Сценарій Тема : «Моя професія, моя гордість»

Про матеріал

ДПТНЗ«Лебединське вище професійне училище лісового господарсва»

з професії «Продавець продовольчих та непродовольчих товарів»

Сценарій

виховного заходу у рамках тижня продавця

Тема : «Моя професія, моя гордість»

Мета проведення: виховати гордість за свою професію, сприяти розвитку мислення, формуванню дбайливого ставлення до товарно-матеріальних цінностей, розвивати естетичний смак

Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук

Час: 45 хв.

Перегляд файлу

 

Губська Людмила Григорівна,

майстер виробничого навчання 

ДПТНЗ«Лебединське вище професійне училище лісового господарсва»

з професії «Продавець продовольчих та непродовольчих товарів»

Сценарій

виховного заходу у рамках тижня продавця

Тема : «Моя професія, моя гордість» 

Мета проведення: виховати гордість за свою професію, сприяти розвитку мислення, формуванню дбайливого ставлення до товарно-матеріальних цінностей, розвивати естетичний смак

Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук

Час: 45 хв.

 

Хід проведення:

Майстер виробничого навчання: Кожна молода людина, йдучи в доросле життя, прагне вибрати собі професію за покликанням. Вдалий вибір професії – це запорука того, що немарно проживеш вік, натхненно працюватимеш і отримуватимеш від своєї роботи велике задоволення. Зробищ помилку у виборі професії і тебе не покидатиме відчуття того, що ти займаєшся не своєю справою. Отож, найважливіше у житті – вчасно відчути своє покликання і впевнено сказати собі: «Це – моє!». І ви це зробили понад 2,5 років.

1-й ведучий: Професія – це та основна точка відліку  з якої починається все свідоме подальше життя кожної людини. Для того, щоб вірно обрати професію, потрібно щиро відчути серцем те, до чого ти прагнеш, чого хочеш у житті, саме те, що весь час приноситиме тобі справжнє задоволення та втіху.

2-й ведучий: Інколи дитина з самого дитинства знає ким вона хоче бути

 

Учень:

Всім професія наша знайома,

Дуже любить її дітвора

У дворі коло кожного дому

В магазини грають зрання

 

Підростуть ці маленькі дівчата

В ВПУ в нас зустрінуться знов

Бо вже там на дитячому майданчику

До професії нашої загорілася любов

 

І не варто звідкіль той початок

У дитинстві, чи в юності, річ не у тім

Головне щоб служив ти їй свято

І їй щиро життя присвятив!

 


Учень:

Були у школі ми знавці

З фізкультури фахівці

А тепер кінець кінцями

Всі ми стали продавцями! (Разом)

1-й ведучий: Багато справ на землі важливих і потрібних людям. Одна з них - торгова. Продавець - це кваліфікований консультант покупця, його добрий порадник.

2-й ведучий: Кожного дня мільйони людей приходять в магазин щоб придбати товар. Повсякденне життя людини неможливе без торгівлі, адже  торгівля - це атрибут будь-якого суспільства. Вона існує у всіх економічних формаціях і відображає рівень розвитку товарно-грошових відносин.

Учень: по тому як працює і розвинена торгівля найчастіше судять про роботу уряду країни. Ця галузь впливає і на організацію побуту населення і на рівень зайнятості жінки у сім’ї і  на наявність  позаробочого часу і на збереження здоров’я людей.

Учень: Торгове ремесло - одне з найдавніших занять людини. Воно з'явилося тоді, коли були придумані перші гроші, і людям необхідно було обміняти товар на товар чи товар на гроші. Однак слово "продавець" прийшло в наш побут лише наприкінці XIX століття, коли в стали з'являтися великі торгові підприємства й універмаги. До цього люди, що займалися торгівлею, називалися по-різному. Довгий час центральною фігурою в торгівлі залишався купець. Він роз'їжджав по містах, продавав, купував, перепродавав.

Учень: Іншою видною фігурою в торгівлі після купця був прасол-скупник. Він їздив по селах і скуповував сільськогосподарські продукти, худобу, рибу, а потім формував з них партії і вигідно перепродавав більш великим торговцям. Поряд із прасолами на ринку діяла численна група дрібних торговців (офеней, ходебщиків, коробейників, щепетильників), що займалися розвозом промислових виробів.

2-й ведучий:    Продавець - це людина, яка за відповідну винагороду передає покупцю товар чи послугу. Це особа, яка безпосередньо контактує з покупцями і здійснює продаж товару.

Праця складна і об’єднує обслуговування покупців, різноманітні робочі операції щодо приймання товарів, їх сортування, зберігання, переміщення, підготовку до продажу.

Учень: Торгівля - рушійна сила економіки. В період розвитку торгового бізнесу питання професійної підготовки працівників торгівлі набувають особливої актуальності. Ринок праці потребує професій продавця. Перехід України до ринкової економіки визначив нові умови діяльності вітчизняних фірм, підприємств сфери торгівлі і послуг, тому і потрібні кваліфіковані спеціалісти прилавка. Сучасний продавець - це і товарознавець, і маркетолог та ініціативна, самостійна, професійно освічена людина

1-й ведучий: Праця працівників торгівля складна. Вона об’єднує обслуговування покупців, різноманітні робочі операції щодо приймання товарів, їх сортування, зберігання, переміщення, підготовку до продажу

2-й ведучий: Праця робітників торгівлі спрямована на обслуговування покупців на високому рівні, створює передумови доброго настрою, нормальної праці та життєдіяльності всіх громадян України.

 

Учень:

Культурним та ввічливим будь продавцем

Бо в торгівлі ти є найпершим лицем

Про те, що є грубощі ти позабудь

Обслуговуй усіх, і привітним лиш будь

Щирі слова покупцям говори

З посмішкою ти їм повагу неси!

1-й ведучий: Нинішній працівник торгівлі – це ініціативна, самостійна в прийнятті рішень особистість, яка визначається оперативністю, творчим підходом до вирішення всіх питань пов’язаних із процесом продажу товарів

2-й ведучий: Професійно важливі якості продавця:

  •               Стійкість уваги;
  •               Хороша довготривала і оперативна пам'ять;
  •               Арифметичні здібності;
  •               «Окомір»;
  •               Чітка дикція, виразна красива мова;
  •               Бажання допомогти
  •               Доброзичливість, щирість
  •               Здатність виявити потребу покупця
  •               Вміння презентувати обраний товар
  •               Гарне знання корисних властивостей продукту
  •               Віра у себе
  •               Вміння працювати із запереченнями

Учень: Принципи професійної поведінки продавця це:

  1.                Ввічливість
  2.                Привітність
  3.                Витримка
  4.                Доброзичливість
  5.                Чуйність
  6.                Тактовність
  7.                Скромність
  8.                Елегантність
  9.                Ерудованість
  10.           Майстерність
  11.           Задоволення

1-й ведучий: Давайте послухаємо кодекс культури продавця!

Учні по одному:

  1. Будьте принциповими і чесними. пам’ятайте, що обманути людину можна лише раз, тому що обманутий покупець втратить довіру
  2. Завжди будьте гідними своєї країни, економіку якої ви представляєте
  3. Виявляйте щиру зацікавленість до своєї роботи
  4. Дійте чітко і організовано
  5. Будьте дисциплінованими і стриманими
  6. Не забувай про посмішку
  7. Тримайтеся з гідністю, дотримуйтесь дистанції, довіряйте людям
  8. Будьте чуйними, ввічливими і шанобливими
  9. Чемно і ввічливо висловлюйся
  10. Дбайте про створення душевного комфорту покупця
  11. Працюйте швидко, але не метушливо
  12. Працюйте красиво, поважайте свою професію
  13. Вдосконалюйте майстерність продавця
  14. Чемно привітайся, назви своє ім’я, запитай чим можеш допомогти
  15. Уважно стався до покупців, виявляйте зацікавленість до їхніх прохань та побажань. Запитайте чого саме покупцю хотілося б
  16. Намагайтеся зрозуміти та виявити  конкретні  потреби покупця
  17. Запропонуйте  всі можливі варіанти
  18. Вивчайте і знайте всі властивості запропонованого тобою товару та його переваги, Допоможи у виборі, запропонуй допоміжні товари, подбай про упаковку
  19. Обов’язково подякуй покупцеві за зроблену покупку
  20. Схваліть його вибір, запропонуйте прийти іще.
  21. Вмій красиво попрощатися
  22. Старайтеся щоб у ваших покупців залишилися позитивні емоції після візиту

1-й ведучий: Отже, продавець розповідає покупцям про асортимент, докладно роз'ясняє характеристики, параметри, властивості товару, пояснює способи використання та зберігання. Перевіряє наявність товару у відділі до початку робочого дня, готує товар до продажу, надає покупцю коротку інформацію про технологію виробництва товару, про ціни, видає товари по оплачених чеках та здійснює безпосередній прийом грошей за товар,  підтримує чистоту і порядок на вітрині, робочому місці протягом робочого дня й оформлення віконних і внутрішніх вітрин.

2-й ведучий: Продавець підраховує загальну вартість покупки, перевіряє реквізити чека, перевіряє комплектність, наявність пломб, упаковує товар, видає покупку. Стежить за станом потоку покупців і порядком у торговому залі.  

Учень: Ось які прислів’я доречні у професії Продавця продовольчих та непродовольчих товарів:

  • На дерево дивись, як родить, а на людину як робить
  • Чому навчився, того за плечима не носить
  • Чого в молодості навчився, то на старість як знайдеш
  • Праця людину годує, а лінь марнує
  • Наука срібло, а практика – золото
  • Де руки і охота, там спора робота

   1-й ведучий: Потужним двигуном торгівлі є реклама. реклама присутня всюди – на вулицях – виликі рекламні щити-білборди, у вікнах магазинів вивіски та плакати із спеціальними пропозиціями та знижками, неможливо вже уявити відсутність реклами по радіо та телебаченню, в поштових скриньках можна завжди знайти розсилки та багато іншого,  безперечно реклама привертає нашу увагу, адже її головна мета незмінна — змусити запам’ятати товар і зрештою надихнути зробити покупку. Недаремно ж кажуть: «Реклама — двигун торгівлі». 

2-й ведучий: А зараз ви почуєте нашу рекламу товарів у віршованій формі:

 

 


Учень:

Майонез є добрий в нас

Цей продукт є вищий клас

Прошу собі його купити

І на здоров’ячко спожити!

Учень:

Якщо хочете худати

Треба легкий купувати

А якщо б поправитись

Треба жирним запастись

Жирний майонез вживаю

Тому так і виглядаю!

Учень:

Прошу, прошу, милий пане,

Купи сиру чи сметани,

Чи олії, чи цукати

Прошу в мене щось придбати

Я давно чекаю вас

Повний свій робочий час

Все найкраще викладаю,

Замовляйте, все для вас!

Учень:

Маєм масло, маргарин

Ох, крутий наш магазин

Скажем покупцям культурно

Буде все майже задурно

Учень:

Ось хліб купили ви сьогодні

Вже не будете голодні

Масла ще і свіжої ковбаски

Бутерброд поїж, будь ласка

Хочеш з кавою чи чаєм

Покупців своїх вітаєм!

АНГЛІЙСЬКА МОВА (ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА)

1-й ведучий: Прославлено нашу професію і в гуморесках, давайте послухаємо кілька з них:

 

Учень:  Гумореска «Не буду бідувать»

  • Слухай, Кузьмівно, а ти пам’ятаєш як ми школу закінчували?
  • Хто? Ти? та ти ж її не закінчила, тиж 7 років сиділа за однією партою у першому класі
  • Ну довелось… Але тепер живу як в раю!

В школі я погано вчилась,

І не вміла рахувать,

Але стану за прилавок

І не буду бідувать! 


Учень:  Гумореска «Красна ціна»

Питається дід Петро

у тітки Федори:

- Чом зелені на базар

несеш помідори?

- Не біда! Такі як я

торгувати вміють

– ЯК ЗАГНУ НА НИХ Я ЦІНУ,

ВРАЗ ПОЧЕРВОНІЮТЬ!

 

Учень: Гумореска «Зануда»

Свіжі яйця на базарі

оглядає дама:

Оце у вас малувате,

А на цьому пляма.

Оце зовсім невеличке

Це у вас несвіже…

А дядькові її голос

Просто душу ріже

Він бурчить: - Оце зануда!

Хоч кого затурка,

Оце у вас, оце у вас…

Що я тобі – курка?!

 

Учень: Гумореска «Біля бочки»

Ти чого не доливаєш?-

Злиться покупець

Вибачай, недобачаю,

Каже продавець

А якщо не добачаєш,так ти перелий!

Ні, такого не діждешся,

Я ще не сліпий!

 

Учень: Гумореска «За прилавком»

За прилавком у крамниці дівчина чорнява

Покупець тихенько каже:

- Ви така ласкава

А оті, що поряд з вам

старші продавщиці, єй же єй, бувають часом

люті як тигриці.

А дівчина крутить ґудзик на своїм халаті:

Так я ж оце на практиці,

а вони у штаті!


Учень:

Людно нині в магазині

Продаються апельсини

Простягаю радо сумку

Буде дітям до ласунку

Та ковтнув з досади слини,

Закінчились апельсини

Що робити? Падать духом?

Продавцю шепчу на вухо:

Вам нічого не казали

Це для мене залишали

Ах, ласкаво, знаю! зважу!

Скільки треба? Повну! – кажу

Дайте й книгу записати

Як належить торгувати

Став я книгу ту писати

Продавцеві ж треба знати

Хоч прилавок і не парта

Червоніти за ним варто!

 

Учень:

Штат солідний в магазині:

Дві Марини і три Зіни

Відчиняють вони ранком

І, забравшись за прилавком,

З півгодини: «Шу-шу-шу»…

Одна каже: «Я спішу

до Явдохи до родини,

повернусь за три години»

Друга каже: «- Ой, дівчата,

В мене ж замкнуті курчата!

І привезти треба квочку

І води налити в бочку!...»

- А мій кум – син баби Лізи

привіз вчора телевізор,

Будем обмивать новинку,

Ну, ми підемо, Маринко!

Вискочили з магазину

В другої Марини діло

За прилавком закипіло:

Тому треба оселедців,

Іншому – цукерок, перцю…

Дід гука: «Зваж маргарину!»

І мотається Марина…

Біга, злиться вже вона

- Вас аж стільки – я одна!

Завтра спочива Марина,

За прилавком буде Зіна

Примудрились! молодці!

А чи раді покупці?!..

 

Майстер виробничого навчання:

Отже ви добре уявляєте собі нашу професію Продавця продовольчих та непродовольчих товарів і з любов’ю до неї відноситесь. Вміння продавця продати товари і послуги – це одне із найцінніших вмінь і воно завжди стане вам у нагоді у житті. Хай найвищою нагородою для вас будуть слова покупців «Щиро дякуємо за вашу нелегку і дуже почесну працю!» 

 

Майстер виробничого навчання, Губська Л.Г.

doc
Додано
21 березня 2018
Переглядів
2562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку