10 клас українська мова контрольна робота ( тест) Розділи " Фонетика" , " Орфоепія"

Про матеріал
10 клас українська мова контрольна робота ( тест) Розділи " Фонетика" , " Орфоепія"
Перегляд файлу

                                                              І в а р і а н т

Початковий рівень. Завдання з однією правильною відповіддю (0,5 б. за кожну правильну відповідь)

1. Кількість  букв  і  звуків  збігається  у  словах рядка

А пісня, шлейф, синє, майбутнє, щічка

Б більярд, щільно, являється, хвилюють, ховаєшся

В історія, аташе, ялинка, слово, сміється

Г  рельєф, щільний, зав’язь, щебетання, ллється

2. В усіх словах рядка відбувається чергування приголосних звуків при зміні форми їх

А діловий, тесля, лісок                                      Б тіло, берег, голос

В носити, жінка, вечори                                    Г  летіти, сідати, лазити

3. Зміна якості голосних у ненаголошеній позиції відбувається в усіх словах рядка

А село, сполучення, сметана, зима, голубка

Б веселий, живемо, чебрець, голуб, рибалка

В степовий, вибирати, злет, Богуслав, криво

Г  пробудження, ходжу, зелений, пшоно, бриніти

4. В усіх словах рядка відбувається уподібнення приголосних звуків

А казка, голубка, прадід, дуб, рюкзак

Б лічба, смієшся, називається, запорожці, грядка

В зжувати, бджілці, просьба, виявляється, легко

Г  книжка, підбити, щирість, надто, звідки

5. В усіх словах рядка відбувається спрощення приголосних у вимові

А контрастний, пестливий, компостний

Б комендантський, агентський, хвастливий

В форпостний, баластний, кістлявий

Г  шістсот, гігантський, студентський

6. Усі  слова  рядка  мають  наголос  на  першому складі

А майже, кладка, берег, зошит, п’яниця

Б учень, мова, око, радість, липкий

В висіти, олень, подруга, решето, спина

Г  небо, жодний, графіка, фартух

Середній рівень. Завдання на увідповіднення  (2б. за кожну правильну відповідь).

7. Увідповідніть звуко-буквений опис і слово.

1  на два звуки менше, ніж букв                        А Київщина

2  на один звук менше, ніж букв                        Б щастячко

3  на один звук більше, ніж букв                       В дзиґа

4  на два звуки більше, ніж букв                        Г  cтверджує

                                                                               Д джміль

8. . Увідповідніть фонетичне явище і слово.

1  глухий стає дзвінким                                      А екзамен

2  дзвінкий стає глухим                                      Б коробка

3  твердий стає м’яким                                       В розсипати

4  близькі  приголосні  не  розрізняються        Г  кузня

                                                                              Д дьогтю

9. Прочитайте текст. Виконайте завдання 1–3 до нього. (3б.)

(1) Сонячне світло заливало золотим маревом леваду, садок та городи. (2) На городах зацвіли соняшники й засипали все довкола жовтими кружалками. (3) Десь далеко кувала зозуля. (4) Її м’яке, але гучне кування було чути між свистом та щебетанням пташок. (5) Гаряче й вогке повітря вливало в тіло силу, веселило сердце.

1. Орфографічну  помилку  допущено  у  виділеному слові

А маревом        Б леваду          В щебетанням           Г  сердце

2. Слів, у яких голосний о наближається до у, в запропонованому тексті

А 1     Б 2     В 3     Г  немає жодного

3. Слово, у якому дзвінкий приголосний переходить у парний глухий, є в реченні

А першому   Б другому    В четвертому      Г  п’ятому

10. Запишіть слова фонетичною транскрипцією. ( 2б.)

Насіння, сміється, зшити, книжці, якби.

 

                                                                  ІІ в а р і а н т

Початковий рівень. Завдання з однією правильною відповіддю ( 0,5 б. за кожну правильну відповідь).

1. Усі приголосні дзвінкі у словах рядка

А легко, кохання, паркан, периметр, дьогтю, сад

Б лічба, вокзал, боротьба, дуб, аякже, якби

В дід, казка, безлад, джем, боротьба, різниця

Г  віраж, будень, доба, бідування, вибір, злість

2. В усіх словах рядка відбувається чергування голосних звуків при зміні їхньої форми

А хліб, пшениця, глибокий                             Б горб, вереск, щебетати

В шепіт, ломити, заплітати                             Г  болото, дерево, криниця

3. Уподібнення за глухістю відбувається в усіх словах рядка

А грядка, роздавати, збити, розказати

Б легкий, дьогтю, кігті, безперервний

В вогко, прудко, зжати, розпач

Г  відчути, казка, переплата, зсадити

4. Помилку  при  спрощенні  приголосних  допущено в рядку

А тижневий, проїздний, улесливий, чесний

Б баластний, агентство, щасливий, рідкісний

В обласний, хвастливий, гігантський, невістці

Г  шістнадцять, компостний, виїзний, кістлявий

5.  В усіх словах рядка при словотворенні за допомогою суфікса ­ськ­ зміниться кінцевий приголосний основи

А Виборг, Кагарлик, Золотоноша, Онега, латиш

Б Бахмач, Рига, Норвегія, Кобеляки, казах

В юнак, козак, кріпак, калмик, Відень

Г  ткач, парубок, чумак, Прага, емігрант

6. Усі  слова  рядка  мають  наголос  на  другому складі.

А завдання, випадок, горихвістка, нести, новий

Б читання, висіти, черговий, одинадцять, спина

В нездійснений, дочка, перевертень, житло, здобуток

Г  олень, подруга, бавовняний, веретено

Середній  рівень.  Завдання  на  увідповіднення (2 б. за кожну правильну відповідь).

7. 1. Увідповідніть звуко-буквений опис і слово.

1  на два звуки менше, ніж букв                      А країна

2  на один звук менше, ніж букв                      Б ящірка

3  на один звук більше, ніж букв                     В обличчя

4  на два звуки більше, ніж букв                      Г  київський

                                                                             Д дзенькнув

8. 2. Увідповідніть фонетичне явище і слово.

1  глухий стає дзвінким                                     А нігті                                     

2  дзвінкий стає глухим                                     Б різні

3  твердий стає м’яким                                       В лічба

4  близькі  приголосні  не  розрізняються        Г  боротьба

                                                                              Д безжурний

9. Прочитайте текст. Виконайте завдання 1–3 до нього.

(1) На другому кінці світу збиралася в дорогу єдина дочка Мороза – Зима. (2) Мороз зібрав усе своє багатство – і вийшла лише жменя срібла. (3) Засмутилася Зима: як же сподобатися людям? (4) І почала виробляти зірочки – з різними візирунками, тоненькі та легенькі. (5) Підкинула потім до неба, закружляли вони в легкому танку і стали сніжинками.

1. Орфографічну  помилку  допущено  у  виділеному слові

А збиралася    Б багатство      В візирунками          Г  легкому

2. Слів,  у  яких  попередній  приголосний  стає м’яким під впливом наступного, у тексті

А 1    Б 2     В 3      Г  4

3. Слово, у якому дзвінкий приголосний переходить у парний глухий, є в реченні

А першому       Б другому      В четвертому      Г  п’ятому

10. Запишіть слова фонетичною транскрипцією.

Обличчя, навчаєшся, зцілити, дочці,  вокзал

 

docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
3484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку