Урок 20. Знайомимося з математичними виразами, що містять дужки

Про матеріал

Мета: актуалізувати знання найпростіших математичних виразів суми і різниці та вміння їх читати й записувати; ознайомити учнів із виразами з дужками, зі сполучним законом додавання; учити записувати вирази, що містять дужки; формувати вміння розв'язувати задачі та складати обернені задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 20. Знайомимося з математичними виразами, що містять дужки. Розділ 2. Додаємо і віднімаємо числа з переходом через десяток у межах 20

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати знання найпростіших математичних виразів суми і різниці та вміння їх читати й записувати; ознайомити учнів із виразами з дужками, зі сполучним законом додавання; учити записувати вирази, що містять дужки; формувати вміння розв'язувати задачі та складати обернені задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики. Обладнання: конструктор LEGO, ілюстративний та роздавальний матеріал. Тип уроку: комбінований урок. Форма проведення: уявна мандрівка до зоопарку. Освітні галузі: математична, природнича.

Номер слайду 3

Організація класу

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання (на картках)— Які відповіді ви отримали, розв'язуючи приклади?

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльності— Куди ми сьогодні помандруємо, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку. Це доволі дивний сад,Звірі в клітках там сидять,Його парком називають,Люди відпочивають. (Зоопарк.)— Хто з вас був у зоопарку?— А яких тварин ви там бачили? (Слон, жираф, кенгуру, тигр тощо.)— Сьогодні ми теж вирушимо до зоопарку.

Номер слайду 6

Усне опитування— Поїдемо до зоопарку автобусом. Щоб нам веселіше було їхати, пропоную пройти тест. Які арифметичні дії ви знаєте?Як називаються числа при додаванні? при відніманні?Як називається вираз, у якому між числами записаний знак «+»? знак «-»?Що потрібно зробити, аби записати суму чисел 8 і 9? різницю чисел 12 і 8?Назвіть число, що складається з 5 дес. і 3 од. Збільшіть число 23 на 5 десятків. Скільки десятків у числі 64?Скільки одиниць у числі 78? Скільки всього одиниць у цьому числі?Обчисліть суму чисел 20 і 20. Яке число буде наступним до числа 79?Назвіть число, що на 1 менше числа 40.

Номер слайду 7

Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 5 і числа 15— Щоб ми швидко доїхали, прокладімо доріжку, напишімо каліграфічно цифру. Цифра 5, або п'ятірка. З нею здавна дружить зірка: П'ять у зірочки кінців. П'ять ще пальців на руці,На нозі також, ось так!П'ять копійок — це п'ятак!— Яке число отримаємо, якщо до 5 одиниць додамо 1 десяток? (15.)

Номер слайду 8

Ознайомлення із виразами, що містять дужки— Перша тваринка нас зустрічає. Хто це?Довга шия, як драбина. В чорних плямах жовта спина. Листячко з дерев зриває. В холодочку спочиває,Височенна, ніби шафа,В Африці живе... (жирафа).

Номер слайду 9

17 - (5 + 4)17 - (5 - 4)— Жирафа не проста — математична. У неї на плямах — приклади. Якісь вони незвичайні. Одну із дій узято у дужки.— Іноді дії у виразах можуть виконуватися не по порядку. Дія, що виконується першою, береться в дужки: ( ).— Отже, запам'ятайте! Якщо у числовому виразі є дужки, першою виконують ту дію, що у дужках:17 - (5 + 4) = 17 - 9 = 8. Вираз читають так: «Від 17 відняти суму чисел 5 і 4» або «Від 17 відняти різницю чисел 5 і 4».

Номер слайду 10

— До того ж допомагають слова додати, відняти, збільшити, зменшити, сума, різниця.— Потренуйтеся читати вирази. До числа 5 додати різницю чисел 18 і 9.  5 + (18 - 9)Число 94 зменшити на суму чисел 54 і 40.  94 - (54 + 40)Від числа 21 відняти різницю чисел 40 і 20. 21 - (40 - 20)Число 15 збільшити на різницю чисел 19 і 6. 15 + (19 - 6)

Номер слайду 11

Цікавинки про жирафа— Жирафа у савані сусідить з буйволами, зебрами й антилопами. З їжею у жирафи проблем не виникає, адже вона може їсти зелень як на поверхні землі, так і листочки на високих деревах. Шия у неї довга, але негнучка і нагадує стовбур. Щоб попити води, тварині доводиться дуже низько нахилятися, широко розставивши ноги. На жирафів рідко нападають хижаки, адже вони — серйозний боєць, уміло орудує головою, удар якої можна порівняти тільки з кувалдою. А ще жахливо брикається і рідко залишається наодинці. Беззахисним є новонароджене жирафеня, тому, коли воно з'являється, його разом з мамою обступає все стадо, створюючи замкнене коло. Зворушливою традицією в їхньому сімействі є привітання з маленькою жирафою: все стадо вітається з нею, торкаючись носом до носа.

Номер слайду 12

Фізкультхвилинка «Мавпеняткова зарядка»(https://youtu.be/SHL2h1yzh-0)

Номер слайду 13

Удосконалення вмінь обчислювати вирази із дужками з коментуванням— Ідемо далі зоопарком. Діти, подивіться! Тут сидить єнот і сушить хусточки на мотузочці. На них записано приклади. Обчисліть їх, коментуючи свої дії.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Формування вмінь розв'язувати задачі (на основі підручника, с. 23, № 1)— Рухаймося далі. Хто це у вольєрі?Здивувалася дітвора. Це тварина чи гора?Як же їсть він? Як він п'є?А для цього хобот є! (Слон.)— Слоненятку в школі задали завдання: обчислити суму чисел 4 і 3 та відняти її від числа 10. Слоненятко написав два вирази. Який з них правильний? Чому другий вираз є правильним? (Тому що саме від 10 слід відняти суму чисел.)

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Цікавинки про слона. Слон живиться листям та плодами дерев, гілками та травою. У нього величезні вуха, товсті ноги і довгий хобот, яким він користується як рукою: зриває плоди з дерев і обливається водою. Шкіра у слона товста. Її не можуть проткнути навіть найгостріші колючки. Слон нікого не боїться. Якщо він розсердиться, то може просто затоптати свого ворога. Тому інші тварини, і навіть лев, ставляться до нього з повагою, завжди поступаючись дорогою.

Номер слайду 18

Ознайомлення зі сполучним законом додавання (на основі підручника, с. 23, № 3)— У наступному вольєрі живуть кривляки. Ці кривляки люблять бананиІ розсмішать тебе без обману. (Мавпи.)— Мавпи полюбляють лазити по пальмах. Дивіться: на пальмах написано приклади. Обчисліть їх. Чи однаковий результат? Скільки чисел додаємо? (3.) Чи однакові числа додаються? Але різниця цих прикладів полягає в тому, що у першому прикладі до суми чисел 8 і 2 додаємо 4; у другому прикладі до 8 додаємо суму чисел 2 і 4.— Отже, ми ознайомилися зі сполучним законом додавання, який звучить так: щоб до суми двох чисел додати третє число, можна до першого додати суму другого і третього.

Номер слайду 19

Цікаві факти про мавп. У мавпи довгий хвіст, яким вона чіпляється за гілки пальм. Передніми кінцівками вона легко зриває з них банани та інші фрукти. Мавпа дуже кмітлива. Якщо їй слід дотягнутися до соковитого і смачного плоду, що висить занадто високо, то вона візьме палицю і зіб'є його. Жодний інший звір не зможе до такого додуматися.

Номер слайду 20

Формування обчислювальних навичок (на основі підручника, с. 23, № 4)— Рухаймося далі. Дивіться: зебра, тигр і олень.— Вам слід обчислити вирази, з'єднати лініями тваринку з прикладами, що мають однакове значення.0 + 20 + 1070 + 10 - 2070 + 10 + 2070 + 20 - 1070 + (20 + 10)10 + (20 + 70)

Номер слайду 21

Удосконалення вмінь розв'язувати задачі та складати обернену— До зоопарку люблять навідуватися не тільки діти, але й дорослі. Ось разом із нами завітали бабуся і дідусь. Задача. Бабусі 55 років, а дідусь на 3 роки старший за неї. Скільки років дідусеві?Аналіз. Скільки років бабусі? (55.) На скільки дідусь старший за неї? (На 3.). Якою дією відповімо на запитання задачі? (Дією додавання.) Чому? (Дідусь старший на 3 роки; більше число знаходимо дією додавання. Або: на 3 більше означає стільки ж, тобто 55, та ще 3; більше число обчислюють дією додавання.)— Запишіть розв'язання задачі у робочих зошитах. Запишіть відповідь. Випишіть числа задачі: 55, 58, 3. Яке число є шуканим у цій задачі? (Число 58.) Складіть обернену задачу, щоб шуканим було число 3. Задача. Бабуся — 55 р. Дідусь — ?, на 3 р. стар. Обернена задача

Номер слайду 22

Конструювання жирафи з LEGO.— Шановні відвідувачі, зоопарк зачиняється!— Нам час повертатися. Біля входу стоїть кіоск, де ви можете купити сувеніри. Пропоную вам самостійно їх виготовити. Об'єднайтеся в пари та побудуйте жирафу з цеглинок LEGO.

Номер слайду 23

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНАПояснення домашнього завдання. Гра «Допоможи мишці донести сир до нори» на картці— Мишка знайшла сир і вирішила віднести його до себе в нірку, але дорогою з'явилися перешкоди. Потрібно уважно подивитися на записані вирази і правильно розставити дужки. Міркуємо так: (11 - 3) - 2 = 8 - 2 = 6. Якщо від різниці чисел 11 і 3 відняти число 2, то маємо відповідь 6. Відповідь неправильна. Спробуємо в дужки об'єднати числа 3 і 2. Тоді від 11 віднімаємо різницю чисел 3 і 2. Дорівнює 10. Відповідь правильна. (11 - (3 - 2) = 11 - 1 = 10.)

Номер слайду 24

Рефлексія. Вправа «Мікрофон»— Діти, вам сподобалась наша подорож? Що вам сподобалося найбільше? Чи було вам важко виконувати завдання тваринок?Вправа «Моє бажання-подарунок»— Придумайте своє бажання-подарунок для тваринок зоопарку. Я хочу подарувати (що?) ... (кому?) ..., щоб ...»

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
1566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку