Веселі руханки для учнів початкової школи

Про матеріал
Збірник веселих руханок для учнів початкових класів Нової української школи. Цікавий зміст руханок супроводжується веселими вправами. Можна використовувати, як динамічні паузи на уроках і перервах.
Перегляд файлу

Що ж, мабуть, прийшла пора

Трохи відпочити.

Я вас хочу на зарядку

Друзі запросити.

Руки вгору піднімаєм,

Швидко вниз їх опускаєм.

Нахил вправо, нахил вліво –

Повторімо знову вміло.

  ************************************

                       Оченята роблять вправи:

                          Вліво, вправо, вліво, вправо

                          Потім вгору, потім вниз

                          Оченятами дивись.

                          (Ведемо очима вліво – вправо,

                              вгору – вниз - 2хв)

 

C:\Users\User\Downloads\малюнки до фізкультхв\images (2).jpg

 

 Гра «Додай слово»

Діти ходили, діти гуляли,

Дружно у парку казку…    (шукали).

Може під кущиком, чи під місточком,

Може, накрилась кленовим … (листочком).

Хлопці гасали, бешкетували.

Що ви?, це казку вони…   (доганяли).

Казко, постій, гей, озовися

Та не жартуй з нас, в клас … (повернися).

Казка із сонечком в небо злетіла,

Ні, нашу казку кізонька …   (з’їла) .

Та, слава Богу, казка знайшлася

Будем старатись, щоб гарна … (вдалася).

                                                В. Сухомлинський

C:\Users\User\Downloads\малюнки до фізкультхв\433738_original.jpg

Щось стомилась наша спинка

І затерпли пальці.

Встанем, друзі, на хвилинку.

Скачем на скакалці.

Присідаєм і встаємо,

Пальцям працю ми даємо:

В кулачок і з кулачка,

Щоб була рука гнучка.

Трохи шию розім’яли

І за парти посідали.           

 *******************************************

 C:\Users\User\Downloads\малюнки до фізкультхв\images_7_.jpg               

                                              Я маленький первачок,

                                              Загорнувсь, мов їжачок,

                                              Потім стану, мов жирафа,

                                              Дотягнуся аж до шафи.

                                              Пострибаю, мов зайча,

                                              Політаю, мов грача,

                                              Як берізка погойдаюсь,

                                               відпочити постараюсь.

 

Лі – лі – лі – українці ми малі,

Працювали, потомились,

Відпочити захотілось.

Руки вгору підняли,

Трохи ними потрясли.

Нахилились вліво – вправо

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись,

головою похитали

Й працювати знов почали.

*******************************************

Раз! Два! Всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Всі веселі

Крутимось на каруселі.

Сім! Вісім! В потяг сіли,

Ніжками затупотіли.

C:\Users\User\Downloads\малюнки до фізкультхв\raskraska_zaryadka.pngДев’ять! Десять! Відпочили

І за парти тихо сіли.

                                                                       
  C:\Users\User\Downloads\звірі\images (2).jpg C:\Users\User\Downloads\звірі\images (2).jpg C:\Users\User\Downloads\звірі\images (2).jpg C:\Users\User\Downloads\звірі\images (2).jpg C:\Users\User\Downloads\звірі\images (2).jpg

 

Ширше, діти, треба стати,

Будем дрова ми рубати.

Раз – підняли руки вгору,

Два – змахнули всі додолу.

І рубаємо завзято,

Хай тепло приходить в хату.

 

 **************************************************************

Раз – підняти руки вгору,

Два – нагнутися додолу.

Не згинайте , діти, ноги.

Як торкнетеся підлоги.

Три, чотири – прямо стати.

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

 

C:\Users\User\Downloads\звірі\скачанные файлы.pngC:\Users\User\Downloads\звірі\скачанные файлы.pngC:\Users\User\Downloads\звірі\скачанные файлы.pngC:\Users\User\Downloads\звірі\скачанные файлы.png

C:\Users\User\Downloads\marco-de-las-hojas-de-otoño-20582591.jpgМи – листочки, ми – листочки,

На гілках ми сидимо.

Тихий вітер повіває,

Нас легесенько гойдає.

Сильний вітер налітає

І із гілок нас зриває.

У повітрі ми кружляємо,

Кружляємо, кружляємо,

І на землю сідаємо,

Сідаємо, сідаємо.

 

                                                           Обертаються поволі

                                         Каруселі в дивнім колі,

                                         А тоді, як розійшлись,

                                         Швидко-швидко понеслись.

                                         Тихо – тихо не спішіть,

                                          Каруселі зупиніть!

                                          Раз-два, раз-два –

                                          Закінчилась наша гра.

 ************************

                    Буратіно потягнувся,

                  Раз -  нагнувся, два – нагнувся,

 Руки в сторону розвів –

                   Мабуть, ключик загубив.

                   А щоб ключик відшукати,

                   Треба нам навшпиньки встати.

Ми на Місяць прилетіли,

На зручний майданчик сіли,

У скафандри одяглись,

І гуляти подались.

Як незвично нам ходити,

Так і хочеться злетіти.

Тут, на Місяці, в шість раз

Легше стали ми ураз.

 

******************************************

              Ведмежата в лісі жили,

              Всі голівками крутили.

              Ось так, ось так, -

              Всі голівками крутили.

              Ведмежата мед шукали,

              Разом дерево хитали.

              Ось так, ось так, -

              Разом дерево хитали.

              На галяві танцювали,

              Вище ноги піднімали.

              Ось так, ось так, -

              Вище ноги піднімали.

 

C:\Users\User\Downloads\malinka1.jpg                                     C:\Users\User\Downloads\звірі\білка.png

Косить в лузі журавель                  

Конюшину і щавель,

А журавлики малі

Узялися за граблі.

Хоч журавка і не косить,

Та джерельну воду носить.

Носить воду ще й обід,

Щоб косилося як слід.

 

                                                                    C:\Users\User\Downloads\images (3).jpg

 

                                           ******************************************  

Дружно вправними руками

Допоможемо ми мамі,

Посуд гарно перемиєм,

Витрем насухо, складем,

І при цьому не поб’єм.  

Пил зітремо й підметемо –

Скрізь порядок наведем.

 

 

 

Лапки в боки,  вгору вушка.

Скачуть білочки подружки.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

По гілках вони летять.

Кожен ранок на галяві

Спритно роблять вільні вправи.

Раз, два. Три. Чотири, п’ять.

Люблять білочки скакать.

 

C:\Users\User\Downloads\звірі\belka.jpgC:\Users\User\Downloads\звірі\belka.jpgC:\Users\User\Downloads\звірі\belka.jpgC:\Users\User\Downloads\звірі\belka.jpg

 

Пташки

Крильця пташки розправляють, (Руки розвести в різні боки.)

Їх до сонця підіймають, (Руки вгору, потягнутись.)

Потім можна політати     (Покрутитися, рухи руками

І комашок поганяли.           вгору та вниз.)

На галявину злетілись,      (Присісти.)

Там зернят вони наїлись. 

Потім знову полетіли,        (Рухи руками вгору та вниз.)

На гніздечко хутко сіли.    (Сісти на місця.)

C:\Users\User\Downloads\images (7).jpg                                 C:\Users\User\Downloads\images (8).jpg

                                         Український танок

Ми починаєм танцювати     (Руки на поясі, навприсід.)

Український наш танок.       (Праве плече вперед, навприсід,

                                                              Ліве плече вперед, навприсід.)

Ліву ніжку ми поставим       (Ліву ногу вперед на п’ятку, назад

Хутко   з п’ятки на носок.       на носок.)

Потім праву ніжку ставим   (Праву ногу вперед на п’ятку,

 Знову з   п’ятки на носок.      назад на носок.)

Навприсід уліво, вправо,     (Навприсід, з поворотом тулуба,

                                                              підняттям рук (по черзі).)

Повернемося разок.              (Руки перед грудьми.)

Руки ми розводимо                (Руки розвести в сторони, прий-

І швиденько зводимо.           няти вихідне положення.)

Український наш танок          (Поплескати в долоні.)

Знову ми заводимо.                                             

                                                                                       C:\Users\User\Downloads\images (14).jpg                        

ЗАЙЧАТА НА ГОРОДІ

До бабусі на город               (Ходьба на місці (крадучись).)

Зібрались зайчата.

І до моркви нахилились,     (Нахили вперед.)

Щоб її зібрати.                        (Імітація збору.)

Та з-за тину на зайчат           (Нахил тулуба вправо, вліво.)

Погляда бабуся.

І кричить: «Ось я до вас       (Погрози лівою, потім правою

Зараз доберуся!»                        рукою.)

Ой, злякалися зайці,              (Стрибки.)

Й нумо утікати,

До лісочка, до лісочка                              

Весело стрибати.                                                                                                  


Вийшло з хати кенгуру,

Потягнулося від сну,

Вмило ручки, оченята,

Взуло білі чоботята.

Стало квіточки збирати

Для матусеньки на свято.

 

 

 

C:\Users\User\Downloads\images (5).jpg

 

                  

 

Віє вітер нам в лице,

Захиталось деревце.

Віє вітер тихше, тихше,

Деревце все вище, вище.

C:\Users\User\Downloads\images (4).jpg

 

 

Сірий котик міцно спав,

Навіть пісню не співав.

Та нарешті він проснувся

І довкола озирнувся.

Став смачненько

                    потягатись

Та чистенько умиватись.

Порозчісував він вуса

Довгі – довгі, русі – русі.

Зуби й кігті нагострив

Й до комірчини побрів.

Буде мишку полювати

І добро оберігати.

Й ми, як котик, 

                   відпочили,

Щоб міцніли наші сили.

 

               C:\Users\User\Downloads\скачанные файлы (1).jpg


 


        


            КАЧЕНЯТА

Раз – два – всі пірнають,

Три, чотири – виринають,

Пять, шість – на воді

Кріпнуть крильця молоді,

Сім, вісім – що є сили

Всі до берега поплили.

Девять, десять – обтрусились

І за парти опустились.

*******************************************

ХОДИТЬ БІЛОЧКА ПО ЛІСІ

Ходить білочка по лісч, - (Діти ходять по кімнаті,

По високому, густому,     простягають руки вперед,

По зеленому , рясному.   розводять в сторони,

В неї стежечок багато:      слідкують поглядом,

По землі  і по деревах.     відводять руку в загадану

Справа стежечка – до зірки.   сторону, слідкують

 Зліва стежечка – до шишки,     поглядом, поверта-

Ззаду стежка – до горішка.       ються назад,

                                                                 простягають руки вперед,

                                                                            слідкують поглядом.

                                                          

                 C:\Users\User\Downloads\звірі\mini_3.jpg                     

НА ЗЕЛЕНІЙ ГАЛЯВИНІ

На зеленій галявині,             Діти ходять по колу.

де рясна трава,               

Дзюркотить криниченька

чиста, лісова.

До води схиляються               Нахили тулуба вперед, руки

квіти запашні.                          витягнуті вперед, слідку- 

 камінці поблискують                ють поглядом за витягну-

В темній глибині.                    тими  пальцями.

Ми збиралиягоди,                 Збирають ягоди: слідкують

Забрели сюди.                        за рукою, присідають.

Відпочити в затишку             Ходьба.

Сіли край води. 

Ходять в лісі шелести,

Дзюркотить вода –

Це казки криниченька

нам розповіда.                                                  

       *******************************************                                      

Столярики – молодці

Тешуть столики й стільці.

Пилочками чики – чики,

Молотками туки – туки.

Чик – тук – туки, чик – тук – туки,

В нас до праці здібні руки.

 

                                                  ЇЖАЧОК


Йшов по лісу їжачок,

В нього шубка з голочок.

Ніс багато грушечок,

Аж болів йому бочок.

Раз, два, три, чотири, пять!

Зупинився сочивать.

Піклувався їжачок

Про маленьких діточок,

Дуже милих і колючих.

Десять, дев’ять, вісім, сім!

Грушечки ці ніс він їм.

 

 

C:\Users\User\Downloads\звірі\images (13).jpg

C:\Users\User\Downloads\звірі\images (3).jpg

 

Наші ручки:раз, два, три!

Наші ніжки:раз, два, три!

На носок, на каблучок,

Руки вліво, руки вправо

Ми танцюєм козачок.

Раз – присядем,

Два – присядем,

Гарний настрій –

добре всім  .

Покружляли, повертілись

Й тихо всі за парти сіли.  

 

 

 


ДОЛОНІ

  • Де ваші долоні?                          Діти показують руки,
  • Тут – тут – тут!                              складають в кулачки.

А в долонях пальчики живуть.    Розкривають кулачки

Працювали пальчики-                    і показують пальчики в не лінувалися:                                   русі.

Ліпили, ліпили, малювали,          Імітують ліплення,

Будували, будували –                    будівництво.

зупинилися.                                       Повільно опускають

     А потім, а потім стомилися.          руки  на стіл.   

 **********************************************

КВІТИ

Діти присіли, імітують нерозкриті головки квіточок.

Раз – два – три, виросли квіточки! (Діти повільно підносять руки вгору і розкривають долоні з розімкнутими пальцями, імітуючи квіти.)

До сонця потягнулися високо, (Тягнуться на пальчиках,

Стало їм приємно і тепло!  Дивляться вгору.)

Вітерець пролітав,        (Дитина «вітерець»  пролітає

Гілочками похитав.       Серед дітей.)

Вліво похитнулись –    Нахил тулуба вліво, вправо, вперед.

Низко пригнулись.       Низько пригнулись.

Вправо похитнулись –

Вітерець тікай!                Вітерець тікає.

Квіточки не ламай!

Нехай вони цвітуть, ростуть,

Дітям радість несуть!                    

                                                        C:\Users\User\Downloads\img37.jpg

 

Верхньокам’янська ЗОШ І – ІІ ступенів

Артемівської райради Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Downloads\звірі\67_grupy_2.jpg

             

 

                         C:\Users\User\Downloads\звірі\00198881_n1.jpg
 

2015 рік

 

 

 

 

 

Веселі фізкультхвилинки для учнів початкових  класів.

 

З досвіду роботи вчителя початкових класів

Верхньокам’янської ЗОШ І-ІІ ступенів

Артемівської райради Донецької області.

 

с. Верхньокамянське. 2015 рік.

 

 

Укладач:   Стиранець Алла Володимирівна, вчитель початкових

                   класів Верхньокам’янської ЗОШ І-ІІ ступенів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 


  •  

 


 


                                                

                                                                                    

                                         

 

ВСТУП

              Діти молодшого шкільного віку відчувають велику потребу в русі. Та з приходом до школи загальна рухова активність дітей падає на 50 відсотків. Школярам доводиться не тільки обмежувати свою рухову активність, а й тривалий час підтримувати незручну для них статичну позу, сидячи за партою.

            Через тривале сидіння дихання стає менш глибоким, знижується обмін речовин, відбувається застій крові в нижніх кінцівках, що веде до зниження працездатності всього організму і особливо мозку: послаблюється увага, пам'ять, погіршується координація рухів. Щоб нейтралізувати негативні явища, що розвиваються у школярів під час тривалої розумової праці, доцільно чергувати її з активною фізичною діяльністю.

 

            До вашої уваги для учнів початкових класів надані фізкультхвилинки, які знімають втому, зосереджують увагу, надають організмові бадьорості, жвавості та «переключають» розумову діяльність учнів з одного виду на інший.

        

 

 

 

 

 

 

                                                                                 ДОДАТОК   1

                              

 

Всі сідайте тихо , діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Тож, гаразд, часу не гаєм,

А урок вже починаєм.

***

Вставайте дружно кожен раз,

Коли учитель входить в клас!

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

То ж і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

***

Сідайте за парти, мої малята.

Мені розказати вам треба багато.

Розмову таку я до вас поведу:

Зустріла я сонечко в нашім саду.

Воно прилетіло до нашої хати

І хоче цікаве вам щось розказати.

  • Так, сонечко прилетіло до нашого класу.

Он його дітки у кожного з вас на грудях (бейджики).

                                              Роби і не зважай на втому

                                         І не чекай, що зробить хтось.

                                         Коли ж робив, то щоб нікому

                                         Перероблять не довелось.(Д. Білоус)

                                                 ***

  • Доброго дня! – тобі сказали.
  • Добрий день! – відповів ти.

Як дві ниточки зв’язали –

Теплоти і доброти.

***

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти просто молодці.

***

Якщо сядемо рівненько,

То напишемо на диво

Чисто, рівно і красиво.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Починаємо писать.

Ручку вправо поверніть,

Зошит правильно кладіть

І рівненько напишіть.

***

Щоб похмурий день став світлішим,

Щоб було на серці веселіше,

Щоб усіх вас усмішка здружила,

Щоб щасливо й весело жили ви!

 

                                     Коли добре щось умієте –

                                     Того не забувайте,

                                     А чого не вмієте – то того

                                     Навчайтесь. (В. Мономах)

 

***

Сьогодні у нас цікавий урок,

У світ математики зробимо крок.

Ми будемо на уроці міркувати, рахувати.

Уважними будьте, не позіхайте!

Зберіть усі знання і сили

Й згадайте все, що ви учили.

***

           Продзвенів уже дзвінок,

           Починається урок.

           Він зимовий і цікавий,

          Тож гостей зібрав чимало.

          Поверніться обличчям до гостей

І лагідно промовте: «Добрий день

***

Добрий день вам , любі друзі,

Рада вас вітати,

Щастя та добра вам

Щиро побажати.

***

          Дітки, сідайте гарненько,

Слухайте тихенько.

Зараз ми пограємо

Та порозмовляємо.

***

          Доброго ранку, сонце привітне,

Доброго ранку, небо блакитне,

Доброго ранку, веселі пташки,

Доброго ранку, маленькі дубки.

Я вас вітаю, люблю, поважаю,

Бо живемо ми у рідному краю.

 

Вчитель. Любі діти, у наш клас

                  Завітали гості щирі.

                  Привітайте в добрий час

                  Гостей посмішкою й миром.

          Діти.        Ми Вам раді, добрі люди,

                  І вітаєм щиро Вас.

                  Та запрошуєм ласкаво

                  На урок у перший клас.

***

Вчитель. Доброго дня вам, діти!.

                  А чому, а чому ви такі веселі?

                  Чом так радісно у вас

                  Нині у оселі?

  • Може , це приїхав цирк?
  • Ні!
  • Може, прийде чарівник?
  • Ні!
  • Може, в когось іменини?
  • Ні!
  • Може, гості будуть нині?
  • Ні! Це веселий наш дзвінок

Нас покликав на урок.

***

Ось і школа, ось і клас.

Він давно чекає нас:

І прийшли ми всі сюди,

Щоб учитись і рости.

Я сьогодні всіх щиро вітаю

В нашій школі, у дружній сім’ї.

І міцного здоров’я бажаю,

Й щастя-радості, любі мої.

 

 

Дзвінко продзвенів дзвінок

Всім пора нам на урок.

Все у нас на місці

Залишилось тільки сісти.

***

Якщо весело живеться,

Тупай так. Раз-два.

Якщо весело живеться,

Тупай так. Раз-два.

Якщо весело живеться,

Один одному всміхнемось.

Якщо весело живеться,

Тупай так. Раз-два.

(Потім замість слів «тупай» ідуть слова – «хлопай», «роби так»(стрибають на лівій, потім на правій нозі) «роби все»)

***

Ви прийшли до школи, діти,

Щоб учитись і дружити.

Щоб книжки складні читати,

Щоб про все на світі знати.

То ж усі ви неодмінно

Вчитись будете відмінно.

Нехай знають ваші мами –

Всі ви станете зірками.

                                                 C:\Users\User\Downloads\images.jpg

                                                                      ДОДАТОК 2

 

 

  • Хто ховає під кущі  наші супи і борщі? (Картопля)
  • Латка на латці , а посередині гризь? (Капуста)
  • Стоять на припоні, не їдять, не п’ють, а все гладкими стають. (Огірки)
  • Батько тисячу синів має, кожному мисочку справляє, а собі – ні. (Дуб і жолуді)
  • Стоїть хлопчик під пеньком, накрив голову брильком. (Гриб)
  • Скільки  у велику каструлю картопель улізе? (Картопля не лазить).
  • У якому лісі немає листя? (У сосновому)
  • Що то за голова, що лиш зуби та борода? (Часник)
  • До яких продуктів при варінні можна додати кілограм солі, варити 15 хвилин, а солоними вони не будуть? (Яйця)
  • Як  за допомогою однієї палички можна утворити на столі трикутник?               
  •  Як  за допомогою двох паличок  можна утворити на столі квадрат?
  • Якщо курка стоїть на одній нозі, то вона важить
  1.  кг. Скільки буде важити курка, коли стане на

          обидві ноги?

  •  Росло 4 берези. На кожній березі - по 4 великих гілки. На кожній  великій – по 4 маленьких. На кожній маленькій –  по 4 яблука. Скільки яблук росло?

 

  •  На столі лежало 4 груші. Одну з них розділили на 2 частини. Скільки груш на столі?

 

  • На дереві сиділо 4 пташки: 2 ворони, решта – горобці. Скільки горобців?

 

  • У бабусі Одарки – внучка Марійка, кіт Пушинка, собачка сніжинка. Скільки у бабусі внуків?

 

  • У семи братів по одній сестрі. Скільки дітей у сімї? (8)

 

  • На дубі 3 гілки, на кожній  по 6 яблук. Скільки всього на дубі яблук?

 

  • Летіло 10 гусей. Мисливець 2 – убив. Скільки гусей зосталось? (Двоє, тому що решта – полетіла).

 

  • Скільки жолудів у пустому стакані? (Жодного)

 

 

  1. Людину прикрашає розум.
  2. Учень завжди має бути акуратним.
  3. У кишені завжди має бути носовичок.
  4. Народна мудрість вчить: тримай голову в холоді, а ноги в теплі.
  5. Взуття має бути охайним.
  6. Я люблю бути замазурою.
  7. Перед їжею не завжди треба мити руки.
  8. Нігті мають бути чистими.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савіна Ольга Олегівна
    Чудова розробка, корисна.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
7606
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку