Уроку з літературно читання "Чи легко приносити радість іншим? В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». А. Костецький «Хвостата мова», Н. Кир’ян «Ми в цьому світі не самі" 2 клас

Про матеріал
Протягом уроку учні зможуть поглиблювати навички роботи над різними жанрами творів, удосконалювати вміння виразного читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 2 КЛАС

 

Тема:

Чи легко приносити радість іншим? В. Сухомлинський «Покинуте кошеня».

Анатолій Костецький «Хвостата мова».

Надія Кир’ян «Ми в цьому світі не самі».

Підсумок за темою.

Мета:

Поглиблювати навички роботи над різними жанрами творів, удосконалювати вміння виразного читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи.

Обладнання:

Предметні малюнки домашніх тварин, «калина»,альбом для малювання, кольорові олівці.

 

Хід уроку

І Організаційний момент:

Пролунав дзвінок веселий,

Запросив до класу нас.

Працювати будем гарно,

Щоб засвоїти все враз.

ІІ Актуалізація опорних знань:

1. Мовленнєва розминка.

1) Робота над скоромовкою:

Ой був собі коточок,

Украв собі клубочок

Та й сховався у куточок

2) Гра «Оркестр».

Ок – ок – ок – он маленький їжачок.

Ки – ки – ки – в лісі звірі та пташки

Ать – ать – ать – вибіг зайчик погуляти.

2. Гра «Впіймай слово і склади прислів’я»:

– без Нема рослини, кореня а нас, без Батьківщини людей.

(Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.

3. Перевірка домашнього завдання.

Читання й стислий переказ «Казки про яблуню» А. М ястківського.

ІІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

– Діти, ви чули вислів «наші менші брати»

 Що воно означає?

– Як слід поводитися з домашніми тваринами? Чому?

– Якими ми повинні бути хазяєвами?

Вчитель: З юних літ візьми за звичай –

Птахам, звірам помагай

Світ прекрасний навкруг тебе

Люби, шануй, оберігай!

ІV Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Покинуте кошеня».

1. Читання вчителем.

– З яким настроєм ви слухали оповідання?

– Що вразило більше за все?

Яких частин складається оповідання?

2. Читання мовчки. Гра «Диктор телебачення».

Прочитайте опис кошенятка.

Чому воно нявчало?

Прочитайте, як люди відносилися до котика.

Чи допоміг хтось із цих людей котику?

Скільки часу сиділо кошеня саме?

Коли ви найбільше хвилювались? Чому?

3. Розвиток зв’язного мовлення.

Доберіть до слів, близькі за значенням:

хата … (оселя, дім, будинок, житло),

дорога … (шлях, стежка, траса),

настав … (почався, наступив),

притулилось … (пригорнулось, притиснулось),

Доберіть до слів, протилежні за значенням:

виніс … (заніс),

маленьке …(велике),

сумно … (весело),

вечір … (ранок).

4. Робота в групах (четвірках):

Пофантазуйте і складіть продовження цього оповідання (Чи зміниться тоді назва твору?)

Фізкультхвилинка:

Лапки боки, вгору вушка

Скачуть білочки подружки

Один, два, три, чотири, п’ять,

По гілках вони летять.

Один, два, три, чотири, п’ять,

Люблять білочки стрибати.

V Опрацювання вірша Анатолія Костецького «Хвостата мова».

Читання вчителем.

Як ви вважаєте, чому хлопчик зрозумів хвостату мову.

Чи доводилось вам спілкуватися такою мовою?

Намалюйте в альбомах маленьке цуценя таким, яким ви його уявляєте.

2 Читання мовчки.

У яких рядках передано впевненість хлопчика, а у яких радість?

Чим схожі цей вірш і оповідання «Покинуте кошеня»?

Про що варто подумати перш ніж взяти додому кошеня або цуценя?

VІ Опрацювання вірша «Ми в цьому світі не самі» Надії Кир’ян.

1. Прочитайте заголовок вірша. Як ви вважаєте, про що у ньому піде мова?

2. Читання вчителем.

3. Бесіда за змістом.

Що в цьому вірші привернуло вашу увагу?

4. Гра «Бджілка». Напівголосне читання.

Як у вірші сказано про взаємну залежність людей і тварин?

Про який небесний дах іде мова?

До чого закликає нас поетеса?

Чи поділяєте її заклик?

Прочитайте слова вірша, у який висловлено головну думку.

Фізкультхвилинка:

Україна (діти розводять руки),

Рідний край (піднімають руки вгору),

Поле, річка (повороти тулуба вправо, вліво),

Синій гай (пританцьовують),

Любо стежкою йти (ходьба на місці),

Тут живемо я і ти! (беруться за руки).

VІІ Підсумок уроку.

1) А зараз ми підходимо до підсумку за темою.

Діти, скажіть, будь ласка, яку тему ми вивчили?

Які асоціації виникають у вас зі словом Батьківщина?

«Асоціативний кущ» (учні виходять до дошки з написаними словами на аркуші і зачитують їх, а потім прикріпляють до намальованого куща калини).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) А тепер давайте повернемося до нашої рідної оселі (дошка).

У рідній домівці оселилися ваші родичи.

Які народні символи прикрасили українську хату?

Який символ сподобався вам більше? Чому?

Пригадайте, в яких творах ви читали про нього.

3) Опрацювання підсумкових запитань на с. 65.

VІІІ Домашнє завдання:

Підготувати відповідь на запитання до розділу «Рідна домівка, рідна сім’я тут виростає доля моя». (с. 65)

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку