Заняття з елементами тренінгу:
«Вчимося бути толерантними»
Толерантне ставлення людини
Збереже планету від негод,
Розрубає мотлох паутин,
Переріже нитку перешкод
Толерантне ставлення до всього
Збереже, врятує і спасе,
Допоможе вгледіть перемогу,
Допоможе витримати все.
Заняття «Вчимося бути толерантними» були основані на формуванні толерантного ставлення один до одного. Розвинути фантазію, винахідливість, підтримати позитивний настрій та атмосферу в цілому.
Основні завдання заняття: усвідомити важливість рівних вміння налагоджувати міжособистісні зв’язки. Навчити дітей висловлювати свої відчуття. Зняти емоційне навантаження.
Мета: активний розвиток мислення, навчитися правильно спілкуватися та виявляти свої емоції та відчуття. Сформувати дружню атмосферу.
Час: 45-60 хв.
Матеріали: ватман, папір А4(1 на кожного), кольорові олівці
Хід заняття
Вправа «Знайомство»
Мета: створення емоційно комфортної атмосфери довіри. Ця вправа є неодмінним етапом проведення тренінгу, навіть тоді, коли всі учасники тренінгу знайомі один з одним.
Кожен учасник називає своє ім’я та говорить приємність сусідові, передаючи неначе в долоньках.
Інформаційний блок на тему «Чому ми різні, але ми – рівні»
Толерантність – це повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань.
Понад 12 років 16 листопада світ святкує Міжнародний день толерантності. Цей День був проголошений Декларацією принципів толерантності, затвердженою у 1995 році на 28 Генеральній конференції ЮНЕСКО. У статті 6 Декларації зазначено: «з метою мобілізації громадськості, звернення уваги на небезпеки, приховані у нетерпимості, зміцнення прихильності і активізації дій на підтримку поширення ідей толерантності і виховання у її дусі ми урочисто проголошуємо 16 листопада міжнародним днем, присвяченим толерантності, що відзначається щорічно». Цього дня за традицією у різних країнах світу проводяться акції, спрямовані проти екстремізму, різноманітних форм дискримінації та проявів нетерпимості.
Вправа «Людина небайдужого ставлення»
Матеріали: ватман, олівці, фломастери
Учні малюють обрис людини. Всередині прописують відчуття та риси характеру, котрі ми можемо показувати, виявляти для того, щоб сприяти хорошому ставленню та спілкуванню один між одним. Ззовні людини написати негативні фактори, котрі діють на кожного ззовні та викликають у нас дискомфорт.
Обговорення.
Вправа-розминка
Мета: переключити увагу, сприяти позитивній емоційній атмосфері
Поплескаємо в долоньки. Потім плескаємо в долоньки один з одним, торкаючись ліва правої права лівої долоні та змінюючи один-одного. Повторюємо 3-5 раз.
Вправа «Викинь негатив»
Матеріали: папір, ручки
Обдумати та записати на листочках негатив котрий ми тримаємо в собі. Після цього зім’яти листочок та викинути до урни (неначе викидаємо весь негатив)
Підсумок
- Чи хотіли б ви щось додати?
- Що ви відчували виконуючи завдання?
- Що запам’яталося?
- Що було найцікавішим?
- Що було важко ?
- Які у вас були відчуття?
- Що не дуже сподобалося?
- Що хотіли б повторити?