В. Шекспір «Ромео і Джульєтта». Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість

Про матеріал
допомогти учням глибше усвідомити зміст трагедії, розвивати навички читання в ролях, висловлення власної думки з приводу прочитаного; виховувати кращі людські якості (любов, доброта) естетичні почуття й смаки.
Перегляд файлу

8 клас

 

ТЕМА. В. Шекспір «Ромео і Джульєтта». Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція)

МЕТА: допомогти учням глибше усвідомити зміст трагедії, розвивати навички  читання в ролях, висловлення власної думки з приводу прочитаного; виховувати кращі людські якості (любов, доброта) естетичні почуття й смаки.

          ТИП УРОКУ: виразне читання драматичного твору

ОБЛАДНАННЯ:виставка книг В. Шекспіра, портрет В. Шекспіра, плакат     «Очікувані результати», репродукції картин художників епохи Відродження.

 

 

 

 

Кохання може все і все здолає

 

                             В.Шекспір

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу                                                                                         

   Оголошення теми уроку та визначення очікуваних результатів разом з учнями класу. (Кожен учень виходить до дошки і прикріплює на плакат свої очікувані результати, написані на рожевому папері).

   Зачитується епіграф (коментується).

II. Активізація розумової діяльності

1. Бліц - опитування

  1.    Шекспір представляє епоху... (Відродження).
  2.    Вільям Шекспір працював у театрі... («Глобус»).
  3.    Крім 37 драматичних творів автор писав... (Сонети).
  4.    Драматичний  твір,  у  якому  герой  опиняється  перед  нерозв'язаними проблемами, що призводять до загибелі головного героя… (Трагедія).
  5.    Шекспір написав... (37) драматичних творів.

 

  1.    Трагедія про юних закоханих називається... («Ромео і Джульєтта»).
  2.    Прізвище Ромео... (Монтеккі).
  3.    Прізвище Джульєтти... (Капулетті).
  4.    Юних закоханих повінчав... (Брат Лор).
  5. Ромео загинув..., (випивши отрути).
  6. Родина Капулетті хотіла бачити нареченим своєї дочки... (Паріса).
  7. Трагедія «Ромео і Джульєтта» закінчується... (перемир'ям між родинами Монтеккі та Капулетті).

III. Робота по темі уроку

1.Слово вчителя

    Дійсно «Кохання може все і все здолає». Кохання Ромео і Джульєтти було досить міцним. Закоханих немає. їхнє життя трагічно обірвалось, але вони разом, хоча і там , уже в іншому світі. А батьки їх помирились. Нехай і біля моголи своїх дітей, але мир між родинами запанував. Запанував завдяки коханню.

2. Робота з текстом

   Виразне читання уривків, які розповідають про велике кохання Ромео та Джульєтти. ( с. 43, 49, 51, 52...)

3. Гра «Далі, далі...»

(Вчитель зачитує цитату, а учні шукають її і продовжують читати далі)

5 дія трагедії: Сцена 1

1)Ромео«Як можна вірити облесним снам,

То сни мої мені віщують радість:....» 2)Аптекар«Я маю зілля згубного чимало,...»

 

Сцена 3

3)Паріс«Дай, хлопче, смолоскип і відійди...»

    Сцена 2

4)Брат Лор«Тепер я мушу сам іти у склеп...»

4. Робота в парах

 Досліди художні засоби у драмі В.Шекспіра «Ромео і Джульетта).

1-ша пара досліджує наявність епітетів, приводить приклади з тексту («Така вже добра пані, мудра й чесна»).

 2-га пара - метафори. («Своїм плащем мене прикриє ніч»).

3-тя пара - окличні речення, питальні речення

(«Чи я ж коли любив? Чи ще люблю я? Ромео! О, навіщо ти Ромео»). 4-та пара - протиставлення (антитези) («Хай краще смерть від лютої злоби, Ніж довгий вік без ніжності твоєї»).

5-та пара - опис природи с. 31 (Бенволіо Монтеккі) («Клянусь цим місяцем благословенним»...).

6-та пара - порівняння («Як море доброта моя безкрая

                                           Як море дна немає і любов»)

5. Індивідуальне завдання

(Один учень зображує деталь, за допомогою якої можна вшанувати пам'ять юних закоханих (свіча, квіти, вінок).

  1. Читання в особах 5 дії драми, сцени третьої (с. 129) і до кінця. Пов'язують з теорією «вічні образи, записують поняття в зошит.

                          «Вічні образи» - це літературні образи, які за глибиною  

                     художнього узагальнення виходять за межі конкретних 

                     творів та зображеної в них історичної доби, містять у собі 

                  невичерпні можливості філософського осмислення буття

                 (Прометей, Дон Кіхот, Ромео та Джульєтта, Фауст)

  1. Гра «Запитання для сусіда»

(Учні задають запитання один одному по прочитаному).

IV. Підсумки роботи

1 .Учні роблять висновки

- Сварка між родинами стала причиною трагедії. Загинули діти. Лише тоді батьки збагнули: в чому їхні помилки. І пообіцяли вони поставити пам'ятники: Монтеккі - Джульєтті, а Капулетті - Ромео.

2.Запитання до учнів

А як би ми вшанували пам'ять Ромео і Джульєтти?
(Учень, який мав індивідуальне завдання презентує свою роботу).

- Учні запалюють свічу і передають один одному, як символ палаючого кохання Ромео і Джульєтти. Кохання, яке може все і все здолає.

3.Слово вчителя

- Діти, ми з вами закінчили роботу над драмою В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Дія драми закінчилася трагічно, а як би ви хотіли закінчити твір?

(Учні висловлюють свої версії).

Учитель

 Добро і зло завжди поряд. Але ми повинні навчитися розрізняти добро і зло. Бути добрими, ввічливими, толерантними один до одного, любити один одного.

 А тепер давайте перемістимо наші очікувані результати на піщаному годиннику на стільки, на скільки ви вважаєте, ваші очікувані результати досягнуті.

        І,  насамкінець, хочу зачитати вірш.

Вірш незвичайний, але має глибокий зміст.

                         Ромео та Джульєтта

Верона, зустріч, бал, зітхання                              Капулетті, зала, погляд, кохання.                                                    Щастя, блаженство, мить, круговерть.                                        Ворожнеча, кінжал, яд, смерть.

- Ці іменники вмістили зміст всієї трагедії «Ромео і Джульєтта».  Стисло і зрозуміло. Образ героїв став вічним.

Vомашнє завдання.

Написати на чернетках твір на тему :

1) «Моя точка зору на проблему Ромео та Джульєтти» - високий бал.

2) Причини та наслідки родинних чвар за трагедією В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» - достатній бал.

3)  «Герой, про якого я хочу розповісти» - середній бал.

 

 

docx
Додано
5 березня 2019
Переглядів
8489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку