Уроку з ЯДС "Я досліджую рослини" 1 клас

Про матеріал
Рослина - це цілісний організм, якому, як і будь-якій іншій живій істоті, притаманне живлення, дихання, обмін речовин, ріст, розвиток і розмноження.
Перегляд файлу

image 

Мета: познайомити учнів з будовою рослин, різноманітністю, значенням рослинного світу для життя людства; розвивати бережне відношення до рослин, бажання дбайливо відноситись до живої природи; працювати над розвитком навичок логічного мислення учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.  

Зміст уроку

І. Ранкова зустріч СЛАЙД 1  

1.   Вітання 

Доброго ранку, сонце і вітер!

Доброго ранку, ліси і поля!

Доброго ранку, плането Земля!

А всім присутнім зичу здоров’я й добра!

 

2.   Обмін інформацією. 

-                     Діти Ось і завершується 25 тиждень навчання, як він називається? (Весна) - Які у вас асоціації з весною? (Весна - це пробудження усього живого) - Як змінюється погода на весні?

-                     Як змінилася тривалість дня?

-                     Яке число? місяць?

-                     Яка погода?

 

3. Загадка

Перша квіточка весняна  Тихо під сніжком куняла.

Дмухнув вітерець тепленький,

І з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

 

-   Діти, пропоную впізнати першоцвіти по фотокартках СЛАЙД 2

Першоцвітів налічують до 500 видів, проте більшість з них занесено до Червоної книги. 

-   Як гадаєте, чому?

 

Ключові слова: рослина, корінь, стебло, листок, квітка, плід Стіна слів: рослина Словник:

Рослина - це цілісний організм, якому, як і будь-якій іншій живій істоті, притаманне живлення, дихання, обмін речовин, ріст, розвиток і розмноження.

Орієнтовні матеріали до уроку

 

4. Щоденні новини

20 березня  вважається початком астрономічної весни, іншими словами – це день весняного рівнодення, тобто день за тривалістю дорівнює ночі. І саме з цього дня починається відродження природи. 

 

ІІ. Повідомлення теми уроку

Ми працюємо над темою «Я люблю природу України». 

-   Яка природа України? (Гори, рівнини, річки, озера, моря, тварини)

Сьогоднішня тема уроку «Я досліджую рослини»

 

ІІІ. Введення в тему 1. Робота з медіа https://www.youtube.com/watch?v=_owPRdbaMdY

Обговорення

-   Діти, що нового дізнались переглянувши відео?

-   Чи вразило вас щось?

-   Як ви гадаєте, скільки часу було витрачено на зйомку? Аргументуйте відповідь.  

 

2.   Інтерактивна технологія «Мікрофон»

-                     Як ви гадаєте, ми можемо віднести рослини до природи?(Так)      - Рослин ми можемо віднести до живої чи не живої?

-                     Доведіть, що це жива природа. Назвіть ознаки. (Вони дихають, ростуть, розмножуються,   живляться, помирають)

-                     Що потрібно рослині для життя? (Світло, тепло, вода, ґрунт, повітря)

-                     Що нам дає світло і тепло? (Сонце)

-                     Сонце — це жива чи нежива природа? (Нежива)

-                     Навіщо рослині світло і тепло? (Щоб рости)

-                     Звідки рослини беруть воду? (У ґрунті багато вологи та поживних речовин)   Отже, рослини пов'язані з вологою ґрунту. 

-                     Що ще рослині треба для росту? (Повітря)

-                     Сонце,  вода і повітря -  це жива чи нежива природа? (Нежива)

 

Висновок: Жива природа пов'язана з неживою. 

 

3.   Робота з підручником (с.38)

В Україні росте багато рослин. Більшість із них – квіткові. Це рослини, у яких утворюється квітка та плід з насінням.  - Яких рослин більше в Україні?

- Що утворюється у квіткових рослин? (квітка та плід з насінням)

 

 

 

 

4.                 Робота з тематичною таблицею №1 “Коріння” СЛАЙД 3

     Корінь – важливий орган. Коріння ростуть упродовж усього життя рослини. Вони рухаються між частками ґрунту у пошуках води і мінеральних солей. Своїм коренем воно закріплює рослину в ґрунті, міцно утримую її. Чим більше рослина, тим більше корінь. 

Фізхвилинка

 

5.                 Робота з тематичною таблицею №2 “Будова квітки” СЛАЙД 4 (Розповідь вчителя про будову рослини з опорою на таблицю, або макет)  Рослини мають: корінь, стебло,  листок,  квітку,  плід з насінням. 

Частини рослини – корінь, стебло, листя, квітка, плід з насінням – органи рослини. - Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якої-небудь частини?

 

Як вже сказано, корінь — є одним з найважливіших органів рослини.

 

- Для чого потрібне стебло? (Тримає листя,  квіти і плоди, доставляє поживні речовини від кореня до інших частин рослини)

 

-Для чого потрібне листя? (Листя підказує, коли рослину треба полити, ловить сонячне проміння, листям рослина дихає, в себе вбирає вуглекислий газ, а віддає чисте повітря - кисень)

 

-Для чого потрібна квітка? (Квітка – важлива, тому що з неї утворюються плоди і насіння. З квіток варять варення, роблять ліки)

 

-Для чого потрібні плід з насінням? (Плоди – це джерело живлення. Це їжа для тварин і людей)

 

СЛАЙД 5

Рослина - це цілісний організм, якому, як і будь-якій іншій живій істоті, притаманне живлення, дихання, обмін речовин, ріст, розвиток і розмноження.

 

ІV. Узагальнення, систематизація знань і умінь учнів.

1.Робота у підручнику с. 38, завдання 2  

2. Робота у зошиті с. 31

 

Підсумок уроку. Рефлексія  

- Як слід поводитися з рослинами?

 

Колективне складання правил поводження в природі:

        Не рвати рослини без потреби.

        Не ламати гілки дерев і кущів.

        Не топтати рослини.

        Не розпалювати багаття на природі.

 

pdf
Додано
15 березня 2023
Переглядів
1948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку