План уроку
Тема. Похідна та її застосування
Мета уроку:
Освітня компетентність: узагальнити та систематизувати знання та вміння здобувачів освіти з теми, удосконалити вміння та навички розв’язувати задачі на застосування похідної, продовжити підготовку до національного мультипредметного тесту.
Розвиваюча компетентність: розвивати пізнавальний інтерес до предмету, навички роботи з тестами, логічне мислення.
Виховна компетентність: виховувати працьовитість, зібраність, організованість, старанність, відповідальність та вимогливість до себе.
Тип уроку: удосконалення знань, умінь та навичок
Вид уроку: лабораторний практикум з елементами дослідження
Форма роботи: індивідуальна, групова
Методи: словесні, репродуктивні, інтерактивні, практичні
Наочність: підручник, таблиці, картки з тестами, рисунки з графіками функцій
Обладнання: ПК , презентація, таблиця похідних.
Міжпредметні зв’язки: облік та аудит, фізика
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Організаційна частина.
Привітання, перевірка готовності до уроку.
Налаштування на робочу обстановку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та завдань уроку.
На попередніх уроках ви засвоїли одне із фундаментальних понять алгебри та початків аналізу – похідну. Її появі ми завдячуємо таким вченим, як П.Ферма, І.Ньютон, Г.Лейбніц, Ж.Лагранж.
(Індивідуальні повідомлення здобувачів освіти про вчених та їх відкриття)
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Необхідно вказати номера правильно записаних формул, серед них вибрати ті, що виражають правила диференціювання.
(Результати записати в бланк відповідей).
Потрібно виставити відповідності умова – відповідь (функція – похідна).
Було вибрано всі завдання, які були запропоновані на НМТ в 2021-2023 р.
Зараз ми маємо їх розв`язати.
Приклад задачі та їі розв`язання.
ІV. Підведення підсумків уроку (з елементами формувального оцінювання)
Закінчити одну з фраз:
1. Сьогодні я дізнався…
2. Було цікаво…
3. Було важко…
4. Я виконував завдання…
5. Тепер я можу…
6. Я навчився…
7. Я зміг…
8. Мені захотілося…
V. Домашнє завдання.
О. С. Істер. Математика. Рівень стандарту. Видавництво Генеза, 2018 р., § 22, №22.10; §23 №23.4; §24 №24.18
Завдання для високо рівня.
Задача. Витрати на виробництво продукції обсягу х задаються функцією . Виробник реалізує продукцію за ціною 25 ум.од. Знайдіть максимальний прибуток R і відповідний обсяг продукції х.