В.О.Сухомлинський «Як Павлик списав у Зіни задачу». Урок читання, 4 клас.

Про матеріал

Мета розробки - учити орієнтуватися у структурі тексту; формувати вміння визначати головну думку твору; давати характеристику головним дійовим особам;

порівнювати вчинки і поведінку персонажів; розвивати читацькі навички,

пізнавальну активність, зв'язне мовлення; виховувати віру у свої сили.

Перегляд файлу

Урок читання, 4 клас

 

Тема: В.О.Сухомлинський «Як Павлик списав у Зіни задачу».

 

Мета: Вчити орієнтуватися у структурі тексту; формувати вміння визначати головну думку твору; давати характеристику головним дійовим особам;

порівнювати вчинки і поведінку персонажів; розвивати читацькі навички,

пізнавальну активність, зв'язне мовлення; виховувати віру у свої сили.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

ІІ. Мовна розминка

  1.   Дихально-зорова вправа.

-         Прочитайте слова на одному диханні. Знайдіть в них інші, які заховалися.

Посуд, весело, сервіз, другий, чудово, просторий, пряма, план.

  1.   Гра «Називай якомога більше слів»

Читаю - … (книгу, газету, журнал…)

Скупався - … (в річці, озері, морі…)

Відпочити - … (вдома, в лісі, на пляжі…)

Хотів би стати - … (поетом, вчителем, лікарем…)

 

  1.   Перевіримо настрій

Жовті, червоні листочки тихо на землю летять.

14.jpg

-Прочитайте, будь-ласка, це речення з сумом.

 

 

13.jpg 

 - Читаємо сердито.

15.jpg

 

 

- Читаємо весело.

 

 

З яким настроєм ми будемо працювати на уроці?

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1.      Вірш «Буває все»

-         Які слова є головною думкою твору?

2.      Вірш «Краще з друзями разом»

-         Чому Славко не відгукнувся на запрошення хлопців?

-         Які рядки можуть бути прислів’ям?

3.      Вірш «Словник Славка»

-         Що б ти порадив Славкові?

-  Ви гарно справились із завданням. То як же ви зрозуміли вислів «А дружити треба вміти» (відповіді дітей). Саме такі поради можна знайти в творах автора: прізвище його ви відгадаєте, коли пригадаєте в яких творах, вивчених у попередніх класах зустрічались ці персонажі. Хто ж із вас має найкращу пам’ять?

 

Запитання до кросворду:

  1.       Полиці, Господар, Могутній богатир, Вогненна книга.

-         «Спляча книга»

  1.       Учитель, Віталик, Петрик, вогнегривий кінь.

-         «Кінь утік»

  1.       Учителька Катерина Іванівна, учні, голубе небо, Валя.

-         «Я хочу сказати своє слово»

  1.       Старий майстер, Хлопчик, відбиток ніжки, Старий чоловік.

-         «Який слід повинна залишити людина на землі»

  1.       Юрко, домашнє завдання, батько, гвинтик.

-         «Гвинтик»

  1.       Про яку школу ідеться у творі «Що таке школа під голубим небом?»

-         Павлиська»

  1.       Горобчик, Горобчиха, Сонце, Вогонь.

-         «Горобчик і вогонь»

  1.       Сергійко, Петро, Максим, котик, квітка.

-         «Сергійкова квітка»

Відповіді з’являються на екрані.

- Складіть усі виділені букви і прочитайте прізвище автора усіх цих творів. (Сухомлинський)

-         Що вам відомо про Василя Сухомлинського? (відповіді дітей)

 

Відео про життя і творчість В.О.Сухомлинського

 

-         Ви мали можливість глибше познайомитись із життям і творчістю В.Сухомлинського, а зараз я запрошую вас у чудовий світ його творів.

- Тема нашого уроку:

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

-         Цікаво, а що кожен із вас чекає від уроку? Перед вами лежать конверти. У них є 4 кольорових картки. Якщо ви очікуєте на уроці нові знання, покажіть картку червоного кольору, якщо чекаєте цікавого спілкування – зелену. Хто очікує отримати гарні оцінки за свої успіхи – синю. А хто не визначився – білу. (відповіді дітей)

-         Я пропоную ознайомитися із завданнями уроку

-         Прочитайте назву оповідання. Чи можете ви передбачити про кого воно буде?

-         Чому трапилась така ситуація, що Павлик списав задачу? (відповіді дітей)

-         Подивимось, чи збудуться наші передбачення.

 

V. Опрацювання твору «Як Павлик списав у Зіни задачу»

1) Словникова робота

а) прочитайте швидко, без помилок, змінюючи слова;

 

б) читання пірамідок.

-         повільно

-         прискорено

-         швидко

-         Які з прочитаних слів є спільнокореневі?

-         Добери спільнокореневі слова до слова «почервонів».

-         Доберіть синоніми до слова «стурбований».

2) Первинне знайомство з твором.

- Де відбувались описані події?

3) Читання твору частинами.

- Чому Павлик прийшов до школи стурбований?

- Що заважало йому виконати завдання?

- З яким проханням хлопчик звернувся до Зіни?

- Що помітив Павлик у зошиті дівчинки?

- Поміркуйте, чому він не сказав про помилку Зіні.

- Які оцінки одержали діти?

- Як вони відреагували на них?
- Чи доводилось вам потрапляти у схожу ситуацію?

- Як би ви вийшли з неї?

 

Фіз. хвилинка

 

  1.      Мовчазне читання

-         Скільки дійових осіб у творі?

-         З якою інтонацією треба читати слова Павлика?

-         А Зіни?

5) Читання в особах

6) Робота з ілюстрацією до оповідання

-         Розгляньте малюнок до твору. Знайдіть і зачитайте уривок твору, який зобразив художник.

-         Якими ви уявляєте дітей? (відповіді дітей)

 

-         Чи відбудеться розмова між дітьми на перерві?

-         Про що б вони розмовляли на перерві?

-         Що ви порадите Павлику?

-         Чого вчить нас цей твір?

-         Від чого застерігає?

-         Що треба цінувати?

 

VI. Опрацювання твору «Найкраща лінійка»

  1.      Словникова робота

письмові праці

найкращі лінійка

ручної оцінки

кострубата роботи

гладенька

- Що спільного у словах кожної колонки? Утворіть словосполучення.

- Який іменник поєднується з двома прикметниками?

- Як ви розумієте значення слова «кострубата»?

2) Мовчазне читання твору (с.113)

3) Аудіювання

1. Цей твір є…

а) казкою; б) оповіданням.

2. Микола і Роман були…

а) однокласниками; б) сусідами.

3. За письмові роботи найкращі оцінки у...

а) Романа; б) Миколи.

4.  Після уроку мови діти пішли…

а) у майстерню; б) додому.

5. Найкраща лінійка вийшла у…

а) Миколи; б) Романа.

6. Для чого Роман взяв свою лінійку до класу?

а) Йому було шкода залишати її в майстерні; б) Хотів показати, що і він може зробити щось найкраще.

4) Гра «Розвідники»

5) Гра «День і ніч»

6) Вибіркове читання

- Які оцінки отримували хлопчики за письмові роботи?

- Як відреагував на це Роман?

- Як оцінив вчитель вироби дітей?

- Хто сумує цього разу?

- То від чого ж залежав настрій хлопчиків?

- Як вийти з цієї ситуації?

- Що автор хотів показати своїм твором?

- Що він у ньому схвалює?

7) Розвиток зв’язного мовлення

- Давайте спробуємо продовжити це оповідання. (відповіді дітей)

 

VII. Підсумок уроку

-         Давайте повернемося до завдань уроку. Чи можемо ми вже дати відповідь на запитання: «Що ж треба цінувати?». (відповіді дітей)

-         Бажаю вам знайти в житті справжніх друзів і ніколи не втрачати віри у свої сили.

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку