Виховна година "Урок добра"

Про матеріал
Сценарій для проведення виховної години у 6 класі до Всесвітнього дня доброти.
Перегляд файлу

                                ВІДКРИТА ВИХОВНА ГОДИНА «УРОК ДОБРА»

                                                              (6 клас)

Мета: Виховувати добре і милосердне ставлення до оточуючих; навчати аналізувати власну поведінку та поведінку оточуючих; розвивати вміння критично мислити; формувати у дітей духовні орієнтири; збагачувати мовлення учнів народними приказками та прислів’ями.

Обладнання: Макет-аплікація «Дерево мудрості», мультимедійне обладнання., картки.

 

                                                                                 Раз добром зігріте серце

                                                                                 Вік не прохолоне

                                                                                               Т.Г.Шевченко

 

Вчитель.

Напевно,  кожен із вас ще з дитинства пам’ятає настанови старших : «Будь добрим», «Не роби людям зла». Ще з малих років  кожна людина прагне збагнути: що ж погано, а що добре?  На сьогоднішньому занятті спробуємо з’ясувати, що таке «добро», чи живе воно у ваших серцях, як наші пращури здавана «вимірювали» його об’єми, як намагалися навчати доброму своїх дітей. Кажуть, життя прожити  - не поле перейти.

 Діти, а як ви вважаєте, у чому сенс життя? Який зміст ви вкладаєте в поняття «жити красиво»?  Звернімось  до нашого Дерева мудрості  і прикрасимо його висловами , які говорять про те, для чого людина живе на Землі?

  (Учні записують свої думки на стікерах у вигляді квітів і прикріплюють до Дерева)

Вчитель

  Послухайте цікаву  притчу.

Одного разу двоє друзів посварилися.   Оlин із них страшенно розсердився і почав розповідати про товариша усякі вигадані погані історії  та обзивати його найгіршими словами. Аде через деякий час зрозумів, що був не правий. Прийшов до друга  та й каже:

-          Пробач мені. Давай  знову дружити.

-          Гаразд, - відповів той. Лише виконай   одне завдання. Ось тобі подушка, розірви  її і випусти усе пір’я на вітер, а тоді позбирай усе, до останньої пір’їнки. Коли зробиш це – повернеш мою довіру і відновиш  нашу дружбу.

Як ви думаєте, вдалося кривднику виконати це завдання ? Звісно, ні. І недарма наш мудрий народ склав стільки прислів’їв та приказок   про силу слова , як добру, так і руйнівну: «Шабля ранить тіло, а слово- душу».

А які прислів’я та приказки знаєте ви?

(Учні відповідаюь)

 Сценка «Твори добро»

Ведуча.

Прибіг  щодуху син додому

Й до тата голосно гука.

Син.

А  я провідав у лікарні

Свого товариша- дружка.

То ж правда, тату,

Я чутливий і маю серце золоте?

Ведуча.

Замисливсь тато на хвилинку

І так йому сказав на те!

Тато.

Коли тебе  в тяжку хвилину

Людина виручить з біди,

Про це добро, аж поки віку,

Ти, синку, пам’ятай завжди.

Коли ж людині ненароком

Ти зробиш сам добро колись

Про це забудь, аж поки віку

Мовчи й ніколи не хвались.

(Перегляд  і обговорення відеоролику «В якому вчинку живе добро?»

Вчитель.

А чи може, на вашу думку, доброта зцілити людину? «Добре слово лічить, а зле – покалічить», - каже народна мудрість.

А давайте спробуємо  застосувати ці ліки у  складних  життєвих ситуацій.

Гра «Рецепти доброти»

 Давайте уявимо, себе лікарями. Але хвороби у наших пацієнтів будуть незвичайними, це хвороби «моральні». Спробуйте виписати рецепт від такої хвороби.

(  Кілька учнів витягують картки із «діагнозами»)

Злість -….

Грубість- ….

Егоїзм –

Нетерпимість - …

Гордощі - ….

  (Заслуховуємо «рецепти» від учнів).

            Гра «Чарівні слова»

Гарні ліки від усього злого ми знайдемо  у цій скриньці.

(Із літер учні мають скласти слова)

Н

ч

й

і

с

Ь

у

т

 

ЧУЙНІСТЬ

М

у

а

н

і

м

г

з

 

ГУМАНІЗМ

И

т

ь

щ

р

с

і

 

ЩИРІСТЬ

д

О

і

з

и

ч

с

т

ь

л

и

б

р

в

о

 

ДОБРОЗИЧЛИВІСТЬ

Учень.

Я вірю в силу доброти,

Добро завжди сильніше злого.

Дає наснагу, щоб цвісти,

І світлу обирать дорогу.

          Музична скринька. Співаємо у Карооке пісеньку «Дорогою добра».              

Проблемне запитання.

А чи можете ви назвати себе доброю людиною? Чому?

Гра «Чарівний стільці».

Діти, уявіть, що ми маємо два чарівних стільці, сівши на  перший, ви можете позбутися якоїсь негативної риси характеру (якої забажаєте), а сівши на інший, можете, так би мовити,  «прикупити»  собі якусь позитивну рису, якої вам не вистачає.

Розпочинаємо гру.

Рефлексія.

                                                              Вправа «Плоди добра».

Від ваших добрих і гарних слів сьогодні розквітло  наше Дерево.Я щиро сподіваюсь, що ви зрозуміли, що людське життя починається з добра. Добро родить рясними плодами любові, милосердя, взаємодопомоги. Наше  Дерево теж  матиме рясний врожай. Для цього на яблучках, що лежать на вашій парті, напишіть кожен пораду про те, як на вашу думку, зробити наш світ добрішим і кращим.

(Учні пишуть свої відповіді на стікерах у вигляді яблучок, зачитують  і прикріплюють на дерево, кожен замість своєї квітки)

Заключне слово  вчителя.

Уявіть собі таку картину: маленька пташка сидить на гілці дерева. Аж раптом налетів вітер, гойднув гілку. І пташка, і листок зірвалися з гілки і закружляли у повітрі. Але….

(Діти продовжують: листок упав на землю , а пташка, всупереч сильному вітру, злетіла ще вище і т.п.)

Ось так і ви можете прожити своє життя активно, як пташка бути творцем своєї долі, долі своєї родини, країни. Або ж пасивно, як листок, летіти за вітром.

Я бажаю вами бути «пташками», а не «листками», - справжніми творцями своєї  долі, мати завжди власну думку, але терпимо і толерантно ставитися до переконань та поглядів інших  людей.

                               Творіть добро! Бо в ньому є  любов,

                               Життя основа і його початок.

                                І скільки б зла у світі не було,

                                Ми маємо його перемагати!

Усім добра!!!

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
освіти Відділ
Додано
3 квітня
Переглядів
273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку