Усний журнал
«Подорож у світ добра і краси»
Усний журнал «Подорож у світ добра і краси».
Людина приходить у світ для добра. Вона живе серед людей, а тому повинна нести у цей світ світло і чистоту своєї душі, бути милосердною, чуйною, ввічливою, доброю, уважною. І не лише до людей, а й до всього навколишнього світу, у якому нам випало щастя жити.
- Сьогодні у нас в гостях незвичайний журнал. Такого ви не знайдете в книгарні, не прочитаєте в бібліотеці. Тому що сторінки цього журналу будете створювати саме ви і саме зараз. Називається наш часопис «Світ добра й краси». На його сторінках ви ще більше дізнаєтесь про одну із найчудовіших людських якостей – ДОБРОТУ.
- Отже, вирушаємо в подорож сторінками нашого журналу, подорож добра і краси.
Переглядаючи кожну книжку, кожен журнал, ми спочатку звертаємось до змісту. Зробимо так і зараз. Сьогодні у номері.
Сторінка 1 |
Анкета (інтерв’ю) |
Де кореспонденти поцікавляться нашими думками про доброту. |
Сторінка 2 |
Казкова скринька |
Адже з дитинства саме з казок ми черпаємо мудрість і добро. |
Сторінка 3 |
Скарбничка народної мудрості |
Мудрість народу вилилась і в його безцінних перлинках – приказках, прислів’ях, загадках тощо. |
Сторінка 4 |
Симфонія добру |
Ця сторінка познайомить нас з віршами про добрі справи, про людяність. |
Сторінка 5 |
Ігрова |
Який же дитячий журнал без ігор? |
Сторінка 6 |
Художня |
На цій сторінці ви зможете спробувати себе у ролі художників. |
Сторінка 1
Анкета (інтерв’ю)
- А зараз слово надається кореспондентам нашого журналу. Вони візьмуть у вас невеличке інтерв’ю. Адже дуже важливо знати розуміння добра наших читачів.
(Діти однієї з груп – журналісти, беруть інтерв’ю у інших дітей)
- Чи вважаєш ти себе добрим? В чому це проявляється?
- Чи може людина прожити без доброти? Чому?
- Навіщо людям доброта?
- До кого можна бути добрим?
- Кого в нашому класі можна назвати добрим? Чому? (Запитати кількох дітей)
- На що схожа доброта?
- Де в природі можна взяти фарби і звуки, щоб описати доброту?
- У мене є до вас пропозиція. Дуже важливо не лише творити добро, а й цінувати його. Негарно зробити добру справу і хвалитися нею перед іншими. А от помічати добро навколо себе необхідно. Давайте ж поставимо у нас в класі скриньку доброти, до якої ви будете складати добрі справи, які зробили вам ваші товариші. А в кінці кожного тижня будемо відкривати цю скарбничку.
Сторінка 2
Казкова скринька
- Як ви думаєте, діти, чого більше на землі – добра чи зла?
- Яких людей на землі більше – добрих чи злих?
- Які казки ви знаєте, де добро перемагає зло? («Івасик-Телесик», «Коза-Дереза», «Снігова королева», «Червона Шапочка», «Вовк і 7 козенят» тощо)
Читання казки «Добро і зло» (читає вчитель)
- Прочитайте казку і продовжіть ці рядки:
Ніхто не має права: ображати, карати, принижувати…
Кожен має право: захистити, допомогти, поділитися…
Читання в групах оповідань В.Сухомлинського.
(Кожна група робить короткий висновок з прочитаного про моральні риси)
«Чиста криниця» ст. 109 «Що Ніна має зробити»
Висновок: - Кого ми називаємо добрими людьми?
Сторінка 3
Скарбничка народної мудрості
(Кожна група отримує прислів’я – «розписанки»)
Завдання: скласти прислів’я, зачитати.
І група |
Добре слово дім побудує Слово – ключ, Сила слова |
яким відкриваються серця. і в мороз зігріє. безмежна. |
ІІ груп |
Від доброго слова Світ не без Робиш добро - |
добрих людей. не роби зло. і лід розмерзає. |
ІІІ група |
Не одежа красить людину, Добре слово краще Гостре словечко |
за мед. коле сердечко. а добрі діла. |
IV група |
Не хвали сам себе, Ввічливих Дружній череді |
скрізь шанують. нехай тебе люди похвалять. і вовк не страшний. |
V група |
Добре слово Людяність Добра думка - |
дорожча за багатство. і кішці приємне. половина діла. |
Сторінка 4
Симфонія добру
(Діти однієї з груп презентують підготовлені вірші про доброту, людяність, чесність, дружбу, повагу до старших)
(«Золоте джерельце» - ст. 257, 263, 265; «Чиста криниця» - ст. 231)
Сторінка 5
Ігрова
Діти стають у коло. Учитель непомітно вкладає в долоньки одного з дітей каблучку і каже: «Хто сьогодні всіх добріший, виходь сьогодні сюди скоріше!» Той, у кого каблучка, стає в центр кола і стає Феєю Доброти. Фея торкається до когось із дітей каблучкою і розповідає про нього щось добре. Той, кого торкнулась Фея, говорить добро про свого сусіда, а той – наступному по колу і т.д.
Сторінка 6
Художня
(Діти малюють образи добра і зла – на шматочках паперу: добро – жовтий чи рожевий, зло – темного відтінку).
На дошці – створення асоціативного куща (на одній частині дошки – образи добра, на іншій – образи зла).
- Яка частина вам подобається більше?
- Отже, давайте зробимо так, щоб серед нас не були присутні ніякі ознаки злого, недоброго. (Закрити частину дошки з образами зла плакатом з веселими зображеннями).
- А тепер і висновки можна зробити. Доповніть останнє слово до другого рядочка у віршах, щоб добре запам’ятати, яким треба нам зростати.
Ввічливість двері в серця відчиняє –
Силу велику скрізь ввічливість… (має)
Лагідним треба нам бути з близькими,
А не поганими і не… (лихими).
Треба забути про гнів і про зло,
Щоб поруч з нами всім тепло… (було).
Заздрість погану закинь далеченько,
Щоб стало світлим і добрим… (серденько)
Вирви з душі ти гординю і лінь,
І якнайдалі від себе… (закинь).
Правила вивчи усі послідовно
І з усіма ти поводься… (тактовно).
Змалку навчися людей поважати,
Слово хороше вчися… (казати).
Ти доторкнись до людини душею,
І усміхнися чарівно… (до неї).
Будь вольовий і завжди терпеливий,
Добрий, уважний, гуманний,… (правдивий).
Сонце відразу всміхнеться й розквітне,
Як твоє серденько стане… (привітне).
Гарно учися з людьми спілкуватись,
Але ніколи не смій… (зазнаватись).
Всі ми живемо в суспільстві людському,
Треба нам добре поводитись… (в ньому).
Бо без людей, хто з нас зможе прожити?
Треба з людьми уживатися… (вміти)
І розуміти давно всім пора:
Люди приходять у світ для… (добра).