Тема: Василь Сухомлинський «Сергійкова квітка».
Мета: удосконалювати навички читання; розвивати мислення, вміння аналізувати текст, проникати в мотиви поведінки дійових осіб; розширювати знання дітей про життєвий і творчий шлях В. Сухомлинського; виховувати у дітей доброту, чуйність, бережне ставлення до природи.
Обладнання: таблиця складів, картки із завданнями, пелюстки квіточки, ілюстрації.
Методи: «Мікрофон», «Ажурна пилка», робота в парах, робота в групах, «Міркування», метод «Прискорення», «Пазли», аудіювання .
Хід уроку
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Ми усі приготувались,
На перерві постарались.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Стріла якось
Скоромовка
На місточку
Злого вовка
Скоромовить
Вовк почав-
Ледь язик не поламав!
Бо ж була ця
Скоромовка
Для Івася,
Не для вовка.
б) гра «Впіймай на гачок» (робота в групах)
Як ми вміємо швидко складати слова.
би- ку- ки ро-на-во ша-ми
ка-ляль луб-го рах-хов
жа-ли-вед ця-ми-гор па-мав
ник-ко ро-бець-го цюк-па
гу-дзик тел-дя ка-біл
ля-те ля-бу-ци тка-щі
Молодці!
-Один з листочків не березовий, та й слова такого не існує…
Повідомлення теми і мети уроку
1.Робота на картках (робота в парах)
Прочитайте назви оповідань з перших літер кожного слова
Покинуте кошеня
Павло, Ольга, Кирило, -и- Надія , Улянка , Трофом, Ельвіра /Кіндрат,Оксана,Шура,Еліза,Наталія,Ярослав.
Дідова колиска
Дмитро, Ірина, Денис,Олена,Віктор,Анатолій
/Кузьма,Олексій,Любов -и-, Світлана,Кирило,Андрій.
По волосинці
Пилип,Олександр/Володя,Оксана,Ліда,Олег,Світлана-И-,Назар,Цезар,Ігор.
- Хто автор цих оповідань? Пригадайте,що ви знаєте про цю людину? Що об´єднує всі його твори.
(Любов до дітей, до природи.)
IV. Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Сергійкова квітка»
1.Робота над заголовком.
2.Виразне читання оповідання вчителем.
3.Завдання з аудіювання.(Якщо дитина правильно відповідає на всі питання то отримує квітку одного кольору, у дітей на парті лежать п’ять пелюсточок червоного кольору і п’ять зеленого)
1.Коли відбувалися події:
а) передостанній день навчання
б) перший день навчання
2. Де посідали хлопчика:
а) під високим дубом
б) під високим деревом
3. Ножик був подарунком:
а) Петра
б) Гриця
4. Ліхтарик був у :
а) Максима
б) Сергійка.
5. Де росла прекрасна квітка6
а) під кущем акації
б) під кущем калини.
А тепер погляньте на свою квіточку і скажіть, яка вона? (Відповіді дітей).
4. Фізкультхвилинка
Вийшли діти у лісок,
Заглянули за дубок.
Побачили зайчика,
Поманили пальчиком.
Зайчику, зайчику пострибай,
Свої лапки виставляй!
5. Словникова робота
кінь від
кишені ножик
ліхтарик вершник
6. Повторне читання оповідання.
Метод «Ажурна пилка»
7. Вибіркове читання
- Прочитайте опис ножика, що отримав Петро.
- Чим хвалився Максим? Яким був цей ліхтарик?
- Чим здивував Гриць? Прочитайте.
- Що показав друзям Сергійко? Якою була ця квітка?
- Як хлопці відгукнулися про ножик, ліхтарик, соловейка? А про квітку?
- Який подарунок викликав найбільше здивування? Від кого отримали подарунки діти ?
А Сергійко ? (Він сам зробив надзвичайний подарунок друзям – красу).
Чи зрозуміли це друзі Сергійка? Прочитайте, що вони сказали?
8.Читання оповідання в ролях без слів автора
9. Хвилинка поезії
Діти читають вірш «Учись любити».
Учись любити все навколо себе:
Траву і квіти, кущик, деревце.
Жучка і пташку, і блакитне небо,
І синьооке чисте джерельце.
Усе прийшло на білий світ, щоб жити,
Щоб дарувати радість і красу.
Учись дивуватись і любити
Чистеньку, мов перлиночка, росу.
Поглянь на світ – це дивовижна казка!
А квіти – це, мабуть, душа землі.
У кожній з них струмить любов і ласка,
Бурлить, вирує на землі життя!
10. Робота над ілюстрацією
Розгляньте малюнок . Якими словами твору ви б його підписали? («Яке диво!»)
V. Підсумок уроку
- Які подарунки були у хлопців?