Урок на тему "Пряма мова. Діалог"

Про матеріал
Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи Мета: закріпити в учнів уміння і навички розстановки розділових знаків у реченнях з прямою мовою, діалогом; навчити застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; розвивати пунктуаційні вміння ставити і обґрунтовувати розділові знаки при прямій мові та діалозі; розвивати творчі вміння реконструювати речення з прямою мовою у складні речення; удосконалювати вміння редагувати монологічний текст у діалогічний; сприяти дотриманню норм етики спілкування в різних життєвих ситуаціях. Обладнання: підручник, картки. Тип уроку: урок закріплення вивченого. Хід уроку I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. • Бесіда з метою діагностування рівня навчальних досягнень учнів з теми «Пряма мова. Діалог». — Яка будова речення з прямою мовою? — Що спільного і відмінного мають у своїй будові речення з прямою мовою і діалог? — Які розділові знаки ставлять у реченнях з прямою мовою, діалогом? — Наведіть приклади речень із прямою мовою. __ Наведіть приклад діалогу. III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. IV. Виконання системи практичних завдань. 1. Коментований диктант. — Запишіть речення, поясніть розділові знаки при прямій мові, накресліть схеми речень. Сковорода навчав нащадків: «Будьте обачливими у виборі друзів». «Дружба — найнеобхідніше для життя», — писав Арістотель. Далі він роз’яснював: «Дружба не тільки неоціненна, але й прекрасна». «Дружба не тільки додає втіхи й чарівності життю, — доводив Плутарх, — але й зменшує страждання». 2. Трансформація складних речень на речення з прямою мовою. — Перебудуйте складні речення на речення з прямою мовою; поясніть розділові знаки. У вступі до підручника записано, що мова — найважливіший, найцінніший дар. Поет Максим Рильський закликає, щоб ми, як парость виноградної лози, плекали мову. 3. Творчий диктант з елементами навчального редагування. — Запишіть текст у формі діалогу, розставивши потрібні розділові знаки. Замініть слова, що повторюються, іншими, щоб уникнути повторів. Мамо привіт! Добрий день Марійко! Як справи у школі? Усе гаразд мамо. Що нового ти дізналася сьогодні на уроках Марійко? Про дятла мамо. А що ж саме розповідали про дятла Марійко? Що дятел лікує дерева в лісі, що називають дятла лікарем лісу, що дятел дістає з-під кори дерев комах... А де ж Марійко живе дятел? Мамо а дятел живе у лісі. 4. Робота з підручником. 5. Вправа-реконструювання (перебудова монологічного тексту в діалогічний). — Перебудуйте поданий монологічний текст в діалогічний; вкажіть вид діалогу. — Ситуативне завдання: доповніть перелік дієслів, що використовуються в діалогах учителя та учнів на уроці. Розгорніть, встаньте, скажіть, читайте... Робота в групах (три групи учнів; кожна група вибирає одного учня для виконання завдання). — Доберіть систему запитань до учнів з теми «Пряма мова. Діалог. Розділові знаки», пригадайте етикетні норми. — Робота експертів (2-3 учні-експерти оцінюють роботу учасників за вказаними критеріями: уміння вести діалог; оригінальність; доцільність поставлених запитань; послідовність, міміка, жести; мовленнєва грамотність). V. Підсумок уроку. VI. Домашнє завдання. Скласти зв’язне висловлювання, де використовують речення з прямою мовою;— скласти діалог (тема «У магазині»).
Перегляд файлу

Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи

Мета: закріпити в учнів уміння і навички розстановки розділових знаків у реченнях з прямою мовою, діалогом; навчити застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; розвивати пунктуаційні вміння ставити і обґрунтовувати розділові знаки при прямій мові та діалозі;

розвивати творчі вміння реконструювати речення з прямою мовою у складні речення; удосконалювати вміння редагувати монологічний текст у діалогічний;

сприяти дотриманню норм етики спілкування в різних життєвих ситуаціях.

Обладнання: підручник, картки.

Тип уроку: урок закріплення вивченого.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

• Бесіда з метою діагностування рівня навчальних досягнень учнів з теми «Пряма мова. Діалог».

— Яка будова речення з прямою мовою?

— Що спільного і відмінного мають у своїй будові речення з прямою мовою і діалог?

— Які розділові знаки ставлять у реченнях з прямою мовою, діалогом?

— Наведіть приклади речень із прямою мовою.

__ Наведіть приклад діалогу.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

IV. Виконання системи практичних завдань.

1. Коментований диктант.

— Запишіть речення, поясніть розділові знаки при прямій мові, накресліть схеми речень.

Сковорода навчав нащадків: «Будьте обачливими у виборі друзів». «Дружба — найнеобхідніше для життя», — писав Арістотель. Далі він роз’яснював: «Дружба не тільки неоціненна, але й прекрасна». «Дружба не тільки додає втіхи й чарівності життю, — доводив Плутарх, — але й зменшує страждання».

2. Трансформація складних речень на речення з прямою мовою.

— Перебудуйте складні речення на речення з прямою мовою; поясніть розділові знаки.

У вступі до підручника записано, що мова — найважливіший, найцінніший дар. Поет Максим Рильський закликає, щоб ми, як парость виноградної лози, плекали мову.

3. Творчий диктант з елементами навчального редагування.

— Запишіть текст у формі діалогу, розставивши потрібні розділові знаки. Замініть слова, що повторюються, іншими, щоб уникнути повторів.

Мамо привіт! Добрий день Марійко! Як справи у школі? Усе гаразд мамо. Що нового ти дізналася сьогодні на уроках Марійко? Про дятла мамо. А що ж саме розповідали про дятла Марійко? Що дятел лікує дерева в лісі, що називають дятла лікарем лісу, що дятел дістає з-під кори дерев комах... А де ж Марійко живе дятел? Мамо а дятел живе у лісі.

4. Робота з підручником.

5. Вправа-реконструювання (перебудова монологічного тексту в діалогічний).

— Перебудуйте поданий монологічний текст в діалогічний; вкажіть вид діалогу.

— Ситуативне завдання: доповніть перелік дієслів, що використовуються в діалогах учителя та учнів на уроці.

Розгорніть, встаньте, скажіть, читайте...

Робота в групах (три групи учнів; кожна група вибирає одного учня для виконання завдання).

— Доберіть систему запитань до учнів з теми «Пряма мова. Діалог. Розділові знаки», пригадайте етикетні норми.

— Робота експертів (2-3 учні-експерти оцінюють роботу учасників за вказаними критеріями: уміння вести діалог; оригінальність; доцільність поставлених запитань; послідовність, міміка, жести; мовленнєва грамотність).

V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання.

Скласти зв’язне висловлювання, де використовують речення з прямою мовою;— скласти діалог (тема «У магазині»).

 

docx
Додано
17 березня 2021
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку