Відкритий урок у форматі ток-шоу "Стосується кожного "Джек Лондон "Любов до життя".

Про матеріал
розвивати навички аналізу художнього тексту, вміння зв’язко висловлювати свої думки і почуття; Виховувати почуття доброти і любові до життя, сприяти формуванню активної життєвої позиції
Перегляд файлу

Мета: розвивати навички аналізу художнього тексту, вміння зв’язко висловлювати свої думки і почуття;

Виховувати почуття доброти і любові до життя, сприяти формуванню активної життєвої позиції.

Обладнання: портрет Джека Люндона, грамзаписи пісні В. Висоцького «Здесь вам не равнина» та фрагменту ток-шоу «Стосується кожного», ілюстрації до оповідання, учнівські ілюстрації.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їхній основі вмінь і навичок.

Епіграф уроку: Найдорожче у людини це життя.

                           Воно дається їй один раз…

                                                         М. Островський

Урок проведений у форматі передачі «Стосується кожного»: група експертів, робоча група проекту.

І. Мотивація навчальної діяльності.

Це «Стосується кожного», урок ток-шоу, що змінює життя. Вітаймо один одного  «Вижити будь-якою ціною – тема нашого шкільного ефіру. Говоримо про безіменного героя оповідання Джека Лондона, його жагу до життя, яка долає  саму смерть, людську гідність, гуманність у стосунках, вірність і зраду, про ті моральні цінності, які ви повинні взяти з собою в життя.

Фонозапис пісні В. Висоцького.

Уявіть Північ Америки. Холодна промерзла пустеля і людина в екстремальній ситуації, у такій, коли життя починає згасати, мозок відмовляється працювати, свідомість затьмарюється від усвідомлення того, що ти залишився один, на самоті зі своїм страхом і болем. Що робити? Як вижити?

Про це – сьогодні:

ІІ. Робота на уроці.

  • Давайте пригадаємо як все починалося
  • Чим ризикували люди, вирушивши на пошуки золота?
  • Чому головний герой немає імені? (головне: людини екстремальній ситуації).
  • Якими герої зображені на початку?
  • Чому автор їх змальовує разом?
  • Як безіменний герой сприйняв те, що Білл його покинув? (Знайдіть цитату). На що він сподівається? (Надія допомагає людині вижити. Людина не може жити без віри)
  • Через які випробування довелося пройти герою Джека Лондона.

Складання ланцюжка.

біль – голод – холод – марення – дикі звірі. (прокоментуйте)

  • Що відчуває він, втративши надію вгамувати голод.
  • Чому герой так довго несе золото з собою, а потім залишає? Як вчинив із золотом?
  • Які зустрічі свідчать про небезпеку героя на його шляху?
  • Розкажіть про зустріч з ведмедем. Що допомогло йому уникнути загибелі?
  • Що штовхає його вперед? Знайдіть відповідну цитату, що говорить про велику силу волі  в боротьбі за життя?

Від імені героя розкажіть, що він відчуває, побачивши останки Білла.

Перегляд уривку фільму «Поєдинок з вовком» (прокоментуйте побачене).

  • Що допомогло перемогти хижака?
  • Яка відразлива думка не давала йому спокою?
  • На кого перетворюється людина, яка намагається вижити?
  • Зачитайте цитату, яка свідчить про боротьбу за життя до останнього.
  • Як поводить себе герой на китобійному судні. Чим це

Складання схеми «Які вони золотошукачі»?)

  • Назвіть три провідні риси, що допомогли герою перемогти смерть і вижити будь-якою ціною. (стійкість, мужність, сила волі).
  • Назвіть риси характеру Білла (жадібність, жорстокість, зрадник).

Слово вчителя. В оригіналі оповідання Джека Лондона «Любов до життя», в російській мові «Любовь к жизни». Український переклад «Жага до життя№. Яка назва більш влучно передає головну думку твору. Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слова «жага», «любов». (словникова робота)

Журналіст програми Віка:  «Якою повинна бути людина, щоб вистояти в поєдинку із смертю?» (індивідуальне завдання)

  • Наш художник створив малюнок з приводу прочитаного твору.
  • Якщо заглибитись в підтекст, висновок можна зробити ще один: яким буде життя залежить від людини.

Слово вчителя. Часом надумані проблеми  ми робимо наскільки серйозними, що життя здається нам важким тягарем. А ось подивіться на безіменного героя оповідання Джека Лондона, сотні тисяч дітей, дорослих, які кожного дня вступають в поєдинок за життя з хворобами, трагічними обставинами. Немає ніг - працюють руками, рук немає - головою працюють. Але живуть повноцінним життям. Наш журналіст Альбіна зібрала матеріал про виняткового життєлюба Ніка Вуйчича.

До речі нещодавно він відвідав Україну і став героєм ток-шоу «Стосується кожного»

  • Пригадаємо як все було. (перегляд уривку ток-шой «Стосується кожного )

Рефлексія. Підводимо підсумки:

  • Аби вистояти в боротьбі з труднощами, людина повинна бути…
  • Ризикувати життям треба заради…
  • Життя – це…
  • Найбільша цінність на землі…
  • Ніяке золото не варте життя…

 

Слово вчителя.

У найтяжчих обставинах людина не безпорадна. Все залежить від її сили чи безсилля, щедрості чи скупості. Але вершиною людської гідності є здатність захистити слабшого, вірність у дружбі, гуманізм у стосунках.

Це важливо. Це стосується кожного. Дякую, що були з нами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

із зарубіжної літератури

у 6 класі по оповіданню

Джека Лондона «Любов до життя»

 

 

«Вижити будь якою ціною…»

 

 

Урок - ток-шоу «Стосується кожного»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                Вчитель

                                                                                       зарубіжної літератури

                                                                        Заскока Н.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Павлопільська ЗОШ І – ІІІ ст..

docx
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку