Узагальнюючий урок. "Генетичний зв`язок між класами неорганічних сполук"

Про матеріал
Узагальнюючий урок "Генетичний зв`язок між класами неорганічних сполук" дозволяє розкрити взаємозв`язок явищ у природі на прикладі взаємоперетворень одних класів речовин в інші.
Перегляд файлу

Урок

Тема: Генетичні зв`язки між класами неорганічних сполук.

Мета: розкрити взаємозв`язок явищ у природі на прикладі взаємоперетворень одних класів речовин в інші; використовувати сучасну українську номенклатуру основних класів неорганічних сполук; дотримуватися запобіжних заходів під час роботи з кислотами і лугами.

Задачі: відпрацювання навичок, виконувати мисленнєві операції: пізнання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка.

Тип уроку: узагальнюючий.

Вид: практикум.

Обладнання та реактиви: таблиці «Класифікація речовин», «Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук»; мідна проволока, пальник, сухе горюче, пробірки, пробіркотримач, розчин сульфатної кислоти, розчин натрій гідроксиду.

Структура уроку

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вивчаючи речовини, ви ознайомилися з простими речовинами: металами й неметалами та чотирма найважливішими класами складних речовин. Мета сьогоднішнього уроку – показати хімічні явища природи в постійному русі та взаємозв`язку.

ІІІ. Актуалізація знань.

  • Що таке речовина?
  • Як класифікують речовини?
  • Які речовини називають: а) простими; б) складними?

ІV. Засвоєння отриманих знань.

Записуємо ланцюг перетворень на дошці

Сu CuO  CuSO4  Cu(OH)2  CuO

  •         Чи можна з кожної попередньої, щляхом хімічних перетворень, отримати наступну речовину?

Перейдемо до дослідної частини.

 

Дослід 1. Нагріваємо мідну дротинку в полумї пальника кілька секунд. Що спостерігаєте? Яка речовина утворилася на поверхні пластинки? Напишіть рівняння реакції.                    2Cu + O2      2CuO

 

Дослід 2. Знімемо чорний наліт, що утворився на мідній пластинці і помістимо його в пробірку. До чорного порошку купрум (ІІ) оксиду доливаємо розчин сульфатної кислоти, нагріваємо суміш. Що спостерігаєте? Напишіть рівняння реакції.  CuO + H2SO4         CuSO4 + H2O

                                                                                  Блакитний

                                                                                                                   Розчин (купрум (ІІ ) сульфат)

 

Дослід 3. До утвореного блакитного розчину солі доливаємо розчин лугу натрій гідроксиду. Що спостерігаєте? Напишіть рівняння реакції.

                                                CuSO4 + NaOH       Na2SO4 + Cu(OH)2

                                                                                                                                                       Синій осад

                                                                                                                                         Купрум(ІІ) гідроксид

Дослід 4. Закріпимо пробірку з осадом у тримач біля самого отвору. Прогріваємо по всій довжині, а потім у тому місці, де осад. Що спостерігаєте? Напишіть рівняння реакції.  Cu (OH)2 = CuO + H2O

 

V. Тренувальні вправи. Завдання: Напишіть рівняння взаємодії натрій гідроксиду із запропонованими в схемі речовинами (де це можливо).

 

 

 

                                          P2O5 +   + SiO2

 + HNO3

                                       H2SO4 +

                                         SO3               +          NaOH +     FeSO4

 + + 

                                       H2SiO3                                             CaO

 + +

                                                 HBr            +                         H3PO4

 

MgCl3

 

Вибіркова перевірка виконання вправи.

VІ. Підведення підсумків уроку. Технологія «Шерінг».

Висновок про вивчене на уроці робить один учень за опорним конспектом, відповідаючи на задані запитання, які записані на фліпчарті

1. Я дізнався, що….

2. Мене здивувало, що…..

3. Мені сподобалося, що….

4. Було краще, як би……

 

VII. Домашнє завдання. Напишіть рівняння, що лежать в основі схем. Назвіть речовини А, Б, В, Г.

І варіант                                           ІІ варіант

 

А      Б      В      Г                            А      Б      В      Г

 

        CaCl2                                                       MgSO4

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
5 березня 2019
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку