І в а р і а н т
Початковий рівень. Завдання з однією правильною відповіддю (0,5 б. за кожну правильну відповідь)
1. Кількість букв і звуків збігається у словах рядка
А пісня, шлейф, синє, майбутнє, щічка
Б більярд, щільно, являється, хвилюють, ховаєшся
В історія, аташе, ялинка, слово, сміється
Г рельєф, щільний, зав’язь, щебетання, ллється
2. В усіх словах рядка відбувається чергування приголосних звуків при зміні форми їх
А діловий, тесля, лісок Б тіло, берег, голос
В носити, жінка, вечори Г летіти, сідати, лазити
3. Зміна якості голосних у ненаголошеній позиції відбувається в усіх словах рядка
А село, сполучення, сметана, зима, голубка
Б веселий, живемо, чебрець, голуб, рибалка
В степовий, вибирати, злет, Богуслав, криво
Г пробудження, ходжу, зелений, пшоно, бриніти
4. В усіх словах рядка відбувається уподібнення приголосних звуків
А казка, голубка, прадід, дуб, рюкзак
Б лічба, смієшся, називається, запорожці, грядка
В зжувати, бджілці, просьба, виявляється, легко
Г книжка, підбити, щирість, надто, звідки
5. В усіх словах рядка відбувається спрощення приголосних у вимові
А контрастний, пестливий, компостний
Б комендантський, агентський, хвастливий
В форпостний, баластний, кістлявий
Г шістсот, гігантський, студентський
6. Усі слова рядка мають наголос на першому складі
А майже, кладка, берег, зошит, п’яниця
Б учень, мова, око, радість, липкий
В висіти, олень, подруга, решето, спина
Г небо, жодний, графіка, фартух
Середній рівень. Завдання на увідповіднення (2б. за кожну правильну відповідь).
7. Увідповідніть звуко-буквений опис і слово.
1 на два звуки менше, ніж букв А Київщина
2 на один звук менше, ніж букв Б щастячко
3 на один звук більше, ніж букв В дзиґа
4 на два звуки більше, ніж букв Г cтверджує
Д джміль
8. . Увідповідніть фонетичне явище і слово.
1 глухий стає дзвінким А екзамен
2 дзвінкий стає глухим Б коробка
3 твердий стає м’яким В розсипати
4 близькі приголосні не розрізняються Г кузня
Д дьогтю
9. Прочитайте текст. Виконайте завдання 1–3 до нього. (3б.)
(1) Сонячне світло заливало золотим маревом леваду, садок та городи. (2) На городах зацвіли соняшники й засипали все довкола жовтими кружалками. (3) Десь далеко кувала зозуля. (4) Її м’яке, але гучне кування було чути між свистом та щебетанням пташок. (5) Гаряче й вогке повітря вливало в тіло силу, веселило сердце.
1. Орфографічну помилку допущено у виділеному слові
А маревом Б леваду В щебетанням Г сердце
2. Слів, у яких голосний о наближається до у, в запропонованому тексті
А 1 Б 2 В 3 Г немає жодного
3. Слово, у якому дзвінкий приголосний переходить у парний глухий, є в реченні
А першому Б другому В четвертому Г п’ятому
10. Запишіть слова фонетичною транскрипцією. ( 2б.)
Насіння, сміється, зшити, книжці, якби.
ІІ в а р і а н т
Початковий рівень. Завдання з однією правильною відповіддю ( 0,5 б. за кожну правильну відповідь).
1. Усі приголосні дзвінкі у словах рядка
А легко, кохання, паркан, периметр, дьогтю, сад
Б лічба, вокзал, боротьба, дуб, аякже, якби
В дід, казка, безлад, джем, боротьба, різниця
Г віраж, будень, доба, бідування, вибір, злість
2. В усіх словах рядка відбувається чергування голосних звуків при зміні їхньої форми
А хліб, пшениця, глибокий Б горб, вереск, щебетати
В шепіт, ломити, заплітати Г болото, дерево, криниця
3. Уподібнення за глухістю відбувається в усіх словах рядка
А грядка, роздавати, збити, розказати
Б легкий, дьогтю, кігті, безперервний
В вогко, прудко, зжати, розпач
Г відчути, казка, переплата, зсадити
4. Помилку при спрощенні приголосних допущено в рядку
А тижневий, проїздний, улесливий, чесний
Б баластний, агентство, щасливий, рідкісний
В обласний, хвастливий, гігантський, невістці
Г шістнадцять, компостний, виїзний, кістлявий
5. В усіх словах рядка при словотворенні за допомогою суфікса ськ зміниться кінцевий приголосний основи
А Виборг, Кагарлик, Золотоноша, Онега, латиш
Б Бахмач, Рига, Норвегія, Кобеляки, казах
В юнак, козак, кріпак, калмик, Відень
Г ткач, парубок, чумак, Прага, емігрант
6. Усі слова рядка мають наголос на другому складі.
А завдання, випадок, горихвістка, нести, новий
Б читання, висіти, черговий, одинадцять, спина
В нездійснений, дочка, перевертень, житло, здобуток
Г олень, подруга, бавовняний, веретено
Середній рівень. Завдання на увідповіднення (2 б. за кожну правильну відповідь).
7. 1. Увідповідніть звуко-буквений опис і слово.
1 на два звуки менше, ніж букв А країна
2 на один звук менше, ніж букв Б ящірка
3 на один звук більше, ніж букв В обличчя
4 на два звуки більше, ніж букв Г київський
Д дзенькнув
8. 2. Увідповідніть фонетичне явище і слово.
1 глухий стає дзвінким А нігті
2 дзвінкий стає глухим Б різні
3 твердий стає м’яким В лічба
4 близькі приголосні не розрізняються Г боротьба
Д безжурний
9. Прочитайте текст. Виконайте завдання 1–3 до нього.
(1) На другому кінці світу збиралася в дорогу єдина дочка Мороза – Зима. (2) Мороз зібрав усе своє багатство – і вийшла лише жменя срібла. (3) Засмутилася Зима: як же сподобатися людям? (4) І почала виробляти зірочки – з різними візирунками, тоненькі та легенькі. (5) Підкинула потім до неба, закружляли вони в легкому танку і стали сніжинками.
1. Орфографічну помилку допущено у виділеному слові
А збиралася Б багатство В візирунками Г легкому
2. Слів, у яких попередній приголосний стає м’яким під впливом наступного, у тексті
А 1 Б 2 В 3 Г 4
3. Слово, у якому дзвінкий приголосний переходить у парний глухий, є в реченні
А першому Б другому В четвертому Г п’ятому
10. Запишіть слова фонетичною транскрипцією.
Обличчя, навчаєшся, зцілити, дочці, вокзал