Відкрите заняття – тренінг "Моя родина"

Про матеріал

Заняття – тренінг для учнів 1-х класів

Тема: Моя родина

Мета тренінгу: сприяти формуванню в учнів уявлення про сім ю , як осередок любові, емпатії, взаємної допомоги та відповідальності.

Перегляд файлу

Відкрите   заняття – тренінг  для учнів 1-х класів

Тема: Моя родина

Мета: Сприяти  формуванню в учнів уявлення про сім ю , як осередок любові, емпатії,  взаємної допомоги та відповідальності.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні :

  • Називають кількість членів своєї родини та їх імена ;
  • Пояснюють, чому треба слухатися батьків;
  • Називають свої обов’язки в родині.

Обладнання і матеріали : класна дошка, лялька , будиночки «Склад родини», сніжинки , ялинки , картки ,  комп’ютер,  мультимедійний проектор ,  картки з малюнками.

Орієнтований план заняття:

Стартові завдання                                                                           8 хв.                                                                               

Вправа « Склад родини»                                                                5 хв.                                                           

Бесіда : « Чому треба слухати батьків»                                        5 хв.                                                         

Руханка                                                                                             2 хв.                                                       

Складання оповідання « Один день життя дружної родини»     5 хв.                            

Підсумкові завдання                                                                        10 хв.                                  

                                                                      Усього тривалість       35 хв.                                     

 

                                                    Хід заняття

І. Стартові завдання (вступ  до теми і знайомство)

1.Слово вчителя

- Доброго  дня,   діти! Сьогодні до нас завітали гості. Давайте до них привітаємось , але зробимо це не звичайно. Станемо у коло і пограємо .

Вправа « Привітання».

Вчитель :

  •  На   минулому    занятті ми з вами балакали    тему « Дружба».  Про що ми говорили? (Відповіді учнів).  Обговорили як потрібно дружити , виробили правила дружби. Дружити потрібно не тільки у групі , а і у родині.
  • Сьогодні ми з вами поговоримо про вашу родину та про обов’язки у ній.
  • Щоб наша робота була плідною ми повинні домовитись про правила роботи у групі. 

Які правила при роботі ви можете запропонувати? 

не   перебивати   інших, 

прислухатися  до   думки   співрозмовника,

правило   вільної   ноги,

правило піднятої руки,

правило пас.

  • Добре починаємо роботу.

     Послухайте уважно віршик.

Раз - турботлива матуся,

Два до татка пригорнуся,

Бабця три – дідусь чотири,

П ять – сестричку полічили .

Ось така моя родина:

І привітна і гостинна.

Запитання для обговорення.

Вчитель

  • Скільки людей у цій родині?( шість)
  • Скільки людей у вашій родині?

Запам ятайте це число .

2.Знайомство

      Учитель пропонує дітям  вправу для знайомства: кожен  має продовжити таку фразу: «Мене звуть (ім я). У моїй родині (кількість членів родини).

     3. Вправа «Склад родини»

 Вчитель:

  • А зараз давайте виконаємо вправу «Склад родини». Для цього нам потрібно об’єднатися у дві групи  таким чином : я дам вам кольорові  папірці , у кого будуть однакові це буде одна група.
  • Підійдіть до столу за позначками . На столі лежать картки. Вам потрібно разом відібрати тільки картки з назвами членів родини  та розташувати  їх у будиночках. Цю вправу ми робимо на час, хто скоріше. Почали.    

Підсумок:

Отже, ми пригадали , як  називають членів родини.

А як називають людей будинки людей яких стоять поруч ? Сусіди.

Сусіди також повинні жити у дружбі один з одним.

Давайте прикрасимо подвір’я  ялинками. Та сніжинками .

( Діти прикрашають).

4. Бесіда : «Чому треба слухатися батьків» (пояснити необхідність слухання батьків).

       Давайте з вами пригадаємо казки в яких діти не слухались дорослих і потрапили у неприємність.

                                              (Вмикають відео )

Казки : «Гусі – лебеді», « Сестриця Оленка та брат Іванко», « Півник золотий гребінець».

  •  Як називається ця казка? «Гусі – лебеді»
  • Кого не послухалась дівчина ?( батьків)
  • Що вона зробила навпаки ? ( пішла з двору )
  • Що трапилося ? ( гуси вкрали  брата)
  •   Що це за казка? « Сестриця Оленка та брат Іванко»
  • Хто у цій казці був старше ? ( сестра)
  • Що зробив брат ? ( попив з колюжі)
  • До чого це привело ? ( він перетворився у козлика )
  • Попереджала сестра брата про наслідки?
  • І остання казка « Півник – золотий гребінець»
  • Хто у цій казці жив разом з півником і був його родиною ? (кіт та дрізд)
  • Попереджували вони півника , щоб він не відкривав двері ?( так)
  • Коли півник їх не послухав  потрапив він у біду , у яку саме  ? ( так, його вкрала лисиця )  
  • А чи можна було героям цих казок уникнути неприємностей ? ( так, якщо б вони слухали  старших)
  • А чи знаєте ви кого вважають най слухнянішою дитиною в природі? (одного – двох учнів)

 

                              Послухайте про це оповідання.

      Най слухнянішими дітьми серед диких тварин вважаються дельфінята. У перший рік свого життя маленький дельфін не відпливає від матері більш як на три метри. Він в усьому наслідує її, повторює кожен рух і кожну зупинку. Так він вчиться усього, що знадобиться у житті: добувати собі їжу, уникати небезпек, спілкуватися з іншими дельфінами .

Підсумок:

-  Батьки попереджують, вчать, передають  свій досвід своїм діточкам. Досвід який їм передали їх батьки , та який вони набули у протязі життя . Батьки бажають щасливої долі своїм дітям тому, що вони їх люблять.  

  • Вам потрібно слухати батьків, щоб уникнути небезпек та навчитися усього, що знадобиться у житті.

5. Руханка

Вчитель :

      Пропаную трошки порухатись.

Я зачитую віршик , ви називаєте останнє слово і показуєте рухи звірят.

Підведіться , починаємо гру.

У мами левиці є… (левенята).

А у ведмедиці  - ….(ведмежата )

У мами зайчихи є … (зайченята).

У качки - маленькі смішні ….( каченята).

У мами моєї і тата є …(я).

Щаслива і дружна наша …(сім я) .

6. Складання оповідання про обов’язки дітей у родині. (Роздати дітям картинки).

Вчитель:

  • У кожного члена родини є важливі обов’язки. Це стосується батьків і дітей. Наприклад: батьки годують вас, одягають, купують шкільне приладдя, іграшки, водять до школи на гуртки. А які обов’язки можуть мати діти? (можливі відповіді дітей : прибирати зі столу, витирати посуд, поливати квіти, витирати пил).
  • Давайте разом складемо оповідання : « Один день із життя дружньої родини».

Діти розглядають малюнки і розповідають , що відбувається на кожному малюнку.

Вчитель :

  • Кого ви бачите на малюнку?
  • Що робить родина ?

( У ранці мама, тато і донька дружньо роблять ранкову зарядку.)

  • Що робить мама , тато?
  • Чи допомагають їм діти?

( Усі разом прибирають у квартирі: тато пилососить килим, мама прасує білизну, а дівчинка допомогає батькам – витирає пил).

  • Куди збирається родина ?

( батьки везуть дітей до бабусі. Складають в машину речі, сажають дітей).

  • Що родина робить у садку?

( збирає врожай яблук, тато і мама рвуть з дерева, а маленька донька збирає яблука з землі) .

  • Що родина робить на березі річки?

( Після роботи всі дружно відпочивають на березі річки, плавають , засмагають , грають у м’яч )

  • Що родина робить за столом ?

Увечері мама з бабусею приготували смачну вечерю , і вся сім я зібралася за столом. Діти допомагали прибирати посуд).

Підсумок:

  • Ви молодці ! Щоб родина була дружною потрібно допомагати і підтримувати один одного .

    7. Підсумкові завдання ( закріпити отримані знання).

Вчитель :

  • Давайте зробимо підсумок.
  • Прислухайся до порад старших членів родини.
  • Запитуй у дорослих дозволу на те , що не можна робити без їхньої згоди .
  • Допомагай всім членам своєї родини.

Вчитель:     

  • На завершення  перегляньте мультфільм - пісеньку « Родина ».

Підсумок :

Добре коли біля тебе є рідні  люди до яких можна звернутися будь у якому випадку .

Вчитель :

  • Давайте закінчимо наше заняття  вправою «Електричний струм»;
  • Скажемо у кінці « Я люблю свою родину».

 

 

docx
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
3297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку