Відкрите заняття гуртка "Юний журналіст" на тему "Я вмію брати інтервю"

Про матеріал

1. Тема заняття: «Я вмію брати інтерв'ю»

2. Мета заняття: ознайомити учнів з основними правилами при офіційній бесіді зі співрозмовником, основними етапами інтерв'ю; розвивати журналістське мислення; виховувати повагу до професії.

3. Тип заняття: практикум

Перегляд файлу

Відкрите заняття гуртка юний журналіст

1. Тема заняття: «Я вмію брати інтерв'ю»

2. Мета заняття: ознайомити учнів з основними правилами при офіційній бесіді зі співрозмовником, основними етапами інтерв’ю; розвивати журналістське мислення; виховувати повагу до професії.

3. Тип заняття: урок-практикум

4. Хід заняття:

Організаційний момент

Розгадування кросворду

 1. Як називається цікавий, незвичайний вступ. Лідер-абзац, що вводить читача в тему 2. Широке роз'яснення факту, тлумачення його незрозумілих або неконкретизованих сторін 3. Вид преси. Вона буває щоденна, щотижнева, щомісячна 4. Невелика розповідь журналіста про один факт, схоплений, як кажуть "на льоту" 5. Журналіст, який пише або робить репортажі в ЗМІ 6. Складання сторінок газети з набраних рядків, заголовків, ілюстрацій відповідно з розміткою або макетом 7. Аналітичний жанр. Він буває проблемним, науково-популярним, 8. Послідовність і зв'язок опису подій.

Хід заняття:
Організаційний момент
Розгадування кросворду
1. Як називається цікавий, незвичайний
вступ. Лідер-абзац, що вв...

5. І. Оголошення теми, мети та завдань

 Вчитель: Сьогодні ми з вами продовжимо знайомитися з таким інформаційним жанром журналістики, як інтерв'ю. Сьогодні ми розкриємо секрети успішного інтерв'ю, приміряємо на себе ролі і журналіста, і інтерв'юйованого.

 Що хотіли б дізнатися про інтерв'ю?

 А я б хотіла:

 Познайомити вас з терміном «інтерв'ю»;

 Вивчити процес підготовки та проведення інтерв'ю.

6. Девіз заняття

Мистецтво вести бесіду – напевно, найскладніше. Тому що вчитися цьому доводиться все життя» Сократ

7. ІІ. Основний зміст заняття

 У словах на дошці переплутані літери. Наприклад, АДОРІА. Що це за слово? РАДІО. Вам необхідно вгадати ці слова, тема: Журналістика. Преса Стаття Репортаж Газета Огляд Блог РАСЕПС АТЯСТТ ТОРЖЕРАП ТЕЗ АГА ДОЯЛГ БОГЛ

8. Інтерв‘ю

У журналістиці інтерв’ю - жанр публіцистики, бесіда журналіста, з одним або кількома особами, що проводиться у вільній манері для з'ясування нових відомостей, встановлення відсутніх подробиць, визначення чиєїсь позиції, поглядів на певні події, а в науці - це спосіб наукового пізнання із залученням знань сторонніх людей, подальшою статистичною обробкою.

9. Інтерв'ю

 У другому значенні термін «інтерв’ю» становить цінність як метод збору інформації у науці і дана робота присвячена висвітленню поняття «інтерв’ю» саме з цієї точки зору. У соціології «інтерв’ю» (від англ. interview — зустріч, бесіда, обмін думками) — різновид усного опитування, який відбувається за певним планом та ґрунтується на безпосередньому контакті спеціально навченого реципієнта з респондентом.

10. Хто такий респондент та інтервю’ер ? Респондент (англ. respond - відповідати) - особа, яка є джерелом, комунікатором соціальної інформації під час опитування. Інтервю’ер - той, хто проводить інтерв’ю; людина, яка перебуває у безпосередній взаємодії з респондентом з метою одержання від нього інформації.

11. Процедура інтерв’ю

Процедура інтерв'ю передбачає:

 • Вибір об'єкта (тобто особи, з якою слід проводити інтерв'ю).

 • Залежить від цілей і направленості інтерв’ю.

• Визначення місця і часу проведення інтерв'ю.

12. Планування

 Правила проведення інтерв'ю

Для успішного процесу інтерв’ювання необхідно: досягнути прихильності людини.

13. ІІ. Основний зміст заняття «Гарячий стілець»

 Ця гра дозволить спробувати себе не тільки журналістом, але і людиною, що дає інтерв'ю. Попрактикуємося! Є бажаючі присісти на «гарячий» стілець і відповісти на питання, які можуть бути не обов'язково простими і серйозними, а ще «гарячими». Будь ласка. Вам потрібно буде визначити найкраще інтерв'ю, найцікавіше запитання. (1 учень на «гарячому» стільці і 1 журналіст)

14. Приклади питань для інтерв'ю в грі «Гарячий стілець» 1. Скажи, будь ласка, як тебе вдома ласкаво називають батьки? 2. Чи любиш ти ходити до школи? Чому? 3. Яке у тебе улюблене заняття? 4. Чи є плани або мрії щодо майбутньої професії? 5. Як ви собі підіймаєте настрій, коли вам сумно?

15. Завдання «Позитив»

Загальне коло. Давайте по черзі зробимо комплімент своєму сусідові зліва. Нагадую, комплімент це те позитивне, що ви помітили в людині саме сьогодні, на даному занятті.

16. ТРИ ОСНОВНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС ІНТРЕВ’Ю

 БУДЬТЕ ТАКТОВНІ

 БУДЬТЕ ДОБРОЗИЧЛИВІ

БУДЬТЕ ЧЕСНІ

17. ІV. Підсумок заняття Бесіда:

Чи сподобалося вам заняття?

Що ви дізналися нового?

 Чого ви навчилися?

Чи будете ви слідувати рекомендаціям?

18. Слово вчителя А тепер, коли ви відчули всі ці ролі, скажіть які якості характеру слід виховувати в собі щоб бути успішним у професії журналіста? (Форма роботи «Мікрофон» - діти по черзі називають якості необхідні для успішної роботи журналіста: розум, сміливість, вихованість, культура мови, привабливість, акуратність, стиль, нахабство, наполегливість, цілеспрямованість, порядність, відповідальність...) Спасибі, діти. Що ж, як говорилося в одній казці, ми ще не чарівники, ми тільки вчимося, і найголовніше для нас зробити нашу газету цікавою і такою, що користується  попитом!

docx
Додано
20 березня 2018
Переглядів
2617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку