Відкрите заняття «Дія з уявним предметом -1»

Про матеріал
зі збірника «Акторська майстерність». Відкрите заняття керівника театрального колективу (студії , гуртка) Тема 8. «Дія з уявним предметом -1» В розробці наведені раціональні методи та прийоми проведення окремих елементів заняття з акторської майстерності, опробуванних викладачем.
Перегляд файлу

 

зі збірника «Акторська майстерність».

Відкрите заняття керівника театрального  колективу (студії , гуртка)

Тема 8. «Дія з уявним предметом -1»

Мета: перевірка засвоєння основних навичок і умінь, отриманих в результаті вивчення теми «Дія з уявним предметом»

Завдання:

основні: проконтролювати ступінь освоєння елементів  акторської майстерності, продовжити закріплення досвіду логічного обґрунтування дій

виховні: продовження формування колективу однодумців, виробляти відповідальність за доручену справу,  формування взаємодопомоги і підтримки.

розвиваючі: розвивати фізичні навички, уяву та фантазію; розвивати вміння критично аналізувати; - розвивати здатність оцінювати роботу.

План заняття:

1) Організаційний момент. Привітання.

2) Тренінг (на зняття напруги і затискачів м'язів тіла у вихованців).

3) Повторення вивченого матеріалу.

4) Вивчення нового матеріалу.

5) Повторення і закріплення.

6) Рефлексія.

Хід заняття.

І- Вступна частина.

Педагог: (зустрічає вихованців в капелюшку) Доброго дня, діти, рада вас бачити(педагог знімає капелюх і вітається) Ви мабуть здивовані, що я сьогодні привітала вас, таким незвичайним способом? Не дивуйтеся. Сьогодні в нас цікаве заняття на тему «Дія з уявним предметом».

А тепер я вас так же привітаю, але з «уявним капелюхом». Чи зрозумілі вам були мої дії.

Відповіді дітей.

Педагог:Це добре. Тоді, розпочнемо наше заняття з неменше цікавої вправи, яка допоможе нам визначити основні напрямки нашого заняття по темі «Дія з уявним предметом.

Вправа «Дерево очікувань»

Перед вами на стіні є плакат із зображенням дерева. Кожен з вас, почувши тему заняття, можливо, має певні питання, які хотів би вирішити під час роботи. Можливо  хтось із вас, щось очікує від цієї зустрічі. Що саме? Зараз я пропоную вам записати своє питання, конкретизувати його на аркуші. На якому зможете записати свої очікування від заняття та  побажання. Коли закінчите, зачитайте свої очікування й прикріпіть аркуші на гілках дерева. Наприкінці нашої роботи ми знову повернемося до них.

Діти виконують завдання.

ІІ – Основна частина.

Педагог:В житті, дії з реальними предметами виконуються, інстинктивно, механічно. Ці дії відбуваються самі собою. Ми навіть не задумуємося, не стежимо за цими рухами й не аналізуємо їх. Вони в нас вже закладені. Ми одягаємося (використовуючи одяг, взуття). Ми їмо (використовуючи харчі, посуд), миємося (засоби особистої гігієни) і т.п.

Але при "безпредметній дії" створюються інші умови. Тут доводиться звертати увагу на кожну найменшу складову великої дії. Без цього не згадаєш і не виконаєш всіх допоміжних частин цілої дії.

Тому всі вправи – розминки потрібно починати з «безпредметних дій», щоб проаналізувати й уважніше, глибше вникнути в саму природу фізичних дій й  вивчити її.

Для початку проведемо вправи.

Додаток Вправи для розкріпачення і зняття тілесних зажимів.

Дякую. переходимо до колективних вправ.

Вправа "Манекени"

Ця вправа допоможе відчути  повну напругу тіла. Попрошу вас сформувати дві рівні команди. В кожній команді вибирайте 3 «манекени». Манекени приймають будь-яке положення й напружують все тіло, учасники команди переносять «манекен» на інше місце. Положення «манекенів»  не повинно змінюватися, тіло не повинно розслаблятися. Потім, команди міняють «манекенів».

Педагог:За своїм характером вправи на дії з уявними  предметами можна розділити на два види.

До першого належать дії, що вимагають зусиль всього тіла або групи м'язів. Це всякого роду фізична робота, пов'язана з відчуттям важкості, з згинання та розгинання тулуба, з рухами рук і ніг, з переміщенням всього тіла в просторі і т. д. Наприклад, рубання - пиляння гілок, прибирання кімнати, миття підлоги, прання, переміщення уявних предметів різної ваги і форми,  посадка дерева, гра в спортивні ігри, тощо.

У першому виді вправ -  вчимося довільно напружувати чи  звільняти будь – яку групу м'язів, щоб відчути правду фізичних дій, використовуючи різні прийоми поводження з предметами різної ваги та форми.

У вправах другого виду діють переважно пальці та кисті рук. До них, наприклад, відносяться побутові дії - вмивання, їжа, одягання - роздягання, шиття, читання, писання, малювання, поводження з замками, ключами, грошима, настільні ігри, тощо. Давайте перейдемо до практичних вправ.

Пропоную створити дві команди. В першій – дівчатка, в другій – хлопчики.

Вправа «В лісі»

Хлопчики спостерігають й розпізнають дії та предмети, які демонструють дівчатка. Дівчатка, вам пропоную розійтися в довільному порядку. Ви знаходитесь в лісі. Збираєте ягоди, гриби, рвете квіти, плетете віночки, кормите білочку, злякали зайчика тощо. Вкінці аналізуємо вправу.

Вправа «Штангісти»

Дівчата  спостерігають. Для хлопців виносимо бутафорську штангу. Хлопці  по черзі повинні підійти до штанги й підняти її. Потім дія повторюється з уявною штангою. Цю вправу виконують всі хлопчики. Вкінці аналізуємо вправу.

Вправа «День народження»

Знову створюємо дві команди: перша команда – спостерігачі, друга – виконавці. Потім поміняємося ролями.

Давайте за допомогою лічилки виберемо іменинника, який запрошує всіх на «день народження». Ви – гості, які  приходять по черзі й приносять уявні подарунки. За допомогою виразних рухів, умовних ігрових дій ви показуєте, що саме ви даруєте імениннику. Подарунки можуть бути найрізноманітніші: коробка цукерок, шоколад, шарфик, шапка, книжка, кошеня, папуга, гелеві кульки і т.п.

Педагог:Дякую вам. Бачу завдання вам сподобалися. Але потрібно до практики прикріпити  важливі знання з теорії безпредметної дії.

Робота над вправами з уявними предметами й доведення їх до досконалості проходить через наступні етапи:

1) Оволодіння технікою самої безпредметної дії, наприклад писання листа, тобто поводження з папером, ручкою, чорнилом і т.д. Ретельне вивчення логіки і послідовності кожної дії і всього процесу в цілому.

2) Доведення техніки поводження з уявними предметами до досконалості. Поступовий перехід від свідомих зусиль волі до автоматичності дії.

3) Постановка питань: «кому і чому пишеться лист?» «для чого і чому я виконую цю дію?» , уточненням пропонованих обставин «хто я, де я знаходжусь, яка моя ситуація?» і т.п., що вносять додаткову корекцію в дію.

Наприклад: В ресторані офіціантка накриває стіл, але бажає скоріше звільнитися від відвідувачів, - тут виникне одна побудова сюжету.

Мама готується до зустрічі дорогих гостей – вже інший сюжет. Між пропонованими обставинами й підбором дій - прямий зв'язок.

Вправа «Асоціації»

Яке поняття буде виникати на той чи інший предмет та як це ми можемо використати в акторській грі.

Наприклад: 1. Перевернутий ящик - телевізор. Учасники завдання сидять на стільцях і дивляться «передачу». Нехай кожен розповість про те, яку він передачу дивиться? що він бачить і т.д.

2. Підійти до стільця і розглянути його, ніби це: королівський трон, акваріум з екзотичними рибками, багаття,  кущ квітучих троянд.

3. Передати книгу один одному так, як ніби це: цегла, шматок торта, бомба, порцелянова статуетка

Вправа «Безпредметні дії»

  1. Виліпити з уявного пластиліну намистинки. Нанизати їх на нитку. З’єднати – почепити на шию.
  2.  Складіть з уявного газетного паперу: «пташку», «конверт», «капелюх», «човен».
  3.  Перетасуйте колоду карт, здайте карти партнерам, свої карти розташуйте віялом для гри, зробіть кілька ходів. За вправляйтеся так само з уявним доміно.
  4. Відкрийте двері, книгу, банку консервів, парасольку.
  5. Поріжте : ковбасу, цибулю, сир, лимон, кекс.
  6.  Намотайте на лікоть і кість руки (не забудьте відвести при цьому великий палець) довгу мотузку.
  7. Відмотайте з котушки нитку, відірвіть  її, всуньте в голку; заштопайте носок, пришийте ґудзик.
  8. Візьміть коробку сірників, запаліть газ, поставте на конфорку сковорідку, покладіть на сковорідку вершкове масло, відокремивши його ножем від шматка, розбийте на сковорідку кілька яєць, посоліть яєчню, накрийте кришкою.

Педагог:Є ще одна важлива особливість дії з уявними предметами, це – межа. Це кордон кожної дії, за який вже не можна заступати. Наведу примітивний приклад: одягаємо чоботи. На якомусь етапі ви повинні зупинитися, бо ваші чоботи не можуть натягнутися «до вух». Тут виникає питання: «якої вони довжини, як застібаються і т.п.»

Технічна межа в дії дуже важлива. Щоб  вам було зрозуміліше перейдемо до практичних вправ.

Вправи на види «межі» (кордонів дії)

1. Пришити ґудзик уявною  голкою  враховуючи «межу» у нитки.

2. Закрутити уявний водопровідний кран, гайку.

3. Качати насосом наприклад м’яч, враховуючи розмір м’яча.

4. Натягнути чобіт, одягнути носок.

5. Закрити двері, кришку валізи.

6. Угвинтити лампу в патрон.

7. Черпати з каструлі суп, їсти ложкою з тарілки, нарізати оселедець і т.п.

Вправа "Скатертина самобранка"

Вправи на правдоподібне споживання уявної їжі.

Приклади: яйце некруте, хліб з гірчицею, спагеті, банан, кисле яблуко, кавун, виноград, млинці. Пити: кефір, шампанське, кава, воду з відра, риб'ячий жир. Приймати гіркі ліки. Гризти горіхи, насіння.

ІІІ – Заключна частина.

Дякую. Сьогодні наше заняття було дуже продуктивне, творче й корисне. Давайте перевіримо наскільки наше заняття було успішним.

Вправа «Дерево успіху»

Педагог:Перед вами на дошці дерево й підготовлені листочки. Кожен листочок має свій певний колір: зелений - все зробили правильно, жовтий - зустрілися труднощі, червоний – під час роботи було багато помилок. Кожен з вас оцінює свою роботу й наряджає своє дерево відповідними листочками.

Дякую. до нових зустрічей.

Страница | 1

docx
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
1398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку