УрокПредметне моделювання (за допомогою різних знаків, кольору, смужок) відношень рівності й нерівності.

Про матеріал

Розробка відкритого уроку з математики у 1 класі, проведеного для вихователів дитячого садочка, за програмою розвивального навчання з математики для 1- 4 класів, Автори: Захарова Г.М., Мельник К.І., Жемчужкіна Г.В.

Перегляд файлу

Урок математики у 1 класі

Література: Програма розвивального навчання математики для 1- 4 класів, Автори: Захарова Г.М., Мельник К.І., Жемчужкіна Г.В. ; Математика 1 клас, Методичний посібник для вчителя, Захарова Г.М., Жемчужкіна Г.В., Мельник К.І., Харків ННМЦ «Розвиваюче навчання», 2013.

 

№20   Дата ___05/10______

Тема :  Предметне моделювання (за допомогою різних знаків, кольору, смужок) відношень рівності й нерівності.

Мета:

предметно – логічний рівень: увести  графічну модель- схему, зясувати особливості та вимоги до креслення схеми.

діяльнісний рівень вчити моделювати відношення рівности-нерівності за допомогою смужок., відрізків.(фіксація рівності-нерівності предметів, рівних чи нерівних за однією ознакою за допомогою схеми,., формувати дії контролю та оцінки під час дії порівняння)

комунікативний рівень: розказувати як це треба робити, формувати у дітей вміння працювати в парах; сприяти вихованню ціннісного ставлення до інших людей.

Обладнання: підручник Г. Захарової «Математика», зошит, два предм. для порівн. за висотою (один на постаменті), Миколка, набори (смужки с. 1),схема людини, мал.. автослюсаря, схема авто, схема швейної машини, швея, табл.. геом фіг.

Тип уроку: розв’язання  Навч.Завд.

Форми і методи роботи: словесні, наочні, інтерактивні: робота в парах.

Очікувані результати: учні самостійно моделюють на малюнку відношення рівності-нерівності обраних ними предметів

ХІД УРОКУ 

  1. Організаційний момент     Рефлексія

Перевірити поставу. Приготувати сторінки для роботи.с.21

 

ІІ. Тема. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, майстер автослюсар вирішив полагодити машину. Перед цим увечері вдома він має механізм машини вивчити, розібратися.  Але ж він не зможе завезти автівку додому і у гаражі пізно і у холодну погоду  не хочеться бути, та й щоб вивчити механізм, незручно розбирати всю автівку. Що робити? На чому вчитися?

 (припущення учнів: прочитати в книзі, спитати у батьків, …розглянути на схемі…)

Художники,коли вчаться малювати людину, також використовують схему: (схема людини для малювання)

Починити швейну машину (схема)

Тема: Ми вчилися порівнювати предмети за допомогою смужок. Можливо за допомогою схем буде зручніше? Ми будемо вчитися використовувати схему для найпростіших дій: порівняння величин,а потім і для розв’язання задач спочатку разом, а потім і самостійно. А щоб зробити схему самостійно,треба слухати і вчитися робити висновки.

1ІІ. Створення ситуації успіху (актуалізація опорних знань)

  1. Бесіда:
  • Що ми учимо зараз на уроках математики?  Ми учимо на уроках математики  -  Величини.
  • Незнайко вирішив з довжиною прогулятись. А з ширини суп зварити. І здивувався, чому нічого не вийшло.
  • Що ми з величинами можемо зробити?(вимірювати, порівнювати)
  • скажіть, які предмети можна порівняти за довжиною? Шириною, висотою? (олівець-гумка, довжину парти і довжину книжки, ширину прописів  і ширину книги, довжину ручки і олівця, висоту сусідів по парті, висоту іграшок…)
  • за якими ознаками  посуд може бути неоднаковим?  (за формою, кольором, матеріалом, за об’ємом)
  • Покажіть, як порівняти смужки за довжиною (учні демонструють, прикладаючи дві смужки одна до одної по довжині)
  • Покажіть, як порівняти смужки за шириною. (учні демонструють, прикладаючи дві смужки одна до одної по ширині)

 

  • Руханка: покажіть мені які ви виросли, потягніться вверх.

 

  • Іграшки, поки діти спали, посперечалися: Ця іграшка каже: я вища. А інша каже: я! (два предмети, один з них на п’єдесталі)
  • Як правильно порівняти ці предмети за висотою?
  • Рольова гра: Я поклала коробки  поруч. У цих двох коробках кнопок порівну. Тільки я відвернулася, знову прибіг Буратіно і місцями поміняв. Як мені зробити, щоб їх відразу пізнавати?  (поставити однакові мітки)
  1. Повторення геометричних фігур (зокрема відрізків)

Таблиці «Геометричні фігури»

 

Фізкульхвилинка

 

ІV. Розв’язання НЗ

Моделювання рівності – нерівності за допомогою відрізків.

№40 , 41 креслення прямокутників

  •  - хто з вас накреслив однакові за шириною?
  • - А хто різної ширини?
  • Накресліть два прямокутники , щоб були за шириною у такому відношенні, як на цих відрізках. (малюнок відрізків)

 

Руханка:

 

Правило: що таке схема

Рольова гра: Буратіно і Мальвіна порівнюють предмети за якоюсь величиною.

  • Я порівняла за……Виявилося, що…
  • А я порівняв за….. Виявилося, що…

 

  • Висновки: Предмети перебувають у відношенні рівності……у відношенні нерівності
  • Продовжте  речення: Це можна позначити за допомогою……схеми

Фізкульхвилинка

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія 

  • Діти, у яких відношеннях перебувають предмети? (рівності або нерівності)
  • Як відношення рівності чи нерівності можна позначити у зошиті? (схемою)
  • А за якими ознаками вони можуть бути рівними або нерівними? (довжина, ширина, висота, об’єм, товщина….
  • Якщо ви задоволені своєю роботою, порівнянням, фарбуванням, як ви зробили висновки, покажіть  сонечко, якщо ні – хмаринку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток для демонстрації на дошці

Зразки схем

http://www.ktovdome.ru/pics/3817_2043775106.jpghttp://mediku.com.ua/yu-krimsekogo-bilece-n-v-praktichni-ta-samostijni-roboti/15890_html_m205f5dfb.jpghttp://ditu.com.ua/uploads/posts/2015-09/yak-navchiti-ditinu-do-5-rokv-poetapno-malyuvati-lyudinu_987.jpeghttp://hovrashok.com.ua/images/Nov/02/ab15aae2b8f6daab2b6d5195f3f914dd/mini_1.jpghttp://www.atlanticrus.ru/sites/default/files/specris_hudgraph_files/specris_hudgraph-165.png

 

 

 

http://s7.automn.ru/vaz-2106/images/Shema-2106-NEW-L.jpg

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
29 липня 2018
Переглядів
1031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку