Тема уроку: Узагальнюючий урок по темі «Логарифмічна функція».
Мета уроку:
уміння зосередитися, пізнавальний інтерес, культуру відповіді,
критичність і швидкість розв’язування.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань учнів.
Форма організації уроку: колективна, групова, індивідуальна, фронтальна.
Методи навчання. Частково-пошуковий.
Перевірка рівня знань; робота по узагальнюючій схемі;
системні узагальнення; сприйняття нового матеріалу.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.
Наочність: презентації Power Point.
Девіз уроку: Мало знати, потрібно й використовувати.
Мало бажати, потрібно й робити.
Й. Гете
Епіграф уроку:
Думаємо колективно,
Працюємо оперативно.
Сперечаємося доказово -
Це для всіх обов′язково
Хід уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вступне слово вчителя. Які асоціації викликає у вас слово «урок»?
У – успіх…
Р – радість…
О – обдарованість…
К – компетентність…
Сподіваюся, сьогодні на нас чекає і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати свою обдарованість і компетентність. Перед вами стоїть завдання проявити свої знання і вміння застосовувати властивості логарифмічної функції при розв’язуванні рівнянь та нерівностей.
ІІІ. Узагальнення й систематизація знань та вмінь.
На дошку проектуються запитання. Відповідає учень, який перший підняв руку.
Запитання до учнів:
Запитання до учнів:
Продовжіть властивості логарифмів.
(Презентація , слайди № 6,7,8).
Запитання до учнів:
Обчисліть значення виразу:
(Презентація , слайд № ).
5.Розвяжіть нерівності:
(Презентація , слайд № ).
1. =-1
2. =-2
3. lg8+lg125
4. lg13-lg130
5.
6.
7.
8. 50
9.
Таблиця відповідей. ( слайд № презентації)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Д |
Ж |
О |
Н |
Н |
Е |
П |
Е |
Р |
1/3 |
2 |
3 |
-1 |
-1 |
100 |
1 |
100 |
0 |
В результаті цієї роботи кожен учень зможе оцінити себе самостійно,
оскільки, якщо він розв’язав завдання правильно, то отримав ім′я та прізвище математика - Джон Непер.
Джон Непер (1550-1617)
(історична довідка)
Джон Непер — шотландський математик, який винайшов логарифм. У 16 років відправився на континент, де впродовж п'яти років в різних університетах Європи вивчав математику і інші науки. Потім він серйозно займався астрономією і математикою. До ідеї логарифмічних обчислень Непер прийшов ще в 80-х роках XVI століття, проте опублікував свої таблиці тільки в 1614 році, після 25-річних обчислень. Вони вийшли під назвою "Опис дивовижних логарифмічних таблиць".
Джон Непер увійшов в історію як винахідник чудового обчислювального інструмента - таблиці логарифмів. Це відкриття викликало гігантське полегшення праці обчислювача. Крім того, воно призвело до появи нової трансцендентної функції і показало приклад рішення диференціального рівняння.
Лаплас говорив, що Непер своїм винаходом «продовжив життя астрономів», спростивши їх обчислення.
На честь Джона Непера названі:
(Презентація , слайд № ).
(Презентація , слайд № ).
VI. Підсумок уроку
Відповідаю за запитання учнів. Аналізую роботу в парах, хто справився, хто припустився помилок.
Нагадую способи розв'язання логарифмічних рівнянь та нерівностей.
Вчитель підкреслює той факт, що під час уроку учні мали змогу відповісти на 16 теоретичних запитань, розв’язати 32 вправи на обчислення виразів, що містять логарифм, 5 рівнянь та 6 нерівностей, а також прослухали історичну довідку про ученого-математика Джона Непера та його винахіди.
VII. Повідомлення домашнього завдання.
І-ІІ рівні: №19.3;№19.16;
ІІІ-І⋁ рівні: №22.14(1,2); №21.14(1,2)№20.36(1,2)