Відкрита виховна справа «#УрокиДоброти. Що таке благодійність? І чому стати благодійником можеш саме ти?»

Про матеріал
Допомога класному керівнику. Відкрита виховна справа «#УрокиДоброти. Що таке благодійність? І чому стати благодійником можеш саме ти?»
Перегляд файлу

Відкрита виховна справа «#УрокиДоброти. Що таке благодійність?

І чому стати благодійником можеш саме ти?»

 

Мета:

      познайомити учнів із поняттям «волонтер»;

      створити умови для виховання небайдужого ставлення до людей, які потребують допомоги;

      стимулювати пізнавальний інтерес до основ моральної культури.

      допомогти отримати знання щодо правильного збору благодійних пожертв, надання цільової благодійної допомоги, звітування перед громадою, роботи в команді та співпраці з благодійними організаціями.

 

Обладнання:

      проектор;

      ноутбук;

      музичне супроводження;

      на дошці – вислови видатних людей про доброту;

      відеоролики та документальний фільм про волонтерство;

      «Кошик доброти» з прислів’ями про добро,

      презентації: «Хто людям добра бажає, той і собі має», «Волонтери – люди доброї волі!», «Поспішайте творити добро! Благодійність. Меценатство. Волонтерство»;

роздатковий матеріал, ілюстративно – супроводжувальний матеріал до заходу.

 

Форма проведення: відкрита розмова.

      Очікувані результати: учні зможуть  пояснювати, що таке добро і зло, та розрізняти їхні прояви в людських стосунках; розповідати, якою має бути і як повинна чинити добра людина; характеризувати доброчинність та її прояви.

                                         Хід заняття:

 

І. Організаційний момент.

Доброго дня дорогі діти і гості нашого свята!

Свою роботу сьогодні ми почнемо із заняття, яке допоможе нам створити гарний настрій

Створення позитивного настрою

- Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.

- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.

- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.

- посміхніться один одному.

 Нехай чудовий настрій супроводжує вас протягом всієї подорожі.

 

ІІ. Мотивація теми і завдань заходу.

Сьогодні у нас відбудеться розмова про найцінніше, вічний людський скарб – доброту.

Крім доброти, у світі є й інші людські почуття, вічні цінності людини: любов, повага, чесність, милосердя, взаємодопомога. Їх не придбаєш у магазині, їх ні в кого не позичиш, їх просто можна виховати і виростити в собі. Кожному під силу навчитися бути добрим, людяним, милосердним.

Розпочинається година доброти,

Тож прошу Вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Давайте послухаємо легенду.

 

Легенда  про Добро .                            

 Боги  вирішили  створити світ. Вони створили  зорі , Місяць , Сонце, моря, гори,  квіти. Потім  вони створили людину. І нарешті вони створили Добро. Задумались Боги ,куди сховати Добро,щоб людина не  знайшла  його     відразу. "Давайте ,сховаємо   на найвищій  гірській вершині"- сказав один.  «Давайте ,сховаємо його на зворотній стороні Місяця - сказав інший. "Ми сховаємо його в серці  людини. Вона  буде  шукати  Добро  по всьому   Всесвіті, не підозрюючи, що носить  в собі"- запропонував наступний

Питання для розгляду.

 

Який висновок можна зробити із цієї легенди? 

– Діти, а що у вас асоціюється з поняттям «доброта»? «доброчинність»? «благодійність»? …

Screenshot_16

( Добро – усе позитивне в житті людини, вчинок, який приносить користь людям.)

Давайте намалюємо портрет людини з добрим серцем.

 (На аркушах записані якості. Учні повинні обрати якості доброї людини і прикріпити до малюнка, на якому зображений хлопчик, який дивиться на себе в дзеркало.)

 грубість, боягузтво, повага, доброта, жорстокість, безсердечність, співчутливість, милосердя, щедрість, злість, працелюбність,  байдужість, надійність, благодійність.

Оголошення теми години спілкування: «Що таке благодійність?

І чому стати благодійником можеш саме ти?»

Благодійність — безкорисливе надання допомоги потребуючим.

У Біблії сказано «зроби добре діло у забуть про це».

Завдання переглянути мульфільм про

 

  Ще з часів давньоруських благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, немічному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, порятувати хворого чи каліку, заступитися за беззахисного та скривдженого.

Доброта та чуйність, співпереживання і щирість, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі й біді – це в характері нашого народу.

Сторінками історії.

Розповіді учнів.

1 учень.

    Впроваджуючи християнство на Русі, князь Володимир Великий , за свідченням літопису, велів «усякому старцеві й убогому приходити на княжий двір, брати їжу, і питво, і гроші з казни.» Та оскільки немічні і хворі не могли добиратися до його двору, князь велів зробити вози, куди клали хліб, м’ясо, рибу, овочі, мед, квас і возили по містах, питаючи: «Де хворі і старці, які не можуть ходити?» Таким роздавали усе необхідне. Цей мудрий правитель здійснив багато благодійницьких заходів: заснував училища для навчання убогих людей, запровадив народні свята, на яких годували убогих, сиріт, вдів, роздавали їм милостиню.

2 учень.

– Турботою про бідних відзначився Володимир Мономах. Для багатьох поколінь мало велике виховне значення  складене ним» Повчання» своїм дітям, в якому виражалася його турбота про народ. «Не давайте ображати народ ні в селах, ні на полі, щоб вас потім не проклинали. Куди підете, напоїть, нагодуйте бідняка…», – повчав Мономах.

3 учень.

    А козаки!   Землянок ніколи не замикали! Будь – який подорожній міг зайти, розвести вогонь, зварити страву, спочити. Прийде хазяїн, ще й радий буде гостеві, привітає його. А бувало, що господар, як їде куди, так ще й залишає страву для перехожого. Наїдяться мандрівники та зроблять хрест, поставлять його серед землянки – це значить, що були гості і дякують хазяїнові. Прекрасні стосунки, в основі яких – доброта.

4 учень

Костянтин Острозький київський воєвода, князь, який за власні кошти відкрив перші школи у деяких містах західної України (XVI ст.), в яких училися і діти шляхти, і селянські діти. Окремим фондом здійснювалася підтримка дітей-сиріт.

5 учень

Гетьмани Петро Сагайдачний і Іван Мазепа у 1702 році на благодійні кошти звели новий великий корпус Києво-Могилянської академії.

Михайло Грушевський – видатний український історик, у 1898 році на власні кошти заснував у Києві школу, в якій діти мали змогу навчатися рідною українською мовою.

І це далеко не повний список відомих українців, які були не тільки відомими політиками, культурними діячами, а й меценатами і благодійниками.

 

Гра « Якщо ти добра людина, то повинна …»

(Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескайте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите)

  • Бути привітним, ввічливим.
  • Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
  • Допомагати друзям у біді.
  • Бути жадібним, корисливим, негостинним.
  • Давати порожні обіцянки і не додержувати слова.
  • Підгодовувати пташок взимку.
  • Нашіптувати, доносити на товариша.
  • Використовувати свою силу і фізичну перевагу на зло.
  • Слухати батьків, допомагати по господарству.
  • Не любити, кривдити тварин.

Учитель. 

 Доброта – найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку, її вбирає дитина з молоком матері і на протязі усього життя дарує світу.

3. Слухання оповідання «Хлопець і морські зірки»

 Одного разу дідусь ішов берегом моря і побачив хлопця, який підбирав на піску морських зірок і кидав їх у море. Дідусь запитав, для чого він це  робить. Хлопець відповів, що зірки можуть засохнути і померти під промінням пекучого сонця.

- Але берег тягнеться на багато миль, а морських зірок мільйони. Яка користь у твоїх зусиллях! – сказав дідусь.

Хлопець подивився на морську зірку, яку тримав у руці, кинув її у море і тихо промовив :

- Користь є для цієї морської зірки.

- Як ви розумієте слова хлопця? Чому він кидав у море морські зірки ?

Милосердя – це добре, співчутливе ставлення до кого-небудь, допомога.

- Навколо нас живе багато людей, які потребують співчуття. Це і безпорадні сусіди похилого віку, і бездомні діти, які жебракують на базарі, каліки і в інвалідних візках на дорогах міста і багато інших людей.

 На жаль, усім допомогти неможливо. Але важливо допомогти хоча б деяким.

- Чи проявляли ви доброту та  милосердя ? Наведіть приклади.

 (Учні називають добрі справи :акція «Посади дерево», вітання ветерана, збір коштів для учня нашої школи для операції, участь у благодійній акції, участь у акції «Малятко» в день Святого Миколая, збір канцтоварів для малозабезпечених учнів нашої школи…) На слайді презентації висвітлюється фото із добрими справами учнів 5-б класу.

 

Робота в групах: (учні діляться на 3 групи)

Завдання для І групи:

Поруч із добром по життю йдуть його друзі, щоб познайомитись з ними нам потрібно виконати завдання (із букв скласти слово). (слайд

Турботливе, уважне ставлення до людей – Чістьйну (Чуйність)

Відкритість душі, чесне ставлення людей – Щрітьис ( Щирість)

Побажання людям добра, радості, готовність прийти на допомогуДозлобривістичь (Доброзичливість )

Завдання для ІІ групи:

«Кошик доброти ».

Діти витягують з кошика смужки паперу з написаними на них частими прислів’ями, доповнюють їх

-Учись добро робити,               воно дорожче від золота.

-Краще зробити добро раз,                    ніж збиратися робити 100 разів.

-Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся.

Завдання для ІІІ групи:

 Дібрати слова-антоніми до слів

Ввічливий — нечемний, грубий, невихований.

Щедрий — скупий, жадібний.

Щирий — фальшивий, лукавий., лицемірний.

Добрий — злий, поганий, лихий, жорстокий.

 

 

 

 

 

 

  Варто задуматись.

- Один рік має 365 днів.

- Кожен день – 24 години.

- Кожна година – 60 хвилин.

- Отже, рік має 525 600 хвилин.

- Як багато часу нам дає Бог! Але яку частину цього часу ми приділяємо добрим справам ?!

 

- Ви ще маленькі, тому перш за все ви зобов’язані піклуватися і виявляти співчуття до тих, хто поряд із нами :

  • Це наші домашні : батьки, бабусі, дідусі, брати і сестри; тітки і дядьки – люди рідні нам по крові.

 У Біблії сказано : «Коли ж хто про своїх , особливо ж про домашніх не дбає, той зрікся віри, і він гірший від невірного».

  • Це наші вчителі – люди, які віддають свою любов, свій час і свої сили, щоб піклуватися про нас;
  • Це наші друзі,  з якими ми живемо, вчимося і ростемо ;
  • Це наші однокласники, з якими ми проводимо разом багато часу в школі.

- Як слід виявляти співчуття, милосердя? (Учинком, словом утіхи, фінансовою допомогою, своєю присутністю, будь якою допомогою

 

Щаслива душа-від добра

Якщо ми робимо добро,то наша душа чиста,як ця прозора рідина.

Та ось щось трапилось з людиною – і вона скоїла злий учинок (капає по капельці фенолфталеїн, вода стає рожевого кольору, дедалі темнішого), потім – ще щось недобре, погане. Поступово душа темніє, їй важко, вона страждає, болить, мучиться. І, не витримавши цих душевних мук, людина знову починає творити добро (у розчин по капельці додається будь-яка кислота, і він знову стає безбарвним, прозорим). І сталося диво – душа знову поступово очистилася, стала красивою.

 

-  Кожен із хоче, щоб його душа була чистою і світлою. Але для цього треба намагатися якомога більше робити добрих та корисних справ.

 

«Дерево надії, ласки і добра».

 

Від сьогодні у нашому класі буде поряд з Вами жити «дерево добрих справ». Воно допоможе нам планувати важливі справи, які ми запишемо на листочках. Весною і влітку дерево буде зеленим, восени – жовтим, а взимку – білосніжним. Надворі початок весни, і наше дерево доброти сьогодні вперше одягнеться у зелене вбрання. Я пропоную кожному взяти один листочок і записати ту добру справу, яку Ви плануєте зробити навесні. Коли ж ці справи будуть виконані, листочки замінимо на нові. Беріться до роботи.

 

(Учні пишуть свої задуми)

 

(Деякі учні на прохання   вчителя   зачитують свої записи)

Ну що ж, нехай тоді оживе наше «дерево надії, ласки і добра».

 

Акція «Подаруй іграшку дитині».

Також я пропоную стати кожному із Вас благодійником. Подарувати радість діточкам до Святого Миколая. Ми передамо ці подарунки у…

 

Волонтери

 

Цього року Україна відзначала свою 30 річницю Незалежності. Україна – це територія гідності і свободи. Такими нас зробила не одна, а дві революції – Майдан 2004 року, який був святом Свободи («Помаранчева Революція»), і Революція 2013 року, Революція Гідності. Сьогодні боротьба за незалежність  України, її суверенітет, кордони               продовжується. Ви знаєте про події на Сході нашої держави.

 

Сьогодні поруч із нами є люди, які іноді здаються справжніми атлантами, на чиїх плечах тримається наш світ. Тих, хто робить надзвичайне для бійців, поранених, сиріт, біженців, з ранку до вечора шукаючи можливості для допомоги: збирає гроші на ліки, надає притулок тим, хто залишив рідні домівки, годує, напуває, зігріває.­ Це волонтери. Мирні воїни світла. 5 Грудня відзначався день Волонтера. Тому до нас у гості завітала жителька нашого селища, яка активно допомагає нашим воїнам у нелегкий час. Прошу привітайте Віксіч Уляна Романівна.

 

. Волонтерська діяльність має неоціненне значення, тільки добро збереже чарівний світ нашої рідної землі. На ньому тримається все людство! Коли кожен із нас буде добрим і милосердним, справедливим, щирим, буде жити за правилами людяності і добра, наше спільне життя і майбутнє буде щасливим і прекрасним. А наша рідна Україна стане багатою і незалежною державою, де в першу чергу будуть піклуватися про людину, її добробут. Велике починається з малого. Тому ми закликаємо всіх: будьте щедрі серцем в ім’я добра і милосердя! Нехай не зачерствіють ваші душі, відкрийте свої серця для добра! Нехай потреба робити добро стане вашою щоденною потребою!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для І групи:

Поруч із добром по життю йдуть його друзі, щоб познайомитись з ними нам потрібно виконати завдання (із букв скласти слово).

Турботливе, уважне ставлення до людей – Чістьйну  

Відкритість душі, чесне ставлення людей – Щрітьис

Побажання людям добра, радості, готовність прийти на допомогу –Дозлобривістичь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для ІІ групи:

«Кошик доброти ».

Діти витягують з кошика смужки паперу з написаними на них частими прислів’ями, доповнюють їх

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-        Учись добро робити,  

 

  воно дорожче від золота.

 

-        Краще зробити добро раз,      

 

  ніж збиратися робити 100 разів.

 

-        Робиш добро – не кайся,

 

 робиш зло – зла й сподівайся.

 

 

Завдання для ІІІ групи:

 Дібрати слова-антоніми до групи слів

 

 

нечемний, грубий, невихований —

 

скупий, жадібний —

 

фальшивий, лукавий, лицемірний —

 

злий, поганий, лихий, жорстокий —

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

грубість

 

боягузтво

 

 

 

 

 

 

 

повага

 

доброта

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

милосердя

 

щедрість

 

 

 

 

 

 

 

 

злість

 

байдужість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

надійність

 

жорстокість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

благодійність

 

співчутливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку