Тема: »Лексичне значення слова. Початкова форма слів назв предметів. Орфограма слабкої позиції. Перевірка орфограми слабкої позиції за словником. Вибіркове читання:форми того самого слова. Слова – назви предметів, що мають лише одну форму числа. Уявлення про чарівні казки. Переказ казки.
Очікуванні результати: доречно використовувати власні висловлювання словами, синонімами та антонімами;; перевіряти орфограми доречним способом; передавати зміст повідомлень за допомогою асоціативних схем;
Хід заняття
1.Емоційне налаштування
1.1Усмішка
Якщо посміхнутися перехожому - він посміхнеться у відповідь.
Якщо посміхнутися небу і сонцю – розійдуться хмари.
Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось чарівне.
Давайте посміхнемося один до одного – до наших гостей очима та серцем.
2.Основна частина уроку.
2.1Повідомлення теми та мети уроку.
- На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо досліджувати слова, написання яких не можна перевірити за допомогою наголосу, а також пригадаємо яким способом ми перевіряли написання слів на попередньому нашому уроці.
- Давайте пригадаємо, як можна перевірити написання слів у слабкій позиції?( за допомогою наголосу)
- Наприклад як правильно написати слово село чи сило?
- Потрібно змінити слово так, щоб ненаголошений склад став наголошеним.
- У вас на партах лежать картки з завданням. Вам потрібно вставити букву и чи е та дібрати перевірне слово.
Озера,петлі,низько, верби.
2.2 Каліграфічна хвилинка з актуалізацією необхідних знань.
- Як завжди на уроках української мови одне з головних завдань – писати каліграфічно та розбірливо. То ж розпочнемо зі звичного для нас завдання та запишемо число та класна робота.
2.3 Каліграфічної хвилинки.
Письмо великої та маленької літер К, к.
Кк кр ин ни иц ця
2.3 Робота з ребусом
- Діти давайте подивимося на екран. Нам потрібно розшифрувати ребус, та дізнатися з яким словниковим словом ми будемо працювати.
- Так молодці це слово криниця.
- А що таке криниця?
Кр ,
Криниця – це глибоко викопана й захищена зрубом від обвалів яма для добування води з водоносних шарів землі.
Наші предки вважали криницю символом здоров’я, сили, багатства, родючості, плодючості, святості, чистоти. Для молоді - це символ дівочої краси, вірності, але й розлуки, суму, туги, жалю".Часто криниця була одна на цілу вулицю або околицю, сюди сходилися всі стежки, тут люди спілкувалися, отримували всю інформацію про життя села.
Зробіть звуко-буквенний аналіз слова криниця
Криниченька, криничка, кринична. (корінь кринич)
Робота на картці »Щоденні 5»
Не плюй у криницю, бо доведеться води напиться.
- Діти, як ви думаєте, чи можемо ми перевірити правильність написання цього слова за допомогою наголосу. Давайте в цьому переконаємося та спробуємо
- Давайте спробуємо змінювати слово. Чи відбуваються зміни ?НІ
- При зміні слова слабка позиція не стає сильнішою.
Тому, щоб перевірити написання цього слова ми звертаємося до орфографічного словника.
- Робимо висновок що не усі слова можемо перевірити за допомогою наголосу.
2.3Фізкультхвилинка
Ви сьогодні потрудились
Бачу трошки вже стомились
Час прийшов для відпочинку
Розпочнемо фізкультхвилинку.
3.1Робота з текстом
- Поміркуйте, про що йтиметься у тексі з такою назвою.» Вода»
- На допомогу можете використати такі слова.
Селянин, вода, мишка, лисичка.
2.4 Словникова робота
- У тексті у вас будуть зустрічатися такі слова як:
хутко, досхочу, дорожили, пошана.
Читання з другом
(Учні читають по абзацу з зупинками. 1 читає – інший слідкує та переказує, що він запам’ятав з того що почув. І так по черзі. )
Діти зараз ми з вами будемо читати з другом в парі.
Презентація роботи в групі.
4. Проблемне питання
- Діти, як ви вважаєте чи важлива вода на землі?
- Що люди мають робити, аби вода не зникла?
- Чи можемо ми назвати воду чарівнице?
- На які перетворення здатна вода?
- Давайте слово вода перетворимо з української мови на іноземну мову?
5.Домашне завдання
Підготувати цікаві факти про воду.
6. Підсумок уроку.