Відкритий урок "Кіно і музика"

Про матеріал
Ознайомити учнів зі способами включення музики в екранне дійство; зосередити увагу учнів на кінофільмах, у яких музика є «дійовою особою» або допомагає яскравіше розкрити зміст і образи героїв; визначити нові поняття – мюзикл, сценарій; виховувати естетичний смак.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Відкритий урок на тему:

 

 

 

Кіно і музика

 

 

5 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Мета: ознайомити учнів зі способами включення музики в екранне дійство; зосередити увагу учнів на кінофільмах, у яких музика є «дійовою особою» або допомагає яскравіше розкрити зміст і образи героїв; визначити нові поняття – мюзикл, сценарій; виховувати естетичний смак.

  Тип уроку: урок уведення в тему

       Форма уроку: урок - екскурсія 

Музичне вітання

 

 1. Актуалізація опорних знань.

 На початку уроку ви прослухали пісню «До,ре,мі…» із кінофільму «Звуки музики». Вона дає нам можливість перейти до теми нашого уроку «Кіно і музика». Цей урок являється передостаннім в темі семестру «Музика і мистецтво слова». На перших уроках ми виявляли зв'язок між музичним мистецтвом та літературою за допомогою таких музичних жанрів як пісня, інструментальна п’єса, варіації, опера, балет, симфонія. Ми познайомились з деякими жанрами літератури – казка, оповідання, повість зміст яких зосереджений навколо музики, музикантів, музичних інструментів. А сьогодні познайомимося ще з одним жанром – кіно. Але не дивлячись на те, що це нова тема сьогодні ви будете допомагати проводити урок, завдяки тому що багато чого ви вже знаєте з попередніх тем. Для того щоб зробити оцінювання ваших знань я пропоную вам гру «Аукціон» ,тобто ви своїми відповідями будете заробляти свої бали. Тому будьте уважними,коли я буду звертатися до вас за допомогою, ви починаєте заробляти свої бали. І так ми починаємо.

     2. Викладання матеріалу.

Історія кіно музики почалась ще до винаходу звукового кіно. Коли брати Люмьєр показали свій винахід людям воно було німе. Але навіщо знадобилась музика в кіно? (відповіді учнів)Ми знаємо що музика вміє зображати та відображати. Дайте мені відповідь як ви це розумієте(відповіді учнів). Давайте уявимо себе першими кіноглядачами. Перед нашими очима оживають фотографічні зображення які рухались, розмовляли люди, але все це відбувається у повній тиші. А життя та рух пов’язані в нашій уяві із звуками і музика повинна була оживити німе кіно. Але поєднати синхронно звук та дії що відбувалися у фільми на екрані технічно ще не було можливо. Тоді запрошувалися на кіносеанс піаністи – танери і вони під час демонстрації німого кіно імпровізували мелодію так щоб вона підходила до дійства на екрані. Вони намагалися музикою підсилити емоційний вплив кіно на глядача, виходячи з того, як на екрані розгорталися події. У вас буде приблизно таке ж саме завдання – озвучити зображення.

 (фрагменти «Чарлі Чаплін», «Карабас Барабас») 

 

     3. Продовження теми.

З винайденням звукового кіно це мистецтво стало одним із найулюбленішим. Сьогодні ми вже не можемо уявити кіно без музики, бо саме вона часто розкриває внутрішній, глибинний сенс екранної дії. В основі сюжету кінофільму лежить літературно – драматичний твір – сценарій.

      Що таке лібрето? У яких жанрах воно зустрічається?

 Тобто сценарій визначає головну тему й зміст фільму. Композитори зацікавились цім мистецтвом.

Як ви вважаєте які можливості відкрилися перед композиторами?

Коли ми з вами розбирали тему «Народні казки про музику» ми визначили, що музика в казках не тільки супроводжує героїв, а і допомагає їм, є казки про музику,музикантів. 

Які стали створювати фільми?

      4. Продовження.

Існує 2 способи включення музики в екранне дійство: музика в кадрі та поза кадром. Цьому допомагала пісня. Вона зайняла головне місце у кінофільмах. Вона дуже добре допомагала показати характеристику героя, часу, а іноді просто підняти настрій глядачу.

 Виконання «Якби не було зими»(ланчужковий метод)

Дуже часто ми краще пам’ятаємо пісню ніж сам фільм,а іноді завдяки пісні ми можемо впізнати фільм або мультфільм, що являється різновидом кіномистецтва.

                   Гра «Вгадай назву мульфільму за допомогою пісні»

         5. Продовження.

Дуже часто музика звучить за кадром, тільки для глядача,а не для героїв, звучить як би от автора, передавая його відношення до подій що відбуваються. Ми це можемо почути на початку фільма. Ми вже зустрічались з таким поняття як увертюра.  

 Що таке увертюра? Для чого вона необхідна?

Так само як в опері чи балеті увертюру відносять до симфонічної музики.

 Що таке симфонічна музика? Симфонічний оркестр?

Увертюра до кінофільму «Шерлок Холмс та доктор Ватсон»

         6. Продовження.

Одним із видів кіномистецтва є мюзикл. Цей вид мистецтва був дуже відомим з 1930 року. Завдяки цьому жанру з’явились такі музичні фільми як «Веселые ребята» , «Волга-Волга», «Цирк». Зараз ми побачимо фрагмент з фільму «Веселые ребята». Але я ще раз вам хочу нагадати що музика завжди включається в екранне дійство. Зараз ви побачите спочатку фрагмент без музики і самі здогадаєтесь які почуття він викликає,а потім з музикою. Зверніть увагу на те що музика не тільки допомагає у сюжеті,але і показує звук інструмента.

 Фрагмент музичної сварки «Веселые ребята»

        7. Продовження.

З появою фільмів для дітей, музика так само стала нерозривною частиною дійства. Були створені дитячі фільми – мюзикли «Червона шапочка», «Буратіно», «Айболіт - 66», «Мері Попинс - допобачення». А пісні з цих фільмів стали відомими та улюбленими дітьми. І одна з цих пісень це пісня Червоної  шапочки.

Виконання пісні із кінофільму «Червона шапочка».

      8. Підсумок уроку.

      9. Оцінювання

      10 Домашнє завдання.

doc
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку