Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами.

Про матеріал
Матеріал стане в нагоді під час проведення уроків в режимі дистанційного навчання з української мови за підручником «Українська мова» для 5 кл. закл.загальн.середн. освіти / О. Авраменко. — Київ : Грамота,2022 р.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

03.04.2024. Українська мова. 5 клас Тема уроку: Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. ПРЕЗЕНТАЦІЮ ДО УРОКУ ПІДГОТУВАЛА: вчитель початкових класів Красноградського ліцею № 4 Красноградської міської ради Харківської області ПАЮНОВА ЛЮДМИЛА ВОЛОДИМИРІВНА

Номер слайду 2

Перевір себе сама: (по Авраменко) Перше квітня Домашня робота Вправа с. 167 (1) 1. Надвечірнє сонце визирнуло крізь порвані хмари й зробило з тих крапель дороге намисто. О і О. 2. Воно іскрилося, тремтіло, грало веселковими кольорами, милувало й не відпускало мого зору. О, О, О, О й О. 3. Усе іде, але не все минає над берегами вічної ріки. О, але О. 4. Часом присниться синій барвінок, сивий полин і сум чебрецевий. О, О і О. 5. У лісі, полях і луках ще лежить сніг. О, О і О. А.

Номер слайду 3

Прочитайте речення та виконайте завдання. А. Знайдіть і визначте однорідні члени речення. Б. Простежте, як виділені слова впливають на вибір таких розділових знаків, як двокрапка й тире.§ 73. УЗАГАЛЬНЮВАЛЬНЕ СЛОВО В РЕЧЕННІ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Люблю помаранчі, мандарини, абрикоси. Люблю всякі фрукти: помаранчі, мандарини, абрикоси. Помаранчі, мандарини, абрикоси люблю. Помаранчі, мандарини, абрикоси — усякі фрукти люблю.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Вправа 2 с.1691692. Прочитайте речення та прокоментуйте пропущені розділові знакиміж узагальнювальним словом та однорідними членами речення.1. Усі весну люблять і люди і пташки і дерева і комашки і ніжна травиця (П. Гай). 2. І ліс і тіні і зоряна ніч усе було урочисто прекрасним і близьким (М. Стельмах). 3. Вишні черешні груші сливки-угорки тернослив терен і дерен усе росло густими купами (І. Нечуй-Левицький). 4. Усе мене тішить ліси і садки озера річки глибокі ставки (О. Василенко). 5. Столиці міста містечка країни усе це тепер випало Іванові Силі побачити на власні очі (О. Гаврош). 1. Усі весну люблять і люди і пташки і дерева і комашки і ніжна травиця. 2. І ліс і тіні і зоряна ніч усе було урочисто прекрасним і близьким. 3. Вишні черешні груші сливки-угорки тернослив терен і дерен усе росло густими купами. 4. Усе мене тішить ліси і садки озера річки глибокі ставки. 5. Столиці міста містечка країни усе це тепер випало Іванові Силі побачити на власні очі. 1. Усі весну люблять: і люди, і пташки, і дерева, і комашки, і ніжна травиця. 1. Усі весну люблять: і люди, і пташки, і дерева, і комашки, і ніжна травиця. 2. І ліс, і тіні, і зоряна ніч – усе було урочисто прекрасним і близьким. 1. Усі весну люблять: і люди, і пташки, і дерева, і комашки, і ніжна травиця. 2. І ліс, і тіні, і зоряна ніч – усе було урочисто прекрасним і близьким. 3. Вишні, черешні, груші, сливки-угорки, тернослив, терен і дерен – усе росло густими купами. 1. Усі весну люблять: і люди, і пташки, і дерева, і комашки, і ніжна травиця. 2. І ліс, і тіні, і зоряна ніч – усе було урочисто прекрасним і близьким. 3. Вишні, черешні, груші, сливки-угорки, тернослив, терен і дерен – усе росло густими купами. 4. Усе мене тішить: ліси і садки, озера, річки, глибокі ставки. 1. Усі весну люблять: і люди, і пташки, і дерева, і комашки, і ніжна травиця. 2. І ліс, і тіні, і зоряна ніч – усе було урочисто прекрасним і близьким. 3. Вишні, черешні, груші, сливки-угорки, тернослив, терен і дерен – усе росло густими купами. 4. Усе мене тішить: ліси і садки, озера, річки, глибокі ставки. 5. Столиці, міста, містечка країни – усе це тепер випало Іванові Силі побачити на власні очі.

Номер слайду 6

Вправа 3 с.1653. Прочитайте речення та виконайте завдання.1. І цвіт і грім і дощ і град я серцем спраглим все приємлю (Л. Дмитерко). 2. Згадка про рідну землю супроводить нас завжди і в щасті і в горі і у хвилини сумнівів (М. Фурдуй). 3. Стежка озеро стіжок усе в падолисті (В. Скомаровський). 4. Усе змішалось в одну мить і злилося докупи і земля і море (І. Нечуй-Левицький). 5. Усе навколо сповнене весняної пружності дерева птахи люди (В. Собко). А. Перепишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Б. Підкресліть узагальнювальні слова й однорідні члени речення відповідно до їхньої синтаксичної ролі в реченні.1. І цвіт і грім і дощ і град я серцем спраглим все приємлю. 2. Згадка про рідну землю супроводить нас завжди і в щасті і в горі і у хвилини сумнівів. 3. Стежка озеро стіжок усе в падолисті. 4. Усе змішалось в одну мить і злилося докупи і земля і море. 5. Усе навколо сповнене весняної пружності дерева птахи люди.1651. І цвіт, і грім, і дощ, і град -2. Згадка про рідну землю супроводить нас завжди: і в щасті, і в горі, і у хвилини сумнівів. горі, і у хвилини сумнівів. 3. Стежка, озеро, стіжок -падолисті. 4. Усе змішалось в одну мить і злилося докупи: і земля, і мореземля, і море. 5. Усе навколо сповнене весняної пружності: дерева, птахи, люди.

Номер слайду 7

Вправа 4. Виконайте завдання в тестовій формі. 1. Після однорідних членів треба поставити тире в реченні (розділові знаки пропущено) А Ми садили ліс у полі і дубочки і тополі і осику і ліщину і червону горобину. Б Дерева трави квіти усе жило в очікуванні весняних сонячних дотиків. В Куди не повернешся скрізь земля і згори і знизу і праворуч і ліворуч. Г І заспівало все у цім краю Карпатські гори ріки і смереки. 2. Перед однорідними членами треба поставити двокрапку в реченні (розділові знаки пропущено) А Сонце ліси поля води повітря усе це святиня яку маємо берегти. Б Усі кругом сміються і Людмила Василівна і режисер й оператор. В Люблю твій шум і шепіт серед поля і серцем чую силу наливну. Г Ні спека дня ні бурі ні морози ніщо не вб’є любов мою живу.. 3. Після однорідних членів треба поставити тире в реченні (розділові знаки пропущено) А У нашому саду була розкішна флора жоржини й кропива любисток і ревень. Б Усі весну люблять і люди і пташки і дерева і комашки і ніжна травиця. В І ліс і фіолетові тіні і зоряна ніч усе було урочисто прекрасним і близьким. Г У мудрості свої закони є і цвіт і злет і несходимі пущі.169

Номер слайду 8

169

Номер слайду 9

169 У нашому дворі ростуть різні дерева: … і …, … і … . 2. …, …, … — усі радо зустрічають весну. 3. З Україною межують різні країни: …, …, …, … та інші. 4. …, …, і …, і … — різні фрукти люблять у моїй сім’ї. 5. Доповніть речення однорідними членами та запишіть їх. Вправа 5 с.1691. У нашому дворі ростуть різні дерева: клен і береза, калина і вишня. 2. Тварини, птахи, люди — усі радо зустрічають весну. 3. З Україною межують різні країни: Молдова, Румунія, Польща, Словаччина та інші. 4. Вишні, груші, і яблука, і виноград — різні фрукти люблять у моїй сім’ї.

Номер слайду 10

ВДОМА:1) впр. на с.170 Вчити правило с. 168-169. Фотозвіт надіслати вчителю.170

Номер слайду 11

Перевір себе сама: (по Авраменко) Третє квітня Домашня робота Вправа с. 170 1. Лози, кручі, висип, ліс - усе блищить і сяє на сонці. 2. Синє все: озера, річка, ліс. 3. Все зникло: місто, гори, поле, гай. 4. Усе горить на виставці краси: і луки, і ліси. 5. Луки, гори, пишні сади - усе зелене й принишкле.

Номер слайду 12

01.05.2024 СьогодніЯ з усім справився. Мене урок засмутив. Все було легко та просто. Було складно та нічого не зрозуміло. Чекаю наступний урок. Свій настрій залишу в секретіРефлексія «Мій настрій». Обери емотикон, який відповідає твоєму настрою в кінці уроку

Номер слайду 13

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 5 клас, Презентації
Інкл
Додано
1 травня
Переглядів
409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку