Мета: познайомити учнів з будовою рослин, різноманітністю, значенням рослинного світу для життя людства; розвивати бережне відношення до рослин, бажання дбайливо відноситись до живої природи; працювати над розвитком навичок логічного мислення учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Зміст уроку |
І. Ранкова зустріч СЛАЙД 1 1. Вітання Доброго ранку, сонце і вітер! Доброго ранку, ліси і поля! Доброго ранку, плането Земля! А всім присутнім зичу здоров’я й добра!
2. Обмін інформацією. - Діти Ось і завершується 25 тиждень навчання, як він називається? (Весна) - Які у вас асоціації з весною? (Весна - це пробудження усього живого) - Як змінюється погода на весні? - Як змінилася тривалість дня? - Яке число? місяць? - Яка погода?
3. Загадка Перша квіточка весняна Тихо під сніжком куняла. Дмухнув вітерець тепленький, І з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)
- Діти, пропоную впізнати першоцвіти по фотокартках СЛАЙД 2 Першоцвітів налічують до 500 видів, проте більшість з них занесено до Червоної книги. - Як гадаєте, чому?
|
Ключові слова: рослина, корінь, стебло, листок, квітка, плід Стіна слів: рослина Словник:
Рослина - це цілісний організм, якому, як і будь-якій іншій живій істоті, притаманне живлення, дихання, обмін речовин, ріст, розвиток і розмноження.
Орієнтовні матеріали до уроку
4. Щоденні новини 20 березня вважається початком астрономічної весни, іншими словами – це день весняного рівнодення, тобто день за тривалістю дорівнює ночі. І саме з цього дня починається відродження природи.
ІІ. Повідомлення теми уроку Ми працюємо над темою «Я люблю природу України». - Яка природа України? (Гори, рівнини, річки, озера, моря, тварини) Сьогоднішня тема уроку «Я досліджую рослини»
ІІІ. Введення в тему 1. Робота з медіа https://www.youtube.com/watch?v=_owPRdbaMdY Обговорення - Діти, що нового дізнались переглянувши відео? - Чи вразило вас щось? - Як ви гадаєте, скільки часу було витрачено на зйомку? Аргументуйте відповідь.
2. Інтерактивна технологія «Мікрофон» - Як ви гадаєте, ми можемо віднести рослини до природи?(Так) - Рослин ми можемо віднести до живої чи не живої? - Доведіть, що це жива природа. Назвіть ознаки. (Вони дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають) - Що потрібно рослині для життя? (Світло, тепло, вода, ґрунт, повітря) - Що нам дає світло і тепло? (Сонце) - Сонце — це жива чи нежива природа? (Нежива) - Навіщо рослині світло і тепло? (Щоб рости) - Звідки рослини беруть воду? (У ґрунті багато вологи та поживних речовин) Отже, рослини пов'язані з вологою ґрунту. - Що ще рослині треба для росту? (Повітря) - Сонце, вода і повітря - це жива чи нежива природа? (Нежива)
Висновок: Жива природа пов'язана з неживою.
3. Робота з підручником (с.38) В Україні росте багато рослин. Більшість із них – квіткові. Це рослини, у яких утворюється квітка та плід з насінням. - Яких рослин більше в Україні? - Що утворюється у квіткових рослин? (квітка та плід з насінням)
|
4. Робота з тематичною таблицею №1 “Коріння” СЛАЙД 3 Корінь – важливий орган. Коріння ростуть упродовж усього життя рослини. Вони рухаються між частками ґрунту у пошуках води і мінеральних солей. Своїм коренем воно закріплює рослину в ґрунті, міцно утримую її. Чим більше рослина, тим більше корінь. Фізхвилинка
5. Робота з тематичною таблицею №2 “Будова квітки” СЛАЙД 4 (Розповідь вчителя про будову рослини з опорою на таблицю, або макет) Рослини мають: корінь, стебло, листок, квітку, плід з насінням. Частини рослини – корінь, стебло, листя, квітка, плід з насінням – органи рослини. - Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якої-небудь частини?
Як вже сказано, корінь — є одним з найважливіших органів рослини.
- Для чого потрібне стебло? (Тримає листя, квіти і плоди, доставляє поживні речовини від кореня до інших частин рослини)
-Для чого потрібне листя? (Листя підказує, коли рослину треба полити, ловить сонячне проміння, листям рослина дихає, в себе вбирає вуглекислий газ, а віддає чисте повітря - кисень)
-Для чого потрібна квітка? (Квітка – важлива, тому що з неї утворюються плоди і насіння. З квіток варять варення, роблять ліки)
-Для чого потрібні плід з насінням? (Плоди – це джерело живлення. Це їжа для тварин і людей)
СЛАЙД 5 Рослина - це цілісний організм, якому, як і будь-якій іншій живій істоті, притаманне живлення, дихання, обмін речовин, ріст, розвиток і розмноження.
ІV. Узагальнення, систематизація знань і умінь учнів. 1.Робота у підручнику с. 38, завдання 2 2. Робота у зошиті с. 31
Підсумок уроку. Рефлексія - Як слід поводитися з рослинами?
|
Колективне складання правил поводження в природі: • Не рвати рослини без потреби. • Не ламати гілки дерев і кущів. • Не топтати рослини. • Не розпалювати багаття на природі. |