Тесленко Олена Володимирівна,
Вчитель історії,
Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №138
Харківської міської ради Харківської області
Тема опису досвіду роботи учасника
«ВЕБ-КВЕСТ СУЧАСНИЙ І ЗРУЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ З ПРЕДМЕТУ «ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА» В ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ»
Період пандемії коронавірусу призвела до того, що освітяни вимушені були пристосовуватись та перебудовувати свою роботу у дистанційний режим. А через війну в Україні виникли нові проблеми – багато зруйнованих шкіл, вимушено переселені учні та педагоги, які продовжують навчатися і працювати. В нашій школі дистанційне навчання відбувається із застосуванням спеціальної онлайн-платформи Google Classroom kharkiv138.ukr.education. В умовах війни, навчання відбувається у змішаних режимах - синхронному та асинхронному.
На сьогоднішній день освітній процес складно уявити без використання інтернету та електронних навчальних платформ. Перейшовши на дистанційну форму навчання, на своїх уроках я часто використовую метод застосування веб-квестів. Така технологія має відмінність від традиційної лише тим, що гра ведеться у цифровому, віртуальному середовищі.
Навчальний процес в умовах війни потрібно оптимізувати, щоб зменшити навантаження на дітей. Мається на увазі скоротити обсяги текстів для читання, оскільки дітям, які вже тривалий час знаходяться в стані стресу, важко довго утримувати концентрацію.
На своїх уроках, у якості закріплення матеріалу, я обрала зручний спосіб перевірки знань шляхом застосування квест-кімнат.
Актуальність використання цієї технології
Застосування в освітньому процесі методів квестів допомагає та має свій вплив на виховання та розвиток особистих якостей, які потрібні у інформаційному суспільстві, розкритті можливостей та підтримці обдарованості дітей. Також, в свою чергу, веб-квести розвивають логічне мислення, навчають учнів міркувати над завданнями, розглядати ситуації з різних сторін, аналізувати інформацію шляхом використання логіки, творчості та критичного мислення.
Веб-квести можна застосовувати для окремої теми уроку або розділу, навчання у цій формі має подобатись дітям. Якщо учень зацікавлений, навчання буде проходити ефективніше, знання будуть опановуватися краще.
Сюжет, правила, завдання та критерії досягнення потрібного результату.
Мета всіх квестів – поступово виконувати завдання і, дотримуючись правил, досягти мети.
Я для себе обрала спеціальну платформу на сайті Всеосвіта для створення квестів, і щоб створити їх необхідно зареєструватись на платформі. Пройшовши реєстрації потрібно обрати квест-кімнату, перейшовши на головну сторінку та натиснути кнопку «Створити квест».
Дітям від вчителя приходить посилання на кімнату де і потрібно пройти квест. Учасники потрапляють на якусь локацію, в кожній кімнаті є певні унікальні ігрові механізми які в свою чергу містять різну кількість завдань. Все це базується за принципом «Виберись із кімнати / лабіринту». Суть гри - відповідати на всі завдання квесту, знаходити підказки, натискати на різні предмети, зображення, картини що зустрічаються в кімнаті, відкривати шухляди, збирати підказки, щоб в кінці скласти ключ для відкриття дверей.
Отже, учень ретельно перевіряє кімнату, правильно дає відповіді на всі питання (це дата, слово, прізвище якоїсь особистості, чи історичний термін, в завдання можна вставити тестові питання – тобто питання і є варіанти відповідей, тоді варіант відповіді буде літера тощо), за кожну правильну відповідь отримує певний набір цифр або літерів, з яких потрібно скласти слово, яке буде ключом, щоб відкрити двері та вийти з кімнати. Завдання не мають обмежень у часі, тому такий вид квесту доцільно, на мій погляд, використовувати при дистанційному чи змішаному форматах навчання.
Як завантажити завдання
Перед тим, як створювати квест, потрібно розробити завдання у Word – документі, так легше буде заповнювати поля завдань і відповідей під час його створення.
Після створення, завдань у квест-кімнаті, натиснути зберегти і потім опублікувати в бібліотеці, саме посилання на проходження квесту вставити на урок разом з домашнім завданням для учнів у Classroom або пройти квест разом з ними під час уроку.
У вигляді завдань до таких квестів можна додавати гіперпосилання на різні сайти, вправи, наприклад розроблені в Learning Apps.
Проходження квест-кімнати:
Квест–кімнату, я використовую для узагальнення з розділу чи закріплення вивченого матеріалу. Квести виступають як засіб спонукання та стимулювання до навчальної діяльності.
Завершальним етапом є оцінювання. Критерії оцінки можуть бути різними (за часом, кількістю зроблених помилок, та інше). Я обираю кількість використаних підказок. У квесті їх одинадцять, пройдений квест без підказок оцінюється в12 балів, кожна підказка мінус бал.
Отже, квест можна розглядати як сучасний і зручний інструмент для дистанційного навчання на уроках з предмету «Громадянська освіта» в період воєнного стану, що має свої специфічні методи, форми, засоби роботи та може оптимально поєднуватися з традиційними технологіями навчання дітей.
ПРИКЛАДИ КВЕСТ-КІМНАТ:
Узагальнення матеріалу з Розділу 5. «СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА»
https://vseosvita.ua/webquest/svit-informatsii-ta-mas-media-14272.html
Закріплення матеріалу з вивчених тем «Для чого необхідна економіка?», «Як забезпечити сталий розвиток?»