Узагальнюючий урок за темою "Іменник". "Наш Іменник - іменинник".

Про матеріал
Підсумковий урок за темою «Іменник». Інтерактивний мультимедійний урок-гра «Наш Іменник – іменинник!» у 4 класі.
Перегляд файлу

Урок. Українська мова

Клас. 4

Тема: Підсумковий урок за темою «Іменник».

Інтерактивний мультимедійний урок-гра «Наш Іменник – іменинник!»

Формувати предметні компетентності: закріпити та узагальнити знання учнів про іменник, його граматичні категорії; вдосконалювати вміння розпізнавати іменники в тексті серед інших частин мови; розвивати спостережливість за мовними явищами, зв’язне мовлення, творче мислення; виховувати любов  до рідної країни та її мови.

Формувати групи компетентностей:                                                                                  - Компетентність спілкування державною мовою для усного та писемного висловлювання й тлумачення понять; правильного вимовляння й написання слів;                                                                                                                                           -Інформаційну компетентність шляхом роботи з різними джерелами інформації;                                                                                                                             -Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української літературної мови та мовленнєвого етикету, виховувати любов до рідного слова.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки для індивідуальної роботи, таблиця «Іменник» ,предметні малюнки, роздатковий матеріал

Тип уроку: підсумковий урок

Форма уроку: інтерактивний мультимедійний урок-гра

Хід уроку

1. Організаційний момент

Вчитель.

Закінчилася перерва,
Продзвенів чаклун – дзвінок.
А тепер усі швиденько 
Налаштуймось на урок.

     Психологічний тренінг
   Вчитель    Учні
Ви – найкращі       Ми – найкращі                                                                       Ви – активні                        Ми - активні
Ви – розумні       Ми - розумні
Ви – ерудовані       Ми - ерудовані
Ви –переможете!       Ми – переможемо!
Я люблю Вас!       Ми -………..

      Очікування від уроку  (учнів та вчителя)

Ви будете активно працювати;

Доведете, що знаєте багато по темі;

Умієте точно, гарно висловлювати свої думки;

Будете злагоджено працювати в групах;

Зумієте переконати, що знаєте і любите рідну мову.

Правила роботи на уроці

Правило піднятої руки;

Уважно слухати вчителя та учнів;

Активно і творчо працювати;

Дружньо співпрацювати у парах і групах.

 Складання девізу уроку:
-Діти, а давайте разом складемо девіз уроку.
(З розсипаних слів скласти вислів)
Навчати, добре, знати, хто, хоче, все, того.

Добре того навчати, хто хоче все знати.

  • Діти, скажіть, будь ласка, з якого мультфільму ці герої? Так, це – «Маша та Ведмідь».

Вчитель.

- Скажіть, а яку проблему мав Ведмідь? (Маша без попередження приходила до нього у гості, ...).

2. Оголошення теми уроку.  Актуалізація  опорних знань

2.1. Оголошення теми уроку

Вчитель.

-Сьогодні ми також підемо в гості. Нас чекає Іменник. Він – іменинник, адже сьогодні ви закінчили вивчати цю тему.

-Тема нашого уроку : Підсумок за темою «Іменник».

Урок-гра «До іменника на гостину».

- На уроці ви працюватимете в групах. Та, найперше, скажіть, а ви любите ходити у гості? Тоді, перед тим, як вирушити, давайте пригадаємо правила поведінки у гостях, щоб ми не були схожими на Машу.  Ви підготували народні прислівя і приказки про гостини. Сподіваюся, ви зможете визначити в них іменники.

2.2 Інтерактивна вправа «Мікрофон» (Учні зачитують підібрані прислівя та приказки, називають іменники).

Діти.

-Веселий гість - дому радість.

-В чужому домі не будь примітний, а будь привітний.

-Гостя по одежі стрічають, а по розуму проводжають.

-Чим хата багата, тим гостям і рада.

-Невчасні гості гірше від ворогів.

2.3. Хвилинка каліграфії

Вчитель.

-Запишіть у зошит дату, класна робота. Для хвилинки каліграфії я пропоную пригадати деякі буквосполучення: есе, сть, свя, сте, ед . Запишіть прислівя «Веселий гість - дому радість». Підкресліть у цьому реченні іменники, вказати рід. (Перевірка роботи). Ще одне прислівя.

«Свято йде – за собою гостей веде». Дати характеристику цьому реченню.

2.4. Оголошення мети уроку

Вчитель.

- Ви вже пригадали правила поведінки у гостях, трохи розімнулися, отже можемо вирушати на гостину до Іменника. Під час уроку ви  повторите все, що знаєте про іменник, закріпите та узагальните свої знання про цю частину мови.

3. Основний зміст роботи

3.1. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Вчитель.

-Поки ми в дорозі, давайте пригадаємо все, що ми знаємо про іменник.

-Яка частина мови називається іменником?

-Які іменники належать до істот, а які до неістот?

-Які іменники називаються власними, а які загальними?

-До яких родів може належати іменник?

-Як визначити рід іменника?

-Як змінюється іменник за числами?

3.2. Словниковий диктант

Вибірково – розподільний  диктант 

Заміни  одним  словом.  Підкресли  назви  істот.

-  Скляний  ящик  із  водою  для  риб.

-  Пташка,  яка  співає  високо  в  небі.

-  Смолиста  маса,  якою  заливають  дороги.

-  Жуйна  тварина  з  одним  чи  двома  горбами.

-  Одиниця  часу,  яка  у  60  разів  менша  за  хвилину.

-  Лісова  пташка,  яка  не  в’є  гнізда  і  підкидає  свої  яйця  до  чужих  гнізд.

Перевірка

Акваріум,  жайворонок,  асфальт,  верблюд,  секунда,  зозуля.

- Чому підкреслили  саме  ці  слова?

3.3. Гра «Знайди іменники»

Вчитель.

-Ми вже на місці. Ось будинок Іменника. Наш господар полюбляє жарти та різні ігри. Вам треба знайти іменники серед інших частин мови і назвати їх.

( Діти називають слова: край, земля, мова, багатство)

3.4. Словникова робота

-Діти, що означає слово багатство?

  Багатство - це матеріальні та духовні цінності. Для одних людей багатство – це гроші, красиві будинки та автомобілі. Для других - рідна земля, здоровя, сімя.

     ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

    3.5. Творча робота

Вчитель.

-Діти, напишіть у зошити 5 слів, що називають предмети, які є багатством для вас.

Самостійна робота. Перевірка.

3.6. Акровірш

Вчитель.

-Діти, прочитайте загадку-акровірш. Відгадавши її, ви дізнаєтесь, що є багатством для Іменника.

У мене є єдина

Країна - Батьківщина.

Радію їй й бажаю

Аби цвіла, як рай.

Їй я пісень складаю,

Навіки прославляю…

А ти назви цей край…

(Україна).

Звуко-буквений аналіз слова.

3.7. Гра  «Моя Україна»

Вчитель.

- У вас на партах карта України. Попрацюйте у парах. Випишіть  5 іменників - назв міст і 5 іменників - назв річок.

(Перевірка)

 -Як пишуться  ці іменники? Чому?

3.8. Інтерактивна вправа «Відміняйко»

Вчитель.

-Іменник пропонує вам показати, як вправно ви вмієте відміняти слова.

Кожна група отримує своє слово.

ТИГР

Хитрий, хижий і смугастий,

Пазуристий та ікластий.

Сам він родом із тайги,

Здогадались, хто такий?

ВЕДМІДЬ

Ще не впав на землю сніг,
Він ховається в барліг.
І до теплої весни
Поринає він у сни.

ЗАЙЧИК

Я маленький, я вухатий,
Сірий, білий, волохатий.
Я стрибаю, я тікаю,
Дуже куций хвостик маю.

 

 

БІЛКА

Рудий малесенький звірок 
По деревах стриб та скок. 
Він живе не на землі, 
А на дереві в дуплі. 

ВОВК

Вдалині посеред ночі
засвітились хижі очі.
Від його пісень у звірів
морозець біжить по шкірі.

 

Фізкультхвилинка

Вчитель.

-В іменника сьогодні іменини. Давайте привітаємо його.

(Один учень одягає корону із написом «Іменник». Всі діти стають у коло. Вони рухаються по колу і співають пісню. Після закінчення куплету учень,що знаходиться у центрі кола, передає свою корону другому учневі. Гра продовжується).

Наш Іменник — іменинник.

Йому спекли ми коровай.

Коровай, коровай,

Кого хочеш вибирай!

 

3.9. Гра «Я – вам, ви - мені»

Вчитель.

- Господар - Іменник  - великий вигадник. Ось, знову – гра.

Я називаю іменник, а ви ставите його у множину.

Яблуко, стіл, озеро, зошит, тарілка, ліс, курча, поле, степ, олівець.

 

3.10. Гра «Відгадай»

Вчитель.

- Поставити НІЧ, ПІЧ в О.в.

 

4. Підсумок уроку. Оцінювання

Вчитель.

-Ось підійшла наша гостина до кінця. Закінчити її хочу словами народного прислівя «У гостях добре, а вдома краще». Ми повертаємося додому, але робимо важливий висновок з нашого уроку.

Читаємо на дошці вірш.

Метод «Рюкзак»                                                                                                                      -Чи сподобався вам урок? Що найбільше запамяталося?

-Всі сьогодні молодці. Гарно засвоїли тему «Іменник». (Вчитель оцінює роботу учнів на уроці).

А тепер підготуйте відповідь на запитання:

Які з тих знань, умінь, способів дій, набутих на уроці, візьмете із собою:

- Для використання на інших уроках.

- Для використання  у житті.

- Для виконання домашнього завдання.

  Вам вдячна, діти, за увагу,

  За вашу щирість, доброту.

  Я зичу всім умінь, наснаги,

  Знання хапати на льоту.

5. Домашнє завдання  (диференційоване)

1 група - написати по 5 іменників чоловічого, жіночого та середнього роду

2 група - написати 10 іменників в однині та поставитити їх у множині

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прислівя та приказки про гостини

-Веселий гість - дому радість.

-В чужому домі не будь примітний, а будь привітний.

-Гостя по одежі стрічають, а по розуму проводжають.

-Чим хата багата, тим гостям рада.

-Невчасні гості гірше від татарів.

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку