Відкрите підгрупове заняття дітей загальноосвітньої школи з діагнозом : загальне недорозвинення мовлення, обтяжене стертою формою дизартрії.
ТЕМА: Моя сім’я.
МЕТА: активізувати словниковий запас із лексичної теми « Моя сім’я»; учити правильно вживати прикметники,узгоджені з іменниками у роді та числі; формувати вміння обирати граматичні засоби для висловлювання думки; вчитися вживати іменники із суфіксами – уня, уся –усь; засвоєння закінчень у давальному відмінку однини та множини; розвивати емпатію, комунікативні навички; чуття темпу, ритму; розвивати слухове сприйняття; розвивати фонематичне сприйняття; виховання плавної мови від спряженої до самостійної.
Обладнання: лепбук за темою сім’я. Приладдя для розслабляючого масажу обличчя. Ребус за лексичною темою.
Вміст лепбука: слова – іменники (кольорові картинки членів сім’ї), прикметники – кольорові картинки ( доросла – маленька, молодий- старий, молодша – старша), прикметники приналежності ( бабусине, дідусеве, татове), зв’язне мовл ння – переказ короткого тексту, дієслова, пальчикові ігри, прислів’я та приказки для заучування, фізкультхвилинка, скоромовки, дидактичні ігри, загадки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Психотерапевтичний настрій.
Відгадай ребус : 7 Я.
ІІ. Розвиток дрібної моторики.
« Цей ось пальчик мій дідусь,
Цей ось пальчик мій татусь,
Цей ось пальчик моя мама,
Цей ось пальчик моя баба,
А цей пальчик Я.
Ось і вся моя сім’я.»
ІІІ. Самомасаж обличчя.
Розминання, розтирання, погладжування.
ІV. Артикуляційна гімнастика.
V. Дихально – голосові вправи.
VІ. Основна частина.
« Хто тебе так щиро любить?
Хто так ніжно приголубить?
Хто кладе у постіль спати?
Хто казочку розкаже?
Як хворієш цілі ночі,
Не стуляє свої очі?
Хто тебе узяв за руку,
Вів у школу, на науку?» ( Мама)
1. - А хто ще є членами нашої родини?
Дитина викладає на фланелеграфі малюнки всіх членів родини, починаючи від старшого до самого наймолодшого, називаючи їх.
2. Гра « Щаслива родина» . Домалюйте промінчик до отриманого сонечка, якщо ви згодні, що твердження повинно бути присутнім у родині.
- Допомагають одне одному.
- Піклуються про мене.
- Не прибирають у будинку.
- Вітають зі святами.
- Вимагають купити собі іграшку.
- Шанують старших.
- Разом відпочивають.
- Кожен день сваряться.
- Розповідають одне одному новини.
- Кожен живе у різній хаті.
- Разом дбають про господарство.
- Люблять одне одного.
Діти домальовують вісім промінчиків.
Діти дають відповіді.
3. Читаємо прислів’я про родину.
Тож подаруємо всім подарунки.
Подарунок для бабусі: бабусин.
Подарунок для мами: мамин.
Подарунок для тітки: тітчин подарунок.
4. Зробити звуковий аналіз слів: дідусь, бабуся.
Дитина викладає готові букви на фланелеграфі, пишучи самостійно слово ДІДУСЬ, БАБУСЯ.
Вирізані фігури із жорсткого паперу членів родини. Дитина не дивлячись, пальчиками «рахує» членів своєї сім’ї.
VІІ. Підсумок заняття.
« Моя сім’я»
Наша сім я складається із ___ осіб.
Ім’ я моєї мами ____.
Ім’ я мого тата ____.
Ім’ я моєї бабусі ____.
Наше прізвище ________ .
Разом ми які?____________ .