективи розвитку майбутнього ринку збуту, оцінити витрати на виготовлення та збут продукції, її потенційну прибутковість.
Бізнес-план — це письмовий документ, у якому обґрунтовується сутність підприємницької ідеї, напрями, шляхи й засоби її реалізації на підставі дослідження й розрахунку ринкових, виробничих і фінансових аспектів майбутнього бізнесу й управління ним.
Повний бізнес-план має містити в собі такі розділи:
1. Резюме.
2. Характеристика продукції.
3. Аналіз ринку.
4. План маркетингу.
5. Виробничий план.
6. Організаційний план.
7. Фінансовий план.
8. Аналіз ризиків.
9. Додатки.
Розглянемо більш детально зміст цих розділів. Відзначимо, що на практиці не існує стандартної, універсальної, єдиної для всіх випадків форми бізнес-плану.
Цей розділ розміщується на початку документа, але складається вже після написання бізнес-плану загалом. Він може бути складений у формі коротких висновків з усіх розділів, а може бути поданий у формі невеличкої оповіді, оскільки його мета — зацікавити інвестора та залучити його до участі в проекті.
2. Загальна характеристика підприємства та характеристика продукції
У цьому розділі необхідно описати товар і переконати інвесторів у правильності вибору товару.
Аналіз ринку здійснюється на базі дослідження факторів зовнішнього середовища прямого й непрямого впливу.
План маркетингу включає в себе інформацію про стратегію залучення покупців — комплекс маркетингу.
Організаційний план містить інформацію про організаційні та законодавчі аспекти функціонування підприємства.
У цьому розділі слід розв’язати такі завдання:
♦ обрати місце розташування підприємства;
♦ визначити технологію виробництва: описати головні технологічні операції, навести перелік підрозділів і виконавців;
♦ провести пошук постачальників сировини та устаткування: зазначити найменування постачальника, сировину, закупівельні ціни, витрати на транспортування;
♦ розробити виробничу програму;
♦ скласти калькуляцію продукції.
Цей розділ містить узагальнення інформації з попередніх розділів у вартісному вираженні.
Аналіз ризиків має на меті визначити можливі небажані напрями розвитку підприємства та потенційні втрати (слабкі сторони підприємства, імовірність появи нових технологій, альтернативні стратегії, надійність партнерів і постачальників). Тому необхідно визначити заходи щодо запобігання ризикам.
Ми з вами будемо складати більш простий план, який нам допоможе в реалізації нашої мети – створення комфорту в класі та спальному корпусі.
Наші дії:
Вчитель технології
Органайзер сьогодні є одним з найнеобхідніших предметів на робочому місці, так як він створює ефект робочої обстановки, дозволяє зберігати аксесуари в одному місці не створюючи при цьому хаосу та безладу. Розглянемо різні варіанти конструкцій. Основними вимогами повинні бути практичність, зручність в використанні, естетична привабливість.
«Домовленості й принципи». А найважливішим доданком формули вашого успіху буде вміння працювати в групі, спілкуватися, висувати свої ідеї та їх аргументувати, прислухатися до ідей та пропозицій інших учасників, приймати спільні рішення й отримати кінцевий продукт.
Робота в групах.
Поділ класу на 5 групи. Для цього у мішечок покладіть 20 олівців п'яти кольорів (по 4 олівці кожного),. Учні беруть олівці за кольором групуються у команди.
Кожна група займає місця за окремим столом, на якому лежать підготовлені до роботи матеріали. Назви виробів напишіть на картках, покладіть зворотною стороною на стіл. Нагадайте учням правила безпеки праці та культуру роботи в групі. Керівник групи та економіст учень з найбільшою кількістю балів за тестом.
Ми повинні не лише оформити виріб, а й спрогнозувати шлях його реалізації, тому необхідно буде визначити собівартість творчого продукту праці. Виходячи з призначення проектованого виробу та його особливостей, органайзер повинен мати естетичний вигляд, матеріали повинні бути екологічно чисті та нешкідливі як для дорослих так і для дітей. Вимоги до конструкції виробу. Деталі, із яких виготовляється органайзер, повинні забезпечувати безпечність при користуванні. Час виконання роботи 40 хвилин.
Фізкультхвилинка «Тобі, собі»
Під час виконання технологічного процесу учні оздоблюють органайзер аплікацією, формують композиційну довершеність, використовуючи метод генерування ідей. Серед пропозицій всіх учасників розглядають, обговорюють, вибирають найбільш вдалі. Наголосіть учням, щоб полеміка й обговорення не тривали дуже довго. У процесі роботи учасники груп виготовляють виріб, економіст, визначає собівартість виробу для можливостей подальшої його релізації на шкільній ярмарці. Що саме впливає на підрахунки (підбір приладів та матеріалів,енергетичні затрати, людський ресурс, робота на устаткуванні та затрачений час), він визначатиме за допомогою таблиці, проводячи обчислення.
Демонстрація виготовленого виробу, озвучення собівартість та зазначення мінімум 5 його переваг.
VI. Підсумок уроку
- Вміння виготовляти органайзер з вторинної сировини, оздоблювати аплікацією сприятимуть у майбутньому вашого успіху - можливо, і професійному. Продовж речення «Я не хвалюся, але…».
Додаток 1
Технологія виконання органайзеру
Послідовність виконання:
Додаток 2
Таблиця економічних розрахунків.
Матеріали |
Ціна |
Витрати матеріалів |
Вартість витрат
|
Витрати часу |
Вартість витрат на електроенергію
|
Амортизаційні відрахування на основні інструменти й обладнання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом:
Розрахунок оплати праці:
Розрахунок оплати праці:погодинна оплата праці в Україні 19 гр 34 коп.
Собівартість виробу становить:
Розрахунок прибутку:
Ціна виробу:
Додаток 3
Анкетування учів школи
Додаток4
Тест на здатність до ведення підприємницької діяльності
1. Чи поводитесь Ви наодинці так, як тоді, коли за Вами спостерігають? 2. Чи вважаєте Ви себе здатним стати головою сім`ї?
3. Чи вважаєте Ви хитрість хорошою і корисною рисою?
4. Чи можете Ви розпочати розмову на вулиці з незнайомою людиною?
5. Чи знаєте Ви, який колір сьогодні в моді?
6. Чи їдете в транспорті без квитка, якщо забули вдома проїзний?
7. Чи заздрите успіху Ваших знайомих?
8. Чи звертаєтесь на «Ви» до Ваших старших за віком родичів?
9. Чи здатні Ви усно швидко обчислити скільки буде 3% від 3%?
10. Чи приходите вчасно у кіно?
11. Чи приходите вчасно на побачення?
12. Чи вважаєте за потрібне давати «чайові»?
13. Переживаєте, якщо Вас обрахували на 1 грн?
14. Чи пам’ятаєте дату народження свого вчителя?
15. Чи сідаєте у міському транспорті на будь – яке вільне місце?
16. Чи сідаєте в таксі тільки на заднє сидіння?
17. Чи любите робити записи у книгу скарг?
18. Чи вважаєте, що завжди достатньо лише одного попередження?
19. Чи знаєте, які грошові одиниці існували в Стародавньому Римі?
20. Чи зможете залишити валізу на вокзалі під наглядом зовсім незнайомої людини?
Повністю позитивна відповідь на кожне запитання дає 10 балів, повністю негативна – 0 балів. Проміжні відповіді оцінюються «на око» між 0 і 10 балами. Наприклад, якщо Ви з 10 своїх вчителів пам’ятаєте дату народження лише одного, відповідь – 1 бал. Якщо відповідь на яке – небудь питання для Вас є складною – 5 балів. Склавши всі Ваші бали, Ви звертаєтесь до ключа тесту.
Ключ тесту
120 – 200 балів – Ви вроджений бізнесмен. Якщо ви отримали ці бали в результаті підглядування у відповіді, вирахуйте 80 балів і орієнтуйтесь на новий результат.
110 – 119 балів – Ви володієте не всіма потрібними якостями бізнесмена, але у Вас є реальні шанси досягти успіху в бізнесі; деяку допомогу при цьому вам нададуть роздуми про причини втрати балів.
50 – 90 балів – видно, в бізнесмени Вам не вибитись, але судячи з усього, Ви правдива, порядна людина, у вас непоганий характер, так що не все втрачено в житті.