Узагальнення й систематизація знань з теми : «Основні класи неорганічних сполук» урок з хімії для 8 класу

Про матеріал

Узагальнення й систематизація знань з теми

«Основні класи неорганічних сполук»

Мета: узагальнити, систематизувати, й скоригувати знання учнів з теми: «Основні класи неорганічних сполук»; з'ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів, основ, кислот і солей, їх фізичних і хімічних властивостей; з'ясувати рівень розуміння основних понять, уміння використовувати їх на практиці; продовжувати формувати вміння в написанні рівнянь реакцій.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок.

Вид уроку: урок-гра

Обладнання і реактиви: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, картки з завданнями, комп'ютер, екран. Реактиви: H2O, Na2CO3 HCl, CuO, NaOH, фенолфталеїн, лакмус, пробірки,штативи.

Перегляд файлу

Ярунська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

Урок з хімії на тему

Узагальнення й систематизація знань з теми                    «Основні класи неорганічних сполук»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              Вчитель: Євпак Ніна Петрівна

Узагальнення й систематизація знань з теми

«Основні класи неорганічних сполук»

Мета: узагальнити, систематизувати, й скоригувати знання учнів з   теми: «Основні класи неорганічних сполук»; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів, основ, кислот і солей, їх фізичних і хімічних властивостей; з’ясувати рівень розуміння основних понять, уміння використовувати їх на практиці; продовжувати формувати вміння в написанні рівнянь реакцій.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок.

Вид уроку: урок-гра

Обладнання і реактиви: періодична система хімічних елементів                              Д.І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, картки з завданнями, комп’ютер,  екран. Реактиви: H2O, Na2CO3 HCl, CuO, NaOH, фенолфталеїн, лакмус, пробірки,штативи.

Хід уроку

І етап

«Бліц-опитування»

( На мультимедійній дошці відображені завдання).

Закінчіть фразу:

  1. Складні речовини, що складаються з двох елементів, один з яких Оксиген, називаються…
  2. Оксиди класифікуються на основні, амфотерні та…
  3. Складна речовина, що складається з катіонів металу та аніонів кислотного залишку називається…
  4.  Кислотні оксиди не взаємодіють з…
  5. Реакція взаємодії між кислотами й основами називається…
  6. За кількістю атомів Гідрогену кислоти поділяються на…
  7. Синій лакмус у кислотах набуває … кольору.
  8. У лужному середовищі фенолфталеїн набуває … кольору.
  9. При взаємодії кислотного й основного оксидів утворюється…
  10.   Розчинні у воді основи називаються…
  11.   Складні речовини, що складаються з атомів металу й однієї або      кількох гідроксильних груп називаються…
  12.      При розчиненні кислотних оксидів у воді утворюється…
  13.   При розчиненні основних оксидів у воді утворюється… 

Відповіді:

  1.   Оксидами;
  2.   Основні;
  3.   Сіль;
  4.   Кислотами;
  5.   Нейтралізація;
  6.   Одно-, два, - триосновні;
  7.    Червоного;
  8.    Малинового;
  9.    Сіль;
  10.          Лугами;
  11.          Основами;
  12.          Кислота;
  13.          Основа. 

ІІ завдання

«Третій зайвий»

Показуємо формули речовин на екрані.

(Назвати зайву речовину)

  1. Ca O,  NaCl,  SO3  ;
  2. K2 CO3 ,  HCl,  H2 SO4;
  3. Na2 SO4 ,  BaCl2 , Ca (OH)2;
  4. NaOH,  CO2,  Fe (OH)3.

За два завдання учні виставляють собі оцінки. За рівнем знань учнів поділяю на три групи.

ІІ етап уроку

 Робота проходить в рівневих групах. Завдання на мультимедійній дошці.

І рівень

Дописати рівняння реакцій.

Ca + O2 =

CO2 + H2O =

Zn + HCl =

Відповіді:

2Ca + O2 = 2 СaO

CO2 + H2O = H2CO3

Zn + 2HCl = ZnCl2 + H2

ІІ рівень

Маючи схему, напишіть відповідні рівняння реакцій:

Основний оксид + кислота = сіль + вода

Кислота + луг = сіль + вода

Кислотний оксид + основа = сіль + вода

Учні працюють біля дошки.

ІІІ рівень

Виконати схему перетворень:

Mg             MgO           MgCl2          Mg (OH)2

Вказати тип кожної реакції.

Відповіді на екрані:

2Mg + O2 =2 MgO     сполучення

MgO + 2HCl = MgCl2 +H2O обміну

MgCl2 + 2 NaOH = Mg (OH)2 + 2NaCl    обміну

ІІІ етап уроку

Поле чудес. Робота біля дошки.

З’єднайте стрілочками із центральною речовиною тільки ті речовини, що можуть із нею взаємодіяти. Запишіть рівняння відповідних реакцій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV етап уроку «Хімічна лабораторія.»

Нагадуємо про правила техніки безпеки  роботи з хімічними сполуками, зокрема  кислотами та основами.

Першорівневі завдання

В трьох пробірках є слідуючі речовини:

  1. Вода
  2. Хлоридна кислота
  3. Розчин соди

За допомогою відповідних індикаторів віднайти кожну речовину.

ІІ рівень

Провести реакцію між хлоридною кислотою та CuO. Які ознаки цієї реакції? Записати відповідне рівняння реакції.

ІІІ рівень.

Які реакції називають реакціями нейтралізації. Знайти відповідні речовини серед ряду запропонованих, та провести реакцію нейтралізації.

V етап уроку

Етап розв’язку задач.

 (Задачі розв’язуємо біля дошки).

«Ой, ой, ой… хоть сядь і плач,

Так боюсь я цих задач».

Через них одні невдачі,

Ох замучили задачі.

 

 

І рівень

Знайти відносну формульну масу речовини Na2S (78 а-о-м)

ІІ рівень

Яку кількість речовини становить 128г  SO2?

Відповідь = 2 моль

ІІІ рівень

Для нейтралізації калій гідроксиду витратили нітратну кислоту масою 18,9г. обчисліть масу солі, що утворилася.

VI етап уроку

Казковий

Казка про сульфатну кислоту.

VII етап уроку

Заключний

Продовж речення:

На уроці я дізнався…

На уроці мені сподобалось…

Домашнє завдання:

Параграф 16-22 повторити, підготуватися до контрольної роботи.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
2945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку