Відкритий інтегрований урок-дайвінг в 4-А класі на тему: «Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач і рівнянь. Океани».

Про матеріал
Мета:Повторити з учнями письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач і рівнянь. Ознайомити учнів із поняттям «океани», їх розміщення на карті півкуль і глобусі. Висвітлити значення океанів та використання їх багатств людиною. Формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, здійснювати самоконтроль. Розвивати логічне мислення, пам'ять, математичне та зв’язне мовлення, спостережливість. Виховувати захоплення неповторністю й величчю природи, бережне ставлення до природних багатств, інтерес до математики. Тип уроку: інтегрований. Обладнання: презентація, Посейдон, рибка, ласти, підводна маска, глобус, карта півкуль
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Відкритий інтегрований урок-дайвінг в 4-А класі на тему: «Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач і рівнянь. Океани».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-2017-

Мета:Повторити з учнями письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач і рівнянь.

Ознайомити учнів із поняттям «океани», їх розміщення на карті півкуль і глобусі. Висвітлити значення океанів та використання їх багатств людиною. Формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, здійснювати самоконтроль.

Розвивати логічне мислення, пам'ять, математичне та зв’язне мовлення, спостережливість.

Виховувати захоплення неповторністю й величчю природи, бережне ставлення до природних багатств, інтерес до математики.

Тип уроку: інтегрований.

Обладнання: презентація, Посейдон, рибка, ласти, підводна маска, глобус, карта півкуль.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

I Організаційний момент

2.1. – Добрий день! В добрий час!

       Рада, діти, бачить вас!

  • Ви почули всі дзвінок?
  • Починаємо урок.

В народі кажуть:

Добрий гість – дому радість!

Тож повернемось, до гостей, привітаємося:

  • Добрий день!
  • А тепер тихенько поверніться, один одному всміхніться.

 

2.2. Сьогодні у нас незвичайний урок. А чому саме, здогадайтесь!

Математика – наука,

Точна і серйозна.                                  Слайд №1

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна! 

 

Така природа, на любов багата,

Вона навчити вміє і творить.              Слайд №2

Вона казкова, гарна і крилата,

Її усе життя нам треба вчить!

Урок-дайвінг «Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач і рівнянь. Океани». (Слайд №3).

Девіз уроку:

Відповідаємо – швидко!

Міркуємо – правильно!                   Слайд №4

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно!

 

Беремо із собою:

Оригінальність

Креативність           Слайд №5

Енергійність

Активність

Наполегливість

  • Яке сховане слово?
  • Що саме будемо вивчати на уроці?

 

 

II Повідомлення теми, мети уроку.

2.1. – Любі діти! Сьогодні я назвала наш урок «Уроком-дайвінгом».

- Хто з вас знає, що таке дайвінг?

(Виступ учня).

Дайвінг (від анг. Scubadiving)або пірнання  - одна з форм підводного плавання, в якому пірнальник (дайвер) використовує певні технічні засоби для дихання під водою. Його прабатьком вважається Жак-Ів Кусто, французький дослідник Світового океану. У 1943 році розробив та випробував акваланг. До 300 метрів можна занурюватись у глибину. (Слайд №6).

  •                  Саме сьогодні ми будемо пірнати в глибини океанів.
  •                  Отже, наша подорож буде відбуватися на цій прекрасній яхті. (Слайд №7).
  •                  На ній нас будуть супроводжувати: міністри з водних ресурсів, математичні вчені, океанологи, історики, кореспонденти. Кожен з вас нам необхідний в цій подорожі. (Кожна група представилась).

2.3. Перевірка домашнього завдання.

«Занурення». (Слайд №8).

(Вчитель демонструє, які предмети потрібні для занурення: ласти, маска для підводного плавання).

 

 

III Актуалізація та корекція знань.

Виступи груп.

3.1. Я,  ……….., представляю журнал «Всесвіт». В мене питання до істориків. Скажіть, будь ласка, що люди знали про морські глибини в минулому? (Слайд №9).

Історик 

  •                  Майже нічого. Бо товща вод надійно сховала дно Світового океану від морського ока.
  •                  Я,…..,    вчений-математик. Хочу доповнити, що стародавні греки дійшли висновку, що вимірювати глибину океану так само неможливо, як і висоту неба. Спроби дістатися дна морів і океанів продовжили голландські моряки. Вони намагалися вимірювати глибину з борту корабля лотом – спеціальним приладом, що являє собою  гирю, прив’язану до троса, поділеного на метри. (Слайд № 10,11, 12).

2 кореспондент.

  •                  Я,  ….., кореспондент телеканалу «1+1», передача «Світ навиворіт». Скажіть, будь ласка, коли почали вивчати Світовий океан? (Слайд №13).

Історик 

  •                  Пройшли віки, перш ніж люди дослідили дно Світового океану. Першу в світі наукову експедицію з вивчення океанів здійснила в 19 столітті країна Велика Британія. (Слайд №14).

Історик  

  •                  Але на жаль, у наш час вчені знають набагато більше про поверхню Місяця, ніж про поверхню дна Світового океану. (Слайд №15).

3 кореспондент

  •                  Я,  …..., кореспондент газети «Сьогодні». Скажіть, будь ласка, на які океани поділяється Світовий океан?

Океанолог  

  •                  Океан – найбільша частина Світового океану, обмежена материками. На землі умовно виділяють 4 (чотири) океани: Тихий, Індійський, Атлантичний, Північний Льодовитий. (Слайд №16).

Наше занурення продовжується.

3.2. Відкриваємо наші зошити. На нас чекає каліграфічна хвилинка.

300 (у скільки разів перебільшило забруднення).

194 400 (живі організми в Світовому океані).

2 метри (діаметр найбільшої медузи).

(Слайд №17).

3.3. Наше занурення продовжується і на черзі -  Математичний диктант. Слухайте уважно текст і записуйте чотирицифрові числа, які почуєте. (Учитель читає текст. Діти записують числа).

Як відомо, у Світовому океані міститься 97% всієї води на Землі. І, як заявляють океанографи, тільки 5% з них повністю вивчено.

  У Світовому океані існують не тільки підводні водоспади. Найбільший з нині відомих підводних водоспадів знаходиться на дні Датської протоки, яка розділяє Гренландію та Ісландію. Його висота приблизно 4000 метрів. За результатами дослідження, опублікованого в 2011 році в журналі PLOSBiology, в океані мешкає близько 2000000 видів організмів, з яких відомо тільки близько 194 400 видів. На глибині понад 1000 метрів від поверхні океану, в зоні, куди проникає сонячне світло і де мало їжі, мешкають химерні риби, найчастіше зі страхітливим зовнішнім виглядом. Найбільш глибоководною рибою визнана Abyssotulagalatheae, яка була знайдена в жолобі Пуерто-Ріко на глибині 8730 метрів.

3.4. Перевірка написаного. (Слайд №18).

4000; 2011; 194 400; 1000; 8730.

 (Самоперевірка)

  • Які записані числа?
  • Які числа ви запам’ятали?

 (Підсумок про Світовий океан).

3.5. Усний рахунок «Вільне плавання».(Робота з підручником). (Слайд №19).

3.6. Робота з геометричним матеріалом. (Слайд №20).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пірнання у воду це процес, який подолає здорова людина. Тому, виконуючи наступне завдання, ми перевіримо ваш зір, пам'ять та увагу. (Діти впродовж 5 секунд дивляться на зображення геометричних фігур і намагаються запам’ятати якомога більше інформації).

Питання:

  • Скільки геометричних фігур? (5)
  • Яких кольорів геометричні фігури?
  • Якого кольору трикутник, квадрат?
  • Яка фігура …… кольору? 

Виринаємо і пливемо далі.

 

IV Робота над новим матеріалом.

4.1. Отже, наш урок-дайвінг продовжується і ми наближаємося на нашій яхті до першого океану. До речі, що таке «океан?»

 

  •                  Назва «океан» походить від імені міфічної річки Океан, яка за уявленням вавилонян і єгиптян омивала плоский диск суші. У міру накопичення географічних назв стало ясно, що материки омиває не річка, але назва «Океан» збереглася.

4.2. 4 кореспондент.

- Я,  ….., кореспондент телеканалу «Мега». В мене питання до океанологів. Скажіть, що цікавого можете розповісти про Тихий океан? Дякую!

(Слайд №21).

Океанолог 

  Найбільшим з усіх океанів він є. Ще цей океан називають Великим, бо він омиває усі материки та острови. Першим відкрив Тихий океан Фернанд Магеллан у 1520 році. Чому саме так назвав мандрівник цей океан? Тому що коли кораблі пливли по ньому, він був тихим-тихим. Цей океан омиває більш як 50 країн світу. На дні Тихого океану знаходиться найглибша западина Світового океану  - Маріанська, глибина якої сягає 11 022 м. В океані живе близько 10 тисяч видів рослин. У водах океану відомо понад 2 000 видів риб. Тваринний світ Тихого океану налічує 100 тисяч видів. На дні даного океану виявлено багато родовищ нафти і газу. (Слайд №22, 23, 24).

 (Підсумок про Тихий океан). Океанолог показує океан на карті та на глобусі, учні визначають в зошиті.

4.4. Зупиняємось на «острові чисел», занурюємося і виконуємо наступне завдання від мешканців океану. (Слайд №25).

Робота в підручнику №390

483 + 255 = 738

483 – 255 = 228 (пояснення вчителем).

Підсумок:

Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконують так само, як додавання і віднімання трицифрових чисел.

№ 391

45 374 + 8 406 = 53 780

5478 – 2349 = 3129

82 346 – 5 478 = 76 686 (учні з поясненням).

(Мікропідсумок).

(Виринаємо з океану).

4.5. Урок-дайвінг продовжується.

Пливемо на яхті, і занурюємось до наступного океану – Атлантичного. (Слайд №26).

  •                  Я , …., кореспондент телеканалу «Інтер», передача «Світ природи». В мене питання до океанологів. Хочеться почути цікаве про Атлантичний океан. Дякую! (Слайд №27).

Океанолог 

  •                  Атлантичний океан – найтепліший і найсолоніший серед океанів. Це другий за розмірами океан. Назву океанові дали стародавні греки за ім’ям міфічного атланта, який стояв на краю землі і тримав на плечах небесне склепіння. Океан дає 35% світового вилову риби. Він багатий на водорості, птахів. Виявлено родовища нафти і газу. (Слайд №28,29 ).

(Океанолог показує океан на карті та на глобусі. Учні в зошиті.).

4.6. Отже, ми з вами занурюємось до глибини Атлантичного океану, нас тут теж чекають завдання. 

Розв’язання рівнянь (2 учня біля дошки).

8730 – Х = 4 000

Х = 8 730 – 4 000

Х = 4 730

8 730 – 4 730 = 4 000

4 000 = 4 000

8 730 м – живе глибоководна риба.

4 000 – висота підводного найвищого водоспаду.

1 520 – Х = 50

Х = 1520 – 50

Х = 1 470

1 520 – 1 470 = 50

50 =50

1520 р. – відкриття вченим Світового океану.

50 – країн світу омиває Тихий океан.

(Перевірка. Слайд №30).

Мікропідсумок.

4.7. Отже, що цікавого ми дізналися про Атлантичний океан?

Покидаємо морські глибини, сідаємо на яхту і пливемо на зустріч  новим пригодам.

(ФХ Н. Май «Дощик»).

(Слайд №31).

6 кореспондент.

  •                  Я,  ….., кореспондент телеканалу «ТЕТ», передача «Загадковий світ природи». Цікавить інформація про Індійський океан. Дякую!

(Слайд №32).

Океанолог 

  •                  Індійський океан за розмірами посідає третє місце. Своєю назвою зобов’язаний Індії, береги якої він омиває. Найтепліший з усіх океанів. Має найбагатший  органічний світ. У теплих водах живуть великі медузи, краби, багато риби, акули, черепахи, змії, скати, восьминоги. Біля берегів трапляються крокодили. Цей океан відомий запасами нафти і газу. (Слайд №33, 34,35).

(Океанолог показує океан на мапі, на глобусі. Учні – в зошиті.).

Занурюємось до глибин Індійського океану.

 

 

V Робота з підручником.

 «Мис Задачний»(Слайд№36).    

5.1. Читання та обговорення задачі.

Було -?

Вивезли – 7250 кг

Залишилося -? На 3240 кг менше, ніж вивезли.

  1.              7250 – 3240 = 4010 (кг) – вивезли;
  2.              7250 + 4010 = 11 260 (кг)

Вираз: 7250 + (7250 - 3240) = 11 260 (кг).

(Мікропідсумок).

5.2. Отже, що цікавого дізналися про Індійський океан?

5.3. – Виринаємо з чудових глибин і рушаємо далі на нашій яхті.(Слайд №37).

7 кореспондент.

  •                  Я,  ….., кореспондент телеканалу «11 канал», передача «Світ океанів». Цікавить інформація про Північний Льодовитий океан. (Слайд №38).

Океанолог 

Найменший з океанів – Північний Льодовитий. Ще наприкінці минулого століття про нього майже нічого не знали. Його називали морем. Він називається Льодовитим, тому що більша його частина вкрита кригою. Океан розташований на крайній півночі Землі, тому і названо Північним. Це найхолодніший океан. Через суворі кліматичні умови життя в океані бідне. У товщі океану живуть мікроорганізми. В океані налічується тільки 150 видів риб. На скелястих берегах живуть птахи. Тут трапляється найбільша медуза – ціанея. Її діаметр 2 м, щупальця витягуються до 20 метрів. (Слайд №39,40,41,42,43).

(Океанолог показує на мапі та на глобусі океан. Учні – в зошиті.).

5.4. Занурюємось у холодні води океану і затримуємо дихання. (Слайд №44,45 ). ( Діаграма океанів).   

(Мікропідсумок).

  •                  Що цікавого дізналися про  останній найхолодніший океан?

5.5. Отже, скільки налічують океанів? (Слайд №46 ).

 

 

5.6. 8 кореспондент  

- Я,  …., кореспондент телеканалу «Амега», передача «Природа навколо нас». Скажіть, будь ласка, що дає людям Світовий океан? Дякую!

Міністр водних ресурсів №1 

Крім того, що Світовий океан створює погоду, він ще нас і годує. Океани дають нам продукти харчування. Океани і моря дають чимало кисню, яким ми дихаємо. Він став давно зручним водним шляхом, який пов’язує між собою материки та країни.

Кореспондент 

  •      Знов Вас турбує «11 канал», передача «Світ океанів». Скажіть, будь ласка, чим люди наносять шкоду Світовому океану?

5.7. (Слайд №47,48).  

- Шановні експерти, що можете сказати на побачене?

Міністр з питань водних ресурсів 

 Світовий океан дуже багатий скарбами. Проте його багатства людство використовує, на жаль, не по-господарському. Так, у ньому зменшилася кількість різновидів риб. Тваринний і рослинний світ океану дуже потерпає від забруднення. Щороку численні підприємства зливають в океан води, які містять тисячі тон свинцю, радіоактивних відходів, дуже шкідливих не тільки для морських мешканців, а й для тих, хто її споживає. Та найбільше забруднюється океан нафтою.

(Мікропідсумок).

(Лунає музика).

(Виходить Морський цар Посейдон, рибки ).

(Слайд №49 ).

  •                  Доброго дня, шановне людство. Я бог морів і океанів. До нас дійшли чутки про вашу подорож по нашим глибинам. Завітав і я до вас з проханням про допомогу від моїх мешканців.

Людино мила схаменись!

Поглянь навколо, подивись,

Якої шкоди завдала,

Своїм озерам і морям.

 

Зникне суша на очах

Розтане лід в льодовиках,

Хвиля-руйнівник прийде,

Все цунамі забере

І людину, і тварину,

І зеленую рослину.

 

Внаслідок Чорнобильської аварії з вини людини забруднення на сьогоднішній день перевищило майже у 300 разів! Але, нажаль, людство забуває захищати і охороняти все живе на Землі. Для того, щоб Світовий океан само очистився, потрібно 2 500 років!

Мої мешканці передали вам послання. (Посейдон дістає із пляшки листа, зачитує).

  •                  Економте воду.
  •                  Не засмічуйте морські та океанічні простори.
  •                  Зберігайте рибні багатства від браконьєрів.
  •                  Забороняйте великим підприємствам забруднювати воду.
  •                  Будуйте очисні споруди.
  •                  Насаджуйте водоохоронні ліси.

 

Щоб гідно на планеті жити,

Треба вам природу люди полюбити!

Бувайте!

 

VIПідсумок уроку.

6.1. (Слайд № 50)

       (Слайд № 51).

6.2. Девіз життя

(Слайд № 52) .

6.3. Домашнє завдання (Слайд №53). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математичний кросворд

 

  1. Результат дії додавання.
  2. Найкоротша відстань між двома точками, лінія …….
  3. Парне число.
  4. Одиниця вимірювання довжини.
  5. Непарне число.
  6. Число, яке додають.
  7. Одиниця вимірювання місткості.
  8. Результат дії віднімання.
  9. Прилад для вимірювання та креслення відрізків.

10.Геометрична фігура.

 

 

docx
Додав(-ла)
Шойнова Лола
Додано
15 листопада 2022
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку