Відкритий урок "Чарльз Діккенс "Різдвяна пісня в прозі: Сюжет та композиція повісті"

Про матеріал
Ознайомити учнів з біографією Чарльза Діккенса, з особливостями композиції; сюжету і розвивати логічне та творче мислення: виховувати високі моральні якості.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

із зарубіжної літератури в 6 класі

«Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі:

Сюжет та композиція повісті»

 

 

 

 

                                                                             Вчитель

                                                                             Заскока

Наталя Андріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Павлопільська ЗОШ І – ІІІ ст..

2018 р.

Тема: Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі: Сюжет і композиція повісті.

Мета: ознайомити учнів з біографією Чарльза Діккенса, з особливостями композиції; сюжету і розвивати логічне та творче мислення: виховувати високі моральні якості.

Обладнання: портрет Чарльза Діккенса, ілюстрації до твору, аудіозапис пісні «Щедрик» з англійським текстом.

На дошці словник:

Повість – невеликий прозовий твір з однолінійним сюжетом, що займає проміжне місце між романом і повістю (невелика кількість героїв, короткий проміжок часу, в центрі – один, два епізоди)

Деградація – ставати гіршим, йти назад у розвитку.

Людяність – чуйне ставлення до людини

Містика – віра в надприродне, потойбічне.

 

Хід уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності.

Завдання сьогоднішнього уроку – з’ясувати особливості сюжету і композиції твору англійського письменника Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі». Тож вирушаємо в різдвяну подорож разом з героями письменника, вчимося в них любові, прощення та доброти.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель. Я так сьогодні поспішала, коли завдання готувала.

Що маю сумнів, чи все так.

Тож ви мені допоможіть,

Правдиві факти розкажіть.

 

  1. Гра «Лови помилку»: (запитання до самостійно опрацьованої вдома біографії англійського письменника).
  • Народився в Лендпорті
  • батько майбутнього письменника був багатою, заможною людиною
  • в 12 років Чарльз пішов до школи
  • в 15 років вступив до одного з найкращих університетів Англії.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя. Раніше в Англії існувала традиція: перед Різдвом у пресі друкували твори з різдвяною тематикою. Повість «Різдвяна пісня в прозі» входить до збірки Діккенса «Різдвяні оповідання в прозі». Ця збірка має одну особливість: в оповіданнях зображується процес переродження героїв. На це дається одна лише ніч – різдвяна, в яку обов’язково відбуваються чудесні пригоди та перетворення.  Сам письменник розглядав свою повість «Різдвяна пісня в прозі» як заклик до єднання багатих і бідних.

  • Давайте визначимо жанр твору ( учні звертаються до словника уроку, опрацьовують поняття «повість).
  • Що таке композиція? Визначте елементи сюжету:

Експозиція –

Зав’язка –

Розвиток дії –

Кульмінація –

Розв’язка –

Продовження слова вчителя: А тепер я запрошую вас в Англію в дев’ятнадцяте століття в місто Лондон. Для більшості своїх громадян ця країна ще не була такою багатою і розкішною. Але приходить Різдво, свято доброти і милосердя, і піднесений, радісний настрій єднає всіх: дорослих і дітей, бідних і багатих.

(Звукозапис пісні «Щедрик» англійський варіант)

  • Як же святкують Різдво англійці

Індивідуальне завдання: повідомлення про Різдво в Англії та Україні. Для англійців найулюбленішим святом є Різдво. За різдвяним столом збираються традиційно всі члени родини, їдять індичку, гуску або курку зі смаженою картоплею, а також солодкі пиріжки та пудинг. Святкують Різдво католики 25 грудня. Оселю прикрашають вічно зеленими рослинами. В Україні ми святкуємо його 7 січня. Готуємо 12 пісних став, найголовніша з яких – кутя, а також узвар, калачі. В цей день колядують, бажають господарям достатку, славлять Христа.

   Бесіда:

  • Хто головний герой твору? Зачитайте його портрет. Яке враження він на вас справив?
  • Прочитайте характеристику, яку дає йому автор.
  • Як ставився Скрудж до людей, до Боба Кретчета?
  • Доведіть, що Ебіназер – скнара. Яке слово було для нього найлиховіснішим?

 Читання в особах діалогу «Розмова племінника зі Скруджем»

  • Як сприйняв він вітання племінника зі святом! Чому?

 

Фізхвилинка:

У казковій у країні

Жив веселий Колобок.

Разом з ним цікаві звірі.

Руки ставимо у бок

Та киваєм головою!

Раз – притопнули ногою,

Руки вгору підняли,

Трішки ними потрясли.

Нахилились вліво, вправо.

Руки вгору, руки вниз,

Раз – присіли, піднялись,

Головою похитали,

Працювати знову стали.

 

Перегляд уривку фільму «Прихід в контору Скруджа джентльменів, що збирали пожертвування бідним!

  • Як поставився до цього Скрудж?
  •  Що переповнює його душу!
  • Чого йому не вистачає? (Опрацювання поняття «людяність» словник уроку)

Рольова гра: Лунають дзвоники.

Вчитель: (що це за звук? Звідкіля? Коли почув його Скрудж?)

Марлей (підготовлений учень): «Це я Марлей

«Це я, Марлей, твій компаньйон, Скрудже, це я, Яков Марлей. Говорю тобі, що у людини не повинна душа бути замкнена, потрібно, щоб людина зустрічалася зі своїми близькими, щоб мала співчуття до інших. Коли не робила цього за життя, то мусить спокутувати це по смерті. Вона засуджена тиняється по світі і бачити те, до чого вона вже не може долучитися. Я допоможу тобі змінитися. До тебе прийдуть три Духи. Без їхнього візиту матимеш таку долю, як я. сподівайся першого з них завтра о першій ночі. Другого сподівайся на другу ніч в ту саму годину. Третій прийде на третю ніч з останнім дзвоном опівночі».

  • Яка мета візиту Марлея?
  • Що зрозумів Марлей і чого Скрудж не бажає розуміти?
  • Який засіб художнього зображення використовує Діккенс в цьому епізоді. Звернемося до словника уроку: (опрацювання терміну «містика»)
  • Який процес відбувається з людиною, коли вона стає такою як Скрудж?  (Опрацювання поняття «деградація» словник уроку)

 

Слово вчителя. Поки що серце Скруджа залишається холодним і крижаним йому доведеться багато чого побачити і пережити під час подорожі з трьома духами. А найбільше потрясіння для нього – видовище власної смерті і байдуже ставлення до цього людей. І тільки тоді в його душа загориться вогник, який приведе героя до переродження.

   Учні заповнюють схему «Шлях Скруджа до щастя».

Що відбудеться з ним під впливом різдвяної подорожі це вже інша історія.

 

IV. Рефлексія: вирішення проблемного питання  «Чи роблять гроші людину щасливою?». Метод «Мікрофон».

 

V. Підсумок уроку. Кожен з нас повинен пам’ятати, що рано чи пізно доведеться відповідати за свої вчинки. Відкриємо уже сьогодні наші душі назустріч добру і милосердю.

  

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
1441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку