«ВЕБ-КВЕСТ СУЧАСНИЙ І ЗРУЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ З ПРЕДМЕТУ «ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА» В ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ»

Про матеріал
Тема опису досвіду роботи «ВЕБ-КВЕСТ СУЧАСНИЙ І ЗРУЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ З ПРЕДМЕТУ «ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА» В ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ»
Перегляд файлу

Тесленко Олена Володимирівна,

Вчитель історії,

Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №138

Харківської міської ради Харківської області

 

Тема опису досвіду роботи учасника

«ВЕБ-КВЕСТ СУЧАСНИЙ І ЗРУЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ  ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ З ПРЕДМЕТУ «ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА» В ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ»

 

Період пандемії коронавірусу призвела до того, що освітяни вимушені були пристосовуватись та перебудовувати свою роботу у дистанційний режим. А через війну в Україні виникли нові проблеми – багато зруйнованих шкіл, вимушено переселені учні та педагоги, які продовжують навчатися і працювати. В нашій школі дистанційне навчання відбувається із застосуванням спеціальної онлайн-платформи Google Classroom kharkiv138.ukr.education. В умовах війни, навчання відбувається у змішаних режимах - синхронному та асинхронному.

На сьогоднішній день освітній процес складно уявити без використання інтернету та електронних навчальних платформ. Перейшовши на дистанційну форму навчання, на своїх уроках я часто використовую метод застосування веб-квестів. Така технологія має відмінність від традиційної лише тим, що гра ведеться у цифровому, віртуальному середовищі.

Навчальний процес в умовах війни потрібно оптимізувати, щоб зменшити навантаження на дітей. Мається на увазі скоротити обсяги текстів для читання, оскільки дітям, які вже тривалий час знаходяться в стані стресу,  важко довго утримувати концентрацію.

На своїх уроках, у якості закріплення матеріалу, я обрала зручний спосіб перевірки знань шляхом застосування квест-кімнат.

Актуальність використання цієї технології

Застосування в освітньому процесі методів квестів допомагає та має свій вплив на виховання та розвиток особистих якостей, які потрібні у  інформаційному суспільстві, розкритті можливостей та підтримці обдарованості дітей. Також, в свою чергу, веб-квести розвивають логічне мислення, навчають учнів міркувати над завданнями, розглядати ситуації з різних сторін, аналізувати інформацію шляхом використання логіки, творчості та критичного мислення.

Веб-квести можна застосовувати для окремої теми уроку або розділу, навчання у цій формі має подобатись дітям. Якщо учень зацікавлений, навчання буде проходити ефективніше, знання будуть опановуватися краще.

Сюжет, правила, завдання та критерії досягнення потрібного результату.

Мета всіх квестів – поступово виконувати завдання і, дотримуючись правил, досягти мети.

Я для себе обрала спеціальну платформу на сайті Всеосвіта для створення квестів, і щоб створити їх необхідно зареєструватись на платформі. Пройшовши реєстрації потрібно обрати квест-кімнату, перейшовши на головну сторінку та натиснути кнопку «Створити квест».

Дітям від вчителя приходить посилання на кімнату де і потрібно пройти  квест. Учасники потрапляють на якусь локацію, в кожній кімнаті є певні унікальні ігрові механізми які в свою чергу містять різну кількість завдань. Все це базується за принципом «Виберись із кімнати / лабіринту». Суть гри - відповідати на всі завдання квесту, знаходити підказки, натискати на різні предмети, зображення, картини що зустрічаються в кімнаті, відкривати шухляди, збирати підказки, щоб в кінці скласти ключ для відкриття дверей.

 Отже, учень ретельно перевіряє кімнату, правильно дає відповіді на всі питання (це дата, слово, прізвище якоїсь особистості, чи історичний термін, в завдання можна вставити тестові питання – тобто питання і є варіанти відповідей, тоді варіант відповіді буде літера тощо), за кожну правильну відповідь отримує певний набір цифр або літерів, з яких потрібно скласти слово, яке буде ключом, щоб відкрити двері та вийти з кімнати. Завдання не мають обмежень у часі, тому такий вид квесту доцільно, на мій погляд, використовувати при дистанційному чи змішаному форматах навчання.

Як завантажити завдання

Перед тим, як створювати квест, потрібно розробити завдання у Word – документі, так легше буде заповнювати поля завдань і відповідей під час його створення.

Після створення, завдань у квест-кімнаті, натиснути зберегти і потім опублікувати в бібліотеці, саме посилання на проходження квесту вставити на урок разом з домашнім завданням для учнів у Classroom або пройти квест разом з ними під час уроку.

У вигляді завдань до таких квестів можна додавати гіперпосилання на різні сайти, вправи, наприклад розроблені в Learning Apps.

Проходження квест-кімнати:

  • супроводжуються позитивними емоціями;
  • підвищують цікавість до навчання;
  • призводить до зосередження уваги;
  • сприяють формуванню і розвитку пізнавального інтересу;
  • підвищують інтерес учнів до предмету;
  • роблять уроки різноманітними, більш цікавими;
  • вносять різноманітність в навчально-виховний процес;
  • підвищують активність, навіть пасивних, учнів на уроках.

Квест–кімнату, я використовую для узагальнення з розділу чи закріплення вивченого матеріалу. Квести виступають як засіб спонукання та стимулювання до навчальної діяльності.

Завершальним етапом є оцінювання. Критерії оцінки можуть бути різними (за часом, кількістю зроблених помилок, та інше). Я обираю кількість використаних підказок. У квесті їх одинадцять, пройдений квест без підказок оцінюється в12 балів, кожна підказка мінус бал.

Отже, квест можна розглядати як сучасний і зручний інструмент  для дистанційного навчання на уроках з предмету «Громадянська освіта» в період воєнного стану, що має свої специфічні методи, форми, засоби роботи та може оптимально поєднуватися з традиційними технологіями навчання дітей.

 

ПРИКЛАДИ КВЕСТ-КІМНАТ:

 

Узагальнення матеріалу з Розділу 5. «СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА»

https://vseosvita.ua/webquest/svit-informatsii-ta-mas-media-14272.html

Закріплення матеріалу з вивчених тем «Для чого необхідна економіка?», «Як забезпечити сталий розвиток?»

https://vseosvita.ua/webquest/10-klas-hromadianska-osvita-temy-dlia-choho-neobkhidna-ekonomika-yak-zabezpechyty-stalyi-rozvytok-15059.html

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шатохіна Вікторія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 червня 2023
Переглядів
780
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку