Тема:Вибіркове читання. Персонажі твору: мотиви поведінки,причини переживань та емоцій, стосунки між ними. Значущі частини основи слова:префікс, корінь, суфікс. Створення власного висловлювання. Види речень за метою висловлювання.
Очікувані результати:аналізуватимуть емоційний стан персонажа,пояснювати причини відповідних переживань; створювати власні письмові висловлювання;обговорювати письмові роботи.
1.Емоційне налаштування
Сядьте, дітки, всі рівненько,
Усміхніться всі гарненько,
Настрій гарний ми взяли.
Працювати почали.
Емоційне налаштування.
_ Сьогодні на наше заняття я пропоную взяти усмішку, гарний настрій та серце наповнене добротою.
2.1Основна частина
- Діти давайте розглянемо хмару слів. та поміркуємо про що у нас піде мова на уроці.
ЗЕРНИНА КОЛОСОК ХЛІБ ПШЕНИЦЯ ПЕКАР БЕЗХЛІБНИЙ ХЛІБИНА
- Так правильно, сьогодні ми будемо говорити про чарівну силу життєдайного хліба. З давніх часів і до наших днів в усіх народів вважалося найбільшою святістю, коли лежав на столі хліб. Почесне місце посідає хліб у звичаях і обрядах українців. Так заведено, що дорогих гостей зустрічають з хлібом, проводжаючи сина у далеку дорогу мати завжди благословляла свою дитину хлібом. Такі звичаї збереглися і до сьогодні. Український народ над усе цінує хліб, сіль і честь. Хліб – достаток, сіль – гостинність і щирість.
В українців говорять:» Каліграфічно писати – себе поважати»
Тож розгорнемо свої зошити та запишемо число та класна робота.
2.3Каліграфічно прописуємо літеру Х х хл хб хі хліб
Прописуємо літеру ха , яка складається з двох елементів лівого та правого півовала.
У тлумачному словнику слово хліб пояснюється ось так:
Хліб — це зерно, яке перемелюють на борошно.
Хліб — це випечений виріб із борошна. Продукт харчування.
Хліб — це зернові сільськогосподарські рослини.
А чи можемо ми свої знання порівняти з зернинами?
– Адже наші знання теж, як ті зернинки, що перетворюються в колосок. Давайте пригадаємо з якими знаннями ми прийшли до першого класу?
А зараз ви вже маєте міцні знання які допомагають вам рухатися вперед та покоряти нові вершини знань впродовж всього вашого життя.
- У хмарі слів знайдіть споріднені слова до слова хліб та визначте корінь префікс, суфікс та закінчення.
Підбір прикметників до слова ХЛІБ:
Хліб (який?) духмяний, золотий, рум'яний, свіжий, черствий,сонцесяйний, пшеничний, прекрасний, смачний, дорогий, сухий, сонячний черствий.
Інформація
Науково доведено, хліб є єдиним продуктом, який їдять і цінують люди всіх релігій і національностей у всьому світі. Людство в день з’їдає майже десять мільйонів буханців хліба.
Цей продукт уперше з’явився в Стародавньому Єгипті приблизно 8 000 років тому, про що свідчать настінні малюнки й записи на папірусі.
Причому цей винахід стався випадково. Один з жителів Стародавнього Єгипту, вирушаючи спати, просто забув у печі юшку з пшеничного борошна. А на ранок він побачив у мисці рум’яний хлібний корж.
Найдовший хліб спекли в Мексиці, у місті Акапулько. Зареєстрували цю подію в 1996 році. Булка мала понад 9 метрів у довжину.
( розповідні, питальні спонукальні)
- Що таке розповідні речення?
- Що таке питальні речення?
- Що таке спонукальні речення?
- Давайте складемо речення?
Перша групка складає розповідне речення зі словом зерно.
Друга групка складає питальне речення зі борошно.
Третя групка складає спонукальне речення зі словом хліб.
Четверта групка робить звуко- буквений аналіз слова хлібина та поділить його на склади для переносу.( 7б; 7 зв; з скл. Хліби-на хлі-бина)
3.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Чи хотіли б ви, діти, на якийсь час побути зернятками з колоска?
Давайте уявимо з вами, що кожен з нас маленьке зернятко, яке посадили в теплу землю. Діти присідають і далі виконують рухи
Зернятко спало в землі, а коли прокинулося – заворушилося, позіхнуло, озирнулося навкруги, але в темній землі йому стало самотньо. І захотілося йому побачити, а що там нагорі над землею. Воно потягнуло свої зелені паростки до сонечка, до хмаринок. Але тут пролітав вітерець. Він захотів привітатися з маленьким паростком і погратися з ним. Вітерець нахиляв рослинку то вперед, то назад, то вперед, то назад; то праворуч, то ліворуч, то праворуч, то ліворуч…
А потім прилетіла хмарка і захотіла також привітатися з росточком. Вона полила його водичкою. Росточок умився, потягнувся вгору і став справжнім колосочком.
Діти, ви теж, наче ті колосочки, підросли.
Чи сподобалося вам бути зернятком? А що ви відчули? Що цікавого побачили, коли були зернятками? (Діти діляться своїми враженнями.)
-А чи знаєте ви, що в одному колоску навіть може бути до 100 зернин.
-А в п’яти таких колосках скільки буде зернин?(500). Якою дією ми це дізналися? (множення)
4. Робота з текстом
Послухайте про це оповідання В. Сухомлинського «Жменя пшениці».
- Як ви вважаєте про що може йтися мова у цьому творі?
ХЛІБОРОБ МЛИН ЗЕРНО дід КАРПО
Старий хлібороб дід Карпо привіз до млина мішок пшениці. Ось уже й черга його підійшла. Приніс дід Карпо мішок до коша, в який засипають зерно, розв’язав і став пересипати з долоні на долоню добірну пшеницю. В його очах сяяла радісна усмішка. Тоді висипав зерно у кіш і аж зітхнув, немов розлучався з дорогим другом.
Коли пшениці в коші було вже мало, дід узяв жменю й висипав собі в кишеню.
Дома скопав грядку, висіяв ту пшеницю з кишені й сказав зернятам:
Бесіда
Робота з таблицею емоцій.
Пригадати з чого складається текс.
Частина тексту |
Власні емоції |
Що в тексті викликають ці емоції? |
Зачин |
смайлик
|
Тому що зібрав урожай |
Основна частина |
|
Тому що змолов зерно або сум |
Кінцівка |
|
Гордість турбота |
2.Продовж речення.
Коли в мене залишається хліб, який я вже не буду їсти, я ___________________________________________________________________
5.Робота в групі
5.1Пригадати правила роботи в групі
5.2 Гра « Будівельник»
- І так, як проростає зерно, ростуть і наші з вами знання.
- Кожна група отримає конверт у якому будуть розсипані прислів’я. Ваше завдання скласти прислів’я та пояснити їхнє значення.
Земля – трудівниця аж парує та людям хліб дарує.
Найсмачніший хліб від своєї праці.
Землі кланяйся низько – до хліба будеш близько.
Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.
Нестрашна біда коли є хліб та вода.
На чорній землі білий хліб родить.
Презентація роботи.
7.Підсумок уроку
Рефлексія з пшеничними зернятками
«Жменя пшениці».
Старий хлібороб дід Карпо привіз до млина мішок пшениці.
Ось уже й черга його підійшла. Приніс дід Карпо мішок до коша, в який засипають зерно, розв’язав і став пересипати з долоні на долоню добірну пшеницю. В його очах сяяла радісна усмішка.
Тоді висипав зерно у кіш і аж зітхнув, немов розлучався з дорогим другом.
Коли пшениці в коші було вже мало, дід узяв жменю й висипав собі в кишеню.
Дома скопав грядку, висіяв ту пшеницю з кишені й сказав зернятам: