Відкритий інтегрований урок-дайвінг в 4-А класі на тему: «Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач і рівнянь. Океани».
-2017-
Мета:Повторити з учнями письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач і рівнянь.
Ознайомити учнів із поняттям «океани», їх розміщення на карті півкуль і глобусі. Висвітлити значення океанів та використання їх багатств людиною. Формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, здійснювати самоконтроль.
Розвивати логічне мислення, пам'ять, математичне та зв’язне мовлення, спостережливість.
Виховувати захоплення неповторністю й величчю природи, бережне ставлення до природних багатств, інтерес до математики.
Тип уроку: інтегрований.
Обладнання: презентація, Посейдон, рибка, ласти, підводна маска, глобус, карта півкуль.
Хід уроку
I Організаційний момент
2.1. – Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
В народі кажуть:
Добрий гість – дому радість!
Тож повернемось, до гостей, привітаємося:
2.2. Сьогодні у нас незвичайний урок. А чому саме, здогадайтесь!
Математика – наука,
Точна і серйозна. Слайд №1
І прожить без неї нам
Навіть дня не можна!
Така природа, на любов багата,
Вона навчити вміє і творить. Слайд №2
Вона казкова, гарна і крилата,
Її усе життя нам треба вчить!
Урок-дайвінг «Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач і рівнянь. Океани». (Слайд №3).
Девіз уроку:
Відповідаємо – швидко!
Міркуємо – правильно! Слайд №4
Лічимо – точно!
Пишемо – гарно!
Беремо із собою:
Оригінальність
Креативність Слайд №5
Енергійність
Активність
Наполегливість
II Повідомлення теми, мети уроку.
2.1. – Любі діти! Сьогодні я назвала наш урок «Уроком-дайвінгом».
- Хто з вас знає, що таке дайвінг?
(Виступ учня).
Дайвінг (від анг. Scubadiving)або пірнання - одна з форм підводного плавання, в якому пірнальник (дайвер) використовує певні технічні засоби для дихання під водою. Його прабатьком вважається Жак-Ів Кусто, французький дослідник Світового океану. У 1943 році розробив та випробував акваланг. До 300 метрів можна занурюватись у глибину. (Слайд №6).
2.3. Перевірка домашнього завдання.
«Занурення». (Слайд №8).
(Вчитель демонструє, які предмети потрібні для занурення: ласти, маска для підводного плавання).
III Актуалізація та корекція знань.
Виступи груп.
3.1. Я, ……….., представляю журнал «Всесвіт». В мене питання до істориків. Скажіть, будь ласка, що люди знали про морські глибини в минулому? (Слайд №9).
Історик
2 кореспондент.
Історик
Історик
3 кореспондент
Океанолог
Наше занурення продовжується.
3.2. Відкриваємо наші зошити. На нас чекає каліграфічна хвилинка.
300 (у скільки разів перебільшило забруднення).
194 400 (живі організми в Світовому океані).
2 метри (діаметр найбільшої медузи).
(Слайд №17).
3.3. Наше занурення продовжується і на черзі - Математичний диктант. Слухайте уважно текст і записуйте чотирицифрові числа, які почуєте. (Учитель читає текст. Діти записують числа).
Як відомо, у Світовому океані міститься 97% всієї води на Землі. І, як заявляють океанографи, тільки 5% з них повністю вивчено.
У Світовому океані існують не тільки підводні водоспади. Найбільший з нині відомих підводних водоспадів знаходиться на дні Датської протоки, яка розділяє Гренландію та Ісландію. Його висота приблизно 4000 метрів. За результатами дослідження, опублікованого в 2011 році в журналі PLOSBiology, в океані мешкає близько 2000000 видів організмів, з яких відомо тільки близько 194 400 видів. На глибині понад 1000 метрів від поверхні океану, в зоні, куди проникає сонячне світло і де мало їжі, мешкають химерні риби, найчастіше зі страхітливим зовнішнім виглядом. Найбільш глибоководною рибою визнана Abyssotulagalatheae, яка була знайдена в жолобі Пуерто-Ріко на глибині 8730 метрів.
3.4. Перевірка написаного. (Слайд №18).
4000; 2011; 194 400; 1000; 8730. |
(Самоперевірка)
(Підсумок про Світовий океан).
3.5. Усний рахунок «Вільне плавання».(Робота з підручником). (Слайд №19).
3.6. Робота з геометричним матеріалом. (Слайд №20).
|
Пірнання у воду це процес, який подолає здорова людина. Тому, виконуючи наступне завдання, ми перевіримо ваш зір, пам'ять та увагу. (Діти впродовж 5 секунд дивляться на зображення геометричних фігур і намагаються запам’ятати якомога більше інформації).
Питання:
Виринаємо і пливемо далі.
IV Робота над новим матеріалом.
4.1. Отже, наш урок-дайвінг продовжується і ми наближаємося на нашій яхті до першого океану. До речі, що таке «океан?»
4.2. 4 кореспондент.
- Я, ….., кореспондент телеканалу «Мега». В мене питання до океанологів. Скажіть, що цікавого можете розповісти про Тихий океан? Дякую!
(Слайд №21).
Океанолог
Найбільшим з усіх океанів він є. Ще цей океан називають Великим, бо він омиває усі материки та острови. Першим відкрив Тихий океан Фернанд Магеллан у 1520 році. Чому саме так назвав мандрівник цей океан? Тому що коли кораблі пливли по ньому, він був тихим-тихим. Цей океан омиває більш як 50 країн світу. На дні Тихого океану знаходиться найглибша западина Світового океану - Маріанська, глибина якої сягає 11 022 м. В океані живе близько 10 тисяч видів рослин. У водах океану відомо понад 2 000 видів риб. Тваринний світ Тихого океану налічує 100 тисяч видів. На дні даного океану виявлено багато родовищ нафти і газу. (Слайд №22, 23, 24).
(Підсумок про Тихий океан). Океанолог показує океан на карті та на глобусі, учні визначають в зошиті.
4.4. Зупиняємось на «острові чисел», занурюємося і виконуємо наступне завдання від мешканців океану. (Слайд №25).
Робота в підручнику №390
483 + 255 = 738
483 – 255 = 228 (пояснення вчителем).
Підсумок:
Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконують так само, як додавання і віднімання трицифрових чисел. |
№ 391
45 374 + 8 406 = 53 780
5478 – 2349 = 3129
82 346 – 5 478 = 76 686 (учні з поясненням).
(Мікропідсумок).
(Виринаємо з океану).
4.5. Урок-дайвінг продовжується.
Пливемо на яхті, і занурюємось до наступного океану – Атлантичного. (Слайд №26).
Океанолог
(Океанолог показує океан на карті та на глобусі. Учні в зошиті.).
4.6. Отже, ми з вами занурюємось до глибини Атлантичного океану, нас тут теж чекають завдання.
Розв’язання рівнянь (2 учня біля дошки).
8730 – Х = 4 000 Х = 8 730 – 4 000 Х = 4 730 8 730 – 4 730 = 4 000 4 000 = 4 000 8 730 м – живе глибоководна риба. 4 000 – висота підводного найвищого водоспаду. |
1 520 – Х = 50 Х = 1520 – 50 Х = 1 470 1 520 – 1 470 = 50 50 =50 1520 р. – відкриття вченим Світового океану. 50 – країн світу омиває Тихий океан. |
(Перевірка. Слайд №30).
Мікропідсумок.
4.7. Отже, що цікавого ми дізналися про Атлантичний океан?
Покидаємо морські глибини, сідаємо на яхту і пливемо на зустріч новим пригодам.
(ФХ Н. Май «Дощик»).
(Слайд №31).
6 кореспондент.
(Слайд №32).
Океанолог
(Океанолог показує океан на мапі, на глобусі. Учні – в зошиті.).
Занурюємось до глибин Індійського океану.
V Робота з підручником.
«Мис Задачний»(Слайд№36).
5.1. Читання та обговорення задачі.
Було -?
Вивезли – 7250 кг
Залишилося -? На 3240 кг менше, ніж вивезли.
Вираз: 7250 + (7250 - 3240) = 11 260 (кг).
(Мікропідсумок).
5.2. Отже, що цікавого дізналися про Індійський океан?
5.3. – Виринаємо з чудових глибин і рушаємо далі на нашій яхті.(Слайд №37).
7 кореспондент.
Океанолог
Найменший з океанів – Північний Льодовитий. Ще наприкінці минулого століття про нього майже нічого не знали. Його називали морем. Він називається Льодовитим, тому що більша його частина вкрита кригою. Океан розташований на крайній півночі Землі, тому і названо Північним. Це найхолодніший океан. Через суворі кліматичні умови життя в океані бідне. У товщі океану живуть мікроорганізми. В океані налічується тільки 150 видів риб. На скелястих берегах живуть птахи. Тут трапляється найбільша медуза – ціанея. Її діаметр 2 м, щупальця витягуються до 20 метрів. (Слайд №39,40,41,42,43).
(Океанолог показує на мапі та на глобусі океан. Учні – в зошиті.).
5.4. Занурюємось у холодні води океану і затримуємо дихання. (Слайд №44,45 ). ( Діаграма океанів).
(Мікропідсумок).
5.5. Отже, скільки налічують океанів? (Слайд №46 ).
5.6. 8 кореспондент
- Я, …., кореспондент телеканалу «Амега», передача «Природа навколо нас». Скажіть, будь ласка, що дає людям Світовий океан? Дякую!
Міністр водних ресурсів №1
Крім того, що Світовий океан створює погоду, він ще нас і годує. Океани дають нам продукти харчування. Океани і моря дають чимало кисню, яким ми дихаємо. Він став давно зручним водним шляхом, який пов’язує між собою материки та країни.
Кореспондент
5.7. (Слайд №47,48).
- Шановні експерти, що можете сказати на побачене?
Міністр з питань водних ресурсів
Світовий океан дуже багатий скарбами. Проте його багатства людство використовує, на жаль, не по-господарському. Так, у ньому зменшилася кількість різновидів риб. Тваринний і рослинний світ океану дуже потерпає від забруднення. Щороку численні підприємства зливають в океан води, які містять тисячі тон свинцю, радіоактивних відходів, дуже шкідливих не тільки для морських мешканців, а й для тих, хто її споживає. Та найбільше забруднюється океан нафтою.
(Мікропідсумок).
(Лунає музика).
(Виходить Морський цар Посейдон, рибки ).
(Слайд №49 ).
Людино мила схаменись!
Поглянь навколо, подивись,
Якої шкоди завдала,
Своїм озерам і морям.
Зникне суша на очах
Розтане лід в льодовиках,
Хвиля-руйнівник прийде,
Все цунамі забере
І людину, і тварину,
І зеленую рослину.
Внаслідок Чорнобильської аварії з вини людини забруднення на сьогоднішній день перевищило майже у 300 разів! Але, нажаль, людство забуває захищати і охороняти все живе на Землі. Для того, щоб Світовий океан само очистився, потрібно 2 500 років!
Мої мешканці передали вам послання. (Посейдон дістає із пляшки листа, зачитує).
Щоб гідно на планеті жити,
Треба вам природу люди полюбити!
Бувайте!
VIПідсумок уроку.
6.1. (Слайд № 50)
(Слайд № 51).
6.2. Девіз життя
(Слайд № 52) .
6.3. Домашнє завдання (Слайд №53).
Математичний кросворд
10.Геометрична фігура.