Урок Тема:»Лексичне значення слова. Початкова форма слів назв предметів. Орфограма слабкої позиції. Перевірка орфограми слабкої позиції за словником. Вибіркове читання:форми того

Про матеріал
Конспект уроку з української мови та читання .Тема Лексичне значення слова. Початкова форма слів назв предметів. Орфограма слабкої позиції. Перевірка орфограми слабкої позиції за словником. Вибіркове читання:форми того самого слова. Слова – назви предметів, що мають лише одну форму числа. Уявлення про чарівні казки. Переказ казки."
Перегляд файлу

Тема: »Лексичне значення слова. Початкова форма слів назв предметів. Орфограма слабкої  позиції. Перевірка орфограми слабкої позиції за словником. Вибіркове читання:форми того самого слова. Слова – назви предметів, що мають лише одну форму числа. Уявлення про чарівні казки. Переказ казки.

Очікуванні результати: доречно використовувати власні висловлювання словами, синонімами та антонімами;; перевіряти орфограми доречним способом; передавати зміст повідомлень за допомогою асоціативних схем;

Хід заняття

1.Емоційне  налаштування

1.1Усмішка

Якщо посміхнутися перехожому - він посміхнеться у відповідь.

Якщо посміхнутися небу і сонцю – розійдуться хмари.

Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось чарівне.

Давайте посміхнемося один до одного – до наших гостей очима та серцем.

2.Основна частина уроку.

2.1Повідомлення теми та мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо досліджувати слова, написання яких  не можна перевірити за допомогою наголосу, а також пригадаємо яким способом ми перевіряли написання слів на попередньому нашому уроці.

- Давайте пригадаємо, як  можна перевірити написання слів у слабкій позиції?( за допомогою наголосу)

- Наприклад як правильно написати слово село чи сило?

- Потрібно змінити  слово так, щоб ненаголошений склад  став наголошеним.

  • Давайте у слові село поставимо наголос. На який звук падає наголос?
  • А якщо село не одне то як ми скажемо?

 

- У вас на партах лежать картки з завданням. Вам потрібно вставити букву и чи е та дібрати перевірне слово.

Озера,петлі,низько, верби.

2.2 Каліграфічна хвилинка з актуалізацією необхідних знань.
- Як завжди на уроках української мови одне з головних завдань – писати каліграфічно та розбірливо. То ж розпочнемо зі звичного  для нас завдання та запишемо число та класна робота.

2.3 Каліграфічної хвилинки.
Письмо великої та маленької літер К, к.

Кк кр ин ни иц ця

2.3 Робота з ребусом

- Діти давайте подивимося на екран. Нам потрібно  розшифрувати  ребус, та дізнатися з яким словниковим словом ми будемо працювати.

- Так молодці це слово  криниця.

- А що таке криниця?

Кр    , Как нарисовать синицу, синичку карандашом поэтапно

 

Криниця – це глибоко викопана й захищена зрубом від обвалів яма для добування води з водоносних шарів землі.

Наші предки вважали криницю символом здоров’я, сили, багатства, родючості, плодючості, святості, чистоти. Для молоді - це символ дівочої краси, вірності, але й розлуки, суму, туги, жалю".Часто криниця була одна на цілу вулицю або околицю, сюди сходилися всі стежки, тут люди спілкувалися, отримували всю інформацію про життя села.

Зробіть звуко-буквенний аналіз слова криниця

  • Давайте підберемо до слова криниця спільнокореневі слова та визначимо корінь у цих словах.

Криниченька, криничка, кринична. (корінь кринич)

Робота на картці »Щоденні 5»

  • Діти, як ви розумієте такий вислів:

Не плюй у криницю, бо доведеться води напиться.

- Діти, як ви думаєте, чи можемо ми перевірити правильність написання цього слова за допомогою наголосу. Давайте в цьому переконаємося та спробуємо

- Давайте спробуємо змінювати слово. Чи відбуваються зміни ?НІ

- При зміні слова слабка позиція не стає сильнішою.

Тому, щоб перевірити написання  цього слова ми звертаємося до орфографічного словника.

- Робимо висновок що не усі слова можемо перевірити за допомогою наголосу.

2.3Фізкультхвилинка

 Ви сьогодні потрудились

Бачу трошки вже стомились

Час прийшов для  відпочинку

Розпочнемо фізкультхвилинку.

3.1Робота з текстом

- Поміркуйте, про що йтиметься у тексі з такою назвою.» Вода»

- На допомогу можете використати такі слова.

 Селянин, вода, мишка, лисичка.

2.4 Словникова робота

- У тексті у вас будуть зустрічатися такі слова як:

хутко, досхочу, дорожили, пошана.

  • Чи є серед цих слів слова, які вам не зрозумілі?
  • Діти, а давайте підберемо синонім до слова хутко ( швидко, бігом, хутчіш).

Читання з другом

(Учні читають по абзацу з зупинками. 1 читає – інший слідкує та  переказує, що він запам’ятав з того що почув. І так по черзі.   )

Діти зараз ми з вами будемо читати з другом в парі.

  • Діти, скажіть, будь ласка,  до якого жанру ми можемо віднести цей текст? (казки)
  • А які бувають казки? ( народні і авторські)
  • Дана казка це народна чи авторська казка? (народна)
  • Назвіть головних героїв казки?
  • Яку назву мало село?
  • Чому в селі зникла вода?
  • Хто допоміг людям знайти воду?
  • А чи правильно зробила мишка, що пішла з незнайомими людьми?
  • Якби ти потрапив у казку, що б ти змінив?
  • 4.1 Робота в групі 
  • -Зараз ми в групі  складемо сенкан про воду.
  • Пригадайте як складати сенкан.

Презентація роботи в групі.

4. Проблемне питання

- Діти, як  ви вважаєте чи важлива вода на землі?

- Що люди мають робити, аби вода не зникла?

- Чи можемо ми назвати воду чарівнице?

- На які перетворення здатна вода?

- Давайте слово вода перетворимо з української мови на іноземну мову?

       5.Домашне завдання

           Підготувати цікаві факти про воду.

       6. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

https://4.bp.blogspot.com/-KbKcLDUHm-I/W0cAG4rXrNI/AAAAAAAATIM/5cyQDy21F28DY4Hghr16817QXa5VEmlGACEwYBhgL/s1600/8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

https://1.bp.blogspot.com/-EfCPagBIzt0/W0cAE0HRaTI/AAAAAAAATHY/zBCAhBg9kuAeam3VVf7todD2jUyUiI_hgCLcBGAs/s1600/3.jpg

 

 

 

 

 

https://3.bp.blogspot.com/-bwHQfHqlAtY/W0cAFIIILoI/AAAAAAAATHc/32DAu9VFa007axOSqgHqoyWDALNlAeW-wCLcBGAs/s1600/2.jpg

 

 

 

 

https://4.bp.blogspot.com/--wbnD8-EabE/W0cAGukGLzI/AAAAAAAATHs/qzAW0A3Rcag4CFLJ4-CiAWMp7EGCQ0C9ACLcBGAs/s1600/6.jpg

 

 

 

 

 

https://4.bp.blogspot.com/-RaTMV1_pZr8/W0cAF42uDYI/AAAAAAAATHk/Qomm9vSyVIQ1w0PcogM_4PUli_Gi-5HkQCLcBGAs/s1600/4.jpg

docx
Додав(-ла)
Сивак Оксана
Додано
28 березня 2023
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку