Утворення, називання і читання чотирицифрових чисел у межах 2000. Розв’язування задач.

Про матеріал
ознайомити учнів з утворенням, назвою і читанням чотирицифрових чисел у межах 2000; повторити способи позатабличного множення двоцифрових чисел на одноцифрове число; розвивати вміння розв'язувати задачі, які містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів і на декілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати любов до рідного краю, охайність, організованість.
Перегляд файлу

 

Тема: Утворення, називання і читання чотирицифрових чисел у межах  2000. Розв’язування задач.

Мета: ознайомити учнів з утворенням, назвою і читанням чотирициф­рових чисел у межах 2000; повторити способи позатабличного множення двоцифрових чисел на одноцифрове число; розвивати вміння  розв'язувати задачі, які містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів і на декілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати любов до рідного краю, охайність, організованість.

Обладнання. Мультимедійне обладнання, презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

( Тема Слайд 1)

І. Організація класу до уроку.

 – Мої любі юні математик, я запрошую вас на урок. Перевірте, чи все приготували до уроку математики.

Діти записують в зошитах число.

2. Мотивація навчальної діяльності.

 – Математика – це цариця наук. Вона присутня повсюди: у повсякденному житті, у поезії, музиці, архітектурі, історії та географії. Сьогодні за допомогою математичних знань ми дізнаємося багато нового та цікавого про чудове місто України. А яке саме – дізнаємося, розв’язавши приклади .

( Слайд 2)

 – Молодці!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 – Наш урок – це маленька екскурсія  по  Києву. Ми не тільки познайомимося з його історією, але й дізнаємося як утворюються , називаються й читаються чотирицифрові числа, будемо розв’язувати задачі та приклади, працювати з геометричним матеріалом.

 – Чого ви чекаєте від уроку?

1. Усний рахунок

 – Проведемо розумову розминку і дізнаємося багато цікавого про Київ. (Слайд 3)

Як і кожне місто, Київ має свою емблему - герб. Перший герб був створений в 15 столітті,  а  230  років тому Київ отримав новий герб з зображенням архангела Михаїла.

Я пропоную вам:

  • Полічити від 229 до 235;   від 95 до 109;    від 993 до 1000
  •      Розкажіть про скільки одиниць кожного розряду в числі 230.                   
  •      Як записати число 230 у вигляді розрядних доданків?
  • Назвіть сусідів числа  230; 325; 400; 699.          

 

 

 – А яка найбільша річка України  протікає в Києві?

 – Дніпро вважається річкою трьох народів, бо протікає не лише через Україну, а й Росію та Білорусію. Греки називали Дніпро Борисфеном, а ми , слов’яни, Славутою.

   

  • Знайдіть суму чисел 300 і 100                          ( 400)
  • Саме така найменша ширина Дніпра в межах Києва.
  • Знайдіть різницю чисел 750 і 150                    (600)
  • Це найбільша ширина Дніпра в межах Києва.
  •  Скільки сантиметрів в 9м 8дм 1 см?              (981см)
  • Саме така протяжність Дніпра, але в кілометрах на території України.
  • Знайдіть добуток чисел 2 і 3                            (6)
  • Саме така глибина Дніпра в наймілкішому місці.

(Слайд 4)

 – Перед вами  зображення Києво-Печерської лаври. Це найдавніший храм  міста. В ньому захоронено 117 святих. Вони мешкали у печерах, підземних келіях.

 – Доповніть числа, які ви бачите, до 117.

  

                                      100

              50                    117                        17

                   90                                       80

                                      110

 – Як можна назвати числа 50, 80, 100, 90?  (Круглі)

 – Які числа зайві?  Чому?   (17, 117)

 – У 988 році київський князь Володимир хрестив Київську Русь. На честь князя над Дніпром споруджено ось такий пам’ятник.

(Слайд 5)

 – Щоб краще запам’ятати цю дату запишіть число 988.

 – Які  трицифрові числа можна скласти з цифр 9 та 8? Напишемо їх.

(998,989,898, 889, 899)

  – Підкресліть однією лінією найбільше  трицифрове число; двома лініями – найменше.

  ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Повідомлення теми уроку.

 – Сьогодні ми починаємо знайомство з  «Багатоцифровими числами». Як ви гадаєте чому числа називають багатоцифровими? Так. І на першій сходинці  живуть чотирицифрові числа.  Сьогодні на уроці ми почнемо знайомство саме з ними. Але спочатку:

– Назвіть найбільше трицифрове число.

 – Яке число отримаємо, якщо додати 1?

 – Скільки потрібно цифр для запису цього числа? Скільки сотень в цьому числі?

 Ми вміємо називати, читати і записувати числа до 1000. Однак є числа, більші від 1000. Якщо до тисячі додати одиницю, то отримаємо число тисяча один. За числом тисяча один йде число тисяча два, а потім — тисяча три, тисяча чотири, тисяча п 'ять. Назвіть наступні числа.

(Слайд  6)

 Розгляньте малюнок.

 Скажіть, яке число тут зображено за допомогою пучків з паличок  і окремих паличок?

 – Це число 1232. У ньому одна тисяча, дві сотні, три десятки і дві одиниці. Це чотирицифрове число.У чотирицифровому  числі, крім розрядів одиниць, десятків і сотень, є ще розряд  одиниць тисяч.

(Слайд  7)

 Розгляньмо запис чотирицифрових чисел у нумераційній таблиці. Прочитаймо ці числа. Числа починаємо читати з розряду тисяч.

 – Назвіть найбільше з ним число, найменше.

 – Спробуємо записати чотирицифрові числа. Їх починають записувати з розряду тисяч, тобто в такому ж порядку, як і читають. Наприклад, число 1348 так і записують 1348.

 – Запишіть числа : 1897, 1903, 1400, 1040.

 – Із скількох цифр складаються чотирицифрові числа?

 – Запишіть ці числа у вигляді суми розрядних доданків.

2.Рухлива вправа «Утвори число»

До дошки виходять 4 учні з карточками числами. Хтось із дітей називає чотирицифрове число. Кожен з учнів біля дошки повинен показати цифру, яка показує кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч в цьому числі.)

3. Робота в группах

   Попрацюємо в групах. У вас на столах картки із завданням. Напишіть в клітинках чотирицифрове число, назва якого складається з певної кількості слів: одного, двох, трьох, чотирьох.

 

з одного слова

 

 

 

 

з двох слів

 

 

 

 

з трьох слів

 

 

 

 

з чотирьох слів

 

 

 

 

 

(Слайд  7)

4. Фізкультхвилинка.

           Ми по Києву гуляєм

           Фізкультхвилинку починаєм

Справа – Лавра, тут – Хрещатик,

А внизу – Дніпро.

 

В синім небі сонце сяє

І за нами промовляє:

Раз, два, три, чотири, п’ять

Будем дружніми зростать.

На «відмінно» будем вчитись

І ніколи не лінитись.

ІV. Закріплення та осмислення  знань.

1. Робота з підручником.

 – Настав час попрацювати з підручником. Відкрийте його на с. 26, № 160 (усно, ланцюжком)

 Якщо ми додаємо до числа 1, то отримуємо …наступне число.

 – Якщо ми віднімаємо від числа 1, то отримуємо …попереднє число.

2. Розвиток математичних умінь.

а) обчислення прикладів

– Обчислити добутки (приклади №162), користуючись правилом множення суми на число або переставною властивістю множення. (Колективно)

23 30= 23 3 10=69 10=690

15 40=15 4 10=60 10=600

33 20= 33 2 10=66 10=660

40 24= 24 4 10= 96 10=960

(Самостійно)

43 20=

30 33=

 – Яким заканом множення ми скористалися? (Переставним)

б) колективна робота над задачею № 163

 – Продовжимо подорож по місту Києву.

 – Як називається головна вулиця Києва?

 – Сьогодні Хрещатик красива і сучасна вулиця. А колись на місці Хрещатика була Хрещата долина. Російський поет-мандрівник В. Ізмайлов більш ніж 200 років тому писав, що вулиці Хрещатика вимощені, майже не було кам’яних будинків, і називав це місце селищем, а не містом.

 – У явимо, що мандруємо Хрещатиком і розв’яжемо задачу:

(Слайд  9)

- Прочитайте умову задачі.

- Про кого розповідається в задачі?

- Скільки годин в дорозі був велосипедист?

- Яку відстань він долав за 1 годину?

- Скільки  годин був в дорозі турист?

- Що сказано про відстань, яку вони подалали?

- Яке запитання задачі?

 

      За 1 год

     Кількість 

        годин

     Відстань

  Велосипедист

 

        12 км

 

         2 год

 

    Однакова

       Турист

 

            ?

 

         6 год

- Чи з- Чи можемо ми зразу дати відповідь на запитання задачі?

- Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі?

- Чи можемо ми це знайти? Як?

- Що тепер знаходимо?

- Записати на дошці розв’язання задачі.

в) творча робота над задачею (робота в групах)

(Слайд  10, 11)

 – В Києві велика кількість мостів. Тут є і пішохідні, і автомобільні, і велосипедні, і залізничні, і навіть метро. Вони мають різну довжину. Складіть задачу, користуючись наданими даними. Працюємо в групах.

Діти складають прості задачі, записують розв’язання, презентують.

г) робота з геометричним матеріалом

(Слайд  12)

 – Мандруючи вулицями Києва, дивуєшся архітектурній красі цього міста. Розгляньте вікно одного з магазинів міста і  скажіть які геометричні фігури ви бачите, порахуйте кількість прямокутників. (6)

V. Підсумок уроку

1.Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон»

 – Чого навчилися на уроці?

 – Чи знадобляться отриманні знання вам у житті?

 – Яким містом подорожували?

 – Що цікавого запам’ятали?

2. Рефлексія

Оберіть «скриньку» відповідно до ваших вражень сьогодні на уроці.

VІ. Домашнє завдання:

Виконати задачу  № 165.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=nbogofc3RR4

 

https://www.youtube.com/watch?v=fSxyXCtDurw

 

http://video.novashkola.ua/4-klas/matematika-4-klas/urok-01/

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку