Узагальнення та систематизація знань з теми «Додавання раціональних чисел»

Про матеріал
Узагальнення та систематизація знань з теми «Додавання раціональних чисел»
Перегляд файлу

Узагальнення та систематизація знань з теми  «Додавання раціональних чисел»

Результати навчального модуля:

Знати:

  • правила додавання чисел з однаковими знаками;
  • правила додавання чисел з різними знаками.

Нормувати:

  • вміння додавати раціональні числа;
  • вміння застосовувати набуті знання при розв’язанні задач і прикладів.
  • Цінувати:
  • вміння  відтворювати зміст вивчених понять;
  • відповідальність, працьовитість, уважність.

Формування компетентностей:

  • математична компетентність: повторити, систематизувати і узагальнити знання учнів про раціональні числа, порівняння раціональних чисел, модуль числа, додавання і віднімання раціональних чисел; відтворити і перевірити вміння розв’язувати задачі і вправи на додавання і віднімання раціональних чисел, що мають практичний зміст;

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися українською мовою, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
  • основні компетентності у природничих науках та технологіях – усвідомлювати важливість математики як універсальної мови науки;
  • уміння вчитися впродовж життя – визначати мету своєї діяльності, аналізувати і застосовувати потрібні знання та способи для досягнення поставленої мети; контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; формувати свідоме ставлення до навчання;

 

  • інформаційно-цифрова компетентність – вміння безпечно користуватися інтернетом, застосовувати онлайн-сервіси для навчального процесу.

Тип уроку: узагальнюючий

Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація PowerPoint; картки з завданнями; два варіанти самостійної роботи (роздруковані); сигнальні картки.

ХІД МОДУЛЯ.

І. Адоптивно - перетворювальний модуль(2*30хв.)

1. І. Організаційний етап

Доброго всім дня! Діти, сподіваюсь, що настрій у всіх теж добрий, починаємо працювати.

До вашої уваги «хмаринка слів» у вигляді філіжанки кави. Подивіться уважно: які означення, терміни, ключові слова, вже знайомі для вас, ви бачите на екрані? (Діти відповідають: «Раціональні числа, модуль числа, порівняння чисел, , плюс, мінус, додавання») (слайд1)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Отже, тема нашого уроку: «Додавання раціональних чисел». В зошитах записуємо число, класна робота. Сьогодні ми узагальнимо, повторимо всі ті знання, що ви отримали протягом останніх уроків, і підготуємось до самостійної роботи.

Девізом нашого уроку будуть слова американського математика Нівена: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це роблять інші». Звичайно, і ви не будете спостерігачами. Як і завжди, працюємо з натхненням. (слайд 2)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

№ 1159(1) ( слайд 3).

Запитання:

  • Чому при розв’язанні цього рівняння ми розглядаємо два випадки?
  • Що називається модулем числа?
  • Яким не може бути модуль числа?
  • В якому випадку подібне рівняння мало лише один корінь?

 № 1162.

Розв’язуючи цю задачу, учень 6 класу  Іван Тяпкін-Ляпкін, зробив наступний запис:

-999 +10 =-899.

Чи правильно розв’язана задача? Яку помилку зробив учень?             

 

IV. Систематизація і узагальнення знань.  Розв'язування вправ.

Перед тим, як перейти до розв’язування задач, нам треба добре підготуватися. Тому почнемо з розминки.

 

1. Для розминки – завдання з сигнальними картками. Правильне твердження – ви показуєте мені зелений смайлик, помилкове твердження – червоний. (слайди 4-5)

  • До раціональних чисел відносять цілі, дробові від'ємні і дробові додатні числа (так)
  • Модуль будь-якого числа – додатне число (ні)
  • Модулі протилежних чисел рівні між собою (так)
  • Сума від'ємних чисел – завжди від'ємне число (так)
  • У додатного числа модуль більше, ніж у від’ємного (ні)
  • Від'ємне число завжди менше додатного (так)
  • На координатній прямій додатні числа розташовані ліворуч від нуля (ні)
  •  Якщо до числа додати від'ємне число, то воно зменшиться (так)
  • Сума протилежних чисел дорівнює нулю (так)
  • Сума від'ємного та додатного числа завжди від'ємне число (ні)
  • Правила додавання раціональних чисел вивчити неможливо (ні)

Повторимо правила додавання і віднімання раціональних чисел. Мені допоможуть учні...

2. Вправа «Коти» (слайди 6 – 11) (інтерпретація визначення знаку результату додавання, асоціації)

         1 учень:  Математики урок – не наука, просто шок!

Треба цілий день зубрити,

Щоб хоч трохи зрозуміти,

Як відняти? Як додати?

         2 учень: Неправда! Нічого тут важкого. Я тобі зараз допоможу. (пояснює. При натисканні мишкою на «об’єкт» - результат додавання -включається анімація)

3. Обчислюємо усно (слайд 12). Перевіримо, як ви знаєте правила додавання і віднімання.

  •  «Хто швидше?». Заповнити порожні комірки. (Вставити пропущені числа, враховуючи результати обчислення). (слайд 13)

                                         (Відповідь: 40)

5. Вправа «Чарівна квітка». (слайд 14). Завдання полягає в тому, щоб знайти суму всіх чисел, що записані на пелюстках квітки. Але тому квітка і чарівна, що треба уважно подивитися на ці числа. Що ви помічаєте? (пари протилежних чисел»). Яку властивість додавання будемо використовувати?  Називаємо ці пари… (Відповідь: Сума чисел 25) (вправа інтерактивна)

6. Фізкультхвилинка (слайд 15). Визначаємо знак результату дії додавання. Якщо знак від’ємний – діти встають, додатний – сидять.

7.Працюємо з мініпідручником.

№ 3,4,5 (виконуємо з коментарями)

8. Колективна робота.

Розв'язати рівняння (слайд 16)

    Усно:  |Х|=50   і  |Х| = 0

    Письмово (біля дошки):      1)  Х – 1,5 = - 5,5;

                                              2) |Х – 1|= 8;     3) |Х| +1 = -2.

ІІ. Оцінно- смисловий модуль(1*30)

9. «Життєва математика». Наскрізні лінії на уроці.

  • (слайд 17) Вправа 1. На яку суму треба поповнити рахунок клієнту, щоб користуватися інтернетом протягом тижня, якщо щоденна вартість послуги 5 грн.? (Відповідь 37 грн)
  • (слайд 18) Вправа 2. За наданою діаграмою пояснити залежність кількості вітаміну С від температури у фруктах під час зберігання та переробки. (Пояснення учнів)

      Питання: Який же метод зберігання фруктів є оптимальним і найкориснішим для здоров'я?

  • (слайд 19) Вправа 3. Найвищий хмарочос України знаходиться у Києві – це житловий комплекс в 46 поверхів. Його висота 168 м, що на 273 м вище за станцію метро «Арсенальна», яка є найглибшою станцією метро у світі. На якій глибині побудовано станцію метро «Арсенальна»? (Відповідь 105 м)
  • (слайд 20) Історія України на уроках математики.

Вправа 4. Перша згадка про українських козаків у писемних джерелах датується 1489 роком. Остаточно ліквідовано Запорізьку Січ у 1775 році. Скільки років існувало таке неповторне явище, як Запорізьке Козацтво?                                  (Відповідь: 286 років)

  • (слайд 21) Всесвітня історія.

Вправа 5. Видатний давньоримський державний і політичний діяч, полководець Гай Юлій Цезарь загинув у 44-му році до нашої ери у віці 56 років. У якому році він народився?  (Відповідь: у 100 р. до н.е.)

 

IV. Самостійна робота

І Варіант

1.Виконайте додавання:

2.Обчисліть:

а) -85 + 109 +(-82) +(-11);

б)-5,6 + 3,4 + (-3,4) + 4,6 + 1;

в)  –3+5+2+(–5).

3.Спростіть вираз і знайдіть його значення при

4. Обчислити значення виразу

a+b+c, якщо а=-24, b=9,  с= -16

5. Розв’язати рівняння:

а) х – 4,5= –9,3;

б)x – 4 = –1;

в)x - 5 = 11.

6.Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності –8 < x < 6.

ІІ варіант

1.Виконайте додавання:
 

2.Обчисліть

а) -153 + 107 +(-68) + 12;

б) 3,6 + (-4,3) + (-5,7) + (-3,6) + 10;

в)  –3+5+2+(–5).

3.Спростіть вираз і знайдіть його значення при

4.Обчислити значення виразу

a+b+c, якщо а=-24, b=9,с= -16

 5.Розв’язати рівняння: 

а)  х – 6,1= –9,3;

б) x – 3 = –2;

в)x - 4 = 13.

6.Знайти суму всіх цілих розв’язків нерівності –9 < x < 7.

 

 

12.  Підсумки уроку. Рефлексія. (слайд 23)

13. Домашнє завдання.(слайд 24)

  • Повторити § 21-27
  • Виконати онлайн-тести

 

docx
Додав(-ла)
Букало Галина
Додано
14 лютого
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку