Узагальнюючий урок англійської мови в 9 класі за темою «Технічний прогрес»

Про матеріал
1) тема усного мовлення «Technical progress». Комунікативно-практичні цілі та завдання: • узагальнити вивчений матеріал з теми “ Science and Technical progress ”. • розвивати навички усного мовлення; • удосконалювати навички читання, письма та аудіювання; • розвивати Digital компетенції учнів.
Перегляд файлу

Додаток 1

Buy it, use it, break it, fix it,

trash it, change it, melt - upgrade it,

charge it, pawn it, zoom it, press it,

snap it, work it, quick - erase it,

write it, get it, paste it, save it,

load it, check it, quick - rewrite it,

plug it, play it, burn it, rip it,

drag and drop it, zip - unzip it,

lock it, fill it, curl it, find it,

view it, curl it, jam - unlock it,

surf it, scroll it, pose it, click it,

cross it, crack it, twitch - update it,

name it, read it, tune it, print it,

scan it, send it, fax - rename it,

touch it, bring it, obey it, watch it,

turn it, leave it, stop - format it.

Перегляд файлу

VOCABULARY BANK

 

Expressing your opinion on what features/applications you need/don’t need:

 

  • I think, the most important for me is.....
  • I am not sure about this but in my opinion ...
  • I guess all of the features/applications are important for me but ...
  • Yeah, there are a couple of things which aren’t important for me, like....
  • There are some features/applications that seem not important, like .....
  • So many, it’s like .......

 

Technology vocabulary:

 


  • Telephone
  • Game console
  • Camera
  • Map
  • Newspaper
  • Weather forecast
  • Walkman
  • Encyclopedia
  • Typewriter
  • Written  note
  • Radio
  • TV
  • Collaboration
  • Innovation
  • Transparent artificial skin
  • Flexible touch screen
  • Microphone
  • Receiver
  • Layer
  • Receive
  • Run out of
  • Go dead
  • Switch off
  • Come up with
  • Bring out
  • Turn up

 

Перегляд файлу

Узагальнюючий урок англійської мови в 9 класі

за темою «Технічний прогрес»

Тема уроку:

  1. тема усного мовлення «Technical progress».


Комунікативно-практичні цілі та завдання:

  • узагальнити вивчений матеріал з теми “ Science and Technical progress ”.
  • розвивати навички усного мовлення;
  • удосконалювати навички читання, письма та аудіювання;
  • розвивати Digital компетенції учнів.

Розвиваючі завдання:

  • розвивати вміння висловлювати власні думки на задану тему;
  • розвивати мовну здогадку та навички прогнозування;
  • розвивати уміння виділяти головне, робити порівняння та узагальнення;
  • розвивати творчі здібності.

Освітньо-виховні завдання:

  • активізувати зацікавленість до пізнання світу за допомогою сучасних технологій;
  • виховувати допитливість.

Мовний матеріал: 

для повторення: 
лексичний – слова та вирази за темою «Computer technologies»

Обладнання:

  • мультимедійний проектор; ноутбуки;
  • картки з опорною лексикою за темою;
  • підручники New Success Intermediate;
  • зошити.

 

 

 

 

 

 

  1. Підготовка учнів до учбової діяльності. 2 хвилини.

Завдання:

  • Ввести в атмосферу іншомовного спілкування, встановити мовний та емоціальний контакт з учнями;
  • Повідомити учням завдання та порядок на уроці.

T: Good morning, ladies and gentlemen. How are you? Please, sit down. Today we have a lot of things to do to summarize what you have learnt, look at the way some of the modern appliances have developed, have some fun, and even try to invent new gadgets. But as they say “First things first”. So I offer you to start with a short pronunciation exercise.

  1. Фонетична зарядка. 3 хвилини

Завдання:

  • активізувати мовленнєву діяльність учнів;
  • викликати зацікавлення до теми уроку

Т: Right now look at the board. On it you see different verbs connected with computer technologies. Let us try to pronounce them together. But first repeat after me.

(спершу учні повторюють пісню “Technologic” (додаток 1) за вчителем без музики (слова на дошці), а потім разом під музику).

Well, thank you. It looks like you have coped with the main task and are ready to continue our work.

  1. Розвиток аудіо-візуальних навичок . 5 хвилин

Завдання:

  • навчити учнів вилучати інформацію з відеофрагментів;
  • тренувати в інтерпретації суттєвої інформації відео (узагальнювати, робити висновки)
  • перевірити розуміння побаченого;
  • активізувати лексику за темою.

T: Well, right now I want you to watch a short video about evolution of technologies. I will ask you to be attentive and note down any devices, services or actions connected with old times that you will see. After that you will have to present your results on the board.

Учні переглядають першу частину відео та коротко записують, що вони побачили.

T: Now you have to come up to the board one by one and write 12 names of gadgets, services, activities of old times that you have seen. The team, which will remember more, will win this competition.

Учні один за одним на дошці записують назви предметів, дій, послуг минулого.

T: You see 12 different gadgets on the board. Can you tell me, how many new devices we need to replace them? I need only number.

Тоді вчитель задає запитання: «Як ви думаєте, скільки нових пристроїв потрібно, щоб замінити ці «старі» прилади». Учні дають відповіді – називають кількість, пояснення не треба. Коли всі висловились, вмикається продовження і всі разом роблять висновок, що потрібен один пристрій – мобільний телефон.

  1. Розвиток мовленнєвих навичок.

