Розробка відкритого уроку з математики у 1 класі, проведеного для вихователів дитячого садочка, за програмою розвивального навчання з математики для 1- 4 класів, Автори: Захарова Г.М., Мельник К.І., Жемчужкіна Г.В.
Урок математики у 1 класі
Література: Програма розвивального навчання математики для 1- 4 класів, Автори: Захарова Г.М., Мельник К.І., Жемчужкіна Г.В. ; Математика 1 клас, Методичний посібник для вчителя, Захарова Г.М., Жемчужкіна Г.В., Мельник К.І., Харків ННМЦ «Розвиваюче навчання», 2013.
№20 Дата ___05/10______
Тема : Предметне моделювання (за допомогою різних знаків, кольору, смужок) відношень рівності й нерівності.
Мета:
предметно – логічний рівень: увести графічну модель- схему, з’ясувати особливості та вимоги до креслення схеми.
діяльнісний рівень вчити моделювати відношення рівности-нерівності за допомогою смужок., відрізків.(фіксація рівності-нерівності предметів, рівних чи нерівних за однією ознакою за допомогою схеми,., формувати дії контролю та оцінки під час дії порівняння)
комунікативний рівень: розказувати як це треба робити, формувати у дітей вміння працювати в парах; сприяти вихованню ціннісного ставлення до інших людей.
Обладнання: підручник Г. Захарової «Математика», зошит, два предм. для порівн. за висотою (один на постаменті), Миколка, набори (смужки с. 1),схема людини, мал.. автослюсаря, схема авто, схема швейної машини, швея, табл.. геом фіг.
Тип уроку: розв’язання Навч.Завд.
Форми і методи роботи: словесні, наочні, інтерактивні: робота в парах.
Очікувані результати: учні самостійно моделюють на малюнку відношення рівності-нерівності обраних ними предметів
ХІД УРОКУ
Перевірити поставу. Приготувати сторінки для роботи.с.21
ІІ. Тема. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, майстер автослюсар вирішив полагодити машину. Перед цим увечері вдома він має механізм машини вивчити, розібратися. Але ж він не зможе завезти автівку додому і у гаражі пізно і у холодну погоду не хочеться бути, та й щоб вивчити механізм, незручно розбирати всю автівку. Що робити? На чому вчитися?
(припущення учнів: прочитати в книзі, спитати у батьків, …розглянути на схемі…)
Художники,коли вчаться малювати людину, також використовують схему: (схема людини для малювання)
Починити швейну машину (схема)
Тема: Ми вчилися порівнювати предмети за допомогою смужок. Можливо за допомогою схем буде зручніше? Ми будемо вчитися використовувати схему для найпростіших дій: порівняння величин,а потім і для розв’язання задач спочатку разом, а потім і самостійно. А щоб зробити схему самостійно,треба слухати і вчитися робити висновки.
1ІІ. Створення ситуації успіху (актуалізація опорних знань)
Таблиці «Геометричні фігури»
Фізкульхвилинка
ІV. Розв’язання НЗ
Моделювання рівності – нерівності за допомогою відрізків.
№40 , 41 креслення прямокутників
Руханка:
Правило: що таке схема
Рольова гра: Буратіно і Мальвіна порівнюють предмети за якоюсь величиною.
Фізкульхвилинка
V. Підсумок уроку. Рефлексія
Додаток для демонстрації на дошці
Зразки схем