Мета: поглибити знання учнів про дієприслівник як особливу форму дієслова, роз'яснити відмінності та способи творення дієприслівників доконаного й недоконаного видів.
Вид і час дієприслівників{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вид і час дієприслівників. Питання Від якої основи творяться. Суфікси. Прикладинедок. видтепер. часщо роблячи?основа дієслів теп.ч. недок. в.-учи (-ючи), -ачи (-ячи),кажуть - кажучи,докон. і недок. видминулий часщо зробивши?що робивши?основа інфінітива док. і недок. в.-вши-шизгадати-згадавши,бігти - бігши
Номер слайду 3
с. 108 Дієприслівник зберігає вид того дієслова, від якого його утворено!!!
Знайдіть дієприслівникові звороти. Розставте розділові знаки. Витягши по воді свої довгі шиї, старі гуси повтикалися головами в осоку і завмерли без руху, намагаючись таким способом сховатися від небезпеки. Витягши по воді свої довгі шиї, старі гуси повтикалися головами в осоку і завмерли без руху, намагаючись таким способом сховатися від небезпеки.
Номер слайду 6
Буйна роса була на всьому тяжіла гронами згинаючи стеблини трав та відгортаючи пелюстки квітів. Буйна роса була на всьому, тяжіла гронами, згинаючи стеблини трав та відгортаючи пелюстки квітів.
Номер слайду 7
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПовторити пар. 27-30. Виконати вправу. ВПРАВАСкладіть і запишіть з дієприслівниками недоконаного виду по три речення так, щоб у першому реченні дієприслівник виражав значення теперішнього часу, у другому - минулого, а в третьому - майбутнього (9 б). Співаючи, гортаючи* Виконайте розбір слова усміхнувшись за будовою (1 б).