Завдання:

  • навчити учнів висловлюватись за заданою темою;
  • навчити вести дискусію;
  • розвивати Digital компетенції.

T: As you have just told me, mobile phones have replaced many devices in our lives and they are an inseparable part of our life. Right now, I want you to look at the board, and discuss the questions you will see with your partners and share your results with the rest of the class using your laptops. As you can see, we already have our e-journal open. So choose one person to type in your replies.

  1. Фізкульт-хвилинка. Соціологічне опитування.
    • повернення втомленим учням працездатності та уваги;
    • позбавлення м’язового та розумового напруження;
    • попередження порушення постави.

T: We have been working really hard. So I think it is high time for you to relax a bit. I want you to participate in my funny survey considering mobiles, to see how often you use your devices. To do that please stand up and follow my instructions.

  • If you have made at least one phone call today, put up your hands.
  • If you have woken up to an alarm clock on your mobile phone, clap your hands.
  • If you have sent an sms this week jump up three times. 
  • If you have posted your photos from from your mobile, sit down and stand up.
  • If you listen to music on your phone make one step forward.
  • If you are ready to continue working, take your seats around your tables.
  1. Перевірка домашнього завдання.

Завдання:

- одержати уявлення про якість засвоєного учнями матеріалу, виділити опорні знання.
Домашнє завдання перевіряється за допомогою електронного тесту, зробленого шляхом ресурсу Kahoot.

  1. Створення проектів.

Завдання:

  • дати учням змогу застосувати на практиці знання, отримані при вивченні теми;
  • стимулювати уяву та творчу активність учнів;
  • навчати навичок колективної та групової діяльності.

T: Well, to sum our fruitful activity, I want to give you a chance to invent a new gadget of the next century. You will have 5 minutes to create it and then you will have to present what you have done.

  1. Підсумки уроку. Рефлексія.

Завдання:

  • підвести підсумки уроку;
  • практикувати здатність до самоаналізу.

T: It looks like you have done a great job today. So the final thing is to estimate whether we have reached our aims or not. To do that we will use our laptops again. You have to answer a couple of questions, which you will see on the screens.

Після заповнення Google форм, учитель робить короткий підсумок та повідомляє домашнє завдання.

  1. Повідомлення домашнього завдання.

T: I want to finish our lesson with giving you a good chance to think of the influence that technologies have on our life. There are so many of them and they are so quick, we can talk to other people without leaving our house, but… do they make us happy?

В якості домашнього завдання учні отримують картинку з підписом, прочитавши який, вони повинні викласти свої думки з приводу проблеми. Основна ідея - «У нас є багато технологій, що дали нам спілкуватись, не виходячи з дому. Але чи добре це?».

Робота може бути виконана, як в письмовому вигляді, так і в електронному, на основі електронного сервісу Essay map, www.readwritethink.org/materials/essaymap/.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Technical progress…16.12.2015

Номер слайду 2

Aims of the lesson: Summarize what you have learnt. Look at the way some of the modern appliances have developed. Have some fun Try to invent new gadgets. Technical progress…

Номер слайду 3

Equipment. Laptops. Useful vocabulary bank. Padlet Kahoot.it. Google docs Books. Notebooks Technical progress…

Номер слайду 4

Technologic. Buy it, use it, break it, fix it,trash it, change it, melt - upgrade it,charge it, pawn it, zoom it, press it,snap it, work it, quick - erase it,write it, get it, paste it, save it,load it, check it, quick - rewrite it,plug it, play it, burn it, rip it,drag and drop it, zip - unzip it,lock it, fill it, curl it, find it,view it, curl it, jam - unlock it,surf it, scroll it, pose it, click it,cross it, crack it, twitch - update it,name it, read it, tune it, print it,scan it, send it, fax - rename it,touch it, bring it, obey it, watch it,turn it, leave it, stop - format it. Technical progress…

Номер слайду 5

Technical progress…

Номер слайду 6

Old devices and services: Telephone. Game console. Camera. Map. Newspaper. Weather forecast. Walkman. Encyclopaedia. Typewriter. Handwritten note. Radio. TVTechnical progress…

Номер слайду 7

Discuss these questions in pairs: How long have you had your mobile phone?What can you do with it?Are you happy with your phone, or would you like to change it? Why?Technical progress…

Номер слайду 8

Technical progress…RELAX A BIT

Номер слайду 9

Mobiles Survey. By Valeriya Vitaliyevna. Technical progress…

Номер слайду 10

Technical progress…Have fun. Play kahoot)))https://kahoot.it/#/

Номер слайду 11

What is the name of your gadget?What applications will it have?Why should other people use it?Technical progress…CREATE!!!

Номер слайду 12

Technical progress…

Номер слайду 13

Home assignment. Technical progress…http://www.readwritethink.org/files/resources/interactives/essaymap/ - create your essay herehttp://englishlessons.com.ua/ - send your essay to this site; check on your mistakes at this site)))

Номер слайду 14

Thank you for your attention. Technical progress…

Номер слайду 15

Fill in the gaps with the correct form of the phrases from the text: The play is about to begin. Please, check that you have _________________ your mobile phones. Put it on loudspeaker and ________________ the volume so that everyone can hear. During the storm the phone suddenly ________________ . They’ve ________________ a new 3 D TV. I’ve heard it’s amazing. I wanted to buy one, but they’ve ________________ them in the shop. Can you _____________ any good ideas for new applications for mobiles?Technical progress…

zip
Додано
26 січня 2021
Переглядів
378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку