Узагальнення знань з теми "Лексикологія. Омоніми"

Про матеріал

Вправи до уроку узагальнення знань з теми "Лексикологія.Омоніми". Підібрано ланцюжок завдань інтерактивних, ігрових, з розвитку мовлення та довільних

Перегляд файлу

Тема 6. Групи слів за значенням. Омоніми (повторення й поглиблення)

 

  1. Вправа на основі тексту українознавчого змісту.

 

  • Прочитайте текст. Підберіть до нього заголовок.

 

    Якось після полудника весь наш загін пішов у ліс. Ну, що роблять у лісі – самі добре знаєте. Дівчата збирають квіти, ягоди чи сидять коло вихователя, слухають, як вона книжку їм читає.

    А хлопці, звичайно, тікають кудись далі, а в них у лісі свої справи, важливіші. Зібралися у коло, перемовилися та гайда до озера. А там… Риба на воді кола виписує, жабенята крекочуть. Навіть, журавля побачити можна.

    Дивишся навколо себе і такі краєвиди постають, що аж дух захоплює!

 

  • До якого стилю та типу належить цей текст. Свою думку доведіть.
  • Знайдіть у тексті слова-омоніми, випишіть їх у зошит. Чи є слово у тексті, до якого можна підібрати омонім?
  • Прочитайте речення, де описано, що роблять у лісі дівчата, а що – хлопці.
  • Уявіть, що ви потрапили в ліс. Як ви проведете час у лісі? Як відпочинете?

 

  1. Інтерактивна (тренінгова) вправа

https://www.inform.kz/fotoarticles/20160907164855.jpg

  • Відгадайте загадку

http://gdevpermi.ru/wp-content/uploads/Voda1-1.jpgТезко мій будує дім –

Я дам воду в домі тім. (кран)

 

  • Чи однакове лексичне значення має слово кран у першому і другому випадках загадки?
  • Як називаються слова, що пишуться однаково, але мають різне лексичне значення?
  • Заповніть «Понятійну таблицю»

Ознаки

Омоніми

Омоформи

Омофони

Омографи

Багатозначні слова

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

  1. Ігрова вправа
  • Вставити пропущені слова-омоніми з додатка. Про що розповідається у вірші? Пояснити значення омонімів.

Під парканом бачать…

Цуценятко ледь…

Що робити з ним? Де…?

Каже Гриць: «Хай в нас…

Я зроблю для нього…

Й доглядати його…».

                В. Плахотников

 

Був холодний місяць…

Лис ходив голодний…

Всюди ліз, куди й не…

Замітав хвостищем…

До курей поліз у…

Жук піймав звірину…

Пес до лиса мав…

І загриз його…(І. Чорнобицька)


 

 

Додаток: лютий-лютий, хижу-хижу, діти-діти, буду-буду, слід-слід, живе-живе, відразу-відразу.

 

  1. Вправа з розвитку мовлення
  • Скласти твір-опис або твір-розповідь за малюнком (на вибір)

http://i.ytimg.com/vi/6-dW7yx8pdE/hqdefault.jpg            Журавлиний ключ                                     Джерельний ключ

  1. http://www.geocaching.su/photos/areas/26728.jpgДовільний вибір

 

          Скласти кластер до теми «Омоніми»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 червня 2018
Переглядів
3203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку