Уживання сл в у
ф |
в дпов дно до їхнього стилю
Мета уроку. Систематизувати й узагальнити знання з фразеолог ї, розкрити функц онально-стил стичн можливост лексичних та фразеолог чних одиниць; удосконалювати вм ння використовувати фразеолог зми в мовленн ; збагачувати словниковий запас учн в новими фразеолог змами та крилатими висловами; розвивати творче мислення, комун кативну активн сть; забезпечити умови для формування мовної компетентност комун кативно доц льно вживати фразеолог зми; сприяти формуванню ключових компетентностей; спонукати до розвитку емоц йного нтелекту; виробляти ст йку мотивац ю й св доме прагнення до вивчення української мови; виховувати любов до р дної мови, краси художнього слова, пошану до скарбниц народної мудрост ; розвивати увагу, спостережлив сть, критичне мислення, творч зд бност , д яльн сн вм ння, розширювати св тогляд учн в, заохочувати до освоєння виражальних можливостей української мови. Тип уроку: формування практичних ум нь навичок Форма уроку: урок-досл дження з використанням методу проєкт в Ключов компетентност , що формуються: сп лкування державною мовою, соц альна, громадянська, загальнокультурна, математична, нформац йнокомун кац йна компетентност , ум ння вчитися впродовж життя.
Уставити в текст потр бн за зм стом фразеолог чн звороти, подан в дов дц .
Ми вже першокурсники. Пора, як кажуть, ... Але в багатьох з нас ще .... Тому частенько доводиться … каб нету директора, … , переступаючи з ноги на ногу, вибачливо об цяти ... Але досить нам вийти з каб нету, як знову продовжуємо ...
Дов дка: бити байдики, оббивати пороги, взяти себе в руки, за розум братися, пекти рак в, в тер у голов . - - Чи п знали себе в героях тексту?
Прочитайте. Витлумачте значення кожного з фразеолог зм в.Мовленнєвий практикум
1. Як син, живу тобою, р дна мово, сам Бог велить — не з йдеш з орб т (Б. Степанюк). 2. Будувати свою моральн сть, духовн сть на чуж й мов , чуж й культур , живучи в Україн ,— це все одно, що зводити палац на п ску (В. Захарченко). 3. Коли-небудь ми змушен будемо розрубати цей горд їв вузол! (В. Малик) 4. Друже, вдар об землю лихом чи жбурни його за пл т! Ми своїм козацьким см хом полонили ц лий св т (П. Ребро). 5. Утрат нам не уникнути в житт , буває серце тугою повите,— та ми живемо в дружньому гурт , нас, мовляв, водою не розлити! (М. Рильський) 6. Н коли не кривили ми душею, д лили щастя з добрими людьми (П. Перебийн с). 7. Що нас чекає завтра: сухов й, а чи небесна манна?
Прочитайте. Укаж ть фразеолог зми стил стично нейтральн , розмовн та книжн .
1. Загальнов домо, що кожна нац ональна культура має в своєму арсенал елементи нших культур, але ж не вони визначають її суть. 2. Життя прекрасне, поки ти пливеш, змагаючи рифи, й вал дев’ятий (В. Грабовський). 3. В дороз начеб не барився, набачивсь, намотав на вус… І так немовби оновився, коли додому повернувсь (В. Бров ченко). 4. Поки я на кон , буде слатись м й шлях. Ви коня не дражн ть, бо в н дасть по зубах (П. Осадчук). 5. У двосл вних назвах рослин, утворених за допомогою прикметник в к нський, собачий, заячий, вовчий под., м ститься вказ вка на дикоросл сть рослини, непридатн сть її для людини: собача м’ята, заяча капуста, к нський щавель, жаб’яча кислиця (Л. Москаленко). 6. Про доброго козака так кажуть: характерник. Гострий слух, соколин оч , в двага, гумор, км тлив сть, ум ння вийти сухим з води… (Ю. Хорунжий)