Відкрите заняття "Моя сім'я"

Про матеріал
Відкрите підгрупове заняття дітей загальноосвітньої школи з діагнозом : загальне недорозвинення мовлення, обтяжене стертою формою дизартрії.
Перегляд файлу

Відкрите підгрупове заняття дітей загальноосвітньої школи з діагнозом : загальне недорозвинення мовлення, обтяжене стертою формою дизартрії.

 

ТЕМА:      Моя сім’я.

 

МЕТА:   активізувати словниковий запас із лексичної теми « Моя сім’я»; учити правильно вживати прикметники,узгоджені з іменниками у роді та числі;   формувати вміння обирати граматичні засоби для висловлювання думки; вчитися вживати іменники із суфіксами – уня, уся –усь; засвоєння закінчень у давальному відмінку однини та множини;   розвивати емпатію, комунікативні навички;   чуття темпу, ритму; розвивати слухове  сприйняття;   розвивати фонематичне сприйняття;   виховання плавної мови від спряженої до самостійної.

Обладнання:     лепбук за темою сім’я.   Приладдя для розслабляючого масажу обличчя. Ребус за лексичною темою.

Вміст  лепбука:    слова – іменники  (кольорові картинки членів сім’ї), прикметники – кольорові картинки  ( доросла – маленька, молодий- старий, молодша – старша), прикметники приналежності     ( бабусине, дідусеве,  татове), зв’язне мовл ння – переказ короткого тексту, дієслова, пальчикові ігри, прислів’я та приказки для заучування, фізкультхвилинка, скоромовки, дидактичні ігри, загадки.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

І.    Психотерапевтичний настрій.

 

  • Скільки дітей прийшло на день народження?
  • Скільки років виповнилося дитині?
  • Скільки ще дітей повинно прийти?

 

Відгадай ребус : 7 Я.

 

   ІІ. Розвиток дрібної моторики.

 

         « Цей ось пальчик мій дідусь,

            Цей ось пальчик мій татусь,

            Цей ось пальчик моя мама,

            Цей ось пальчик моя баба,

            А цей пальчик Я.

             Ось і вся моя сімя.»

 

ІІІ.  Самомасаж обличчя.

     Розминання, розтирання, погладжування.

 

ІV. Артикуляційна гімнастика.

 

V. Дихально – голосові вправи.

 

VІ. Основна частина.

 

 « Хто тебе так щиро любить?

Хто так ніжно приголубить?

Хто кладе у постіль спати?

Хто казочку розкаже?

Як хворієш цілі ночі,

Не стуляє свої очі?

Хто тебе узяв за руку,

Вів у школу, на науку?» ( Мама)

1.  - А хто ще є членами нашої родини?

Дитина викладає на фланелеграфі малюнки всіх членів родини, починаючи від старшого до самого наймолодшого, називаючи їх.

2. Гра « Щаслива родина» . Домалюйте промінчик до отриманого сонечка, якщо ви згодні, що твердження повинно бути присутнім у родині.

 - Допомагають одне одному.

- Піклуються про мене.

- Не прибирають у будинку.

- Вітають зі святами.

- Вимагають купити собі іграшку.

- Шанують старших.

- Разом відпочивають.

- Кожен день сваряться.

- Розповідають одне одному новини.

- Кожен живе у різній хаті.

- Разом дбають про господарство.

- Люблять одне одного.

Діти домальовують вісім промінчиків.

  • Як почуваються дорослі та діти у такій родині.

Діти дають відповіді.

  • Отже це щаслива родина? Так.

 

3. Читаємо  прислівя про родину.

  • А яке скоро свято? Свято мам, бабусь та сестер. Свято всіх жінок.

Тож подаруємо всім подарунки.

Подарунок для бабусі: бабусин.

Подарунок для мами: мамин.

Подарунок для тітки: тітчин подарунок.

 

       4. Зробити звуковий аналіз слів: дідусь, бабуся.

Дитина викладає готові букви на фланелеграфі, пишучи самостійно слово ДІДУСЬ, БАБУСЯ.

 

  1. Дидактична гра « Скільки нас у родині?»

Вирізані фігури із жорсткого паперу  членів родини. Дитина не дивлячись, пальчиками «рахує» членів своєї сім’ї.

  1. Короткий текст для переказу.  Із трьох – чотирьох речень.

 

VІІ. Підсумок заняття.

 

  • Отже, ми сьогодні говорили про кого? Відповіді дітей).

« Моя сімя»

Наша сім я складається із ___ осіб.

Ім я моєї мами ____.

Ім я мого тата ____.

Ім я моєї бабусі ____.

Наше прізвище ________ .

Разом ми які?____________ .

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
18 березня 2020
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку