Узагальнення і систематизація знань здобувачів освіти з теми: «Звуки і букви. Склад. Наголос.»

Про матеріал
Діти зможуть узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про звуки і букви, наголос, склад, подовжені м’які приголосні звуки, перенос слів із подовженими приголосними звуками, з апостророфом, правило вживання апострофа; вдосконалювати навички звуко – буквеного аналізу слів; формувати пізнавальні інтереси, мовлення, мислення, виховувати сумлінне ставлення до навчання, любов до рідної мови, бажання більше дізнаватися про неї.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми: «Звуки і букви. Склад. Наголос.»

Мета: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про звуки і букви, наголос, склад, подовжені м’які приголосні звуки, перенос слів із подовженими приголосними звуками, з апостророфом, правило вживання апострофа; вдосконалювати навички звуко – буквеного аналізу слів; формувати пізнавальні інтереси, мовлення, мислення, виховувати сумлінне ставлення до навчання, любов до рідної мови, бажання більше дізнаватися про неї.

Обладнання: зображення будиночка «Мовне кафе», таблиця глухих та дзвінких приголосних звуків, таблиця «морський бій», куб, зображення торта, салату, каші, горняток, фартуха.

Зміст уроку:

І. Організаційний момент

Встаньте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь «Добрий день».

Бажаємо всім щастя й добра,

А тепер до роботи нам братись пора.

-         Якими ми будемо сьогодні на уроці?

Уважними;

Розумними;

Організованими;

Кмітливими.

-         Якою мовою будемо спілкуватися?

-         Українською.

 

Проведемо ми урок у Мовному кафе «Україночка».

Як ви думаєте, нам буде весело чи сумно?

 

ІІ. Склад

Пам’ятаєте, діти, ми з вами говорили, що слова будують, як і будиночки?

Будівельни матеріалом для них є склади.

Тому і ми спробуємо збудувати Мовне кафе, щоб запросити наших гостей

(Розкладаю склади для дітей по парах, а вони будують слова, а потім будують будиночок): дах, під –ло-га, вік-на,две-рі,  сті-ни, цег-ла.

 

ІІІ. Звуки та букви

А тепер, коли Мовне кафе збудовано, накриємо столик «скатертиною»

 

G:\Мої синочки фото\111 600.jpg«Морський бій»

 

 

 

 

 


 

 

 

Метод «Кубування»

1 стророна – слово;

2 сторона – звукова модель;

3 сторона – склад;

4 сторона - наголос;

5 сторона –відповідність звуків(=, більше чи менше).

 

ІV. Дзвіні та глухі приголосні звуки

А зараз пригостимо один одного чаєм. На кожному горнятку написане слово. Потрібно знайти дзвінкий  звук і замінити його на глухий, змінивши тим самим слово:

Зуб-суп;

Бік-пік;

Балка-палка;

Бити-пити;

Дітоньки - тітоньки;

Злива-слива;

Казка-каска;

Жити-шити;

Гори-хори;

Коза-коса.

V. Ненаголошені голосні звуки [и], та [е].

1. Гра «Будівельники»Перши склад слова напій, другий склад – погода, третій склад – приголосний. (наголос)

2.Гра «Складаємо меню»

Зваримо обід, поки ще не прийшли гості.

G:\Мої синочки фото\111 596.jpg

 

3.Метод «ПРЕС»

Самі напій приготуєм, дорогих гостей почастуєм.

Сл…вовий напій (слива)

В…шневий напій (вишня)

Абр…косовий напій (абрикос)

П…рсиковий напій (персик)

Мал…новий напій (малина)

Я вважаю, що у слові сливовий ппишеться літера и , тому що…

 

VІ. Каліграфічна хвилинка.

«Дегустація каші»

Гронування. Запишемо підкреслені склади: еч, ма, он, на, ря.

 

 

G:\Мої синочки фото\111 592.jpg

 

VІІ. Фізкультхвилинка

Пісенька «Я печу…» з рухами.

Я печу, печу, печу

Дітям всім по калачу.

Маком я притрушу,

В піч гарячу посаджу

2. Випікайтесь, калачі,

У натопленій печі.

Буду я Галю й Нату

Калачами частувати.

 

VІІІ. Позначення м’якості приголосних звуків (ь, і, я, ю, є).

Діти, а зараз ми приготуємо салат «Дієтичний». Для цього нам потрібно взяти такі інгредієнти.

Вимовте м’які приголосні звуки. Давайте ми разом покажемо, якими літерами в цих словах позначено м’якість цих звуків. Підкресліть їх двома лініями.

ІХ. Подовжені м’які приголосні.

Торт «Несподіванка»

А зараз ми спробуємо спекти торт. А ось який він буде високий – залежатиме від вас. Що потрібно взяти з собою (крім інгредієнтів), щоб спекти його. Поділіть ці слова для переносу, тобто «поріжте на шматочки».

G:\Мої синочки фото\111 598.jpg

 

Х. Апостроф. Перенос слів з апострофом.

Гра «Склади фартух».

На клаптиках написані слова:м’ясо, м’ята, риб’яча (луска),м’якоть.Потрібно подумати, чи ставиться там апостроф , якщо так, то з цих кусочків скласти фартух.

ХІ. Підсумок уроку

Погляньте діти, яка різноманітність страв української кухні у нашому Морному кафе.

Отож, дітки, поспішайте у Мовне кафе, насолоджуйтеся різноманітними делікатесами та смаколиками нашої рідної мови, любіть рідну мову. Пишайтеся нею! Роздаю дітям «торт»

 

G:\Мої синочки фото\111 588.jpg

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Город Світлана
Додано
11 січня
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку