Основи здоров’я 9 клас
Узагальнення і систематизація знань за розділами
«Психічна і духовна складова здоров’я», «Соціальна складова здоров’я»
І варіант
І. Початковий рівень 3 бали
Оберіть одну правильну відповідь:
1. Чинники, від яких не залежить характер людини:
а) фізичні;
б) фінансові;
в) психологічні;
г) соціальні.
2. Репродуктивне здоров’я не визначається:
а) спадковістю;
б) способом життя;
в) системою охорони здоров’я, що існує в нашій країні;
г) знанням мов.
3. Екологічна безпека означає:
а) забезпеченість доходом, достатнім для задоволення потреб;
б) доступність видовищ;
в) захист від екологічних катастроф та екологічного забруднення ;
г) можливість жити в тому суспільстві, яке визнає основні права людини .
ІІ. Середній рівень 3 бали
Виберіть одну або декілька правильних відповідей.
4. Вкажіть чинники, що впливають на здоров’я молоді в Україні:
а) рівень заробітної плати;
б) нездатність заробити на необхідну їжу, житло, медичне обслуговування;
в) ефективність роботи системи охорони здоров’я;
г) спосіб життя, який веде молодь.
5. Вкажіть шляхи передачі ВІЛ:
а) небезпечний секс (без презерватива);
б) спільне використання шприців, голок та іншого ін’єкційного інструментарію;
в) переливання зараженої крові;
г) передача вірусу від ВІЛ-позитивної матері дитині – під час вагітності, пологів і при годівлі грудьми;
д) через предмети гігієни;
е) при рукостисканні;
є) при укусі комара.
6. Позначте знаком «+» правильні твердження, а знаком «-» - помилкові твердження:
а) набуті вами життєві навички впливають на формування власної системи цінностей та допомагають додержуватися загальнолюдських;
б) самовиховання характеру – одна з важливих складових формування особистості;
в) люди, які не додержуються загальнолюдських цінностей, зазвичай мають високу якість життя.
ІІІ. Достатній рівень 3 бали
7. Знайдіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями.
Термін |
Визначення |
1. Економічна безпека |
А. Доступність основних продуктів харчування. |
2. Продовольча безпека
|
Б. Забезпеченість доходом, достатнім для задоволення насущних потреб. |
3. Екологічна безпека |
В. Можливість жити в безпечному для здоров’я довкіллі. Доступність ефективного медичного обслуговування. |
4. Безпека для здоров’я |
Г. Захист від екологічних катастроф та екологічного забруднення, наявність чистого повітря й води, можливість проживання в екологічно чистому середовищі й придбання екологічно безпечної їжі. |
8. Визначте тип сприйняття інформації людини, яка часто вживає слова й словосполучення:
а) уявляти, ясний, побачити мигцем, демонструвати, світанок, помічати, випромінювати, добре помітний, тьмяно, ясна думка, переглядати, барвистий, гарна, як картинка тощо;
б) дзвінкий, детальна розповідь, зітхати, аплодисменти, манера мовлення, запитувати, голосно, дискусія, тихо, пояснення, обговорювати, наголошувати, пропозиція, співає, мов соловейко тощо;
в) бігти, змінити на краще, сором’язливий, боротися, гостра суперечка, тиск, дратувати, комфортно, спритна людина, ласкавий, настрій, чистий, відчувати, зберігати спокій.
9. Закінчіть речення.
1. Паління порушує роботу ендокринних залоз, що особливо небезпечно у підлітковому віці, оскільки від нормального функціонування ендокринної системи залежить_________.
2. Тестування на ВІЛ, згідно із Законодавством України, _________й_______________.
ІV. Високий рівень 3 бали
10. Поясніть, як ви розумієте слова німецького поета і мислителя Йоганна Гете: «Розумна людина – не та, яка багато знає, а та, яка знає саму себе» ?
11. Як, на вашу думку, протистояти стигмі й дискримінації ВІЛ-інфікованих?
12. Доведіть, що цінності можуть впливати на характер людини?
Основи здоров’я 9 клас
Узагальнення і систематизація знань за розділами
«Психічна і духовна складова здоров’я», «Соціальна складова здоров’я»
ІІ варіант
І. Початковий рівень 3 бали
Оберіть одну або кілька правильних відповідей:
1. Успішне виконання репродуктивної функції:
а) не пов’язане зі збереженням репродуктивного здоров’я в підлітковому віці;
б) пов’язане зі збереженням репродуктивного здоров’я в підлітковому віці;
в) не є важливим біологічним завданням людини;
г) можливе в будь-якому віці.
2. Активне навчання сприяє:
а) розвитку логічного і творчого мислення;
б) механічному заучуванню матеріалу;
в) формуванню вміння дискутувати і відстоювати власну думку;
г) сприйняттю кожної інформації, як нової, не пов’язуючи з попередніми знаннями.
3. Люди, які додержуються загальнолюдських цінностей і моральних принципів:
а) здатні зберігати внутрішній спокій, діяти розумно й виважено в складних життєвих ситуаціях;
б) мають високу якість життя;
в) оцінюють власні можливості, якості, достоїнства і недоліки;
г) самостійно вибирають свій життєвий шлях, цілі, цінності, майбутню професію .
ІІ. Середній рівень 3 бали
Виберіть одну або декілька правильних відповідей.
4. Вкажіть чинники ризику репродуктивного здоров’я підлітків:
а) хронічний стрес, низька фізична активність, безладні статеві стосунки, нераціональне харчування, відсутність режиму праці та відпочинку;
б) уживання шкідливих речовин (тютюн, алкоголь, наркотики);
в) забруднення навколишнього середовища, високий рівень радіації;
г) низький рівень життя.
5. Вкажіть, чим визначається безпека людини:
а) економічною безпекою (гарантованим мінімальним доходом);
б) продовольчою безпекою (фізичною і економічною доступністю продуктів харчування;
в) безпекою для здоров’я (відносною свободою від захворювань і заражень);
г) екологічною безпекою (доступністю чистої води, чистого повітря тощо) ;
д) особистою безпекою (свободою від фізичного насильства й загроз);
е) політичною безпекою (захистом основних прав і свобод) . ;
6. Позначте знаком «+» правильні твердження, а знаком «-» - помилкові твердження:
а) людина отримує інформацію про навколишній світ за допомогою органів чуття;
б) щоб учитися ефективно, не потрібно розвивати інтелектуальні здібності, логічне та творче мислення;
в) щоб досягати успіхів у навчанні та спілкуванні, неважливо знати риси свого характеру.
ІІІ. Достатній рівень 3 бали
7. Знайдіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями.
Термін |
Визначення |
1. Репродуктивне здоров’я |
А. Здатність живих організмів передавати свої ознаки й властивості наступному поколінню. |
2. Сім’я
|
Б. Властивість організмів існувати в різних формах та варіаціях. |
3. Репродукція людини |
В. Біологічна функція, необхідна для збереження людини як біологічного виду. |
4. Мінливість |
Г. Соціальний інститут, що характеризується певними соціальними нормами, зразками поведінки, правами й обов’язками, які регулюють стосунки між подружжям, батьками та дітьми. |
5. Спадковість |
Д. Стан повного фізичного й соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань репродуктивної й порушень |
8. Визначте тип сприйняття інформації людини, яка часто вживає слова й словосполучення:
а) бігти, змінити на краще, сором’язливий, боротися, гостра суперечка, тиск, дратувати,
комфортно, спритна людина, ласкавий, настрій, чистий, відчувати, зберігати спокій;
б) уявляти, ясний, побачити мигцем, демонструвати, світанок, помічати, випромінювати,
добре помітний, тьмяно, ясна думка, переглядати, барвистий, гарна, як картинка тощо;
в) дзвінкий, детальна розповідь, зітхати, аплодисменти, манера мовлення, запитувати,
голосно, дискусія, тихо, пояснення, обговорювати, наголошувати, пропозиція, співає,
мов соловейко тощо.
9. Закінчіть речення.
1. Паління порушує роботу ендокринних залоз, що особливо небезпечно у підлітковому віці, оскільки від нормального функціонування ендокринної системи залежить_________.
2. Тестування на ВІЛ, згідно із Законодавством України, _________й_______________.
ІV. Високий рівень 3 бали
10. Поясніть, як ви розумієте ці слова «Мислити глобально, діяти локально» ?
11. Коли, на вашу думку, людина готова до сімейного життя?
12. Доведіть, що цінності можуть впливати на характер людини?