Вдосконалення вимови звуків [ дж ], [ дз ], [ дз׳].

Про матеріал
Урок українськох мови на тему: Вдосконалення вимови звуків [ дж ], [ дз ], [ дз׳].Звуко-буквений аналіз слів. Поділ слів на склади. Метою уроку є формування правильної вимови звуків [ дж ], [ дз ], [ дз׳] та позначення їх на письмі відповідними буквами. Формувати вміння переносити слова з буквосполученнями дз, дж.
Перегляд файлу

17.11.2021

Урок української мови.

Тема: Вдосконалення вимови звуків [ дж ], [ дз ], [ дз׳]. Звуко-буквений аналіз слів. Поділ слів на склади.

Мета: повторити навички правильної вимови звуків [ дж ], [ дз ], [ дз׳] та позначення їх на письмі відповідними буквами. Формувати вміння переносити слова з буквосполученнями дз, дж. Розвивати зв’язне мовлення.

Хід уроку

І. Організаційна хвилинка

Всі почули вже дзвінок.

Він покликав на урок,

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними – і хлоп'ятка.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.  Каліграфічна хвилинка

- Починаємо урок української мови. Розгорніть зошити, запишіть дату, слова  «Класна робота». Урок продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки. Переглядаючи ваші зошити я помітила, що деякі учні припускаються помилок у написанні поєднанні букв.

- Повторюємо написання буквосполучень дж, дз.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  •  Діти, що ви знаєте про ці звуки?
  • Буквосполучення дж, дз мають дві  букви, але позначають 1 звук
  • Буквосполучення дж позначають 1 звук - твердий, дз – позначають два дз, дз’.
  • При переносі слів їх не можна розривати.
  • Ці звуки вимовляються злитно.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Недаремно пригадали ми ці звуки, вони сьогодні у нас будуть гостювати цілий урок. Тема уроку «Закріплення вимови і написання звуків [дж], [дз], [дз’]. Перенос слів»

 

V. Робота над матеріалом уроку

 

  1. Словниковий диктант.

                                            

 

Діти, які предмети зображені? Давайте запишемо слова, які позначають ці предмети.

Кукурудза, джерело, дзвіночки, джміль, родзинки.

Давайте прочитаємо їх, але пам’ятайте про те, що [дж],[дз],[дз’] звучать злитно, слідкуйте за вимовою.

Підсумок. Отже, звуки  [дж],[дз],[дз’] вимовляються злитно.

 

  1. Звуко-буквений аналіз

Перетвори  рослину хміль на комаху       (Джміль)

Джміль [джм’іл’]- 6 б.,4 зв., 3 пр., 1 гол., 1 скл.

Підсумок: чому звуків менше ніж букв, тому що [дж] - позначає один звук.

     

Фізкультхвилинка

 

  1. Складання речень із словами джміль, бджола, дзвінок, джерело, кукурудза (відповіді дітей)
  2. Перенос слів з буквосполученнями дж, дз.

Пояснення вчителя:

- При переносі слів буквосполучення дж, дз розривати не можна.

Вправа для закріплення: поділити слова для переносу.

(кукурудза, подзвонив, ходжу, саджають)

 

  1. Творча робота «Збери прислів’я і поясни, коли так говорять»

Бджола мала, а й та працює – треба бути працьовитим.

Бджола жалить жалом, а чоловік словом - словом можна людині зробити  дуже   боляче.

Одна бджола мало меду  наносить – треба разом дружно працювати.

 

VІ. Закріплення матеріалу

           Гра„Так-ні". (робота з цеглинками)

 Зіграти хочеться мені із вами в гру „Так чи ні"

  • Буквосполучення   дж, дз позначають два звуки? (Ні).
  • Звук [дж] завжди твердий? (Так)
  • Звуки [дж], [дз] позначаються на письмі двома буквами? (Так)
  • Чи можна розривати буквосполучення дж, дз, при переносі, якщо вони

позначають звуки [дж], [дз]? (Ні).

 

VI. Підсумок уроку

«Продовж речення…»

  • Сьогодні на уроці я вчилася, вчився…
  • Найбільше сподобалося …
  • Складно було …
  • Вдома обов’язково розкажу …

 

VIІ.Домашнє завдання

Скласти і записати 5 речень використовуючи у словах буквосполучення дж, дз.

 

 

 


 

 


 

docx
Додано
14 грудня 2021
Переглядів
1931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку