Відкрите заняття «Український танок, його вплив на формування соціалізації особистості»

Про матеріал
ВІдкрите заняття розраховано для дітей віком 10 -12 років, вихованців танцювального гуртка.
Перегляд файлу

1

 

Відкрите заняття

Тема: «Український танок, його вплив на формування соціалізації особистості»

Мета: розширювати знання дітей про український народний танок та його особливості; вчити доброзичливо відноситися один до одного; формувати естетичний смак в танцювальному мистецтві; виховувати патріотизм, любов та інтерес до танцювальної культури України.

 

Хід заняття

 

1. Організаційний момент.

Діти організовано входять до зали, вітаються. Уклін.

- Доброго дня, діти.

 

Все чим живе душа, чим серце володіє:

Ясну блакить небес, і зелень ранніх трав,

Калинові гаї та пісні солов’їні –

Український танок усе в собі зібрав.

Зібрав і сплів, мов у яскравому вінку,

Дівочу лагідність, чаруючу красу

І силу козаків, що ім’я Батьківщини,

Наче святу корогву, в правий бій несуть!

 

- Діти, ми живемо з вами у великій державі з героїчною історією. Наша Україна має чарівну природу, співучу мову, неповторну музику, пісні та танці. Наші пращури пестили й цінували свою культуру. Надбання пращурів

на нас з вами теж мають вплив. Вони допомагають нам зберегти традиції українського танцю, визначити особливості виконавської майстерності, сценічності.

Сьогодні на занятті ми з вами вдосконалимо хлоп’ячі та дівочі партії в танці, манеру художніх образів . Але спочатку, ми з вами виконаємо розминку по колу і приведемо ваше тіло в танцювальну форму.

 

2. Розминка по колу.

- Скажіть, а чи достатньо для повного розігріву тіла лише розминки по колу? (ні)

А який етап уроку допоможе нам досягти повного розігріву? (народно – сценічний екзерсис)

 

3. Народно - сценічний екзерсис.

(в процесі виконання, запитання про назву та додаткові елементи у комбінаціях)

 

 

- Давайте згадаємо основні українські рухи.  Будь ласка, назвіть  ці рухи:

вірьовочка, голубець, тинок, па – де – буре, ковирялочка та інші.

- Скажіть, а чи завжди дівчата, та хлопці виконують одні і ті ж рухи?

- Які рухи виконують лише дівчата? А хлопці?

- Саме зараз по діагоналі ми виконаємо лише українські рухи, спочатку спільні, а потім хлопці – свої, дівчата – свої.

 

4. Діагональ.

(після виконання)

Сподіваюсь, ви можете відрізнити відмінності рухів дівчат та хлопців. Пропоную хлопцям підібрати такі слова, які влучно будуть підходити, щоб охарактеризувати рухи дівчат, манеру, граціозність.

А потім, навпаки, дівчата дадуть характеристику рухам хлопців.

(виконується на папері взаємно)

 

- Український народний танець розвивався на протязі всієї історії українського народу, збагачуючись новим змістом і своєрідними, виразними засобами. У ньому знайшли своє відображення радість творчої праці, героїзм боротьби і велич перемог, завзята, веселість, м'який гумор та інші риси, притаманні українському національному характеру. Вперта, тривала боротьба з кримськими татарами, польською шляхтою, австро-угорськими панами, та інші історичні події наклали відтінок на всю народну творчість, особливо на пісенне і етнічне надбання.
Український народ, в силу постійних бід, що обрушилися на нього з усіх сторін, за своїм складом характеру швидше драматичний, ніж веселий. Особливо це помітно у піснях і танцях жінок, у яких ідеться про важку жіночу долю. В силу необхідності постійно відбивати набіги іноземців, чоловіче населення України, утворивши Запоріжжя та інші козацтва, майже весь час проводило у походах. На плечі жінок лягала нелегка праця і самотність.

 З козацтвом пов’язана тема боротьби і волі, непримиренності до ворогів, волелюбства, життєрадісності, які породжувалися самою боротьбою українського народу за свою незалежність. Тут же має місце і загальновизнаний іскрометний український гумор, з яким козаки, а з ними і весь народ України, відносяться до всіх своїх негараздів, висміюючи своїх ворогів.

Як ми вже визначилися, зміст та образи українського танцю – це відображення дійсності, яку ми спостерігаємо щодня, або яку пригадуємо із історії. Відомо, що історію творять люди, у реаліях життя ми всі виконуємо якісь соціальні ролі. А саме: лагідна дружина, добра мати, дотепний козак, підприємливий хапуга, дбайливий чоловік, толерантний сусід, поважний начальник та інші. Як ви думаєте, чи можна ці ролі розпізнати, якщо дивитися сюжет танцю? (відповіді дітей)

 

Вправа «Імпровізований вернісаж»

А зараз ми це перевіримо. Пропоную розбитися на пари та виконати інтерактивну вправу «Імпровізований вернісаж». Кожна пара отримає завдання. Ви повинні домовитися, хто буде ведучим, а хто буде підігруватиме своєму партнеру. Чому саме підігруватиме, тому, що у вас не буде часу на репетицію. Завдання треба виконувати зараз, головне проявити винахідливість, уміти підтримувати один одного, показати хореографічні вміння. А ми всі будемо намагатись відгадати, які взаємини були між партнерами. Але перш ніж ми приступимо до виконання завдання, давайте пригадаємо якими бувають взаємовідносини? (відповіді дітей)

Завдання.

1.Залицяння.

2. Обурення, не бажання прощати образу.

3. Несподівана, радісна, довгоочікувана зустріч.

4.Намагання матусі вгомонити неслухняне дитинча.

5. Вихваляння, хвастовство у спритності та вдачі.

6. Лінощі, намагання переконати у тому, що нічого робити не треба.

7. Підготовка до побачення, намагання стати привабливішим.

8. Фантастичні мрії про щасливе завершення очікуваного.

(виконання вправи)

 

Танець України - то задумливо ліричний, то нестримно веселий, скромний і ніжний. Мистецтво України, як і всяке мистецтво, відбивало в собі всю історію та життя українського народу, його минулого нелегке життя.

Це дуже добре видно на прикладі мистецтва Національного заслуженого академічного ансамблю танцю України ім.. П. П. Вірського.

 - Я вам пропоную дуже уважно переглянути відео матеріал та встановити на картках, які соціальні ролі відображаються в образах виконавців.

 

Перегляд відео, робота з картками, встановлення заданих соціальних ролей.

  1. захисник Вітчизни;
  2. берегиня роду;
  3. лідер – визволитель;
  4. приваблива чарівниця;
  5. хитрий винахідник;
  6. толерантне суперництво;
  7. вірна подружка.

- Подумайте на всі танцювальні уривки ви обрали соціальну роль? А яка соціальна роль відображена в останній танцювальній композиції?

(роздуми дітей)

 

- Скажіть, а що ще ви помітили у виконанні артистів?

 

Взаємодія в парі, як  точно вони увійшли в образи українського парубка та веселої дівчини, а головне – донесли цей образ до глядача.

- А що ще? В сюжетному танці ви щось помітили?

У кожного  артиста своя роль, яку він грає, навіть коли він не головний діючий персонаж.

  Робота в парі це дуже важливий момент в хореографії. Виконавець повинен знати і розуміти, що він танцює і хоче донести до глядача, а не лише віртуозно володіти танцювальною технікою.

- Зараз поміркуйте і скажіть, чи завжди ви працюєте та спілкуєтесь в парі під час танцю як об’єднані однією метою партнери?

- А чи поважаєте один одного?

- А чи приділяєте ви достатньо уваги в танці партнерам?

 

Завдання «Кодекс честі» (робота в групах)

  Танець – це ще й форма спілкування не лише партнерів, а й інших пар та глядачів. Тому саме зараз ми з вами розробимо «Кодекс честі» в якому зазначимо що повинні  вміти і робити партнери стосовно один одного і як не можна себе поводити.

(пишуть «кодекс честі», зачитують)

- Ну ось з «Кодексом честі » ми розібрались, а зараз ми його перевіримо на

практиці. Подивимося, як ви його будете виконувати, бо невихована людина це не та, яка не знає як себе поводити, а та, яка знає і не виконує поважних манер. Ось в танці ми це і перевіримо. І почнемо з українського танцю «Гопак»

 

5 Середина залу.

- «Гопак»

- «Гуцульський »

- «Козачок»

- «Весняні забави»

- «Подоляночка»

 Сьогоднішня зустріч для багатьох із нас стала відкриттям чогось нового, як для себе, так і для оточуючих. Сподіваюсь ці відкриття мають більше позитивних емоцій у настрої, чим розчарувань. Щоб об’єднати все, що принесло задоволення, та допомогти порозумітися, пропоную виконати ігрову вправи «Талісман».

 

Вправа «Талісман».

- Кожен з вас обирає ґудзик, який вам більш за все подобається. І зараз, до кожного дійде нитка і кожен із вас зможе вдягнути свій ґудзик на нитку.(виготовлення «Талісману»)

 Спочатку це були звичайні, маленьку ґудзики, але в об’єднанні один з одним це вийшло справжнє намисто, оберіг вашої групи. Так, кожен із вас вніс вагомий внесок в намисто і в танцювальний колектив. Я сподіваюсь, що цей «Талісман» підтримають діти з інших груп і він переросте в «Талісман колективу», тому що всі діти, які займаються в народному ансамблі танцю «Непосиди», об’єднані однією метою хореографії.

 

6. Висновок.

 Із споконвіку відомо, що український народ найвитриваліший, найдотепніший, найвеселіший. Про це ми розповідаємо мовою танцю, у цьому соціальне призначення мистецтва танцю. То ж нехай хореографічне надбання українського народу допоможе нам усім бути толерантними та мудрими у всіх перипетіях життя.

 

7. Уклін.

В українському характері.

 

 

 

doc
Додано
19 січня 2020
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку