Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Вектори у просторі»
Мета:
навчальна: узагальнити та систематизувати знання, уміння і навички з теми «Вектори у просторі» повторити теоретичний матеріал, удосконалити вміння розв’язувати задачі з цієї теми методом поступового ускладнення;
створити умови для формування вмінь і навичок учнів самостійно поглиблювати знання, застосовувати їх у практичній діяльності.
розвиваюча: розвивати пізнавальну активність учнів; логічне та аналітичне мислення,
виховна: сприяти самовихованню цілеспрямованості та відповідальності
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Хід уроку
І. .Організаційний етап.
Вчитель: Шановні учні, я рада вас бачити на уроці. Бо сьогодні в нас не просто урок, а урок – конференція. Ми, сьогодні завершуємо тему, яка за годинами маленька, але ця тема важлива в курсі вивчення математики. Ви в наступному році будете випускниками основної школи, попереду на вас чекає державна підсумкова атестація з математики. Вектори є в програмі зовнішнього незалежного оцінювання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ти визнана давно главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині, як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою – підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо рідного народу.
Математику завжди поважали. Доказом цього є величезна кількість висловів видатних людей про математику.
М.В.Ломоносов
У нас сьогодні на уроці працюють три групи: історики, теоретики, практики.
III Практична частина
Вчитель: Тож ми сьогодні на уроці продовжуємо роботу над темою «Вектори у просторі».( записують число, класна робота)
ТЕОРЕТИКИ
Завдання.
1.Давайте з Вами спробуємо пригадати правила з теми «Вектор в просторі»(Учні по черзі виходять до мультимедійної дошки та виконують завдання за посиланням https://learningapps.org/22691931 Виграє група, яка відшукає більше слів .
2. Кути між векторами https://learningapps.org/5943390
(Один учень виконує завдання біля мультимедійної дошки за посиланням інші учні можуть використати QR код та працювати самостійно на випередження)
Вчитель: теорія без практики мертва і безплідна
Слово надається ІСТОРИКАМ
Історична довідка про вектори.
«Термін «вектор» (від латинського vector -« несучий ») вперше з'явився в 1845 році в ірландського математика Вільяма Гамільтона (1805-1865) у працях з побудови числових систем. Поняття вектор виникає там, де доводиться мати справу з об'єктами, які характеризуються величиною і напрямком: наприклад, швидкість, сила, прискорення. Це поняття було охоче сприйняте багатьма математиками і фізиками. У сучасній математиці воно відіграє найважливішу роль. Вектори застосовуються в класичній механіці, квантовій фізиці, в математичній економіці та інших багатьох розділах природознавства і різних областях математики ».
Зараз слово надається групі «ПРАКТИКИ»
Практики: Ми піготували одну задачу, в якої вся тема.
Задача. Дано:
Знайти:
Одна голова добре, а дві ще краще.
Наступний етап нашої роботи – це робота в групах. У кожного з вас на парті є завдання.
Ф |
І |
З |
И |
К |
А |
(5;8;6) |
(1;1;2) |
5 |
19 |
(8;6;4) |
|
Б |
І |
О |
Л |
О |
Г |
І |
Я |
(5;8;6) |
(1;1) |
5 |
19 |
(8;6;4) |
|
Г |
Р |
А |
Ф |
І |
К |
А |
(5;8;6) |
(1;1) |
5 |
19 |
(8;6;4) |
|
Г |
Е |
Н |
Е |
Т |
И |
К |
А |
(5;8;6) |
(1;1;2) |
5 |
19 |
(8;6;4) |
|
Завдання для групи
У кожному завданні зашифровано наука, в якій використовуються вектори. Вам потрібно розставити букви у правильному порядку і з’ясувати, що це за наука. Таблиця є ключем до розв’язування. Треба розв’язати завдання, знайти в таблиці відповідь і записати букву, що відповідає даному завданню.
Завдання для груп
Взаємооцінювання груп.
Презентація про застосування векторів.
Застосування векторів у фізиці :
У фізиці вектор – це величина, яка характеризується чисельним значенням і напрямком. Зустрічається чимало важливих величин, які є векторами (сила, положення, швидкість, прискорення, імпульс, напруженість електричного та магнітного полів). Їх можна протиставити іншим величинам, таким, як об'єм, тиск, температура і щільність, які можна описати звичайним числом, його називаю «скаляр».
Векторний запис використовується при роботі з величинами, які можна описати повністю за допомогою звичайних чисел.
Застосування векторів у біології :
Вектор – це організм, клітина, вірус, плазміни або інший біологічний об’єкт, що несе потенційно активний елемент, який не проявляє активності під час перебування у фазі вектора, але може розмножуватись разом з вектором. Залежно від галузі, термін може мати більш специфічне значення. У епідеміології вектор – організм, що сам не викликає хворобу, але який розповсюджує інфекцію.
Застосування векторів у біології та генній інженерії
Вектор - транспортний засіб для передачі генетичного матеріалу в клітину. Вірусний вектор – вірус, який був змінений для трансдукції генетичного матеріалу в клітину, наприклад для генної терапії. Плазмідний вектор також може використовуватися для доставляння штучного фрагменту ДНК.
Український орнамент у векторі :
Векторі фоти з українськими національними орнаментами в стилі національної вишивки хрестиком, а також імітація візерунків на скатертинах та рушниках, виконаному в національному українському стилі. Ще векторні фони використовуються при вишиванні рушників, скатертин, хустинок.
Використовуються також векторні фони в дизайнерській справі :
Зображення глобусів у векторному фоні, вогняні елементи у векторному форматі.
Використання векторів у комп’ютерних технологіях :
Є так звана комп’ютерна графіка – побудова зображень за допомогою векторів, тобто функцій, які дозволяють обчислити положення точки на екрані чи папері. Сукупність таких векторів називається векторна графіка.
Наскільки я бачу ми впорались з завданням. Давайте проаналізуємо нашу роботу на уроці. Отже :
Інтерактивна вправа «Не хочу хвалитися, але я »
- Найкраще засвоїв…
- Добре знаю, добре вмію …
- Вмію розв’язувати, знаходити…
- Над якими питаннями потрібно ще попрацювати ?
Використанна література :