ВЕЛИКІ МОРЕПЛАВЦІ (УРОК — ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ)

Про матеріал
Мета уроку: розширити й поглибити знання учнів про епоху Великих географічних відкриттів;формувати вміння працювати з додатковими джерелами знань; розвивати комунікативні функції і творчі здібності.
Перегляд файлу

6 клас

 

Урок №5

 

Дата:

 

ВЕЛИКІ МОРЕПЛАВЦІ (УРОК — ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ)

 

Мета уроку: розширити й поглибити знання учнів про епоху Великих географічних відкриттів; формувати вміння працювати з додатковими джерелами знань; розвивати комунікативні функції і творчі здібності.

Обладнання: фізична карта півкуль, портрети Христофора Колумба, Фернана Магеллана й Васко да Гами, ілюстрації із зображенням окремих моментів подорожей (наприклад, «Магеллан у протоці»), хронологічна таблиця «Великі географічні відкриття».

Тип уроку: розширення й поглиблення знань (урок — прес-конференція).

Очікувані результати: учні зможуть: розповідати про найбільші подорожі епохи Великих географічних відкриттів; добирати додаткову інформацію про пізнання й дослідження Землі з різних джерел; аналізувати карти маршрутів подорожей.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ

Перший етап

«Мореплавці» виступають із повідомленнями про деякі факти з їхнього життя. Учні мають якомога швидше відгадати ім’я мореплавця.

Христофор Колумб

1. Народився в незаможній родині. Протягом багатьох років до 1485 р. плавав на португальських суднах, жив у Лісабоні і на островах Мадейра і Порту-Санту.

(4 бали)

2. Читав на чотирьох мовах, вивчав і добре знав карти, що існували на той час. При підготовці до плавання звертався за порадою до відомого італійського астронома, космографа і географа Паоло Тосканеллі.

(3 бали)

3. У першу експедицію вирушив у 1492 р. на трьох суднах з екіпажем у 90 осіб. Під час третьої експедиції, в 1500 р., був арештований за наклепом і закутий у кайдани. Загалом здійснив чотири експедиції до відкритих земель.

(2 бали)

4. Материк, що був відкритий завдяки його подорожам, дістав ім’я іншого мореплавця. Місцевих жителів він назвав індіанцями.

(1 бал)

 

Фернан Магеллан

1. Бідний дворянин, протягом деякого часу служив пажем у португальської королеви.

(4 бали)

2. Брав участь у морських битвах з арабами і маврами, де виявив себе як рішучу, відважну і мужню людину. Під час експедиції зміг припинити бунт, який через півроку плавання підняла група офіцерів на трьох кораблях. Заколотники вимагали змінити курс руху експедиції і направитися до мису Доброї Надії.

(3 бали)

3. Під час переходу через один з океанів експедиція не зустріла жодного населеного острова, на кораблях почався голод, майже всі захворіли на цингу, а 19 моряків померло від цієї хвороби. На щастя, погода сприяла мандрівникам, не було жодного великого шторму, тому океан був названий Тихим.

(2 бали)

4. Науковий результат експедиції був грандіозним: мореплавці вирушили на захід, а повернулися зі сходу. Цим було незаперечно доведено, що Земля має кулясту форму, а Світовий океан являє собою єдине ціле. Тільки через 60 років англієць Френсіс Дрейк здійснив другу подібну подорож.

(1 бал)

Васко да Гама

1. Придворний знатного походження, якого король Мануель I призначив керувати експедицією.

(4 бали)

2. Експедиція мала два важких кораблі, легке судно, а також транспортний корабель із запасами продовольства. Під час подорожі мореплавцям довелося голодувати, вони захворіли на цингу, зустріли опір арабів і напади піратів. Додому на двох суднах повернулося менш ніж половина екіпажу експедиції.

(3 бали)

3. Торговельний шлях, відкритий у результаті плавання, забезпечив одній європейській країні на 90 років монополію торгівлі з Південною і Південно-Східною Азією і величезні прибутки. Після другої експедиції першовідкривач дістав титул графа, але на багато років був усунутий від усякої діяльності. Тільки наприкінці життя він зміг здійснити третю експедицію.

(2 бали)

4. З Індії до Португалії мореплавці привезли гвоздику, корицю і коштовні камені.

(1 бал)

 

На другому етапі уроку учні ставлять запитання «мореплавцям», причому можливі два варіанти вибору запитань. У першому випадку запитання задають ті школярі, які їх готували. У другому випадку використовується прийом «Шапка запитань». Кожен учень дістає по одному запитанню, при цьому учень повинен за змістом запитання визначити, до кого з «мореплавців» йому необхідно звернутися. Завдання «штурманів» — доповнити деякі відповіді мореплавців і показати на карті маршрут подорожі.

Другий етап

Учні ставлять запитання до мореплавців, на які вони мають відповісти.

 

ІІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

На заключному етапі уроку «штурмани» здають карти, а решта учнів — картки з відповідями та підсумкову роботу у формі короткої статті в газету. Виставляється оцінка кожному з «мореплавців» і «штурманів» за знання матеріалу й сценічну майстерність. Таким чином, учитель має можливість оцінити всіх учасників уроку — прес-конференції.

 

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитайте параграф у підручнику про навколосвітні подорожі Джеймса Кука й складіть план.

1

 

docx
Додано
5 травня 2020
Переглядів
711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку