Узагальнення й систематизація знань з теми
«Основні класи неорганічних сполук»
Мета: узагальнити, систематизувати, й скоригувати знання учнів з теми: «Основні класи неорганічних сполук»; з'ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів, основ, кислот і солей, їх фізичних і хімічних властивостей; з'ясувати рівень розуміння основних понять, уміння використовувати їх на практиці; продовжувати формувати вміння в написанні рівнянь реакцій.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок.
Вид уроку: урок-гра
Обладнання і реактиви: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, картки з завданнями, комп'ютер, екран. Реактиви: H2O, Na2CO3 HCl, CuO, NaOH, фенолфталеїн, лакмус, пробірки,штативи.
Ярунська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Урок з хімії на тему
Узагальнення й систематизація знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»
Вчитель: Євпак Ніна Петрівна
Узагальнення й систематизація знань з теми
«Основні класи неорганічних сполук»
Мета: узагальнити, систематизувати, й скоригувати знання учнів з теми: «Основні класи неорганічних сполук»; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів, основ, кислот і солей, їх фізичних і хімічних властивостей; з’ясувати рівень розуміння основних понять, уміння використовувати їх на практиці; продовжувати формувати вміння в написанні рівнянь реакцій.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок.
Вид уроку: урок-гра
Обладнання і реактиви: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, картки з завданнями, комп’ютер, екран. Реактиви: H2O, Na2CO3 HCl, CuO, NaOH, фенолфталеїн, лакмус, пробірки,штативи.
Хід уроку
І етап
«Бліц-опитування»
( На мультимедійній дошці відображені завдання).
Закінчіть фразу:
Відповіді:
ІІ завдання
«Третій зайвий»
Показуємо формули речовин на екрані.
(Назвати зайву речовину)
За два завдання учні виставляють собі оцінки. За рівнем знань учнів поділяю на три групи.
ІІ етап уроку
Робота проходить в рівневих групах. Завдання на мультимедійній дошці.
І рівень
Дописати рівняння реакцій.
Ca + O2 =
CO2 + H2O =
Zn + HCl =
Відповіді:
2Ca + O2 = 2 СaO
CO2 + H2O = H2CO3
Zn + 2HCl = ZnCl2 + H2
ІІ рівень
Маючи схему, напишіть відповідні рівняння реакцій:
Основний оксид + кислота = сіль + вода
Кислота + луг = сіль + вода
Кислотний оксид + основа = сіль + вода
Учні працюють біля дошки.
ІІІ рівень
Виконати схему перетворень:
Mg MgO MgCl2 Mg (OH)2
Вказати тип кожної реакції.
Відповіді на екрані:
2Mg + O2 =2 MgO сполучення
MgO + 2HCl = MgCl2 +H2O обміну
MgCl2 + 2 NaOH = Mg (OH)2 + 2NaCl обміну
ІІІ етап уроку
Поле чудес. Робота біля дошки.
З’єднайте стрілочками із центральною речовиною тільки ті речовини, що можуть із нею взаємодіяти. Запишіть рівняння відповідних реакцій.
IV етап уроку «Хімічна лабораторія.»
Нагадуємо про правила техніки безпеки роботи з хімічними сполуками, зокрема кислотами та основами.
Першорівневі завдання
В трьох пробірках є слідуючі речовини:
За допомогою відповідних індикаторів віднайти кожну речовину.
ІІ рівень
Провести реакцію між хлоридною кислотою та CuO. Які ознаки цієї реакції? Записати відповідне рівняння реакції.
ІІІ рівень.
Які реакції називають реакціями нейтралізації. Знайти відповідні речовини серед ряду запропонованих, та провести реакцію нейтралізації.
V етап уроку
Етап розв’язку задач.
(Задачі розв’язуємо біля дошки).
«Ой, ой, ой… хоть сядь і плач,
Так боюсь я цих задач».
Через них одні невдачі,
Ох замучили задачі.
І рівень
Знайти відносну формульну масу речовини Na2S (78 а-о-м)
ІІ рівень
Яку кількість речовини становить 128г SO2?
Відповідь = 2 моль
ІІІ рівень
Для нейтралізації калій гідроксиду витратили нітратну кислоту масою 18,9г. обчисліть масу солі, що утворилася.
VI етап уроку
Казковий
Казка про сульфатну кислоту.
VII етап уроку
Заключний
Продовж речення:
На уроці я дізнався…
На уроці мені сподобалось…
Домашнє завдання:
Параграф 16-22 повторити, підготуватися до контрольної роботи.